جاباما
۵۶۳۵۸۹
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

«دِی لایت» در خودروها چیست؟

به راستی دی لایت در خودرو چیست و چرا باید تمامی اتومبیل ها از آن استفاده کنند؟ در این مقاله به تاریخچه طراحی و دلایل لزوم نصب آن خواهیم پرداخت.

وب سایت گجت نیوز - معین کریمی: به راستی دی لایت در خودرو چیست و چرا باید تمامی اتومبیل ها از آن استفاده کنند؟ در این مقاله به تاریخچه طراحی و دلایل لزوم نصب آن خواهیم پرداخت.
«دِی لایت» در خودروها چیست؟

اگر از شیفتگان حوزه خودرو باشید، بی‌تردید تا کنون نام چراغ‌های «دی لایت» یا روشنایی در روز را شنیده‌اید. این قابلیت شاید در خودروهای قدیمی کمتر وجود داشته باشد و مجبور باشید با سفارشی سازی آن را به اتومبیل خود اضافه کنید، اما این روزها اکثر محصولات حاضر در بازار به صورت پیشفرض از دی لایت‌ها برخوردارند. آیا از لزوم نصب این چراغ‌ها بر روی خودرو باخبرید یا تنها به عنوان یکی از المان‌های زیبایی از آن استفاده می‌کنید؟

طی سالیان اخیر، ما شاهد آن هستیم که اکثر اتومبیل های خارجی در حال تردد حتی در روزهای آفتابی سال نیز چراغ‌هایشان روشن است. در نخستین نگاه شاید این کار به نوعی خودنمایی به حساب آید، اما در واقع یکی از مهم‌ترین کاربردهای چنین چراغ‌هایی جلب توجه عابرین پیاده است تا در هنگام عبور از عرض خیابان، حواس آن‌ها به خودرو افتاده و بایستند.
نگاهی بر تاریخ چراغ های دی لایت

در کشورهای حوزه اسکاندیناوی به علت شرایط جوی مه آلودی که داشتند، استفاده دائمی از چراغ‌ها قانونی در اکثر مواقع از سال اجباری برای اتومبیل ها بود. هرچند این قانون قدمت طولانی دارد، اما به لطف یک مطالعه که در سال 2008 توسط اداره امنیت ایالات متحده انجام گرفت، کارشناسان دریافتند که میزان تصادفات اتومبیل ها با عابرین پیاده و دوچرخه سواران در حال افزایش است. اگرچه در کشورهای این حوزه همانند حوزه اسکاندیناوی خبری از شرایط جوی مه آلود نبود، اما لزوم روشن ماندن چراغ در روز باعث شد تا طراحان خودرو اقدام به طراحی چراغ های دی لایت کنند. دی لایت در واقع چراغیست که به دو صورت دستی و خودکار در اتومبیل ها به کار می‌افتد و باعث جلب توجه هر چه بیشتر عابرین پیاده به آن‌ها می‌شود.

در ایران با توجه به آمار سرسام آور تصادفات جاده‌ای، مردم همچنان از دی لایت به عنوان یک المان جهت زیبایی خودرو یاد می‌کنند و خودروسازان ایرانی نیز علاقه‌ای برای نصب آن بر روی اتومبیل ها ندارند. به نظر می‌رسد که دیگر وقت آن رسیده تا وضعیت دی لایت در اتومبیل های ایرانی تغییر کند و شاهد استفاده از آن‌ها در اکثر محصولات بازار باشیم.
در این بین باید مردم نیز به استفاده از این چراغ ها تشویق شوند. ایالات متحده برای این کار تخفیفات بیمه‌ای مختلفی را برای استفاده کنندگان از دی لایت منظور کرده است و باعث می‌شود آن‌ها با استفاده از آن مبلغ کمتری را نیز برای بیمه اتومبیل خود متحمل شوند. آیا به نظر شما استفاده از این چراغ‌ها در ایران نیز عملی خواهد بود و به کاهش آمار تصادفات کمک می‌کند؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج