۵۶۲۸۶۴
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

مروری بر فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۶ بوندس‌ليگای آلمان

با وجود قهرمانی تکراریِ بایرن‌مونیخ، بوندس‌لیگا در فصلی که گذشت پدیده‌هایی هم داشت.

خبرورزشی: قهرماني بايرن‌مونيخ در بوندس‌ليگا اتفاق جديدي نبود. باواريايي‌ها براي پنجمين مرتبه متوالي با كارلو آنچلوتي هم قهرمان ليگ آلمان شدند و در پايان فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۶ هم حاكم فوتبال آلمان بودند اما در فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۶ بوندس‌ليگا اتفاق‌هاي ويژه‌اي رخ داد و شاهد ظهور پديده‌هاي زيادي بوديم. راسن‌بال لايپزيك، تيمي كه در ابتداي فصل حتي يكي از گزينه‌هاي سقوط محسوب مي‌شد، صدرنشيني را هم تجربه كرد و در هفته‌هاي مياني فصل رقيب جدي بايرن براي قهرماني بود. در هر صورت نايب‌قهرمان شدن براي اين تيم موفقيت بزرگي به حساب مي‌آيد. دورتموند قرار بود فصل دومِ حضور توماس توخل رقيب جدي بايرني‌ها باشد اما خيلي زود نتايج نااميدكننده زنبورها باعث شد آنها فقط براي گرفتن سهميه ليگ قهرمانان اروپا بجنگند. هوفنهايم ديگر پديده فصل بود كه با يوليان ناگلزمنِ جوان عملكرد فوق‌‌العاده‌اي داشت و در پايان فصل هم به پلي‌آف ليگ قهرمانان اروپا رسيد. اين تيم در نيم‌فصل نخست حتي يك مرتبه هم شكست نخورد. كلن، هرتابرلين و فرايبورگ هم هر ۳ با راهيابي به ليگ اروپا دستاورد خوبي داشتند. وردربرمن با الكساندر نوري، مربي ايراني‌اش، نه تنها از منطقه خطر نجات پيدا كرد بلكه تا روز آخر شانس رسيدن به ليگ اروپا را هم داشت. بهترين‌هاي بوندس‌ليگا در فصلي كه گذشت را معرفي خواهيم كرد.

بهترين بازيكن فصل: تياگو آلكانتارا (بايرن‌مونيخ)

زماني كه پپ گوارديولا دست روي تياگو آلكانتارا گذاشت و او را سال ۲۰۱۳ براي بايرن‌مونيخ جذب كرد، كسي فكر نمي‌كرد بازيكن نيمكت‌نشين بارسلونا مهره كليدي مونيخي‌ها شود. تياگو در ميانه ميدان چشم‌نواز بازي مي‌كند و علاوه بر اينكه درصد پاس سالم بالايي دارد، تكنيكي هم هست و به خوبي به حمله‌هاي بايرن اضافه مي‌شود. در فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۶ تياگوي اسپانيايي ۶ گل زد، ۵ پاس‌گل ارسال كرد و بيش از ۹۰ درصد پاس‌هاي او سالم به مقصد رسيدند. او هيچ اشتباهي نداشته كه منجر به خلق موقعيت خطرناك روي دروازه بايرن‌مونيخ شود و ۴۸ مرتبه هم شانس گل ايجاد كرده است. در كنار تياگو بايد از بازيكنان شايسته ديگري هم براي كسب عنوان بهترين بازيكن فصل نام برد. اميل فورسبرگ هافبك سوئدي لايپزيك، روبرت لواندوفسكي مهاجم تواناي بايرن‌مونيخ و پيرامريك اوباميانگ آقاي‌گل فصل هم از بهترين‌هاي فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۶ بودند.

آقاي‌گل فصل: پيرامريك اوباميانگ (دورتموند)

از همان ابتداي فصل قابل پيش‌بيني بود رقابت آقاي‌گلي بين روبرت لواندوفسكي بايرني و پيرامريك اوباميانگ دورتموندي باشد. لِوا در بسياري هفته‌ها از اوباميانگ پيش بود. حتي به اين جمع آنتوني مودست، مهاجم كلن، هم اضافه شد اما در نهايت هفته پاياني اين بازيكن فرانسوي از ستاره‌هاي بايرن و دورتموند عقب ماند. لواندوفسكي پيش از هفته آخر ۳۰ گله بود و اوباميانگ ۲۹ گله. بايرن‌مونيخ ۴ گل به فرايبورگ زد اما خبري از گلزني ستاره لهستاني نبود. او در عدد ۳۰ باقي ماند و اوباميانگ برابر وردربرمن ۲ گل به ثمر رساند. گل دوم او در آخرين دقيقه از روي نقطه پنالتي به ثمر رسيد تا آقاي‌گلي را به تنهايي به افتخارهاي خودش اضافه كند. از عملكرد خوب تيمو ورنر، مهاجم لايپزيك، هم نبايد گذشت كه با ۲۱ گل در ۲۱ سالگي يكي از برترين گلزن‌هاي بوندس‌ليگا بود.

بهترين مربي فصل: يوليان ناگلزمن (هوفنهايم)

فوتبال آلمان در فصل گذشته پديده مربيگري هم داشت. ناگلزمن با ۲۹ سال سن موفق شد هوفنهايم را براي نخستين مرتبه در تاريخ به ليگ قهرمانان اروپا برساند. اين مربي جوان فصل ۲۰۱۶-۲۰۱۵ هوفنهايم را از سقوط نجات داد و در ادامه عملكرد خوبي كه داشت فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۶ با تيمي جوان بين ۴ تيم برتر بوندس‌ليگا قرار گرفت. هوفنهايم تا پايان هفته هفدهم شكست نخورده بود و حتي تا هفته‌هاي پاياني شانس نايب‌قهرماني هم داشت. مربي اهل ايالت باواريا در همين مدت زمان كوتاهي كه در سطح اول فوتبال آلمان كار مي‌كند به خوبي خودش را نشان داده و حتي گفته مي‌شود بايرني‌ها مي‌خواهند پس از كارلو آنچلوتي او را به عنوان سرمربي تيم‌شان انتخاب كنند. فعلاً كه ناگلزمن با هوفنهايم به بلندپروازي‌هايش ادامه مي‌دهد و تا سال ۲۰۲۱ هم قرارداد دارد. از كار فوق‌‌العاده رالف هازنهوتل، مربي اتريشي راسن‌بال لايپزيك، هم نبايد گذشت كه تيم تازه صعودكرده به بوندس‌ليگا را به نايب‌قهرماني فصل رساند.

بهترين بازيكن جوان فصل: عثمان دمبله (دورتموند)

باز هم دورتموندي‌ها يك استعداد ناب ديگر را جذب كردند و اين بازيكن پس از تنها يك فصل توجه بزرگان فوتبال اروپا را به خودش جلب كرد. عثمان دمبله با وجود اينكه زنبورها مثل هميشه موفق نبودند با ۱۹ سال سن به مهره ثابت تيمش تبديل شد و ستاره دورتموند بود. او ۶ گل در فصل گذشته زد و باعث خلق ۶۳ موقعيت براي شاگردان توخل شد. دمبله كه پيش از دورتموند در رن فرانسه بازي مي‌كرد با عملكرد خوب در بوندس‌ليگا به تركيب تيم ملي فرانسه هم راه پيدا كرده است.

تيم فصل (سيستم ۳-۴-۳)

دروازه‌بان: تيمو هورن (كلن)

مدافعان: نيكلاس زوله (هوفنهايم)، متس هوملس (بايرن‌مونيخ) و مارك بارترا (دورتموند)

هافبك‌ها: آرين روبن (بايرن‌مونيخ)، اميل فورسبرگ (لايپزيك)، نبي كيتا (لايپزيك) و عثمان دمبله (دورتموند)

مهاجمان: روبرت لواندوفسكي (بايرن‌مونيخ)، پيرامريك اوباميانگ (دورتموند) و تيمو ورنر (لايپزيك)

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج