۵۶۰۹۶۱
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

تعرفه‌ برق خوزستان، ارزان ترین تعرفه است

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: از تمام مردم ایران و خوزستان تقاضا می‌کنم تا حداقل ۱۰ درصد در مصارف خود صرفه‌جویی کنند و آن را کاهش دهند.

خبرگزاری ایسنا: معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: از تمام مردم ایران و خوزستان تقاضا می‌کنم تا حداقل ۱۰ درصد در مصارف خود صرفه‌جویی کنند و آن را کاهش دهند.

هوشنگ فلاحتیان در جمع خبرنگاران در خصوص مدیریت مصرف برق در خوزستان با توجه به گرمای هوا اظهار کرد: اگر نیاز مردم خوزستان با دو کولر تأمین می‌شود کولر سوم خود را خاموش کنند یا در ساعت‌های پیک، مصرف خود را مدیریت کنند و آن را کاهش دهند.

وی افزود: در ساعاتی که شاهد اوج مصرف نباشیم، هیچ مساله خاصی نیست و برق را تأمین می‌کنیم.

فلاحتیان تصریح کرد: تعرفه‌های برق در خوزستان از دیرباز ارزان‌ترین تعرفه در کل ایران است و در این زمینه قیمت برق در خوزستان حتی از سیستان و بلوچستان نیز ارزان‌تر است.

وی در خصوص قطعی‌های برق خوزستان و تمهیدات انجام گرفته در این زمینه گفت: امسال در خوزستان قطعی برق محسوسی نداشتیم و درجه حرارت خوزستان ۵۵ یا ۵۶ درجه می‌شود. در کشورهای صنعتی پیشرفته زمانی که دمای هوای به بالای ۴۰ درجه می‌رسد، هم مردم و هم سیستم‌های آن‌ها با مشکلاتی موجه می‌شوند.

فلاحتیان بیان کرد: قطعی برق در اهواز و سایر شهرستان‌های خوزستان موردی است و اکنون در تابستان هستیم و این مسائل پایدار نبوده و گذرا است.

وی افزود: اساسا هیچگونه تغییری از سال گذشته تاکنون در تعرفه‌های برق اعمال نشده است و فقط تعرفه‌های برق سیستان و بلوچستان ارزان شد. تعرفه‌های برق ارزان‌ترین تعرفه بوده و همواره نیز است. در خوزستان ۹ ماه گرم داریم و از دیرباز ارزان‌ترین تعرفه کشور را دارد.

فلاحتیان افزود: با توجه به این‌که پیش‌بینی می‌کنیم از امروز تا اواخر مردادماه درجه حرارت در برخی نقاط کشور افزایش پیدا می‌کند و طبیعتا پیک بار مصرف هم رکورد بیش از ۵۳ هزار و ۲۰۰ مگاوات که تاکنون به آن دست پیدا کرده‌ایم را می‌زند، لازم بود تا به همه نیروگاه‌های برق‌آبی کشور آماده‌باش بدهیم و به صورت همزمان آن‌ها را وارد شبکه سراسری کشور کنیم تا مورد آزمایش واقع شوند.

وی ادامه داد: امروز برای چند ساعت کل نیروگاه‌های برق‌آّبی کشور را وارد شبکه سراسری برق کشور خواهیم کرد و به این ترتیب انتظار داریم بیش از ۹ هزار مگاوات برق را امروز از این نیروگاه‌ها بگیریم. این یک آزمایش و تست برای روزهای گرم است تا پاسخگوی اوج بار در کشور باشیم.

فلاحتیان بیان کرد: برای عبور از فصل تابستان بدون قطعی برق، صنعت برق کشور خود را برای تامین برق پایدار کشور آماده کرده است. در این زمینه از مردم انتظار داریم تا در ساعات اوج بار که از ساعت ۱۲ تا ۱۶ و ۱۸ تا ۲۲ است، از استفاده لوازم پرمصرف برقی خودداری کنند.

وی تصریح کرد: برای تابستان سال آینده برنامه‌ریزی کردیم تا به تدریج در طول چند ماه آینده حدود ۴ هزار مگاوات نیروگاه جدید را وارد شبکه سراسری برق کشور کرده و بتوانیم صنعت برق کشور را برای تأمین برق مناسب و مطلوب برای سال‌های آینده آماده کنیم.

فلاحتیان اظهار کرد: امیدوارم با تلاشی که همکاران در بخش‌های تولید، انتقال و توزیع برق انجام می‌دهند، بتوانیم به وظایف و مسئولیت‌های محوله وزارت نیرو در حوزه تأمین آب و برق به خوبی عمل کنیم.

وی تصریح کرد: برای ۵ سال آینده برنامه‌ریزی‌هایی انجام گرفته است تا سالانه حدود یک هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر وارد مدار شوند.

فلاحتیان گفت: در اسفندماه سال ۹۵ موفق شدیم نیروگاه‌های ۱۴ مگاواتی خورشیدی در همدان را وارد شبکه سراسری کنیم و همچنین توانستیم نیروگاه ۱۰ مگاواتی خورشیدی در اصفهان را به بهره‌برداری برسانیم.

معاون وزیر نیرو ادامه داد: در استان‌های دیگر، سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مشغول ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر هستند و میل به سرمایه‌گذاری در حوزه ساخت نیروگاه‌های خورشیدی و بادی به شدت میان بخش خصوصی افزایش پیدا کرده است.

وی عنوان کرد: شرایط را برای سرمایه‌گذاران فراهم کرده‌ایم تا آن‌هایی که تمایل دارند در زمینه احداث نیروگاه های خورسیدی و بادی و ... ورود کنند، برق آن‌ها را به صورت تضمینی برای ۲۰ سال خریداری کنیم.

فلاحتیان گفت: در قالب برنامه ششم توسعه برای کل کشور برنامه‌ریزی کردیم تا حداقل ۲۰ هزار مگاوات نیروگاه جدید را وارد مدار کنیم. همچنین بهینه‌سازی و توسعه زیرساخت‌های شبکه‌های فوق توزیع انتقال و توزیع برق را در دستور کار قرار دادیم و برای استان خوزستان نیز تصمیم گرفته‌ایم تا ظرف پنج سال آینده حداقل یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در زیرساخت‌های توزیع و انتقال برق خوزستان سرمایه‌گذاری و تأسیسات را بهینه‌سازی کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نازنین ساکی

      آ. خیلی ارزانه به جان مادرت کجاش ارزانه چرا. تو این گرمای ۵۶ درجه. خر هم تحمل نمیکنه چه برسه به ما یخورده انصاف داشته باشین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج