جاباما
۵۶۰۷۹۴
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

چرا در روز موعد شهردار تهران انتخاب نشد؟

زیبا صدوقی در نامه نیوز نوشت: در حالی که چشم ها امروز به نشست منتخبین شورای شهر تهران دوخته شده بود تا بعد از مباحثات و مجادلات طولانی نام شهردار جدید تهران را بشنوند ناگهان خبر آمده است که فعلا این انتخاب متوقف شده است.

زیبا صدوقی در نامه نیوز نوشت: در حالی که چشم ها امروز به نشست منتخبین شورای شهر تهران دوخته شده بود تا بعد از مباحثات و مجادلات طولانی نام شهردار جدید تهران را بشنوند ناگهان خبر آمده است که فعلا این انتخاب متوقف شده است.

الویری و سالاری دو عضو این شورای جدید هستند که این خبر را در اختیار رسانه ها قرار داده اند . الویری گفته :« معرفی گزینه های شهرداری، دو هفته به تعویق افتاد» و سالاری هم گفته :« جلسه امروز منتخبان شورای پنجم قرار بود در مورد گزینه‌های نهایی شهردار تهران تصمیم گیری شود اما با توجه به قوت گرفتن آغاز به کار رسمی شورای پنجم در نیمه شهریور ماه اعلام گزینه‌های نهایی دو هفته به تاخیر افتاد». فعلا که همین یک دلیل به عنوان چرایی تعویق این انتخاب مهم به صورت رسمی بیان شده اما گویا ماجرا فقط این نیست و بالا بودن دامنه اختلاف نظرها در مورد مصادیق موجب شده امکان جمع بندی فعلا میسر نباشد .

اسم ها زیاد است و لابی ها هم فراوان. کارگزارانی ها که تا دیروز روی محسن هاشمی نظر داشتند حالا روی مرعشی متمرکز شده اند و از آن سو اتحاد ملت هم همه کار می کند که حجتی شهردار تهران شود .

نام های دیگری هم البته هستند کسانی مثل اسحاق جهانگیری ،عباس آخوندی ،محمدعلی نجفی ،محسن مهرعلیزاده ،اکبر ترکان ،حبیب‌الله بی طرف ،رضا اردکانیان ، ترک نژاد ،پیروز حناجی ،علی عبدالعلی زاده و ...

در میان این اسم ها البته نام محمد رضا عارف هم قرار داشت که امروز صبح بالاخره بعد از چند روز از مطرح شدن نامش به عنوان گزینه شهرداری تهران بالاخره در اظهار نظری کوتاه این مساله را تکذیب کرد و گفت بنا دارد تا در مجلس باقی بماند.

او البته در این مدت با فشار سنگین انتقادها و اعتراضات به علت عملکردش در ماجرای تنظیم لیست برای شورای شهر تهران مواجه بوده و طبعا اگر این گمانه زنی ها در مورد او ادامه پیدا می کرد شائبه ها پیرامون همان داستان تنظیم لیست هم بیشتر می شد . حالا هرچه هست از این پس باید نام او را از فهرست نامزدها حذف کرد ؛ هر چند که با اظهار نظرهای اعضای منتخب شورا معلوم شد که چندان علاقه ای هم به انتخاب او از سوی این افراد وجود نداشته است.

نکته دیگر این است که همزمان که برخی می گویند محسن هاشمی دیگر نه شانسی و نه تمایلی برای شهردار شدن ندارد اما کسان دیگری هم هستند که می گویند همچنان لابی هایی برای انتخاب او فعال است و ممکن است به شکل غیر منتظره ای باز او شانس اول شهرداری تهران شود . شاید این تاخیر اندکی هم به سود این فرضیه باشد .

در این میان شنیده می شود برخی افراد سید محمد خاتمی از تمایل او برای شهردار شدن محسن مهرعلیزاده خبر داده اند و گویا چند نفری هم مشغول لابی در این مورد هستند .نکته اما این است که عدم همراهی اتحاد ملت و کارگزاران با خاتمی شانس مهرعلیزاده را بسیار کاهش داده است .

اما مساله دیگر این است که برخی افراد به صورت انفرادی علاقه و اصرارشان را به برخی گزینه های دیگر مثل ستاری فر و ترک نژاد هم مطرح کرده اند که به نظر نمی رسد چندان شانسی برای تقویت نامزدهای مدنظرشان داشته باشند .

در میان این نام ها و شخصیت ها فعلا مرعشی و حجتی از همه جدی تر هستند . خبرهای رسیده حاکی از آن است که زور آزمایی بسیار سنگینی میان کارگزاران و اتحاد ملت درگرفته است . شنیده شده است که اتحاد ملت گفته است از محسن هاشمی برای ریاست شورا دفاع می کنیم و در مقابل شهرداری را باید به حجتی بدهیم . کارگزارانی ها اما می گویند رییس شدن محسن هاشمی چندان به حمایت اتحاد ملت احتیاج ندارد و نیازی به معامله در این مورد نمی بینند.

در تازه ترین واکنش در این مورد غلامحسین کرباسچی گفته است :« تا جایی که می دانم تعداد قابل توجهی از اعضای شورای شهر نظر مثبتی به آقای مرعشی دارند و ایشان را از گزینه‌های قابل توجه و مهم شهرداری می‌دانند.در محافل اصلاح طلبان نیز بحث شهردارشدن آقای مرعشی زیاد مطرح شده و خود ایشان به دلایل مختلف برای قبول این پست اظهار تمایل نمی‌کردند اما بحث‌های زیادی با ایشان انجام شد و فکر می کنم متقاعد شدند.»

به نظر می رسد شهردار تهران از میان مرعشی و حجتی انتخاب خواهد شد .

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج