جاباما
۵۶۰۵۰۰
۱۲ نظر
۵۰۰۰
۱۲ نظر
۵۰۰۰
پ

محاکمه مأمور پلیس به اتهام قتل یک جوان

مأمور پلیس که متهم است در یک شلیک شتاب‌زده جوانی را به قتل رسانده‌ است، در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد.

روزنامه شرق: مأمور پلیس که متهم است در یک شلیک شتاب‌زده جوانی را به قتل رسانده‌ است، در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد.
اسفندماه سال ٩٣ پلیس باخبر شد در درگیری دو نفر از مأموران نیروی انتظامی با دو جوان یکی از آنها به قتل رسیده ‌است. مأمور پلیس بازداشت شد. او درباره آنچه اتفاق افتاده بود، گفت: با سربازی که کلانتری در اختیارم گذاشته ‌بود، با ماشین در حال گشت‌زنی بودیم که متوجه یک پراید شدیم. دو نفر سوار پراید بودند؛ یکی از آنها پیاده ‌شد و به سمت یک پژوپرشیا رفت. همان زمان به من بیسیم زدند که یک پراید شبیه پرایدی که ما دیده ‌بودیم، سرقت شده ‌است. من به سمت راننده پراید رفتم تا از او بخواهم مدارک ماشین را بدهد اما یک‌دفعه او فرار کرد. در تعقیب‌وگریز چند بار دستور ایست صادر کردم.
مأمور پلیس گفت: وقتی نایستاد، درحالی‌که یک موتوری جلوی او پیچید و سرعتش را کم کرد، به او نزدیک شدیم و من به سمت لاستیک ماشین شلیک کردم. تیرم به هدف نخورد و پلاک ماشین شکسته شد. بعد دوباره تعقیب و گریز ادامه داشت تا اینکه در خیابانی او را ‌گیر انداختیم. من از ماشین پیاده ‌شدم و سه متر با مقتول فاصله داشتم. دوباره به او دستور ایست دادم اما یک‌دفعه ماشینش را به حرکت درآورد. در همین حین مردی که روی صندلی شاگرد بود، پیاده و متواری شد که سرباز همراه من او را گرفت. من هم به راننده نزدیک شدم، برای اینکه جلوی حرکتش را بگیرم دوباره لاستیک را هدف گرفتم اما تیر دوباره به شیشه برخورد کرد، بعد در ماشین باز شد و پسر جوان به زمین افتاد.

هرچند مرد مأمور مدعی بود قانون به‌کارگیری سلاح را رعایت کرده‌ است اما با توجه به درخواست قصاص اولیای‌ دم، پرونده براي رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران رفت. روز گذشته در جلسه رسیدگی یک‌ بار دیگر مرد مأمور تأکید کرد به‌عمد دست به قتل نزده و قصد متوقف‌کردن جوان فراری را داشته و همه قوانین به‌کارگیری سلاح را هم رعایت کرده ‌است. با پایان جلسه رسیدگی هیئت قضات برای صدور رأی دادگاه وارد شور شدند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • لیلا

      این مامور به وظیفش عمل کرده پس نباید قصاص شه دیگه باید گزاشت دزدا هر غلطی دلشون میخواد بکنن.

    • محمد

      سه متر فاصله داشتی خواستی لاستیکش رو بزنی زدی وسط پیشانیش!!!!!

    • علی

      اگه این مامور قصاص بشه حق کشی شده چرا برای اینکه حین ماموریت این اتفاق افتاده در ضمن از این به بعد سارقین و افراد متخلف و متجاهر دست به هر کاری میزنن و ماموران از ترس این که عاقبتی مثل این مأمور گریبانشونو نگیره فقط به عنوان ناظر نظاره گر افراد متجاهر و متخلف می شن در ضمن خانواده این سارقین اصلا حق اظهار نظر در این مورد رو ندارن چون مقتول مخل جامعه بوده

    • بدون نام

      خداوندمتعال ازسرتقصیرات ان جوان بگذردوان مرحوم موردرحمت ومغفرت الهی قرارگیردولی خانواده ان مرحوم قبول کنندکه درتربیت فرزندشان کوتاهی کرده اندوحال که دراتفاقی ناخواسته کشته شده وماموروظیفه شناس پلیس مدت مدیدی است که درحصراست برای شادی روح جوانشان پلیس راببخشند

    • معین

      شلیک به لاستیک از شیشه ماشین وارد میشه ؟

    • اریوبرزن

      اگه این مانورها رومحاکمه کنیددیگه باچه جراتی میتونن دنبال دزدها وخلافکارهابرن؟؟ بهترین راه نصب دوربین درخودرو و کلاه مامورین پلیس هستش

    • بدون نام

      استفاده از سلاح تابع قوانینی هست که در دوره های اموزشی به کلیه نیروها اموزش داده میشود.هموطنان یک سری نظرات کلی و احساسی دادند که فاقد ارزش حقوقی بود.بنابراین این مورد به صورت ریز در دادگاه بررسی میشه تا متهم ،مجرم یا تبرئه بشه.ضمنا بهتر است مثل بسیاری کشورها از دوربین در اتومبیلهای پلیس استفاده شود که مبین رفتار پلیس و دیگران باشد.

    • بدون نام

      باید قصاص بشه

    • بدون نام

      باید خانواده خودشان قصاص را اجرا کنن

    • بدون نام

      اقای علی ، خودتو بزار جای پدر و مادر این جوان.در حرف زدن همه راحتند .با جرم باید مقابله بشه اما مردم بچه هاشونو از آب که نگرفتن.حالا بررسی میشه معلوم میشه کی به کیه

    • بدون نام

      حالا مگه پراید این جوون بیچاره همون پراید سرقتی بوده؟؟
      روحش شاد

    • بدون نام

      این و مامور پلیس هیچ گناهی نکرده
      بخاطر خدا ازادش کنید.جسارت را از پلیس نگیرید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج