آوینا_استیکی 2
adexo3
۵۵۸۹۴
۱۹ نظر
۵۰۲۴
۱۹ نظر
۵۰۲۴
پ

نظرات و شادی های چهره ها پس از صعود

مربیان، بازیکنان و کارشناسان فوتبال و سایت های ورزشی معتبر نظر خود را درباره صعود ایران به جام جهانی گفتند

برترین ها: مربیان، بازیکنان، کارشناسان فوتبال، چهره های غیر ورزشی و سایت های ورزشی معتبر نظر خود را درباره صعود ایران به جام جهانی گفتند

دکتر محمدرضا عارف نیز صعود تیم ملی به جام جهانی را تبریک گفتند

دکتر محمدرضا عارف پیروزی و صعود تیم ملی فوتبال به جام جهانی را تبریک گفت.

متن پیام بدین شرح است:

پیروزی غرورآفرین و شوق‌برانگیز تیم ملی فوتبال کشورمان در دیدار با کره جنوبی که منجر به راهیابی به جام جهانی۲۰۱۴ برزیل شده است، باعث خوشحالی و مسرت مردم عزیز کشورمان گردید.

این پیروزی در ایامی که ملت ایران حماسه ساز ۲۴ خرداد شده‌اند دوچندان ارزشمند است. اینجانب ضمن تبریک این پیروزی به بازیکنان، کادر فنی تیم و ملت شریف ایران، امیدوارم در ادامه رقابت‌ها شاهد استمرار موفقیت‌های پرنشاط تیم فوتبال کشورمان باشیم.

محمدرضا عارف

تایمز: گل قوچان‌نژاد وحشت را به جان کره‌ای‌ها انداخت

بر اساس نوشته روزنامه معتبر هند گل رضا قوچان‌نژاد وحشت را به دل همه کر‌ه‌ای‌ها انداخت.

به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه تایمز این کشور آسیایی گزارشی مفصل از بازی های روز گذشته قاره آسیا در راه جام جهانی 2014 منتشر کرد. این نشریه نوشت رضا قوچان نژاد با تیزهوشی و سماجت، از اشتباه کیم یونگ گئون، ‌مدافع کره در دقیقه 59 نهایت استفاده را از بازی در ورزشگاه اولسان کرد و با حمل توپ و نواختن زیرکانه ضربه ای دقیق، باعث شد جونگ سونگ ریونگ، دروازه‌بان تیم میزبان نتواند مانع ورود توپ شود.

این روزنامه ادامه داد: با عقب افتادن از ایران سرنوشت صعود کره به دست ازبکستان می افتاد که همزمان در حال رویارویی با قطر در تاشکند بود. چیزی که کره و هوادارانش به هیچ‌وجه خواهانش نبودند. آنها به همین دلیل تلاش زیادی برای جبران گل خورده کردند که دقیقه 86 با واکنش خوب رحمان احمدی، توپ ریباند شده به خارج رفت.

این روزنامه افزود: گل منجر به برد قوچان نژاد همچنین پیروزی 5 بر یک ازبک‌ها، لحظات وحشتناکی را به جان کره‌ای‌ها انداخت زیرا تا پایان مسابقه آنها لرزیدند و مرتب نتیجه بازی تاشکند را کنترل می‌کردند که مبادا به خاطر تفاضل گل، ازبک‌ها سهمیه دوم صعود را گرفته و آنها از صعود مستقیم باز بمانند.

عبدي: تيم ملي بايد با همين روند در جام جهاني حضور يابد

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: بازي تيم ملي ايران مقابل کره جنوبي باعث شد که بازيکنان تمام تلاششان را براي کسب نتيجه خوب انجام دهند و در اين کار هم موفق بودند.

حسين عبدي در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: نتيجه ديدار مقابل کره خيلي مهم بود و همين باعث شد که براي ديدار بازيکنان تلاش زيادي بکنند که نتيجه تلاششان هم ديدند. اگر بازيکنان خوب بازي و دفاع کردند فقط به خاطر نتيجه بازي بود.

کارشناس فوتبال کشورمان در خصوص راهکارهاي موفقيت تيم ملي در جام جهاني گفت: تيم ملي الان به هدف خود يعني حضور در جام جهاني رسيده و نبايد تلاش و پشتکار خود را کم کند. بايد يک مقدار استانداردها را از لحاظ فني بازيکنان و کادر فني بالا ببريم.

وي گفت: اگر در جام جهاني هم همين سبک بازي در مسابقات مقدماتي را انجام دهند به طور حتم کار براي ما خيلي دشوار مي‌شود ما نمي خواهيم که فقط در جام جهاني حضور داشته باشيم و زنگ تفريح تيم هاي ديگر شويم بلکه بايد حضوري قدرتمند در جام جهاني داشته باشيم و براي کشورمان افتخار کسب کنيم.

وي در مورد رمز موفقيت تيم ملي ايران در اين سه ديدار گفت: در اين سه ديدار انگيزه و همبستگي بازيکنان خيلي بالا رفت و کادر فني هماهنگي زيادي با يکديگر داشتند و همچنين نوع تفکري که روي هر بازي حاکم بود نسبت به همان بازي هماهنگي داشت و مناسب آن ديدار بود. از ديگر دلايل موفقيت تيم ملي بازي و واکنش خوب رضا قوچان نژاد و اعتماد کي روش به بازيکنان بود.

عبدي در خصوص عملکرد رحمان احمدي در تيم ملي اظهار داشت: رحمان احمدي نسبت به قبل پيشرفت خيلي زيادي داشته و در اين سه ديدار خروج هاي عالي و به موقع داشت.

به نظر من يکي از فاکتورهاي مهم تيم ملي رحمان احمدي است. رحمان احمدي باشخصيت منحصربه فردي که دارد مي تواند به تيم ملي کمک کند.

وي در پايان با توجه به اين که کي روش اعلام کرد که شايد در جام جهاني در نيمکت تيم ملي نشيند خاطر نشان کرد: در خصوص اين موضوع اول بايد ديد که قرارداد کي روش تا کي است اگر قراردادش به اتمام نرسيده حتما دلايل خاصي دارد که مي خواهد از تيم ملي جدا شود. هر مربي اي که براي تيمي زحمت مي کشد دوست دارد نتيجه زحمات خود را با موفقيت ببيند خصوصا کي روش که تيم مي را به جام جهاني رسانده و صددرصد دوست دارد که نتيجه زحمات خود را در جام جهاني ببيند در حال حاضر کادر فني، مديريت و بازيکنان همه به يکديگر اعتماد پيدا کرده اند که تيم ملي توانسته به جام جهاني صعود کند.

عبدي تصريح کرد: پس شرايط و عقل حکم مي کند که کي روش در تيم ملي بماند و در جام جهاني تيم را هدايت کند به طور حتم تيم ملي با حضور کي روش در جام جهاني مي تواند به نتايج بهتري دست پيدا کند زيرا هم بازيکنان با خصوصيات و توانايي هاي او آشنا شده اند هم کي روش بازيکنان را از لحاظ تاکتيکي، فني، اخلاقي آشنا شده است.

میراسماعیلی: جواب توهین چوی را دادیم

سرپرست نایب رئیسی فدراسیون جودو گفت: تیم ملی جودو شهریورماه سال جاری در مسابقات جهانی برزیل حضور خواهد داشت و امیدوارم که برزیل برای ورزش ایران خوش یمن باشد.

آرش میراسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد صعود تیم ملی به مسابقات جام جهانی برزیل اظهار داشت: به نوبه خودم صعود مقتدرانه تیم ملی ایران به مسابقات جام جهانی را به همه مردم ایران تبریک می‌گویم. روز گذشته بازیکنان تیم ملی غیرتمندانه در خاک کره جنوبی کار بزرگی را انجام و با اقتدار آنها را شکست دادند.

وی افزود:‌ خسته نباشید به همه فوتبالیست‌ها می‌گویم و خوشحالم از اینکه جواب توهین‌های سرمربی کره‌ای را با شکست آنها دادند و دل ملت ایران را شب گذشته شاد کردند. برای تیم ملی آرزوی موفقیت در برزیل را دارم و امیدوارم که در آنجا نیز نمایش خوبی ارائه دهند.


مزدک میرزایی: اگر مردم عکس‌العملم را بعد از گل می‌دیدند تعجب می‌کردند

مزدک میرزایی، گزارشگر مسابقه‌ی فوتبال ایران و کره جنوبی بود؛ بازی‌ای که به صعود تیم ملی کشورمان به جام‌جهانی برزیل منجر شد.

او پس از گزارش این مسابقه‌ی فوتبال به یادماندنی که به تعبیری به ماندگاری صدایش هم منجر شد، در گفت‌وگویی با ایسنا شرکت کرد تا از حال و هوای گزارش بگوید.

میرزایی گفت: بعد از گل ایران، به دلیل اینکه هر لحظه احتمال داشت گل بخوریم، استرس و اضطراب را به معنای واقعی کلمه در گزارش احساس کردم.

مزدک میرزایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بیان کرد: بعد از گل قوچان‌نژاد حالت خیلی بدی وجود داشت و در آن لحظه به شدت تحت فشار بودم.

او افزود: از آنجا که هر لحظه امکان داشت گل بخوریم آن لحظه، لحظه‌ی نفس‌گیری بود و حتی کسانی هم که پای تلویزیون بودند همین احساس را داشتند.

گزارشگر مسابقه‌ی فوتبال ایران و کره جنوبی خاطرنشان کرد: بعد از گل قوچان‌نژاد به سختی خودم را از هیجان کنترل کردم و آنقدر اضطراب داشتم که احساس کردم در آن لحظات طور دیگری نمی‌شد گزارش کرد.

میرزایی اظهار کرد: خیلی خوشحالم،‌ اول به خاطر اینکه تیم ملی ایران به جام‌جهانی رفت و دل همه‌ی مردم ایران را شاد کرد، دیروز روز خیلی خوبی داشتیم و همه به آینده امیدوار شدند. در وهله‌ی دوم هم خوشحالم از اینکه در مسابقه‌ی دیروز سهیم بودم و این بازی را گزارش کردم.

میرزایی در گفتگوی‌اش با خبرنگار ایسنا خاطرنشان کرد: در هنگام گزارش بیشتر به این فکر می‌کردم که بازی خیلی سختی داریم و همچنین به این فکر می‌کردم که تا آنجا که می‌توانم کارم را دقیق‌تر و بهتر انجام دهم.

گزارشگر مسابقه‌ فوتبال ایران - کره جنوبی درباره‌ علت حاضر نداشتن وی در کره‌جنوبی برای گزارش مستقیم بازی، گفت: قیمت بالای دلار و همچنین مشکلات مالی صداوسیما باعث شد که اجازه داده نشود به کره جنوبی برویم.

او در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه در هنگام گل‌ زدن قوچان‌نژاد چقدر در انتقال هیجان و احساساتش تلاش کرده است، بیان کرد: در آن لحظه احساس واقعی‌ام را نشان دادم و شاید در آن زمان خیلی از مردم هم از خوشحالی جیغ و فریاد زدند و به هوا پریدند، در هنگام گل‌ زدن آنقدر خوشحال بودم که اگر عکس‌العملم را می‌دیدید تعجب می‌کردید که چرا به این شکل خوشحالی کردم.


دژاگه: آنقدر خوشحالي کردم مصدوميتم يادم رفت

هافبک ايراني تيم فوتبال فولام انگليس که به دليل آسيب ديدگي سه بازي تيم ملي ايران را درجام جهاني از دست داد، گفت: از صعود به جام جهاني خوشحال هستم و آنقدر خوشحالي کردم که مصدوميتم از يادم رفت.

اشکان دژاگه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: در شرايطي که دوست داشتم در تيم ملي ايران بازي کنم سه بازي را به راحتي از دست دادم و فقط غصه خوردم و به نظرم اين نهايت بد شانسي بود که براي من اتفاق افتاد.

وي افزود: من هميشه اين سه بازي ايران را دنبال مي کردم و خيلي دوست داشتم بازي کنم ولي نمي توانستمبه همين دليل خيلي اذيت شدم.

دژاگه تصريح کرد: اين رقابت ها را تا عمر دارم فراموش نمي کنم و تا جام جهاني خوشحالي مي کنم و اميدوارم در آنجا بهترين نتيجه را بگيرم.

وي خاطر نشان کرد: من آنقدر پس از گل ايران پريدم که يادم رفته بود مصدوم هستم ولي آنقدر ارزش داشت که هنوزم در پوست خودم نمي گنجم و بايد بگويم نه تنها من بلکه ملت ايران خوشحال هستند.


تبریک علی‌آبادی و افشارزاده برای صعود ایران به جام جهانی

رئیس و دبیر کل کمیته ملی المپیک، در پیام‌های جداگانه‌ای پیروزی تیم ملی فوتبال ایران و صعود به جام جهانی برزیل را تبریک گفتند.

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از سایت کمیته ملی المپیک، محمد علی آبادی رئیس کمیته ملی المپیک و نایب رئیس شورای المپیک آسیا در پیام تبریک خود گفت: نبرد غرور برانگیز ملی پوشان کشورمان در رقابت های مقدماتی جام جهانی برزیل و شکست دادن تیم ملی کره جنوبی آن هم در این کشور و راه یابی به رقابت های جهانی برزیل دل میلیون ها هموطن ایرانی را در اقصی نقاط جهان شاد کرد.

ضمن تبریک این پیروزی و صعود تیم ملی فوتبال کشورمان به رقابت های جهانی به مسئولان فدراسیون، کادر فنی، غیور مردان فوتبال ایران و ملت عزیز و همیشه در صحنه کشورمان، امید می رود در سایه الطاف الهی و زحمات مسئولان ورزش کشور و مربیان و ملی پوشان همچون گذشته بار دیگر شاهد به اهتزاز در آمدن پرچم سه رنگ مقدس کشورمان در رقابت های برون مرزی باشیم.

آفرین بر شما افتخار آفرینان عزیز که دل ملتی را با این پیروزی شاد کردید و موجی از امید و غرور ملی را در میان مردم عزیز پدید آوردید.

همچنین بهرام افشارزاده دبیر کل کمیته ملی المپیک طی پیام جداگانه ای راه یابی تیم ملی فوتبال کشورمان را به رقابت های جهانی برزیل تبریک گفت و اذعان داشت: بعد از درخشش و افتخار آفرینی های متعدد رشته های غیر فوتبالی در بازی های سالنی، آسیایی و المپیک و پارالمپیک امروز غیور مردان فوتبال کشورمان با به نمایش گذاشتن مبارزه ای غیرتمندانه در کشور کره و غلبه بر حریف دیرینه خود، حلاوت راه یابی فوتبال کشورمان را به جام جهانی برزیل در میان مردم آوردند.

بنده به شخصه با دیدن تلاش های شما عزیزان در میدان مسابقه و نوع مبارزه غیرتمندانه تان مقابل حریف به خود به عنوان یک ایرانی بالیدم. لذا ضمن تبریک این موفقیت بزرگ به کادر فنی، مربیان و مسئولان فدراسیون و به خصوص ملت بزرگ ایران از دور، دست همه شما غیور مردان تیم ملی را که این پیروزی بزرگ را به ملت ایران هدیه کردید می فشارم و برای تمامی شما عزیزان آرزوی موفقیت و سر بلندی دارم.


دکتر نوروزی: زحمات رحمتی نباید فراموش شود

پزشک تیم فوتبال استقلال گفت: نباید فراموش کنیم که رحمتی تلاش‌های زیادی برای صعود تیم ملی به جام جهانی انجام داد.

دکتر امین نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در خصوص راهیابی تیم ملی ایران به جام جهانی با پیروزی مقابل کره جنوبی عنوان کرد: ابتدا پیروزی تیم ملی مقابل کره جنوبی و البته صعود ملی‌پوشان به جام جهانی به ملت ایران تبریک می‌گویم.

وی ادامه داد: از طرف جامعه پزشکی و ورزشی نیز این تبریک را به تمام بازیکنان و ملت ایران اعلام می‌کنم. دست تک تک بازیکنان درد نکند که تمام تلاش خود را انجام دهند. از همه آنها تشکر می‌کنم.

پزشک تیم فوتبال استقلال افزود: حالا زمان حمایت از تیم ملی است و همه باید این موضوع را بیشتر دنبال کنند. یک نکته باید در اینجا بگویم که نباید فراموش شود و آن اینکه سیدمهدی رحمتی از جمله عواملی بود که کمک زیادی برای راهیابی ایران به جام جهانی انجام داد.

نوروزی تاکید کرد: سرمربی تیم ملی فوتبال نباید فراموش کند که رحمتی تلاش‌های شبانه‌روزی و زیادی انجام داد. باید شرایطی را فراهم کرد تا او به تیم ملی بازگردد و به نوعی از او قدردانی شود. نه تنها رحمتی بلکه هر بازیکنی که در رختکن تیم ملی به جام جهانی نقش داشته باید از او تقدیر و تشکر شود.


رویانیان: سیدجلال مانند جبهه جنگ دفاع می‌کرد

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: پیروزی تیم ملی مقابل کره حاصل تلاش همه رنگ‌ها بود اما سیدجلال حسینی مانند جبهه جنگ دفاع می‌کرد.

محمد رویانیان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص صعود تیم ملی به جام جهانی اظهار داشت: بنا بر دلایلی همراه با وزیر ارتباطات بازی تیم ملی مقابل کره جنوبی را دیدم و مثل تمام ایرانی‌ها دل در دل‌مان نبود.

وی افزود: واقعا فوتبال ایران به خود بالید. اسیر صحبت‌های غیرحرفه‌ای کره‌ای‌ها نشد و با غیرت ایرانی در خاک کره پیروزی را به دست آوردکه به نظرم شایسته فوتبال ایران بود.

رویانیان ادامه داد: به نظرم خواست خدا بود تا تیم ملی ایران امروز سربلند باشد و جا دارد این موفقیت را به رهبر معظم انقلاب و تمام فدراسیون فوتبال و همه ایرانی‌هایی که بدون چشمداشتی با حضور در ورزشگاه آزادی این تیم را یاری کردند، تبریک ویژه‌ای بگویم.

مدیرعامل قرمزپوشان یادآور شد: بدون شک نقش اصحاب رسانه و مخصوصا رسانه ملی در موفقیت و ایجاد یکدلی در تیم ملی ایران چشمگیر بود و من به نوبه خودم از طرف باشگاه پرسپولیس از تمام این عزیزان تشکر می‌کنم.

وی خطاب به بازیکنان تیم ملی گفت: پیروزی تیم ملی ایران مقابل کره حاصل تلاش همه رنگ‌ها و همه زبان‌های ایران بزرگ اسلامی بود اما جا دارد این موضوع را حتما بگویم که سید جلال حسینی مانند جبهه جنگ دفاع می‌کرد و جا دارد از این پسر خوب فوتبال ایران تقدیر و تشکر ویژه‌ای کنم. البته استقلالی‌ها نیز واقعا زحمت زیادی را در این بازی کشیدند و در کل حاصل تلاش لیگ برتر بود اما باید بدانیم باز هم باید تلاش کنیم تا در جام جهانی بهتر باشیم.


عابدزاده: به رحمان احمدی خسته نباشید می‌گویم

دروازه‌بان سابق تیم ملی فوتبال ایران گفت: به رحمان احمدی بابت تلاش‌هایش خسته نباشید می‌گویم.

احمد عابدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در خصوص حضورش در آمریکا اظهار داشت: خوشبختانه سرم در اینجا به کارهای فوتبالی در یکی دو آکادمی گرم است و اگر خدا بخواهد دو تا سه ماه دیگر به ایران برمی‌گردم. خوشحالم که در فوتبال حضور دارم چون من همیشه با فوتبال زندگی کردم.

وی در خصوص پیروزی تیم ملی ایران مقابل کره گفت: صعود به جام جهانی برای همه ایرانی‌ها لذت‌بخش است و واقعا دیروز روز بزرگی برای فوتبال ایران بود.

عابدزاده ادامه داد:‌از خوشحالی مردم که پیگیر آن بودم بسیار خوشحالم. چون ما به جام جهانی یعنی بزرگترین تورنمنت فوتبال جهان رفتیم. در کل در سه بازی اخیر تیم ملی عالی بازی کرد و نکته مثبتی بود که ما گل نخوردیم.

وی یادآور شد: برد شیرین بود و مردم حق دارند خوشحال باشند. کره‌ای‌ها خیلی سعی کردند تا بچه‌های ما را به فوتبال احساسی ورود دهند و روحیه آنها را خراب کنند اما همیشه فوتبالیست‌های ما نشان دادند مثل مردم، مرد روزهای سخت هستند و نتیجه آنها برای برد آن هم در زمین کره بیشتر شد.

دروازه‌بان سابق تیم ملی کشورمان یادآور شد: خیلی خوشحالم که کار ما به اما و اگر کشیده نشد و خیالمان در یک بازی پرفشار و با یک برد شیرین برای صعود به جام جهانی راحت شد. واقعا نمی‌بردیم معلوم نبود چه اتفاقی در انتظار ماست. حالا هم باید با امکانات و برنامه‌ریزی بهتر به آینده فکر کنیم تا انشاءالله در جام جهانی موفق باشیم.

عابدزاده یادآور شد: به رحمان احمدی هم به نوبه خودم خسته نباشید می‌گویم همچنین به تمام بازیکنان تیم ملی. همین که دل مردم را شاد کردند یک دنیا ارزش داشت و واقعا مردم دلشان برای این صعودها به جام جهانی تنگ شده بود. قطعا دعای خیر همه ایرانی‌ها پشت سر تیم ملی بود که به این نتیجه رسید.


رسانه هاي كره جنوبي: تيم ما در ورطه تكنيك سرمربي ايران گرفتار شد

رسانه هاي كره جنوبي پس از باخت يك بر صفر تيم اين كشور مقابل ايران از تاكتيك هاي چوي كانگ هي انتقاد كردند و گزارش دادند: تيم كره جنوبي در واقع در ورطه تكنيك سرمربي و تيم ايران گرفتار شده بود.

رسانه هاي گروهي كره جنوبي روز چهارشنبه مطالب انتقادي متعددي از عملكرد سرمربي و تيم ملي فوتبال كره منتشر كردند.

در اين گزارش هاي مطبوعاتي و تلويزيوني آمده است : كره اي ها دائم روي سانترهاي بلند كار مي كردند و هيچ برنامه اي غير از اين نداشتند.

گزارش ها مي افزايد، تمركز مربي و بازيكنان بر اين شيوه بازي همان چيزي بود كه تيم ملي ايران مي خواست و تيم ملي كره در واقع در ورطه تكنيك سرمربي و تيم ملي ايران گرفتار شده بود.

تيم ملي فوتبال ايران سه شنبه شب در ورزشگاه مونسو كره جنوبي يك بر صفر حريف ديرينه خود را شكست دادو براي اولين بار به عنوان صدرنشين گروه به جام جهاني راه يافت.

اين چهارمين راهيابي تيم ملي فوتبال كشورمان به جام جهاني است.

چوي كانگ هي سرمربي تيم ملي فوتبال كره جنوبي هم پس از شكست سخت تيمش در برابر تيم ملي فوتبال ايران گفت: من اشتباه كردم.

وي در مصاحبه هاي تلويزيوني پس از ديدار سه شنبه شب در ورزشگاه مونسون شهر اولسان و شكست يك بر صفر در برابر تيم ملي فوتبال ايران با اين جمله از ملت كره عذرخواهي كرد.

اين سخنان مربي كره اي روز چهارشنبه در رسانه هاي ورزشي منطقه از جمله در چين بازتاب داشت.

سرمربي تيم ملي فوتبال كره كه اين روزها به دليل اظهارات ناشايست درباره ايران و تيم ملي مورد انتقاد گسترده از جمله در داخل كشورش قرار گرفته ، افزود: اگرچه به جام جهاني صعود كرديم اما پاياني خوش نداشتيم.

از او پرسيده شد كه آيا از اين صعود خرسند است ، او تاكيد كرد كه اصلا حرفي براي گفتن ندارم جز اينكه من اشتباه كردم .

چوي گفت كه اميدوارم در آينده تيم ملي بهتري داشته باشيم و از جام جهاني درس هاي بيشتري بياموزيم .

فدراسيون فوتبال كره جنوبي امروز كنار رفتن چوي از سرمربيگري تيم ملي اين كشور را تاييد و اعلام كرد كه جانشين او به زودي مشخص خواهد شد.


دسپراتو: کي‌روش،‌مربي عجين شده با موفقيت

يک منبع اينترنتي نوشت کارلوس کي‌روش مربي عجين شده با موفقيت است.

سايت دسپراتو پرتغال گزارشي از پيروزي روز گذشته ايران در ورزشگاه اولسان مقابل کره‌جنوبي منتشر کرد.

به گزارش فارس، بنابه به نوشته اين سايت کي‌روش مربي است که روحيه پيروزي‌طلبي در وجودش نهفته شده و با برد عجين شده است.

مطابق اين گزارش دستاورد مثبت روز گذشته وي براي تيم ايران،‌چندان چيز عجيبي نيست زيرا وي تاکنون در تيم‌هاي که کارکرده، همواره موفق بوده است.

تيم ملي ايران تحت هدايت وي روز سه‌شنبه (ديروز) تيم ايران با گل دقيقه 59 رضا قوچان نژاد کره را شکست داد و به عنوان تيم نخست گروه يک به جام جهاني برزيل راه يافت.


فهد ثاني: باخت به ازبکستان سنگين بود

سرمربي تيم ملي فوتبال قطر شکست پنج بر يک برابر ازبکستان در انتخابي جام‌جهاني را سنگين توصيف کرد.

تيم ملي فوتبال قطر در آخرين بازي خود در انتخابي جام‌جهاني با نتيجه‌ سنگين پنج بر يک مغلوب ميزبانش ازبکستان شد تا ادعاي فهد ثاني پيش از اين ديدار نقش بر آب شود. سرمربي تيم ملي قطر که پيش از اين ديدار قول داده بود، از حيثيت فوتبال کشورش مقابل ازبک‌ها دفاع خواهد کرد، در نشستي خبري پايان بازي گفت: تنها در نيم ساعت شکست سنگيني را متحمل شديم و بازي را به حريف واگذار کرديم. در نيمه اول بازي خوبي را به نمايش گذاشتيم و بازيکنان هر آنچه را کادرفني از آنها خواست در زمين پياده کردند. ازبکستان در نيمه دوم بازي خوبي را به نمايش گذاشت و شايسته پيروزي بود.

به گزارش ايسنا ، او افزود: اين نتيجه‌ شکستي سنگين براي قطر بود. مجبور بودم که در اين ديدار از بازيکنان جوان استفاده کنم و اين فرصت را به آنها بدهم تا براي ديدارهاي مهم تجربه اندوخته کنند. تيم ملي فوتبال قطر به تزريق خون جديد در رگ‌هاي خود احتياج دارد.

فدراسیون دوومیدانی صعود تیم ملی فوتبال به جام جهانی را تبریک گفت

فدراسیون دوومیدانی در پیامی صعود تیم ملی فوتبال به جام جهانی را به جامعه ورزش و خانواده بزرگ دوومیدانی تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از روابط عمومی فدراسیون دوومیدانی، متن پیام به این شرح است: «صعود سرافرازانه تیم ملی فوتبال کشورمان به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل مایه خوشحالی همه ایرانیان گردید. این موفقیت ارزشمند را به ملت بزرگ ایران بویژه ورزشکاران، جامعه ورزشی کشور و خانواده دوومیدانی صمیمانه تبریک می گوییم.

بی شک این موفقیت، مقدمه‌ای برای پیروزی های دیگر و حضور مقتدرانه ایران اسلامی در تمام عرصه‌های ورزشی خواهد بود.»

تیم ملی فوتبال روز گذشته با شکست یک بر صفر مقابل کره‌جنوبی به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل صعود کرد.


صمد مرفاوی: در دیدار مقابل کره شانس با ما یار بود

صمد مرفاوی با بیان اینکه در نیمه دوم دیدار با کره جنوبی بسیار منطقی و عاقلانه بازی کرد، گفت: در اواخر نیمه دوم شانس با ما یار بود و اجازه ندادیم کره بازی را به تساوی بکشاند.

مهاجم پیشین تیم ملی فوتبال ایران در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: قبل از هر چیز باید صعود تیم ملی را به جام جهانی تبریک بگویم و این برد توانست شور و نشاط خاصی را به وجود بیاورد .

وی افزود: از نظر فنی بازی بسیار سختی انجام دادیم و دیدار بسیار حساسی را در مقابل کره با پیروزی به پایان رساندیم و توانستیم در نیمه دوم با یک بازی منطقی و در لحظاتی که کره فشار زیادی را بر روی دروازه ما می آورد با یک ضد حمله دقیق به نفع خود به پایان برسانیم.

مرفاوی در ادامه افزود: من بیشتر نگران بازی ازیکستان و قطر بودم چرا که اگر مساوی می‌کردیم باید صبر می‎کردیم و ماه‎ها انتظار می کشیدیم تا در پلی آف بتوانیم موفق باشیم.

مهاجم پیشین تیم ملی فوتبال ایران در پایان خاطرنشان کرد: اعتقاد دارم در این دیدار شانس با ما یار بود و توانستیم از این شانسمان به نحو احسن استفاده کنیم.


ایندیپندنت: صحنه‌های بدی در پایان بازی ایران - کره رقم خورد

پیروزی تیم فوتبال ایران مقابل کره جنوبی خشم هواداران کره‌ای را برانگیخت. صدها تن از هواداران تیم فوتبال کره جنوبی پس از شکست تیمشان مقابل ایران بطری‌های آب و آشغال به زمین پرتاب کردند.

به گزارش خبرگز اری مهر، ایران روز سه شنبه موفق شد با نتیجه یک بر صفر در ورزشگاه "مونسو"ی اولسان مقابل کره جنوبی به برتری برسد.

رضا قوچان نژاد در دقیقه ۶۰ بازی به دلیل اشتباه برجسته "کیم یونگ - گون" دروازه "جونگ سونگ - ریونگ" را با یک بغل پای چپ باز کرد. کره‌ای‎ها پس از آن تیم ایران را زیر فشار قرار دادند تا نتیجه بازی را به تساوی بکشانند و ضربه سر "کیم یونگ - گون" در لحظات پایانی بازی از کنار دروازه ایران به بیرون رفت.

پیش از بازی کره جنوبی - ایران عکسی از "کارلوس کی‌روش"، مربی پیشین تیم فوتبال منچستریونایتد، در توییتر منتشر شد که وی را در حالیکه تیشرتی با عکس "چوی کانگ-هی" بر روی آن نقش بسته بود نشان می‌داد.

بر پایه گزارش ایندیپندنت آنلاین، "لی میونگ - جو" در دقیقه ۴۰ پشت محوطه جریمه متوقف شد که این یکی از بهترین موقعیت‌های کره جنوبی در این دیدار بود.

هواداران کره پس از بازی و زمانی که ایرانی‌ها پرچم کشورشان را در دست داشتند و شادی می‌کردند، به سمت آنها بطری‌های پلاستیکی و چیزهای دیگر پرتاب کردند.

بر پایه این گزارش، این صحنه ها پایان بدی را برای بازی رقم زد. سرمربی کره پیش از بازی گفته بود که زندگی را برای ایران دردناک خواهد کرد و حتی یکی از بازیکنان کره عنوان کرده بود که کاری می‌کند کاپیتان تیم فوتبال ایران در زمین خون گریه کند.

"کارلوس کی‌روش"، سرمربی تیم فوتبال ایران، هم این اظهارات را شرم آور خوانده بود.

تیم ازبکستان در دیگر دیدار برگزار شده شب گذشته با نتیجه ۵ بر یک در تاشکند مقابل قطر به برتری رسید اما در نهایت این کره بود که به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به ازبکستان به طور مستقیم راهی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل شد.


شاهرخ بیانی: از امروز باید به فکر برزیل بود

هافبک پیشین تیم ملی فوتبال ایران با اشاره به صعود این تیم به رقابت‎های جام جهانی 2014 برزیل گفت: باید از امروز دست به دست هم دهیم و خود را برای حضوری خوب در برزیل آماده کنیم.

شاهرخ بیانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: پیش از این هم گفته بودم که دیدار با کره‎جنوبی، دیداری سخت برای ما خواهد بود. در طول 90 دقیقه دیدار برابر کره‌جنوبی، بازیکنان این تیم فشار بسیار زیادی بر روی ما آوردند و تلاش زیادی داشتند تا بتوانند این بازی را با پیروزی تمام کنند.

وی گفت: باید قبول کنیم که در نیمه اول خوب نبودیم و نتوانستیم آن طوری که در خور نام ایران است بازی کنیم اما در نیمه دوم صحبت‎های کارلوس کی‌روش را بازیکنان مو به مو اجرا کردند. به همین دلیل بود که آنها توانستند در زمانی که کره جنوبی فشار بسیار زیادی بر روی ما آورده بود، از یکی از ضد حملات خود استفاده کرده و صاحب گل شوند.

بیانی تصریح کرد: تا جام جهانی راهی نمانده و باید یک برنامه منطقی و حساب شده برای این مسابقات داشته باشیم. باید دست به دست هم دهیم تا بتوانیم در جام جهانی هم موفق باشیم.


علي كريمي: ايران بايد با تيم هاي پرقدرت بازي تداركاتي داشته باشد

علي كريمي با تبريك صعود ايران به بازي هاي جهاني برزيل گفت : براي آمادگي حضور در اين آوردگاه بزرگ بايد چندين بازي تداركاتي با تيم هاي مطرح اروپايي و آمريكاي جنوبي داشته باشيم .

كريمي روز چهارشنبه در حاشيه تمرينات تيم تراكتورسازي تبريز در شهرستان نير به خبرنگار ايرنا افزود: بايد تازمان شروع جام جهاني خود را در شرايط بازي با تيم هاي قدرتمند جهاني قرار دهيم و سطح فوتبالمان را بالاتر از آسيا قرار دهيم .

او گفت: بايد از هم اكنون به فكر جام جهاني باشيم و دقيقه نودي عمل نكنيم، از همين امروز به فكر آينده باشيم چرا كه غافل شدن از تيم ملي جايز نيست .

كريمي به بازي ديروز تيم ملي با كره جنوبي اشاره كرد و گفت : نيمه اول بچه ها دفاع عاقلانه اي در برابر كره داشتند و در نيمه دوم نيز روند بازي تيم ما بهتر شده و به نتيجه مطلوب دست يافتيم .

او اضافه كرد : هدف ما از ميدان كره ، دست پر برگشتن بود و بچه ها با از خودگذشتگي تمام ، دل ميليون ها ايراني را شاد كردند و بايد به همه آنها دست مريزاد گفت .


يزداني: صعود به جام جهاني و انتخابات رياست جمهوري نويد روزهاي خوش است

هافبك سابق تيم ملي فوتبال ايران گفت: پيوند صعود تيم ملي كشورمان به جام جهاني ۲۰۱۴ برزيل و انتخابات رياست جمهوري پيام آور و نويدبخش روزهاي خوشي براي ايران است.

داريوش يزداني روز چهارشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: پيروزي تيم ملي كشورمان مقابل ميزبان قدرتمند خود كره جنوبي و صعود به جام جهاني، چند روز پس از انتخابات پرشور رياست جمهوري و برگزيده شدن دكتر حسن روحاني به عنوان رييس جمهور منتخب مردم بسيار لذت بخش بود.

وي ادامه داد: بدون شك حضور در جام جهاني پيام آور روزهاي خوبي براي فوتبال كشورمان خواهد بود و اميدواريم رييس جمهور منتخب مردم برنامه مدوني براي فوتبال داشته باشد، چرا كه فوتبال حربه قوي سياسي، اجتماعي، فرهنگي و ورزشي براي انتقال تمدن غني ايراني به جهانيان محسوب مي شود.

سرمربي تيم فوتبال لس آنجلس بلوز آمريكا اظهار داشت: در ديدار تيم ملي فوتبال ايران مقابل كره جنوبي احساس حرف اول را مي زد و ملي پوشان كشورمان با تمام توان به دنبال صعود به جام جهاني و شاد كردن مردم بودند كه اين مهم نيز محقق شد.

يزداني كه پيشتر اعلام كرده بود كه نبايد هدفمان تنها صعود به جام جهاني باشد، تصريح كرد: فوتبال ايران توانايي موفقيت و صعود به مراحل بالاتر جام جهاني را دارد و بايد با برنامه ريزي مطلوب به اين هدف رسيد.

هافبك سابق تيم ملي فوتبال ايران با تاكيد بر توجه ويژه به موضوع استعداديابي در فوتبال كشورمان افزود: محمد مايلي كهن تنها مربي ايراني است كه جرات بها دادن به جوانان را دارد و اي كاش ساير مربيان نيز چنين شهامتي داشتند.

وي تصريح كرد: بايد به جوانان مستعد كشورمان در حوزه فوتبال توجه بيشتري كنيم و براي باشگاه ها و مربياني كه چهره هاي جوان معرفي مي كنند امتياز و پاداش هايي داد تا به استعداديابي در كشورمان كمك شود.

يزداني با بيان اينكه بسياري از هموطنان عزيزمان در آمريكا ديدار تيم ملي ايران مقابل كره جنوبي را به صورت گروهي در رستوران هاي ايراني از تلويزيون مشاهده كردند، افزود: پس از صعود تيم ملي به جام جهاني موجي از شادي در بين هموطنانمان در آمريكا راه افتاد، به طوري كه فكر كردم در ايران هستم.


رئیس AFC: ايران نشان داد از قدرت هاي برتر آسياست

رييس كنفدراسيون فوتبال آسيا صعود تيم هاي ملي ايران، كره جنوبي و استراليا را به جام جهاني ۲۰۱۴ برزيل تبريك گفت و اظهار داشت تيم ايران نشان داد كه يكي از قدرتهاي برتر آسياست.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني كنفدراسيون فوتبال آسيا، اين سه تيم به ژاپن كه پيشتر صعود خود را قطعي كرده بود ملحق شدند.

ايران در آخرين ديدار خود در گروه آ با نتيجه يك بر صفر مقابل كره به پيروزي رسيد و استراليا نيز مقابل عراق با نتيجه يك بر صفر به برد دست يافت و صعود خود را قطعي كرد.

ازبكستان با وجود آنكه مقابل قطر به نتيجه ۵ بر يك دست يافت به علت تفاضل كمتر از كره جنوبي شانس صعود را از دست داد و اكنون بايد مقابل اردن به ميدان برود تا تيم پنجم آسيا مشخص شود. اردن نيز عمان را مغلوب كرده بود.

دو تيم سوم هر گروه شامل ازبكستان و اردن روزهاي ششم و دهم سپتامبر ديدار رفت و برگشت خود را برگزار مي كنند و برنده اين ديدارها با تيم پنجم آمريكاي جنوبي در ماه نوامبر پلي آف بين قاره اي انجام مي دهند تا تيم صعود كننده به جام جهاني مشخص شود.

شيخ سلمان بن ابراهيم آل خليفه گفت مايلم به اين سه تيم كه جايگاه شايسته خود را در جام جهاني بدست آوردند تبريك بگويم. مشاهده رشد رقابتها در آسيا مايه دلگرمي است و اين سه تيم توانستند صعود خود را در آخرين روز رقابتهاي انتخابي قطعي كنند.

وي گفت: تيم ايران بعد از آنكه در جام جهاني ۲۰۱۰ موفق به صعود نشد، بار ديگر نشان داد يكي از تيم هاي برتر آسيا است.

رييس كنفدراسيون فوتبال آسيا افزود: كره جنوبي موفق ترين تيم آسيايي در تاريخ جام جهاني است و اميدوارم در نهمين حضور خود در برزيل موفقيت هاي قبلي خود را بهبود بخشند.

وي در مورد استراليا نيز گفت: استراليا ازسال ۲۰۰۶ كه به كنفدراسيون فوتبال آسيا پيوست به يك قدرت برتر در فوتبال قاره تبديل شده و مطمئنم در مسابقات سال آينده در برزيل تلاش مي كنند توانايي هاي خود را نشان دهند.

شيخ سلمان با آرزوي موفقيت براي تيم هاي ازبكستان و اردن ابراز اميدواري كرد كه بهترين تيم نماينده آسيا در پلي آف بين قاره اي شود.

شيخ سلمان پيشتر صعود تيم فوتبال ژاپن را نيز به جام جهاني برزيل تبريك گفته بود.


ترابیان: دارم پرواز می کنم

رییس سابق کمیته بین الملل فدراسیون فوتبال گفت:کی روش تا پایان رقابت های جام جهانی برزیل قرارداد دارد.

عباس ترابیان در گفت و گو با اوج نیوز در خصوص اظهارات کی روش مبنی بر اینکه شاید در جام جهانی روی نیمکت ایران ننشیند،اظهار داشت:در زمان تنظیم قرارداد من در جریان امور بودم و می دانم که ایشان تا پایان مسابقات جام جهانی برزیل با فدراسیون قرارداد دارد لذا ایشان سرمربی تیم ملی در جام جهانی خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا کی روش گفته ممکن است نباشد،خاطرنشان کرد:من نمی دانم ولی ایشان قرارداد دارند.

ترابیان افزود:بعید می دانم متممی به قرارداد اضافه شده باشد.

وی در خصوص پاداش صعود تیم لی به کی روش نیز گفت:من نمی توانم در این مورد اطلاعاتی بدهم.

ترابیان در پایان گفت:او یک مربی سطح بالاست که عیار خود را نشان داده.من هیچگاه منافع ملی را پایین تر از منافع فردی قرار ندادم.خیلی چیزها را خیلی ها متوجه نشدند اما کشورم صعود کرده و من دارم پرواز می کنم.


عابدینی: کی روش ایران را به مرحله دوم جام جهانی می رساند

رییس اسبق فدراسیون فوتبال گفت:دیشب یک استثنا در تاریخ ایران بود.

امیر عابدینی در گفت و گو با اوج نیوز در خصوص صعود مستقیم ایران به جام جهانی اظهار داشت:کی روش استراتژی بسیار خوبی برای این بازی در نظر گرفته بود.او باید تیمش را در نیمه اول استوار می کرد و همین کار را هم انجام داد.کره جنوبی در نیمه اول چهار موقعیت به دست آورد که یکی دو مورد آن واقعا خطرناک بودند.

وی افزود:در نیمه دوم بچه ها کمی جلو کشیدند.انگار آن فشار با گل قطر به ازبکستان برداشته شده بود.بازیکنان ما کمی به کره چنگ و دندان نشان دادند ضمن اینکه روز خوب رحمان احمدی هم بود.من فکر می کنم دعای مردم و کمی شانس باعث صعود ما شد البته بچه ها از جان مایه گذاشتند و سر خود را جلوی پای حریف قرار دادند.شادی دیروز مردم به خاطر غیرت و تلاش بازیکنان بود.آنان شهد شیرینی را توی ذائقه مردم ریختند و از بابت بسیار قابل ستایش هستند.

عابدینی ادامه داد:واقعا هفته دلنشینی بود.از جشن مردم برای پیروزی دکتر روحانی گرفته تا جشن شب گذشنته که واقعا استثنایی در تاریخ این مملکت بود.

وی در خصوص اینکه حالا حرف کی روش به کرسی نشسته گفت:مربیان بومی قبلی ما جز امیر قلعه نوعی هم لیگ را در ادوار مختلف تعطیل می کردند.باید واقعیت را پذیرفت که بضاعت فوتبال ما همین است.کی روش یک خواسته منطقی را دنبال کرد و جواب گرفت.کسب ۹ امتیاز از ۳ بازی کار ساده ای نبود.یادم هست مرحوم ایویچ که آمدن او به فوتبال ایران حاصل تلاش بی وقفه صفایی فراهانی بود روی تخته برای ما آنالیز کرد که ایران با کسب ۴ امتیاز از مرحله اول جام جهانی فرانسه صعود می کند.حالا هم عقیده دارم اگر کی روش به همین صورت ادامه دهد تیم را از مرحله اول جام جهانی عبور می دهد.البته باید قبول کرد که کی روش چیزی به فوتبال ما اضافه نکرده.سطح تاکتیکی و تکنیکی ما همان هست که بود.ولی او بعد از باخت به لبنان و تساوی با قطر روحیه بسیار پایین بچه ها بالا آورد و این از دست هر کسی برنمی آید.ضمن اینکه او دژاگه و قوچان نژاد را به تیم ملی ما اضافه کرده.

وی خاطرنشان کرد:ما باید تیم ملی را به مربی بزرگی بسپاریم و کی روش یک مربی بزرگ است.اگر قیمت تمام شده او را هم اعلام کنند این مردم ناراحت نمی شوند.ملت ما ملت بزرگی است و آدم کاربلد را می پسندد.امکان ندارد با صرف هزینه های بسیار جشنی شبیه آنچه شب گذشته برپا شد برپا کرد.پس کی روش ارزش بالایی دارد که برای حفظش باید خرج کرد.

عابدینی با بیان اینکه شادی شب گذشته از شادی انتخابات بیشتر بود،گفت:این قدرت فوتبال را می رساند.من برای یک مسیر ۳ کیلومتری از منزل تا پارک جمشیدیه ۲ ساعت در ترافیک بودم.ترافیکی که هیچ کس را عصبی نکرد.مردم شاد بودند و چه چیزی بالاتر از این؟به قول دوستان کاش این هفته تمام نشود.

وی درباره کفاشیان نیز خاطرنشان کرد:او نتیجه صبوری را دید.دیشب به او زنگ زدم و تبریک گفتم و از او خواستم سلام ما را به ملی پوشان برساند.کفاشیان حالا نتیجه صبرش را می بیند.


پنجعلی: مسئولان از برد تیم ملی سوءاستفاده نکنند

مدیر تیم فوتبال پرسپولیس گفت: بازیکنان تمرینات پرفشاری را در این چند روز پشت سر گذاشتند و احتیاج به آرامش دارند.

محمد پنجعلی در گفت و گو با خبرنگار اوج نیوز، درباره پیروزی تیم ملی فوتبال مقابل کره جنوبی اظهار داشت: برد بسیار عالی بود و همه بایدشیرینی بخوریم. این برد واقعا حماسه بود و بچه ها به خوبی از کار سختی که بر عهده شان بودند برآمدند. شرایط حساسی داشتیم و بازیکنان از جان مایه گذاشتند.

وی درباره احتمال تبانی ازبکستان و قطر عنوان کرد: ما نباید کاری به آن بازی داشته باشیم و مردم را بدبین کنیم. سرنوشت مان دست خودمان بود و خداراشکر توانستیم صعود کنیم البته نباید در باد این پیروزی بخوابیم که اگر اینطور شود مصیبت های قبلی سرمان می آید. این برد نباید ما را فریب بدهد و باعث نشود مسئولان از این موفقیت سوءاستفاده کنند. کره جنوبی را بازیکنان بردند و امکانات وبرنامه ریزی ها هیچ نقشی نداشت.

مدیر پرسپولیس همچنین گفت: این پیروزی نوش جان تمام ایرانی ها. بازیکنان ایران لیاقت داشتند و با دست خالی صعود کردند.


سی ان ان: کره بلیط جام جهانی را به ایران تقدیم کرد

شبكه خبري سي ان ان آمريكا در گزارشي از ديدار تيم هاي فوتبال ایرتن وكره جنوبی نوشت: كره جنوبي بليت جام جهاني ۲۰۱۴ برزيل را تقديم ايران كرد.

به گزارش اوج نیوز،اين شبكه خبري سه شنبه درگزارشي از ديدارهاي مسابقات انتخابي جام جهاني ۲۰۱۴ برزيل در قاره آسيا تصريح كرد: به رغم پيروزي پرگل پنج بر يك تيم ازبكستان مقابل قطر اما اين تيم ايران بود كه با نتيجه يك بر صفر ميزبان خود كره جنوبي را شكست داد وجواز حضور در جام جهاني را به دست آورد.

ايران با گل دقيقه ۶۰ رضا قوچان نژاد مهاجم استاندر ليژ بلژيك تيم كره جنوبي را در شهر « اولسان » شكست داد و با ۱۶ امتياز و با اقتدار در صدر گروه نخست مسابقات انتخابي جام جهاني برزيل در قاره آسيا قرار گرفت.
كره جنوبي نيز با ۱۴ امتياز متوقف شد و به عنوان تيم دوم به همراه ايران مسافر جام جهاني برزيل شد.
« سي ان ان » با اشاره به ديدار تيم هاي ازبكستان و قطر در همين گروه كه در تاشكند برگزار شد ، ادامه داد: تيم قطر در نيمه اول توسط عبدالقادر الياس به گل رسيد و در مسير كسب يك پيروزي بزرگ قرار گرفت اما در نيمه دوم پنج گل دريافت كرد.
تيم ازبكستان با اين نتيجه ۱۴ اميتازي شد و با اختلاف يك گل زده كمتر نسبت به كره جنوبي از راهيابي به جام جهاني به صورت مستقيم بازماند و راهي پلي آف شد.


گزارش خبرگزاری فرانسه از خیابان های تهران پس از صعود به جام جهانی


هواداران فوتبال در ایران از پیروزی مقابل کره جنوبی در سئول دچار شگفتی شدند.

به گزارش اوج نیوز،خبرگزاری فرانسه با انتشار گزارشی،شادی مردم ایران پس از صعود تیم ملی به جام جهانی 2014 را بازتاب داد.

در این گزارش آمده است:ملیونها ایرانی شادمان روز سه شنبه و پس از پیروزی تیم کشورشان مقابل تیم قدرتمند کره جنوبی در اولسان که به صعود ایران به جام جهانی انجامید به خیابانها رفتند و به شادی پرداختند.

بر اساس این گزارش،هواداران علاقمند به فوتبال یک صدا می خواندند:برزیل ما آمدیم.

تصاویر پخش شده از تلویزیون ایران نشان می داد که در کل کشور جو شادی حکفرما بوده است.در تهران،مردم در حالیکه پرچم سبز،سفید و قرمز در دست داشتند به مراکز شهر رفتند و خوشحالی شان را تقسیم کردند.

در ادامه این گزارش آمده است:برخی رانندگان اتومبیل هایشان را در جایی پارک کردند،صدای رادیو را تا بالاترین حد بلند کردند و به شادی پرداختند.

با این برد ایران با کسب 16 امتیاز به عنوان تیم نخست گروه اول مقدماتی جام جهانی به این رقابت ها راه یافت و کره هم با 14 امتیاز به عنوان تیم دوم راهی برزیل شد.

پس از این برد،حضرت آیت الله خامنه ای،رهبر جمهوری اسلامی ایران از تیم ملی ایران به دلیل اینکه باعث شادی مردم ایران شد تشکر کردند.

در بخشی از پیام ایشان آمده است:پيروزي تيم ملي فوتبال، مردم و بويژه ورزش دوستان کشور را شادمان کرد. از عزيزاني که اين شادماني را پديد آوردند متشکرم.

این گزارش به پیام،حسن روحانی،رییس جمهور منتخب مردم ایران هم بابت پیروزی تیم ملی اشاره داشته است.

یک هوادار فوتبال که مهران نام دارد و 29 ساله است در خیابان ولی عصر تهران به خبرنگار خبرگزاری فرانسه گفت:این نتیجه یک شگفتی بزرگ بود.نمی توانستم تصور کنم که ما می توانیم کره را در حضور هوادارانش ببریم.


با صدور پیامی
قالیباف صعود تیم ملی فوتبال به جام جهانی را تبریک گفت

در پیام محمدباقر قالیباف آمده است؛ امروز بار دیگر برگ دیگری بر کتاب پرافتخار ایرانیان افزوده شد و جوانان با غیرت این سرزمین در عرصه ورزش دل همه ملت ایران را شاد کردند و حماسه‌ای دیگر آفریدند.
خبرگزاری فارس: قالیباف صعود تیم ملی فوتبال به جام جهانی را تبریک گفت

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس محمدباقر قالیباف شهردار تهران طی پیامی صعود تیم ملی فوتبال به جام جهانی را تبریک گفت.

در این پیام آمده است: امروز بار دیگر برگ دیگری بر کتاب پرافتخار ایرانیان افزوده شد و جوانان با غیرت این سرزمین در عرصه ورزش دل همه ملت ایران را شاد کردند و حماسه‌ای دیگر آفریدند.

قالیباف در این پیام می‌افزاید: بنده به سهم خود این پیروزی بزرگ و صعود مقتدرانه تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی برزیل را به این عزیزان حماسه آفرین و ملت غیور این سرزمین پهناور تبریک و شادباش می‌گویم؛ امید آنکه برگ‌های زرین دیگری به افتخارات این ملت افزوده شود.


مربی ایران مایه مباهات پرتغالی‌ها

اوجوگو:‌ به کی‌روش به عنوان اولین پرتغالی برزیل ۲۰۱۴ تبریک می‌گوییم

یک روزنامه پرتغالی به سرمربی تیم ملی فوتبال ایران برای حضور در جام جهانی برزیل تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه اوجوگو گزارشی از بازی سه‌شنبه ایران و کره‌جنوبی منتشر کرد و به کارلوس کی‌روش برای آنکه به عنوان اولین پرتغالی لقب گرفته که به مسابقات برزیل 2014 راه یافته، تبریک گفت.

این روزنامه نوشت:‌ با برد یک بر صفر ایران مقابل کره در ورزشگاه اولسان، تیم تحت هدایت کی‌روش به جام جهانی راه یافت. او (کی‌روش) اکنون اولین پرتغالی است که به این بازی‌ها راه یافته که به این خاطر سزاوار تقدیر و تبریک است.

در دیدار روز سه‌شنبه (امروز) رضا قوچان‌نژاد با گل دقیقه 59 همانند بازی رفت در ورزشگاه آزادی یک بر صفر برنده شد و به پیکارهای سال آینده در برزیل رفت.


علی کریمی: دست ملی پوشان درد نکند

کاپیتان سابق تیم ملی صعود ایران به جام جهانی را تبریک گفت.

علی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با تبریک صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی اظهار کرد: من هم مثل همه مردم ایران از این اتفاق بسیار خوشحالم. به همه مردم ایران تبریک می‌گویم دست همه ملی‌پوشان درد نکند که دل مردم را خوشحال کردند.

وی ادامه داد: تیم ملی امروز هدفمند و خوب بازی کرد به ویژه در نیمه دوم که توانستیم با تیزهوشی گل پیروزی را به ثمر برسانیم. امیدوارم این خوشحالی‌ها برای مردم ایران ادامه‌دار باشد.


پیام تبریک فدراسیون بسکتبال به مناسبت صعود تیم‌ ملی فوتبال

فدراسیون بسکتبال صعود تیم ملی فوتبال را به جام جهانی تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پس از صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی 2014 فدراسیون بسکتبال ایران در پیامی این موفقیت را به جامعه ورزش،‌ خانواده فوتبال و ورزش دوستان ایران تبریک گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

"تیم ملی فوتبال ایران با تلاش و غیرت مردان با تعصبش توانست بار دیگر پرچم ایران را در عرصه های بین الملی به اهتزاز در بیاورد و با صعود مقتدرانه خود به جام جهانی برزیل موجبات شادی این ملت غیور و ورزش دوست ایران را فراهم کند.

فدراسیون بسکتبال این موفقیت عظیم ملی پوشان را به جامعه فوتبال و ملت شریف ایران تبریک و تهنیت عرض می نماید امیداست پیروزی های ورزشکاران ایرانی در میادین جهانی و بین المللی تداوم داشته باشد."

به گزارش ایسنا،‌ تیم ملی فوتبال ایران با پیروزی یک بر صفر برابر کره جنوبی در اولسان به عنوان تیم نخست گروه خود راهی جام جهانی شد.


ستایش فیفا از گوچی و خط دفاعی تیم ملی

پایگاه اینترنتی فدراسیون جهانی فوتبال در گزارشی به ستایش از عملکرد رضا قوچان‌نژاد و تیم ملی ایران در انتخابی جام‌جهانی پرداخت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تیم‌های ملی ایران و کره‌جنوبی موفق شدند از گروه A انتخابی جام‌جهانی در قاره آسیا جواز حضور مستقیم در برزیل ۲۰۱۴ را کسب کنند. Fifa.com در گزارشی به بررسی بازی‌های انتخابی جام‌جهانی در قاره آسیا پرداخته است. در این گزارش آمده است:

«بازی انتخابی جام‌جهانی در قاره آسیا به پایان رسید و چهار تیم راه یافته به جام‌جهانی مشخص شد. تیم‌های ایران، کره‌جنوبی، ژاپن و استرالیا موفق شدند بلیت حضور در برزیل را رزرو کرده و تیم‌های ازبکستان و اردن نیز به دیدار پلی‌آف راه یافتند.

ایرانی‌ها که امیدهای‌شان برای حضور در جام‌جهانی ۲۰۱۰ با گلزنی پارک جی‌سونگ بر باد رفته بود، این بار موفق شدند، کره‌جنوبی، رقیب دیرینه خود را با یک گل در اولسان شکست دهند تا بتوانند برای چهارمین بار طعم حضور در جام‌جهانی را بچشند. شاگردان "چوی کانگ هائه" در طول ۹۰ دقیقه‌ بازی تیم برتر میدان بودند اما رضا قوچان‌نژاد بر خلاف جریان مسابقه توانست یک توپ‌ربایی زیبا داشته باشد و ایران را به گل برساند.»

سایت فیفا با تمجید از قوچان‌نژاد، این بازیکن را بهترین بازیکن روز گذشته در آسیا انتخاب کرد و درباره او نوشت: «عملکرد قوچان‌نژاد باعث می‌شود او را به عنوان بهترین بازیکن ایران در طول انتخابی جام‌جهانی انتخاب کنیم. او در بازی با کره‌جنوبی موفق شد سومین گلش را برای ایران در این مسابقات به ثمر برساند. این مهاجم ۲۵ ساله که اولین گل ملی‌اش را برابر لبنان در مقدماتی جام ملت‌های آسیا به ثمر رسانده بود، در بازی با قطر و لبنان نیز توانسته بود، برای ایران گلزنی کند. اکنون با گل ارزشمند رضا قوچان‌نژاد در بازی با کره‌جنوبی، این مهاجم چهارمین حضور ایران را در جام‌جهانی قطعی کرد.»

سایت فیفا در ادامه آمار انتخابی جام‌جهانی در قاره آسیا را نیز به تیم ملی ایران اختصاص داد و نوشت ایران با دریافت تنها دو گل در انتخابی جام‌جهانی بهترین خط دفاع این مسابقات بود.


سردار احمدی مقدم: پیروزی تیم‌ملی بدترین سیلی به مربی کره بود

فرمانده ناجا به پیروزی تاریخی تیم ملی فوتبال ایران و صعود به جام جهانی اشاره کرد و اظهار کرد: پیروزی تیم ملی هدیه دیگری از خداوند به مردم ما در خرداد بود تا قلب این ملت را شاد کند.

وی همچنین به کری‌خوانی‌های مربی کره اشاره کرد و تصریح کرد: مربی کره که حرف‌های نادرستی در مورد ایران گفته بود در این بازی بدترین سیلی را خورد و خداوند با این صعود، دل مردم را شاد کرد.


میرجلال کاسیمف: متاسفانه ایران بزرگ‌ترین شگفتی را رقم زد

سرمربی ازبکستان پیروزی ایران برابر کره‌جنوبی را بزرگ‌ترین شگفتی دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ازبکستان هر چند در آخرین بازی خود در گروه نخست انتخابی جام‌جهانی با نتیجه‌ قاطع پنج بر یک به پیروزی رسید اما نتوانست به طور مستقیم به جام‌جهانی صعود کند.

میرجلال کاسیمف، سرمربی تیم ملی فوتبال ازبکستان در نشست خبری بعد از بازی گفت: هیچ شکی وجود ندارد که ازبکستان با نهایت جدیت پا به این دیدار گذاشت. انگیزه زیادی برای پیروزی داشتیم و به آن دست یافتیم اما متاسفانه تیم ملی فوتبال ایران شگفتی بزرگی را رقم زد و موفق شد در اولسان با یک گل کره‌جنوبی را شکست دهد. می‌خواستیم هدیه‌ای را به تماشاگران بدهیم و مستقیما جواز صعود به برزیل را به دست آوریم اما متاسفانه به هدف خود دست نیافتیم. از هواداران ازبکستان و آنهایی که در ورزشگاه حضور یافتند، عذرخواهی می‌کنم.

او افزود: شکست کره‌جنوبی آن هم در ورزشگاه خانگی خود بزرگ‌ترین غافلگیری برای من بود. اصلا انتظار چنین غافلگیری را نداشتم. با پنج گل قطر را شکست دادیم اما متاسفانه با شکست کره‌جنوبی نتوانستیم مستقیما به جام‌جهانی صعود کنیم. امیدوارم که ازبکستان در پلی‌آف خوب نتیجه‌ بگیرد و رویای حضور در جام‌جهانی را تجربه کند.


طالب‌لو: احمدي جواب اعتماد کي‌روش را داد

دروازه‌بان سابق تيم ملي فوتبال گفت: رحمان احمدي به خوبي جواب اعتمادي که سرمربي تيم ملي به او کرده بود را داد.

وحيد طالب‌لو در خصوص پيروزي تيم ملي ايران مقابل کره جنوبي و صعود مستقيم تيم ملي کشورمان به جام جهاني عنوان کرد: ما هم از شادي مردم خوشحال هستيم. صعود به جام جهاني شوک جديدي بود که به رگ فوتبال ايران تزريق شد.

به گزارش فارس ، وي ادامه داد: با اين اتفاق مي‌توانيم سرعت پيشرفت خود را بيشتر کنيم. اين موضوع محقق نمي‌شد مگر اينکه عوامل مختلفي دست به دست هم بدهند تا تيم ملي بتواند موفق شود. از جمله اين عوامل رسانه‌ها، بازيکنان و مديريت تيم ملي بوده است. همچنين هواداران با دعاهاي خود بدرقه راه ملي‌پوشان بودند.

دروازه‌بان سابق تيم ملي يادآور شد: همه دست به دست هم داديم تا حماسه ملي ديگري رقم بخورد. در اين موفقيت همه شريک هستند من مي‌خواهم موضوعي را بگويم. اگر خداي ناکرده تيم ملي در بازي ديشب نتيجه نمي‌گرفت با توجه به بازي با تعصبي که بازيکنان انجام دادند چيزي از ارزش‌هاي آنها کم نمي‌شد. از صميم قلب دست آنها را مي‌فشارم. واقعا خوشحالي مردم وصف‌ناپذير بود که با هيچ پولي نمي‌توان آن را به دست آورد. اتفاق بي‌نظيري رخ داد.

طالب‌لو در خصوص عملکرد رحمان احمدي در درون دروازه تاکيد کرد: اين پتانسيل فوتبال ما را نشان مي‌دهد. زماني که مهدي رحمتي از تيم ملي رفت همه فکر کردند خلائي را ايجاد خواهد کرد اما با اعتماد به بازيکنان مي‌تواند جواب مثبت و خوبي ديد. رحمان احمدي با عملکرد خوب خود جواب خوبي به اعتماد کي‌روش داد. احمدي از دوستان قديمي من است و از صميم قلب خوشحال هستم که در سه بازي گذشته در تيم ملي تاثيرگذار بود و گلي دريافت نکرد.

وي يادآور شد: نبايد فراموش کنيم که مربي گذشته رحمان احمدي فردي چون بشرزاد بوده که تعامل بسيار خوبي با گاسپار داشت و براي احمدي زحمت بسيار زيادي کشيده است. تدبير در اينگونه شرايط تدبير يک مربي چون بشرزاد مشخص مي‌شود.

دروازه‌بان تيم راه‌آهن در مورد بهترين بازيکن ايران گفت: به نظرم تمام بازيکنان خوب بودند و تيم ايران بهترين بود. همه خواستند که تيم ملي پيروز شود و کمي شانس هم به ما روي کرد و توانستيم به يک پيروزي شيرين دست يابيم.

طالب‌لو درباره شرايط خودش در راه‌آهن يادآور شد: وضعيت خوبي داريم و اردوي مناسبي در سرعين برپا کرده‌ايم و براي ليگ برتر آماده مي‌شويم.

وي درباره جدايي فرشيد کريمي از راه‌آهن گفت: ‌من از اين موضوع خيلي خوشحال نيستم به هر حال کريمي از دوستان قديمي من بود و زماني که در اين تيم تمرين مي‌کردم خيلي به من کمک کرد. در هر حال قسمت نبود.


باقري: نگران بودم اما دلم روشن بود

مربي تيم فوتبال پرسپوليس گفت: حاشيه‌سازي که کره اي ها انجام دادند انگيزه بازيکنان تيم ملي را بيشتر کرد.

کريم باقري در خصوص صعود تيم ملي ايران به جام جهاني اظهار داشت: کره جنوبي در اين مدت نشان داده که فوتبال خوب و قابل قبولي را به نمايش مي‌گذارد اما دو باخت خيلي بد مقابل ما آورد. قسمت بود که ما از لبنان ببازيم و با پيروزي مقابل کره سرسخت به جام جهاني برويم.

به گزارش فارس ، وي افزود: با توجه به دو بازي گذشته و کسب سه امتياز مي‌دانستم مي‌توانيم از کره دست پر به ايران برگرديم اما کمي نگران بودم ولي خدا را شکر دست پر اين بازي را پشت سر گذاشتيم و به جام جهاني رفتيم.

باقري ياد آورد شد: اين پيروزي را براي دومين بار به تک تک مردم ايران و دوستداران فوتبال تبريک مي‌گويم، واقعا برد شيرين و لازمي براي فوتبال ما بود تا ناکامي‌هاي گذشته جبران شود.

وي در مورد عملکرد فني تيم ملي نيز گفت: به نظرم بچه‌ها بسيار خوب و منطقي بازي کردند، کره در خاک خود بازي مي‌کرد و با هوادارانش تشنه برد بود مخصوصا با حاشيه‌هايي که به وجود آمده بود انگيزه بچه‌هاي ما بيشتر شد.

وي افزود: بچه‌ها خيلي خوب در ساختار دفاعي عمل کردند و به موقع ضربه خود را به کره زدند.

باقري در پايان در پاسخ به اين سوال که کي‌روش بماند يا برود بهتر است گفت: اين تصميم مسئولان است تا تصميم بگيرند که به نفع فوتبال ما باشد اميدوارم حالا که به جام جهاني صعود کرديم با برنامه به اين بازي‌ها فکر کنيم چون قطعا کار ما سخت است و بهتر است که با نتايج خوب خودمان را در جام جهاني ثابت کنيم.


جباری: گرفتن 9 امتیاز از 3 بازی ساده نبود

هافبک تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: هم گرفتن 9 امتیاز از 3 بازی و صعود به عنوان تیم اول به جام جهانی کار ساده‌ای نبود.

به گزارش خبرگزاری فارس، مجتبی جباری پس از پیروزی مقابل کره جنوبی و صعود به جام جهانی اظهار داشت: واقعا خیلی خوشحالم که این اتفاق بزرگ در فوتبال ما افتاد اما باور کنید راه سختی را برای جام جهانی پشت سر گذاشتیم. شاید در یکی از بازی‌هایمان مقابل لبنان و ازبکستان نتیجه را از دست نمی‌دادیم الان خیال‌مان راحت‌تر بود ولی همه چیز تمام شد و ما در اولسان کره به جام جهانی رفتیم که فکر کنم شیرین‌تر بود.

وی افزود: کار سخت بود اما از سه بازی 9 امتیاز گرفتیم و به عنوان تیم اول صعود کردیم. شاید خیلی از صاحب‌نظران این نتیجه را پیش‌بینی نمی‌کردند اما با اتحاد و یکدلی بچه‌ها و فعل خواستن به هدف‌مان رسیدیم.

جباری ادامه داد: خودتان می‌دانید واقعا فشردگی بازی‌های لیگ جام حذفی و لیگ قهرمانان برای ما زیاد بود اما با این پیروزی خستگی از تن همه فوتبال ایران و مخصوصا بازیکنان و حتی مردم خونگرم‌مان درآورد که انشاءالله همیشه شاهد این خوشی‌ها برای مردم خوب ایران باشیم.

جباری در مورد بازی نیز گفت: کره در خاک خود بازی می‌کرد و برد می‌خواست. ما هم برای برد به زمین رفتیم اما انگیزه‌مان بیشتر بود. حالا کاری نداریم که چه اتفاقاتی قبل از بازی افتاد اما به جام جهانی رفتیم و من صدهزار بار خدا را شکر می‌کنم. انشاءالله با یک برنامه خوب بتوانیم در جام جهانی نیز به خواسته خود برسیم. البته واقعا کادر فنی هم زحمت کشید و بهتر است در مورد ماندن و رفتن کی‌روش با توجه به تاثیرات مثبتی که در فوتبال ما داشته، خودتان قضاوت کنید اما ایشان بهتر است که بماند و با قدرت کار کنیم.


مهدوي‌کيا: کي‌روش بايد حفظ شود

مهدي مهدوي‌کيا گفت: قطعا در اين بازي‌هاي حساس و خارج از خانه ما از استراتژي دفاعي استفاده کرديم.

مهدي مهدوي‌کيا در خصوص صعود تيم ملي ايران به جام جهاني برزيل اظهار داشت: ما از همان اول خوشبختانه در بازي با کره با برنامه بازي کرديم نه اينکه الان تيم برده اين حرف‌ها را بزنم ولي ما به جز اين راه اگر راهي ديگر را انتخاب مي‌کرديم خداي ناکرده شايد به بن‌بست مي‌خورديم.

به گزارش فارس ، وي افزود: خيلي با برنامه و منطقي بازي کرديم و خدا را شکر مي‌کنيم که کار به تساوي کشيده نشد تا وارد اما و اگر و فاز جديدي براي رفتن به جام جهاني شويم. کره در خانه خود بچه‌هاي ما را با انگيزه کرد و هرگز فکرش را نمي‌کرد که اين طور غافلگير شود.

مهدوي‌کيا ادامه داد: به نوبه خودم به مردم عزيز ايران در داخل و خارج کشور و جامعه فوتبال تبريک مي‌گويم. قطعا اين موفقيت باعث رشد فوتبال ما مي‌شود و باور کنيد که برد خيلي خوبي براي فوتبال ما بود.

وي خاطرنشان کرد: نيمه اول بازي خوبي نبود و حريف مي‌خواست زودتر به گل برسد. از طرفي ديگر استراتژي ما دفاعي بود و چشم به ضد حملات داشتيم که خدا را شکر به هدف خودمان رسيديم. جدا از بازي بايد دو نکته مهم را يادآور شويم.

هافبک سابق تيم ملي فوتبال کشورمان يادآور شد: واقعا دو نکته مهم و اساسي در پيروزي ما مقابل کره نقش داشت. اول حرکت استثنايي قوچان‌نژاد و ضربه ماهرانه او که از روي توپ مرده به دست آمد. در مرحله دوم نيز رحمان احمدي که شجاعانه دروازه ما را نجات داد و من فکر کنم در کنار ساير بازيکنان که باغيرت ايراني بازي کردند اما اين دو نفر تيم ما را نجات دادند و مديون آنها هستيم ديديد که يک اشتباه چه نتيجه اي براي ازبکستان و قطر رقم زد.

مهدوي‌کيا تاکيد کرد: ما به هدف خودمان يعني رفتن به جام جهاني رسيديم در سه بازي باخت نداشتيم و فقط در خط دفاع دو گل خورده داشتيم. اين آمارها نشان مي‌دهد که نتيجه عالي کسب کرديم . بالاخره اين هم تاکتيکي در فوتبال است اما همه اين را بدانند نقش کي‌روش و تفکراتش خوب بود و ما بايد از الان به فکر جام جهاني باشيم. درست است اين برد مردم را در خوشحالي غرق کرد و ما به خود باليديم که مثل هميشه ايراني هستيم اما براي آينده نياز به برنامه داريم تا از اعتبارمان حالا از جام جهاني استفاده کنيم.

وي در پايان در مورد مذاکره مسئولان باشگاه پرسپوليس با هامبورگ براي برگزاري بازي خداحافظي‌اش نيز گفت: من فعلا با مسئولان هامبورگ صحبت خاصي نداشتم و فقط براي خداحافظي بالاک به آلمان رفتم اما شنيدم صحبت‌هاي مسئولان باشگاه پرسپوليس با هامبورگي‌ها داشته‌اند و سعي مي‌کنم اين موضوع را در هفته‌هاي آينده پيگيري کنم. بالاخره الان فوتبال ايران وارد فاز جديدي شد و جا دارد باز هم به همه مردم ايران که واقعا در اين مدت سختي کشيدند تبريک ويژه‌اي بگويم و اين مي‌تواند يک آشتي بزرگ باشد.

وحيد قليچ: پيروزي را مديون کي‌روش هستيم

به گفته دروازه‌بان سال‌هاي دور پرسپوليس بازيکنان تيم ملي در بازي با کره‌جنوبي از جان مايه گذاشته و توانستند با يک پيروزي ارزشمند راهي جام‌جهاني شوند.

وحيد قليچ با بيان اينکه تيم ملي در نيمه دوم بازي بهتري را نسبت به نيمه اول ارائه داد، اظهار کرد: بازيکنان ما از جان مايه گذاشتند و خدا را شکر توانستيم پس از سال‌ها انتظار به جام‌جهاني صعود کنيم. مطمئن بودم که اين تيم به جام‌جهاني صعود مي‌کند، چون مربي بزرگي به نام کارلوس کي‌روش را داريم که سرد و گرم چشيده فوتبال است و با اين صعود نشان داد که مرد عمل است.

به گزارش ايسنا ، وي با اشاره به بردهاي تيم ملي ايران در سه بازي اخير خود گفت: خوشبختانه با بردن اين سه بازي و نخوردن حتي يک گل توانستيم به خوبي به جام‌جهاني صعود کنيم.

قليچ با بيان اين‌که پيش از اين برخي اظهارات ناشايست از سوي مربي کره‌اي گفته شده بود، تصريح کرد: ديديم که بازيکنان ما جواب اين مربي را هم در زمين دادند؛ آن‌ هم با پيروزي خود.

وي با اشاره به اينکه فوتبال ايران با رفتن به جام‌جهاني دگرگون مي‌شود، گفت: به اين برد و صعود به جام‌جهاني احتياج داشتيم و پس از اين شاهد بالا رفتن ارزش ليگ‌مان و بازيکنانش خواهيم بود.

اين کارشناس فوتبال همچنين با اشاره به پيروزي تيم ملي ايران و ايجاد نشاط و روحيه ملي ابراز اميدواري کرد، روزهاي بهتري براي تيم ملي و ايران در پيش باشد.


دسپراتو: کی‌روش،‌مربی عجین شده با موفقیت

یک منبع اینترنتی نوشت کارلوس کی‌روش مربی عجین شده با موفقیت است.

به گزارش خبرگزاری فارس، سایت دسپراتو پرتغال گزارشی از پیروزی روز گذشته ایران در ورزشگاه اولسان مقابل کره‌جنوبی منتشر کرد.

بنابه به نوشته این سایت کی‌روش مربی است که روحیه پیروزی‌طلبی در وجودش نهفته شده و با برد عجین شده است.

مطابق این گزارش دستاورد مثبت روز گذشته وی برای تیم ایران،‌چندان چیز عجیبی نیست زیرا وی تاکنون در تیم‌های که کارکرده، همواره موفق بوده است.

تیم ملی ایران تحت هدایت وی روز سه‌شنبه (دیروز) تیم ایران با گل دقیقه 59 رضا قوچان نژاد کره را شکست داد و به عنوان تیم نخست گروه یک به جام جهانی برزیل راه یافت.


ابراهيم زاده: ايران تمام راه ها را بست

مربي تيم فوتبال نفت با تبريک اين پيروزي به مردم ايران و کادر اجرايي فوتبال گفت: صعود به جام جهاني به خاطر تاثيرات خوب ليگ برتر بر فوتباليست‌هاي ما بود.

منصور ابراهيم زاده با تبريک صعود ايران به جام جهاني اظهار کرد: تيم ملي در بازي‌هاي مقدماتي جام جهاني تفکر خوبي را انتخاب کرد و با برد برابر قطر، لبنان و در نهايت کره جنوبي پيروزي خود را به سرانجام برساند.

به گزارش ايسنا، وي افزود: ايران با بازي بسته اي که در برابر کره جنوبي انجام داد، توانست به بازي‌هاي بلند کره جنوبي که به نوعي خط دفاعي ما را تحت فشار قرار داده بود واکنش موفقي را نشان دهد. هر چند که تيم ما در اين بازي دفاعي عمل مي‌کرد، اما بازي خوب دو هافبک تيم ما و بازي خوب رضا قوچان نژاد توانست هارموني خوبي را به تيم فوتبال ما بدهد که همين مساله سبب موفقيت تيم ملي ايران شد.

مربي تيم فوتبال نفت به عملکرد خوب قوچان نژاد در اين بازي اشاره کرد و خاطر نشان کرد: ضربه اولي که قوچان نژاد در نيمه اول اين بازي زد و بلافاصله با ضربه دومي که به توپ زد از شاکله‌هاي فني خوب فوتبال ايران است که کادر فني ما بايد چنين آموزش فني را به بازيکنان ارائه دهند.

وي ادامه داد: همه ما پس از يک هفته‌ خوشحالي با بردي که در برابر قطر و لبنان داشتيم و پيروزي که روز جمعه پس از انتخابات رياست جمهوري داشتيم اين برد تکميل کننده تمام پيروزي‌هاي روزهاي اخير بود و نشاط دوباره‌اي را به مردم و به ويژه بازيکنان تيم ملي فوتبال ايران داد که بهترين بازي را در برابر کره جنوبي ارائه دهند.

مربي تيم فوتبال نفت ادامه داد: در اين بازي هر چند که بازيکنان تيم کره جنوبي سرعتي بازي مي‌کردند ، اما بازي آنها پر از استرس بود و بازيکنان ما از اين تاکتيک استفاده کردند و اجازه هيچ گونه حمله اي را به تيم کره ندادند و در نتيجه‌ تيم کره جنوبي هيچ راهکار ديگري براي مقابله در برابر تيم ملي ايرا ن نداشت.

وي در پايان گفت: اميدوارم شاهد چنين پيروزي‌هايي در رقابت‌هاي جام جهاني برزيل باشيم.


دوستي مهر: بايد دو برابر کار کنيم

علي دوستي‌مهر با تبريک صعود تيم ملي به رقابت‌هاي جام جهاني برزيل گفت: فوتبال ما مرده بود و روح شادابي از آن گرفته شده بود که اين پيروزي به مردم نشاط داد.

سرمربي تيم ملي فوتبال نوجوانان اظهار کرد: ما به اين پيروزي احتياج داشتيم. اين برد باعث غرور، شادي و سرور مردم شد. فوتبال ما مرده بود و روح شادابي از آن گرفته شده بود. اين پيروزي باعث نشاط مردم شد.

به نقل از ايسنا، وي ادامه داد: راهيابي به جام جهاني از لحاظ سياسي وشخصيتي براي ما خوب است. امروز در دنيا همه برزيل را با تيم فوتبالش مي‌شناسند. مهم‌تر از همه اينکه تيم ملي در کره، اين تيم را شکست داد. ارزش اين پيروزي چند برابر است. با توجه به نتيجه بازي قطر و ازبکستان، تيم ملي بهترين کار را کرد که در اين بازي به پيروزي رسيد و گره کار را خودش با دستانش باز کرد.

مدير کادر فني تيم ملي جوانان با بيان اينکه بايد واقع‌بين باشيم خاطرنشان کرد: حساسيت بازي ما را به سمتي برد که نتوانستيم بازي در شان ايران داشته باشيم. در نيمه نخست دست و پا بسته بازي کرديم که آن هم طبيعي بود چرا که استرس و شرايط بازي ايجاب مي‌کرد. حالا بايد با يک برنامه‌ريزي و شرايط خوب و با تدارک قوي خودمان را براي جام جهاني آماده کنيم. طوري نباشد که به صعود به جام جهاني بسنده کنيم و تيم ملي را رها کنيم. از آن طرف بام هم نيفتيم و از تيم‌هاي پايه و باشگاهي غافل شويم. واقعيت اين است که سازندگي در فوتبال کم شده است. اگر مي‌خواهيم در بحث ملي موفق باشيم بايد بازي‌هاي تدارکاتي و اردوهاي قوي در کشورهاي پيشرفته داشته باشيم.

وي در پايان يادآور شد: طوري عمل نکنيم که يک روزي غصه بخوريم و خداي نکرده در جام جهاني کوچک شويم. حالا بايد دو برابر کار کنيم. دنيا از ما فوتبال پيشرفته مي‌خواهد. از حالا شروع کنيم و روي تيم‌هاي پايه، باشگاهي و ملي سازندگي کنيم. بايد در حد تيمي ظاهر شويم که شخصيت جام جهاني را دارد.


فرکي: قوچان‌نژاد فرشته نجات ايران بود

کارشناس فوتبال گفت: رضا قوچان‌نژاد در خط حمله فرشته نجات تيم ملي ايران بود.

حسين فرکي در خصوص پيروزي يک بر صفر ايران مقابل کره جنوبي و صعود مستقيم تيم ملي کشورمان به جام جهاني اظهار داشت: به هر حال برديم و صعود کرديم مدت‌ها بود مردم دنبال اين موضوع بودند. جا دارد از همه بازيکنان تقدير و تشکر کنم که يک بار ديگر شادي را به مردم انتقال دادند.

به گزارش فارس، وي ادامه داد:‌ با تمام اتفاقاتي که در زمين افتاد اما مهم سه امتياز بازي بود. شايد ما خوب بازي مي‌کرديم و خداي ناکرده شکست مي‌خورديم و آن موقع شاهد خوشحالي مردم نبوديم. به هر حال طبيعي بود که کره بهتر بازي کند. آنها ميزبان بودند و با برنامه هم بازي کردند اما بازيکنان ما هم به خوبي دويدند و چيزي جز اين هم فکر نمي‌کرديم.

کارشناس فوتبال در مورد اينکه چه بازيکني بهترين بازيکن ايران بود، خاطرنشان کرد: فکر مي‌کنم همه زحمت کشيدند و خوب جنگيدند جا دارد از رحمان احمدي که دو واکنش فوق‌العاده داشت، تشکر کنم و توانست تيم را نجات دهد. در خط دفاعي ما همه خوب بودند مخصوصا جلال حسيني که بيشتر از ساير بازيکنان تلاش کرد.

وي با اشاره به خط هافبک تيم ملي افزود: نکونام و تيموريان دوندگي بالايي داشتند و خسرو حيدري و مجتبي جباري هم عملکرد خوبي داشتند در خط حمله هم فرشته نجات ايران قوچان‌نژاد بود که انتظاري جز اين از او نمي‌رفت. او در يک فرصتي که هيچ شانسي نداشتيم توانست يک گل بسازد و حقش اين بودکه به عنوان بهترين بازيکن انتخاب شود.

فرکي درباره حضور ايران درجام جهاني گفت: بايد از فردا به فکر حضور قدرتمند در جام جهاني باشيم نبايد تجربه تلخ دور رفت مقدماتي را تکرار کنيم بايد با کمترين اشتباه و بهترين امکانات نماينده خوبي در جام جهاني باشيم. کار سختي داريم اما بايد تمام تلاش خود را انجام دهيم.


دين محمدي: غيرت ايراني دوباره خودش را نشان داد

بازيکن سابق تيم ملي ايران با ابراز خرسندي از صعود تيم ملي به جام جهاني مي‌گويد با اين برتري، مردم ما دوباره با فوتبال آشتي کردند.

سيروس دين محمدي با ابراز خوشحالي از صعود تيم ملي به جام جهاني، در اين باره گفت: به همه‌ي مردم اين صعود را تبريک مي‌گويم. خيلي‌ها مي‌گويند خوب نبوديم و بد بازي کرديم اما اي کاش هميشه بد باشيم ولي به جام جهاني برويم. خدا را شکر به جام جهاني رفتيم و من اين را از ته دل مي‌گويم. با اين برد مردم ما دوباره با فوتبال آشتي کردند. غيرت ايراني خودش را دوباره نشان داد.

به نقل از ايسنا، او درباره‌ي وضعيت فني بازي اظهار کرد: من معتقدم در دفاع خوب بوديم. آنها نتوانستند روي توپ‌هاي بلندشان براي مهاجم بلند قدشان موفق باشند. اين نشانگر دفاع حساب شده‌ي تيم ما بود. شما ديديد که تيم ما وقتي گل زد، همه‌ي نيمکت نشينانش وارد زمين شدند. اين از يکدلي تيم حکايت مي‌کند که باعث موفقيت ما شده است. ما براي جام جهاني بايد تيم فعلي را رها نکنيم و اسکلت آن را حفظ کنيم. البته نبايد فراموش کرد که مي‌توان از ليگ براي ترميم تيم ملي استفاده کنيم.

بازيکن سابق تيم ملي ايران، در پايان و در پاسخ به سوالي درباره‌ي اثرات حضور تيم ملي در جام جهاني بر روي ليگ برتر، بيان کرد: بازيکنان مي‌دانند، از اين پس بازي آنها زير ذره بين خواهد بود. بايد کيفيت خودشان را ارتقا دهند و با تمرکز بيشتر موجب ارتقا کيفيت ليگ برتر ما شوند.


رويترز: دفاع ايران شکست را به کره تحميل کرد

خبرگزاري رويترز در گزارشي به بازتاب راهيابي ايران به جام‌جهاني ۲۰۱۴ برزيل پرداخت و از دفاع مصمم ايران تمجيد کرد.

خبرگزاري رويترز در گزارشي به بازتاب راهيابي ايران به جام‌ جهاني ۲۰۱۴ پرداخت و نوشت: ايران نمايش دفاعي مصممي داشت تا شکست يک بر صفر را در اولسان به کره‌جنوبي تحميل کند و هر دو تيم به جمع صعودکنندگان به جام‌ جهاني ملحق شوند.

رضا قوچان‌نژاد در دقيقه ۶۰ گل برتري را به ثمر رساند تا ايران صدرنشين گروه A رقابت‌هاي مقدماتي جام‌ جهاني آسيا شود.

کره با تفاضل گل بهتر نسبت به ازبکستان پس از برد ۵ بر يک اين تيم مقابل قطر به عنوان تيم دوم راهي برزيل مي‌شود.


فکري: بهترين تاکتيک را برابر کره داشتيم

کاپيتان سابق استقلال مي‌گويد: سيستم ايران برابر کره بهترين برنامه ممکن بود که خدارا شکر جواب داد.

محمود فکري درباره صعود تيم ملي ايران به جام جهاني اظهار کرد: بازي بسيار سختي با کره داشتيم و عملکرد همه بچه‌ها برابر کره عالي بود. نيمه اول فشار زيادي روي تيم ما بود اما با برنامه‌ريزي دقيق و سازمان‌بندي خوب در دفاع اجازه نداديم حريف از موقعيت‌هايش استفاده کند و دروازه‌مان بسته باقي ماند.

به نقل از ايسنا، بازيکن سابق تيم ملي ادامه داد: خدا را شکر در نيمه دوم برنامه‌ريزي تيم بهتر بود و ملي‌پوشان خيلي خوب برابر کره بازي کردند و از موقعيت بهره بردند و به گل رسيدند. حالا با همين پيروزي به عنوان تيم نخست راهي جام جهاني شديم که جاي تبريک براي همه ايرانيان دارد.

فکري در پاسخ به اين سوال که آيا استراتژي دفاعي ايران ريسک‌دار نبود، گفت: به هرحال معتقدم اگر ايران برابر کره دفاع را از جلوتر آغاز مي‌کرد و يا فضا را بازتر مي‌کرد به ضررمان مي‌شد، اين شرايط موقعيت کره را بيشتر مي‌کرد و آنها مي‌توانستند به دروازه ما نزديک شوند. معتقدم اين تاکتيک برابر کره مناسب بود و خوشبختانه جواب داد. با اين سيستم بود که ما به عنوان تيم نخست راهي جام جهاني شديم و ازبکستان با آن پيروزي پرگل به پلي‌آف رفت. عملکرد همه ملي‌پوشان خوب بود و همه بيش از توانشان انرژي گذاشتند .اين پيروزي را به تمام مردم ايران تبريک مي‌گويم و اميدوارم فوتبال ايران هميشه پر از شادي باشد.


نکونام: کي‌روش زحمت زيادي کشيد

کاپيتان تيم ملي ايران گفت: بعد از سختي‌هايي که به دليل عدم صعود به جام جهاني ۲۰۱۰ کشيديم امروز يک موفقيت شيرين را در راه صعود به جام جهاني بدست آورديم.

جواد نکونام پس از صعود ايران به جام جهاني گفت: جا دارد اين پيروزي را به مربيان و مردم کشورمان تبريک بگويم. اميدوارم اين موفقيت شروع تازه‌اي باشد تا حرکت رو به جلو را پيش بگيريم، تا اين شادي‌ها با موفقيت‌هاي بعدي براي مردم کشورمان ادامه داشته باشد.

به نقل از فارس، نکونام با اشاره به کسب پيروزي مقابل کره جنوبي گفت: من ديروز در کنفرانس گفتم که بايد ۳ امتياز را از کره جنوبي بگيريم و ممکن است ازبکستان بتواند با اختلاف ۴ گل قطر را شکست دهد و شما ديديد در فاصله ۲ دقيقه ازبک‌ها توانستند فاصله موردنظرشان را با قطر بدست بياورند اما ما توانستيم روي يک برنامه ويژه نتيجه لازم را بدست بياوريم.

وي افزود: طبق برنامه‌هاي کي‌روش ما بايد دفاع مطلق مي‌کرديم تا در ضد حمله بتوانيم به گل برسيم و خوشبختانه در پي اشتباه مدافعان کره‌اي توانستيم به هدفمان دست يابيم.

نکونام خاطرنشان کرد: طي مدت بازي‌هاي مقدماتي جام جهاني فشار زيادي روي بازيکنان بود و مردم هم سختي‌هاي بسياري کشيدند. خدا را شکر اين سختي‌ها به شادي تبديل شد. همانطور که پيش‌بيني مي‌شد ما وقتي عمق بازي را به روي کره‌اي‌ها بستيم آنها رو به بازي مستقيم آوردند و در صدد بودند با بازي مستقيم توسط بازيکنان قدبلند خود از جمله شماره ۱۸ و ۲۰ به ما ضربه بزنند و حتي نزديک بود به گل هم برسند. يکي دو موقعيت داشتند اما با برنامه‌ريزي خوب توانستيم آنها را مهار کنيم. بخاطر اينکه در تمرينات روي نقاط ضعف و قوت آنها کار کرده بوديم.

کاپيتان تيم ملي در خصوص حرکت کي‌روش برابر چوي که بعد از پايان مسابقه انجام داد، گفت: طي روزهاي گذشته جوّ سنگيني در کره جنوبي عليه ما بود. هر روز خبرنگاران کره‌اي به تمرينات ما مي‌آمدند و سوالاتي مربوط به سرمربي و بازيکنان کره‌اي داشتند. حتي ديروز وقتي به رختکن رفتيم تا در آنجا آماده تمرين شويم، ديديم که عکس مربي کره‌اي‌ها را در رختکن نصب کردند. حتي دور تا دور زمين عکس‌هاي سرمربي کره را نصب کرده بودند تا به نوعي ما را تحت فشار قرار دهند اما در پايان مسابقه کي‌روش به سمت سرمربي کره رفت و خوشحالي اش را نشان داد. اين اتفاقات در فوتبال طبيعي است. حتي دو سه بازيکن ما عصباني بودند و به سمت نيمکت کره‌اي‌ها رفته و شادي مشابه کي‌روش را انجام دادند.

وي افزود: کي‌روش خيلي براي تيم ملي زحمت کشيد و به پاي تيم ايستاد و خدا را شکر به نتيجه هم رسيد. من از اين بابت بسيار خوشحال هستم. بعد از آنکه ما براي اولين بار در بيروت به لبنان باختيم و يا حتي بعد از شکست مقابل ازبکستان کمتر کسي فکر مي‌کرد تيم ملي ايران به جام جهاني برود اما اينجا بود که کي‌روش با تمام قوا روي تيم کار کرد و بازيکنان هم با همدلي خود جواب اعتماد کي‌روش را دادند. حتي بازيکنان نيمکت‌نشين هم کاملا با بازيکنان داخل زمين يکدل بودند.

نکونام خاطرنشان کرد: ما يک هفته از سوي خبرنگاران کره‌اي تحت فشار بوديم اما به کسب پيروزي اميدوار بودم و خوشحالم توانستيم شادي را به مردم بياوريم و فردا در کنار آنها جشن خوبي را برگزار خواهيم کرد. تمام ايران دعا و قلبشان پشت سر ما بود بازيکنان هم با جان و دل براي تيم ملي بازي کردند و با وجود جوّ سنگيني که در کره بود نشان دادند مرد روزهاي سخت هستند و با تلاش خود باعث شدند تيم ملي به جام جهاني صعود کند. دوست دارم از تمامي کساني که در يک حمايت ملي که قبل از بازي با قطر شروع شد و تا بازي با کره ادامه داشت، شرکت داشتند تشکر کنم. حتي دست منتقدين را هم مي‌فشارم. اميدوارم شروع تازه‌اي براي آينده درخشاني در فوتبال باشيم.

وي افزود: براي موفقيت تيم ملي نزديک به ۲۵ بازيکن از شروع اردوها تلاش کردند اما بيشتر کساني که گل‌سازي و يا گل‌ مي‌زنند در چشم هستند اما بايد بگويم تمامي کساني که در زمين بازي کردند و آنهايي که روي نيمکت بودند از کادر تدارکات تا کادر پزشکي در اين موفقيت سهيم هستند. مردم هم هيچگاه ما را تنها نگذاشتند و براي ما دعا مي‌کردند. اين موفقيت جمعي بود که به دست آمد. ما به خاطر نام ايران تلاش کرديم و خوشحالم تلاشمان به ثمر رسيد.

نکونام در خصوص وضعيتش در تيم استقلال گفت: الان به فکر جشن صعود هستم اما بايد بگويم من هميشه استقلالي بوده و هستم و بعد از پايان جشن، در خصوص استقلال صحبت خواهم کرد و در خدمت باشگاه استقلال هستم.


کي‌روش:خدا مي‌داند در جام‌جهاني هستم يا نه

سرمربي تيم ملي فوتبال ايران بازي هوشيارانه تيمش را يکي از عوامل موفقيت در بازي با کره‌جنوبي و صعود به جام جهاني 2014 برزيل دانست.

به نقل از سايت فدراسيون فوتبال، کارلوس کي‌روش پس از پيروزي يک بر صفر برابر کره‌جنوبي و صعود به جام جهاني در نشست خبري گفت: بازي سختي بود، مي‌دانستيم با تيم خوبي قرار است بازي کنيم. در بازي امروز بسيار تحت فشار بوديم و مي‌دانستيم مسابقه سختي را پيش رو داريم که خوشبختانه تيم من بسيار هوشيارانه و منطقي بازي کرد.

به نقل از فارس، سرمربي تيم ملي ايران افزود: اعتماد، اعتقاد و ايماني که به بازيکنانم داشتم علت اين مسئله بود که امشب موفق شديم به جام جهاني صعود کنيم.

وي در پاسخ به اين سوال که آيا در جام جهاني هم روي نيمکت تيم ملي ايران مي‌نشيند، اظهار داشت: اين سوال را تنها خدا مي‌تواند پاسخ دهد.

کي‌روش همچنين خطاب به مردم و بازيکنان تيم ملي کره‌جنوبي گفت: در اين بازي هم آنها عملکرد بسيار خوبي داشتند و بايد به تيم ملي کره‌جنوبي هم به خاطر صعودش به جام جهاني تبريک مي‌گويم. اميدوارم روزي مانند تيم ملي کره بازي کنيم.


اکيپ: ايران در خاک کره جواز صعود گرفت

نشريه فوتبال فرانسه نوشت : ايران در زمين کره‌جنوبي برنده شد و جواز حضور در برزيل ۲۰۱۴ گرفت.

روزنامه اکيپ در تحليل بازي‌ هاي انجام گرفته سه‌شنبه (امروز) مرحله مقدماتي جهاني ۲۰۱۴ برزيل نوشت: تيم ايران در خاک کره‌جنوبي بر حريف قدرتمند خود غلبه کرد و جواز صعود به جام جهاني گرفت. ايران در حالي به اين موفقيت بزرگ رسيد که از نظر کيفي بازي ضعيفي نسبت به ميزبان خود ارائه کرد. اما با گل نيمه دوم خود يک بر صفر برنده شد و براي چهارمين مرتبه به جام جهاني رفت.

در ديدار روز سه‌شنبه (امروز) رضا قوچان‌نژاد با گل دقيقه ۵۹ همانند بازي رفت در ورزشگاه آزادي يک بر صفر برنده شد و به پيکارهاي سال آينده در برزيل رفت.


سايت AFC: ايران و کره به جام جهاني رفتند

سايت رسمي کنفدراسيون فوتبال آسيا پس از پيروزي تيم ملي ايران برابر کره جنوبي نوشت: ايران و کره جنوبي جام جهاني صعود کردند.

سايت کنفدراسيون فوتبال آسيا پس از پيروزي تيم ملي ايران برابر کره جنوبي نوشت: ايران در آخرين بازي خود در انتخابي جام جهاني با يک گل کره جنوبي را در اولسان شکست داد تا به همراه اين تيم مسافر جام جهاني شود.

در ادامه گزارش AFC آمده است: نيمه اول اين ديدار با تساوي بدون گل به پايان رسيد اما در نيمه دوم اين ايران بود که در دقيقه‌ 61 توسط رضا قوچان نژاد به گل رسيد و سه امتياز حساس اين بازي را به دست آورد. ايران و کره جنوبي با اين نتيجه‌ جواز صعود به جام جهاني را به دست آوردند، اما ازبکستان با وجود پيروزي پنج بر يک برابر قطر به پلي‌آف راه يافت.

"بازيکنان کره جنوبي از همان ابتدا توپ و ميدان را در اختيار داشتند و بر روي دروازه‌ حريف فشار آوردند. بازيکنان کره جنوبي در دقيقه 13 در موقعيت گلزني قرار گرفتند اما ضربه کيم شين ووک در دستان رحمان احمدي قرار گرفت. در حالي که رضا قوچان نژاد به تنهايي بين مدافعان کره جنوبي اذيت مي شد. بازيکنان ميزبان بار ديگر در دقيقه 21 بر روي دروازه حريف خطر ساز شدند اما ضربه سنگين سون هيونگ از بالاي دروازه به بيرون رفت تا نيمه اول بدون گل به پايان رسد. در نيمه دوم باز هم اين تيم فوتبال کره جنوبي بود که روي دروازه‌ حريف خود فشار آورد، اما اين رضا قوچان نژاد بود که در دقيقه‌ 60 بر روي اشتباه مدافع کره جنوبي در موقعيت گلزني قرار گرفت و تک گل بازي را به ثمر رساند.

کره جنوبي پس از اين گل به بازي هجومي روي آورد آنها در دقيقه‌ 77 مي‌توانستند گل تساوي را توسط کيم يونگ به ثمر برساند اما واکنش خوب دروازه‌بان ايران مانع از باز شدن دروازه‌ تيمش شد. در آخرين دقيقه‌ بازي هم لي کيون مي توانست گل تساوي را براي تيمش به ثمر رساند، اما ضربه سر او با اختلاف اندکي به بيرون رفت."


ميثاقيان: سرمربي کره را ناک‌اوت کرديم

کارشناس فوتبال گفت: با توجه به صحبت‌هاي سرمربي کره جنوبي پيش از بازي توانستيم با شکست تيمش او را ناک‌اوت کنيم.

اکبر ميثاقيان در خصوص پيروزي يک بر صفر تيم ملي ايران مقابل کره جنوبي و صعود مستقيم ايران به جام جهاني عنوان کرد: اين برد همه ما را خوشحال کرد. پيش از اين هم به دلم افتاده بود که کره جنوبي را شکست مي‌دهيم. تعامل خوبي بين رسانه‌ها، مردم و بازيکنان تيم ملي به وجود آمده بود.

به نقل از ايسنا، وي ادامه داد: گرچه بازيکنان بازي خطرناکي را به نمايش گذاشتند اما در پايان توانستيم يک پيروزي شيرين را به دست آوريم. خدا هم ما را ياري کرد تا مردم را بار ديگر خوشحال کنيم.

اين مربي فوتبال با اشاره به صحبت‌هاي مربي کره جنوبي پيش از بازي افزود: مربي کره صحبت‌هايي کرد که همه ما را ناراحت کرد. خوشحالم که توانستيم او را ناک‌اوت کنيم. کي‌روش هم نشان داد که اخلاقش همچون ايراني‌ها شده و فرد با تعصب و بامعرفتي شده است. او دوست‌داشتني شده و نشان داده به فکر تيم است.

ميثاقيان درباره عملکرد کي‌روش افزود: ما که از همان ابتدا با او بد نبوديم. کي‌روش شايد روزهاي اول با فوتبال ايران مشکل داشت اما اکنون و در يک سال اخير با فوتبال ما آشنا شده است. او روانشناس قوي‌اي است و عملکرد خوبي داشت.

وي درباره حضور ايران در جام جهاني گفت: ما تا جام جهاني يک سال فرصت داريم بايد تمام تلاش خود را انجام دهيم تا با قدرت حاضر شويم. زماني که رحمتي از تيم ملي رفت همه نگران بودند اما رحمان احمدي نشان داد که توانايي بالايي دارد. کم کم بايد بازيکنان خوب را شناسايي کنيم.

وي در پايان جلال حسيني را بهترين بازيکن تيم ملي معرفي کرد.


استاندارد اتريش: ايران با برد به برزيل رفت

يک روزنامه معتبر اتريش نوشت‌:‌ ايران با برد و کره‌جنوبي با تفاضل گل راهي جام جهاني شدند.

روزنامه استاندارد در گزارشي کوتاه از بازي ايران و کره‌جنوبي عنوان کرد: ايران پيروزي يک بر صفر بازي رفت را در اولسان تکرار کرد. تيم کارلوس کي‌روش با گلي که قوچان نژاد در نيمه دوم زد، به عنوان تيم اول گروه خود به جام جهاني رفت اما کره‌جنوبي با اين باخت به خاطر تفاضل گل بهتر نسبت به ازبکستان مجوز صعود گرفت.

در ديدار روز سه‌شنبه (امروز) رضا قوچان‌نژاد با گل دقيقه 59 همانند بازي رفت در ورزشگاه آزادي يک بر صفر برنده شد و به پيکارهاي سال آينده در برزيل رفت.


دادکان: از شادي مردم، خوشحالم

رئيس اسبق فدراسيون فوتبال گفت: از اينکه تيم ملي به جام جهاني رفت بسيار خوشحال هستم.

محمد دادکان با اشاره به پيروزي يک بر صفر تيم ملي مقابل کره جنوبي و صعود به جام جهاني ۲۰۱۴ برزيل به فارس گفت: فقط مي‌توانم بگويم از اينکه مردم خوشحال هستند بسيار خوشحالم. من هم در کنار آنها احساس شادي مي‌کنم و حرف ديگري ندارم.


نوآموز: اين صعود تا مدتي به سودمان خواهد بود

رئيس اسبق فدراسيون فوتبال گفت: صعود تيم ملي به جام جهاني مي‌تواند تا مدتي فضاي خوبي را در کشورمان بوجود بياورد.

ناصر نوآموز با اشاره به پيروزي يک بر صفر تيم ملي مقابل کره جنوبي و صعود به جام جهاني 2014 برزيل اظهار داشت:‌ همين که مي‌بينيم مردم خوشحال هستند ما هم خوشحال مي‌شويم. انشاءالله اين موفقيت مبارک مردم باشد و اين صعود تا مدتي به سود فوتبال کشورمان خواهد بود.

به نقل از فارس، وي افزود: اميدوارم تيم ملي در جام جهاني هم عملکرد خوبي داشته باشد.


آبولا: کي‌روش به وعده‌اش عمل کرد

يک روزنامه پرتغال نوشت کارلوس کي‌روش با کسب پيروزي مقابل کره‌جنوبي و راهيابي به جام جهاني، به وعده حضور در رقابت‌هاي برزيل ۲۰۱۴ عمل کرد.

روزنامه آبولا در گزارشي نوشت: کارلوس کي‌روش روز سه‌شنبه (امروز) تيم ايران را در اولسان کره به پيروزي يک بر صفر رساند و به وعده‌اش مبني بر حضور در جام جهاني عمل کرد.

اين روزنامه افزود: کي‌روش با انتخاب استفاده از تاکتيک انسجام در دفاع و استفاده از اشتباهات حريف، ايران را به کسب برد رساند. به اين ترتيب ايران با اقتدار با تيم اول گروه‌اش به جام جهاني برزيل رسيد. در حاليکه کره‌جنوبي دوم شد.

در ديدار روز سه‌شنبه (امروز) رضا قوچان‌نژاد با گل دقيقه ۵۹ همانند بازي رفت در ورزشگاه آزادي يک بر صفر برنده شد و به پيکارهاي سال آينده در برزيل رفت.


فتح‌الله‌زاده: بعد از گل اشک در چشمم حلقه زد

مديرعامل باشگاه استقلال پيروزي تيم ملي فوتبال ايران را مقابل کره‌جنوبي تبريک گفت.

به نقل از سايت باشگاه استقلال، علي فتح الله زاده پس از برتري تيم ملي ايران مقابل کره جنوبي پيام تبريکي را صادر کرد که در متن آن آمده است:

بسمه تعالي

وقتي گوچي توپ را با کات خاص خود وارد دروازه کره جنوبي کرد مانند ميليون‌ها ايراني اشک در چشمانم حلقه زد، پاهايم سست شد و مو به تنم سيخ. افتخار کردم ايراني ام و به خود باليدم. ما برد تيم ملي ايران براي تمام ما ايراني ها مايه افتخار است و اين موفقيت غرور آفرين را به رهبر معظم انقلاب تمام اعضاي تيم ملي، دست اندرکاران ورزش کشور و فدراسيون فوتبال تبريک مي گويم و اميدوارم در آينده نيز شاهد موفقيت هاي بعدي براي مردم ايران عزيز باشيم. امروز حماسه را ديديم. ايران دوباره سرافراز شد و ايراني سربلند.


رحمتي: براي رحمان احمدي صلوات مي‌فرستادم

دروازه‌بان اسبق تيم ملي گفت: براي رحمان احمدي و موفقيتش در بازي با کره جنوبي صلوات مي‌فرستادم.

مهدي رحمتي در مورد پيروزي يک بر صفر مقابل کره جنوبي گفت: از اين پيروزي بسيار خوشحال هستم. دوست داشتم در کنار تيم ملي باشم اما قسمت نبود. دلم کنار تيم ملي بود و با تمام وجود براي صعود تيم ملي دعا کردم و نکته مثبت اين اتفاق خوشحالي ۷۵ ميليون ايراني بود که من و خانواده‌ام جزو آنها بوديم.

به نقل از فارس، وي در مورد اينکه رحمان احمدي واکنش‌هاي خوبي در اين ديدار از خود ارائه کرد، افزود: لحظات خيلي سختي بود. رحمان در اين ديدار عملکرد بسيار خوبي داشت. او دوست خوب من است و قبل از بازي با او صحبت کردم. آرزوي قلبي‌ام درخشش رحمان احمدي بود و براي اينکه گل نخورد صلوات مي‌فرستادم.

مهدي رحمتي در مورد اينکه با اين پيروزي و صعود به جام جهاني احتمال از بين رفتن کدورت‌ها وجود دارد، گفت: ‌الان زمان صحبت در مورد اين مسئله نيست، هميشه کدورت‌هايي وجود دارد که حل مي‌شود، اکنون موفقيت تيم ملي مهم است. خودم به شخصه روي کشورهاي عربي حساسيت‌هاي زيادي دارم و از پيروزي مقابل قطر و لبنان لذت بردم. مي‌دانم شکست کره جنوبي در خانه چقدر سخت و لذت‌بخش است. اميدوارم صعود ايران به جام جهاني که باعث خوشحالي ايرانيان شد به رشد و پرورش جوانان بيانجامد و با اميد کار خود را دنبال کند، فوتبال ما با اين صعود زنده مي‌ماند.

وي در پاسخ به صحبت‌هاي هادي طباطبايي که به تمجيد از او پرداخت، عنوان کرد: افتخار شاگردي شما را دارم و کاملا من را مي‌شناسيد. زماني که براي تيم ملي بازي مي‌کردم با تمام وجودم در ميدان حاضر مي‌شدم و حالا که در اين ۳ بازي کنار تيم نبودم با قلب و جان براي تيم ملي دعا مي‌کردم. اميدوارم تيم ملي در ادامه راه خود سربلند باشد و وقتي خوشحالي مردم را مي‌بينم نمي‌توانم آرزوي ديگري داشته باشم.


حامد حدادي صعود ايران را تبريک گفت

ملي‌پوش ايراني حاضر در ليگ بسکتبال NBA صعود تيم ملي فوتبال ايران به جام جهاني را تبريک گفت.

تيم ملي فوتبال ايران عصر امروز با پيروزي يک بر صفر مقابل کره جنوبي در اولسان کره موفق شد با کسب 16 امتياز به عنوان تيم نخست به جام جهاني 2014 برزيل صعود کند.

به گزارش فارس، حامد حدادي، ملي‌پوش ايراني حاضر در ليگ بسکتبال NBA با انتشار مطلبي در صفحه اجتماعي خود اين صعود را تبريک گفت.

وي نوشت: به همه ايراني‌ها تبريک مي‌گويم. از خوشحالي مردم خوشحالم و هفته خوبي براي ايران بود.


لومتن‌: ‌ايران در اولسان برد و صعود کرد

يک روزنامه سوئيسي نوشت: تيم ملي ايران به بازي ازبک و قطر توجه نکرد و با کسب برد در زمين کره ‌جنوبي خيال خود را براي صعود به جام جهاني آسوده کرد.

روزنامه فرانسوي ‌زبان لومتن در تحليل بازي‌‌هاي روز سه‌شنبه (امروز) قاره آسيا نوشت: ‌ايران، کره ‌جنوبي و استراليا به همراه ژاپن از قاره آسيا به جام جهاني برزيل رسيدند. ايران براي اين منظور در خاک کره‌، يک بر صفر پيروز شد. ايراني‌ها بدون توجه به بازي تاثيرگذار ازبکستان و قطر در تاشکند (برد ۵ بر يک ازبک‌ها) در اولسان کار خود را انجام دادند و با برد يک بر صفر، به عنوان صدرنشين گروه اول برگزيده شده و به جام جهاني راه يافتند.

به گزارش فارس، اين روزنامه ادامه داد: کر‌‌‌‌ه‌اي‌ها در دقايق پاياني به خاطر اوج‌گيري ازبکستان در بازي تاشکند،‌ بسيار لرزيدند. چرا که امکان داشت جاي خود را به ازبکستان دهند.

در ديدار روز سه‌شنبه (امروز) ايران با گل رضا قوچان‌نژاد در دقيقه ۵۹ همانند بازي رفت در ورزشگاه آزادي يک بر صفر برنده شد و به پيکارهاي سال آينده در برزيل رفت.


کفاشيان: آينده من و کي‌روش مشخص نيست

رييس فدراسيون فوتبال ايران گفت: هنوز هيچ چيزي درباره آينده کاري کي‌روش مشخص نيست چون خودم هم معلوم نيست بمانم يا بروم.

علي کفاشيان پس از پيروزي تيم ملي فوتبال مقابل کره‌جنوبي و راهيابي به جام جهاني 2014 برزيل، اظهار کرد: من خيلي خوشحالم بعد از خلق حماسه سياسي توسط مردم ايران يک حماسه ورزشي امشب در کره‌جنوبي رخ داد و توانستيم کره را در کشورش ببريم. ما از دو سال پيش براي خلق اين حماسه و موفقيت برنامه ريزي کرده بوديم و خدا را شکر که به بار نشست.

به گزارش ايسنا ، وي افزود: همه دست به دست هم داده بودند و در نهايت براي اولين بار به عنوان تيم نخست از گروه‌مان به جام جهاني رسيديم. بايد به فکر آينده باشيم و با يک برنامه‌ريزي مناسب و اصولي کاري کنيم که صعود ايران به جام جهاني مقطعي نباشد و ايران در هر دوره بتواند به جام جهاني برود.

کفاشيان درباره کي‌روش گفت: هنوز آينده خودم هم معلوم نيست! نمي‌دانم مي‌مانم يا مي‌روم اما امروز در عمل ثابت کرديم بهترين فدراسيون آسيا هستيم، زيرا پس از تيمهاي نوجوانان، فوتسال و فوتبال ساحلي امروز تيم ملي بزرگسالان هم به جام جهاني صعود کرد.

وي گفت: هنوز هيچ چيزي درباره کي‌يوش مشخص نيست. در آينده در اين باره صحبت مي‌کنيم.


خداداد عزيزي: نفس راحتي کشيديم

بازيکن اسبق تيم فوتبال گفت: خوشحالم که همشهري‌ام توانست گل پيروزي بخش تيم ملي را به ثمر برساند.

خداداد عزيزي پس از پيروزي يک بر صفر ايران مقابل کره جنوبي و صعود مستقيم تيم ملي فوتبال کشورمان به جام جهاني عنوان کرد: در ابتدا اين موضوع را تبريک مي‌گويم. صعود خوب، قشنگ و مقتدرانه‌اي بود. اميدوارم اين خوشحالي‌هاي فوتبالي ادامه داشته باشد.

افشين پيرواني که در استوديو شبکه سه حضور داشت با تمجيد از خداداد عزيزي گفت: خداداد بازيکني است که هر وقت که توپ دستش بود من که دفاع بودم خيالم راحت بود. عزيزي در واکنش به اين صحبت‌هاي پيرواني، خاطرنشان کرد: واقعا از افشين تشکر مي‌کنم او به من لطف دارد. صدر هم در تمجيد از خداداد عزيزي گفت: زماني که نيمه اول بازيکنان ما توپ را در اختيار نداشتند پيرواني به من گفت اي کاش خداداد در زمين بود.

عزيزي در مورد گلي که رضا قوچان‌نژاد به ثمر رساند، يادآور شد: طبيعي بود، همه ما خوشحال شديم هيچکس باور نمي‌کرد که بتوانيم در کره جنوبي اين تيم را شکست دهيم. اتفاق نادر ديگري در فوتبال ايران رقم خورد. قوچان‌نژاد با توپ دزدي که داشت توانست گل پيروزي بخش ايران را به ثمر برساند.

وي افزود: در کنار برد تيم ملي از اين خوشحال شدم که همشهري‌ام توانست به گل برسد. فکر مي‌کنم قوچان‌نژاد با تعداد بازي‌هاي کمي که براي تيم ملي انجام داده اما تاثيرگذاري زيادي داشته و گل‌هاي حساسي زده است. در زماني که نبود يک مهاجم احساس مي‌شد او به خوبي عمل مي‌کند.

بازيکن اسبق تيم ملي تاکيد کرد: همه چيز در اين هفته قشنگ بود. ما در ۵ بازي ۷ امتياز گرفته بوديم اما در سه بازي اخير توانستيم ۹ امتياز بگيريم. اين ۹ امتياز شيرين شادي مردم را در پي داشت که مهم‌ترين مسئله بود و اميدوارم اين شادي‌ها ادامه داشته باشد. همه فکر و ذهن ما شادي مردم است.

در ادامه اين گفت‌وگو هادي طباطبايي در مورد خداداد عزيزي گفت: خداداد حريف تمريني من بود و هيچ موقع يادم نمي‌رود در تمرينات دائما سر توپ مي‌زد اما توپ را به گل تبديل نمي‌کرد و فقط ما را اذيت مي‌کرد.

بار ديگر خداداد از هادي طباطبايي تشکر کرد و گفت: اين افراد جزو معدود دوستاني هستند که پس از دوره فعاليتم با آنها دوست هستم. سه نفر از بزرگان (پيرواني، استيلي و طباطبايي) در استوديوي شبکه سه حضور داشتند و طبيعي است قدم آنها خير است و اميدوارم اين امر ادامه داشته باشد.

حميد استيلي نيز خداداد عزيزي را فردي بااخلاق دانست و ابراز اميدواري کرد هر چه زودتر به فوتبال بازگردد و خداداد از او تشکر کرد و افزود: در فوتبال همين دوستي‌ها و خاطرات باقي مي‌ماند. همه سختي کشيدند و استرس داشتند اما با راهيابي به جام جهاني نفس راحتي کشيديم و باعث پيشرفت فوتبالمان شد.


جلال حسيني: بردن کره جواب خوبي به آنها بود

مدافع تيم ملي فوتبال گفت، برد کره در خاک کره جواب خوبي به آنها بود.

سيد جلال حسيني پس از پيروزي يک بر صفر تيم ملي ايران برابر کره جنوبي گفت: خدا را شکر مي‌کنم. خيلي خوشحالم. اين فقط من نبودم که دويدم. همه مردم و رسانه هاي ايران با هم يکدل و يکدست بوديم و با يکدلي به جام جهاني رفتيم. فوتبال ايران نشان داد، وقتي اهالي‌اش يک دل باشند مي توانند هر کاري مي خواهند انجام بدهند.

به گزارش ايسنا ، مدافع پرسپوليس ادامه داد: بردن کره که کاري ندارد. اميدوارم در جام جهاني نماينده شايسته‌اي باشيم. شيوه بازي کره عوض شده است. آنها بلندزن داشتند ولي ما با تمام وجود بازي کرديم. گفته بودند که بايد خون گريه کنيم ولي ديديد که در زمين خودشان به ما باختند. ما در ايران آنها را ده نفره برديم و در کره هم آنها را برديم و اين جواب خوبي به آنها بود.


غلامرضا رضايي: همه چيز دست خودمان بود

مهاجم تيم ملي ايران گفت: در بازي با کره همه چيز دست خودمان بود.

غلامرضا رضايي پس از راهيابي تيم ملي به جام جهاني که با برد يک بر صفر کره جنوبي نهايي شد، گفت: خيلي خوشحالم توانستيم مردم ايران را شاد کنيم. از اول بازي کره اي ها سوار بازي بودند. با جوي که استاديوم داشت اين مساله کاملا طبيعي بود. اين مساله را مي‌دانستيم.

به گزارش ايسنا ، وي گفت: کي‌روش روي اين مساله برنامه ريزي کرده بود. با همين برنامه از حداقل موقعيت مان استفاده کرده و برديم. خوشحالم در اين بازي هم به زمين آمدم و نقش کوچکي داشتم. آمده بوديم مساوي کنيم اما توانستيم ببريم.


مطالب توهين‌آميز عنوان شده از جانب چوي

دکتر صدر ساعاتي قبل در برنامه‌ زنده فوتبال برتر فرمودند: "در روزهاي اخير ما ايرانيان رفتار خصمانه‌اي از خود در قبال کره‌اي‌ها نشان داديم که در شان ملت بزرگ ايران نبود" ايشان فرمودند که هر چه قدر در اخبار جستجو کرده‌اند و آن هم در متون زبان اصلي، مطلبي دال بر توهين‌آميز بودن صحبت‌هاي آقاي چوي، سرمربي کره‌جنوبي، نسبت به ملت ايران نيافته‌اند .

به گزارش ورزش سه ، با مرور چند سايت خارجي و بازنگري مصاحبه هاي چند روز پيش دريافتيم که مطالبي که ايشان عنوان کرده بودند صحت داشته است .

چوي کانگ هي عنوان کرده‌اند که انتقام شکست يک بر صفر مقابل ايران، در اکتبر گذشته را به سختي خواهند گرفت .

ايشان در مصاحبه‌ي مطبوعاتي خود در سئول عنوان کردند: "رفتار ناشايست و عدم مهمان‌نوازي ايرانيان را در تهران به خوبي به ياد مي‌آورم"

رفتاري که ايرانيان از خود به نمايش گذاشتند به هيچ وجه موجه و مناسب نبود . آنها بويي از غريب‌نوازي نبرده بودند.

به شما قول مي‌دهم گذشته از اينکه به جام جهاني صعود خواهيم کرد، ايرانيان را ادب خواهيم کرد و بابت رفتارشان آنها را تنبيه خواهيم نمود.

صادقانه بگويم، از ايراني‌ها بيشتر بدم مي‌آيد تا ازبک‌ها !!!

اميدوارم ازبک‌ها به جام جهاني صعود کنند !

به شما قول مي‌دهم که کارلوس کي‌روش، مربي ايران، جام‌جهاني را از تلويزيون خانه‌اش تماشا کند .

چوي، سرمربي کره جنوبي افزود: ايرانيان به واسطه‌ي فشار و به دوش کشيدن مشکلات مختلف ناآرام و عصبي به نظر مي‌رسند، آنها زياد حرف مي‌زنند و اقدامات تحريک‌آميز و غيرضروري بسياري از خود بروز مي‌دهند .

سان هئونگ مين، مهاجم کره‌جنوبي نيز در بين خبرنگاران افزود: کاري خواهم کرد که ايراني‌ها در سئول خون گريه کنند.


شجاعي: در برزيل بايد هماهنگ‌تر باشيم

هافبک لژيونر تيم ملي فوتبال ايران گفت: در جام جهاني برزيل بايد خيلي هماهنگ‌تر از اين‌ها باشيم.

مسعود شجاعي درباره پيروزي تيم ملي فوتبال ايران برابر کره‌جنوبي، اظهار کرد: بازي خوبي بود. با اين شرايط برنده از زمين خارج شدن خيلي سخت است. چهار سال پيش در همين‌ کره‌جنوبي جام جهاني را از دست داديم اما خوشحالم که امروز جبران کرديم و با اقتدار به برزيل رسيديم. هنوز زود است درباره جام جهاني صحبت کنيم. ولي بايد خيلي بيشتر از اين هماهنگ باشيم.

به گزارش ايسنا ، وي درباره رفتار کره‌اي ها نيز خاطرنشان کرد: رفتار کره‌اي‌ها طبيعي است. وقتي در خاک يک کشور پيروز مي‌شويد ديدن چنين رفتارهايي طبيعي است و نبايد خيلي به آنها خرده گرفت. هر کشوري سعي مي‌کند از امتياز ميزباني‌اش استفاده کند اما ما به اين مسايل توجه نکرديم و تنها به فکر موفقيت درون زمين بوديم. ما براي برد آمده بوديم.

شجاعي درباره شرايط‌ش دراوساسونا نيز گفت: در اوساسونا قراردادم تمام شده و در يک ماه آينده تيم جديدم را مشخص مي کنم. از قبل هم گفته‌ام حالا حالاها قصد بازگشت به فوتبال ايران را ندارم.


تيموريان: مي‌دانستيم از کجا به کره ضربه بزنيم

بازيکن خط مياني تيم ملي ايران گفت، او و هم تيمي هايش مي‌دانستند از کجا بايد به کره ضربه بزنند.

آندرانيک تيموريان پس از پيروزي يک بر صفر برابر کره جنوبي و راهيابي به جام جهاني 2014 برزيل در حالي که ساعد شکسته اش را بسته بود، گفت: بايد تشکر کنم از تمام رسانه ها و مردم و تمام اهالي فوتبال که پشتوانه تيم ملي در بازي امروز بودند.

به گزارش ايسنا ، او ادامه داد: بعد از بازي با ازبکستان و امتيازهايي که از دست داديم همه از جمله من نااميد شده بوديم ولي برد جلوي قطر شرايط را عوض کرد. قبل قطر شانسي نداشتيم اما امروز همه چيز دست خودمان بود. هر چند در کره بازي مي کرديم اما مي‌دانستيم از کجا به کره ضربه بزنيم. مي دانستيم اين شرايط هست اما آمديم که کره ببريم.

آندو در پاسخ به پرسشي در اين باره که آيا کارلوس کي‌روش در تيم ملي ايران مي‌ماند يا نه، عنوان کرد: فعلا خيلي زود است، در اين باره صحبت کنيم. خودم را هم نمي دانم تا آن موقع در تيم ملي هستم يا نه. فعلا بايد با بردمان خوشحال باشيم.


دروازه بانان تيم ملي از صعود به جام جهاني گفتند

رحمان احمدي و عليرضا حقيقي از راهيابي تيم ملي ايران به جام جهاني ابراز خوشحالي کردند.

رحمان احمدي پس از راهيابي تيم ملي به جام جهاني که با برد يک بر صفر کره جنوبي نهايي شد، گفت: خيلي خوشحالم که در اين صعود نقش داشتم. هم من هم ديگر بازيکنان خيلي سختي کشيديم و خيلي حيف بود به جام جهاني نرويم. خدا در اين بازي کمکم کرد و مزد زحماتمان را گرفتيم. الان واقعا يادم نيست که آن توپ سخت را چطور گرفتم. خوشحالم با آن واکنش به برزيل رسيديم.

به گزارش ايسنا ، عليرضا حقيقي، دروازه بان ذخيره تيم ملي ايران هم گفت: خدا را شکر مي کنم که به جام جهاني صعود کرديم؛ آن هم در زمين کره که يکي از قدرت هاي آسياست. با رسيدن برزيل دهن خيلي ها را بستيم. باز هم خدا را شکر که مردم در اين هفته مدام جشن مي گيرند.


استيلي: بازي با استراليا برايم تداعي شد

حميد استيلي گفت: لحظات بازي با کره اتفاقات بازي با استراليا را برايم تداعي کرد.

بازيکن تيم ملي فوتبال در بازي تاريخي با استراليا براي راهيابي به جام جهاني 1998 اظهار کرد: قبل از هر چيز بايد تبريک بلند بالايي به مردم بگويم. من در اين بازي خودم واقعا به ياد لحظاتي که در بازي با استراليا داشتيم افتادم و از اينجا حس مي‌کردم که در زمين حضور داشتم. ثانيه هاي بازي را حس مي‌کردم.

به گزارش ايسنا ، وي ادامه داد: با اين همه حاشيه و حرف و حديث‌هايي که در چند روز گذشته وجود داشت تيم ملي فوتبال ايران جهاني شد، از اين پس تعداد لژيونرهاي ايراني زياد خواهد شد. شايد خيلي‌ها بگويند که ايران دفاعي بازي کرد. اما دفاع هم جزئي از فوتبال است. بازي دفاعي با فشار رواني که کره جنوبي ايجاد کرد به نفع تيم ملي فوتبال ايران بود.

استيلي در پايان با تبريک به همه دست اندرکاران و جامعه فوتبال، گفت: اين پيروزي را به همه مسئولان ورزش بويژه محمد عباسي وزير ورزش و جوانان که حمايتهاي خوبي از تيم ملي به عمل آورد و علي کفاشيان، رييس فدراسيون فوتبال که سختيهاي زيادي کشيد، تبريک مي‌گويم. تلاشهاي بازيکنان و حمايتهاي مسوولان نتيجه داد.

مظلومي: ماه شعبان براي ايراني‌ها آمد داشت

سرمربي سابق استقلال با تبريک صعود تيم ملي به جام جهاني مي‌گويد پيروزي در انتخابات و پيروزي برابر کره يک نعمت از ماه شعبان براي مردم ايران بود.

پرويز مظلومي اظهار کرد: من موفقيت بزرگ تيم ملي را تبريک مي‌گويم. اگر درباره‌ي مسائل فني صحبت نکنيم و کام مردم را تلخ نکنيم بهتر است. بايد به مردم قهرمان ايران تبريک بگوييم. اين ماه شعبان براي مردم ما آمد داشت. پيروزي در انتخابات و اين پيروزي يک نعمت از ماه شعبان بود و من اين نعمت بزرگ را به همه‌ي ملت قهرمان ايران تبريک مي‌گويم.

به گزارش ايسنا ، او در ادامه درباره‌ي تاثيرات اين پيروزي صحبت کرد و افزود: قطعا اين پيروزي در جهان بسيار موثر خواهد بود. حتي مي‌تواند روي فوتبال ما هم موثر باشد. ديد مردم به فوتبال ايران مدتها بود که منفي شده بود و با اين پيروزي مي‌تواند مثبت شود. ما بايد از اين پيروزي درس بگيريم و با برنامه ريزي مناسب راه را براي موفقيت در جام جهاني باز کنيم.

سرمربي سابق استقلال در پايان در پاسخ به اين سوال که نظرش درباره‌ي صعود مستقيم تيم ملي با وجود نا اميدي بسياري از کارشناسان از صعود مستقيم به جام جهاني چيست، اظهار کرد: تيم ملي ما به موفقيت در روزهاي سخت عادت دارد. هيچکس فکر نمي‌کرد ما با 9 امتياز به عنوان سرگروه به جام جهاني برويم اما خدا کمک کرد و با دعاي خير مردم اين کار بزرگ را انجام داديم.


بازتاب گل گوچي در سايت استاندارد ليژ

گل سرنوشت ساز رضا قوچان نژاد به کره جنوبي در سايت باشگاه استاندارد ليژ بازتاب داشت.

سايت استاندارد در اين باره نوشت:ايران موفق شد با گل رضا قوچان نژاد کره جنوبي را شکست بدهد تا به عنوان تيم نخست گروهش به جام جهاني صعود کتد.

به گزارش اوج نيوز، در ادامه اين مطلب آمده است: قوچان نژاد پس از اجي کاواشيما ژاپني دومين بازيکن استاندارد ليژ است که همراه تيم کشورش به مهم ترين رقابت هاي ملي در سطح جهان مي رود.


نکونام: نزدیک بود کره‌ای‌ها خودکشی کنند

کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران با اشاره به اینکه کره‌ای‌ها نزدیک بود خودکشی کنند، گفت: شما چه کسی را بزرگتر از کی‌روش می‌شناسید، اگر می‌خواهیم بزرگتر از کی‌روش بیاوریم باید مورینیو یا گوآردیولا را بیاوریم.

به گزارش خبرنگار مهر از کره‌جنوبی، جواد نکونام پس از صعود تیم ملی ایران به جام جهانی در جمع خبرنگاران حاضر در کره‌جنوبی ضمن بیان مطلب فوق گفت: خدا را شکر با تمام سختی‌ها و نامهربانی‌ها که وجود داشت با صعود به جام جهانی سربلند شدیم.

وی اضافه کرد: به مردم و رسانه‌ها که از بازی قطر و لبنان به ما کمک کردند، تبریک می‌گویم و از آنها تشکر می‌کنم. بنده این پیروزی را به مردم عزیز ایران تقدیم می‌کنم.

کاپیتان تیم ملی ایران درمورد اینکه یکی از بازیکنان کره اعلام کرده بود نکونام در بازی خون گریه می‌کند، تصریح کرد: دیروز هم گفتم خون که هیچ، ما جانمان را برای ایران می‌دهیم. ما اشک شوق ریختیم اما آنها خون که هیچ نزدیک بود از ناراحتی خودکشی کنند. کره‌جنوبی بعد از این باخت تا آستانه حذف پیش رفت و امشب خوشحال هستند که حذف نشدند.

وی در پاسخ به این پرسش که فکر می‌کنید الان در ایران چه خبر است؟ یادآور شد: واقعا نمی‌شود این اتفاق را توضیف کرد زیرا خیلی خوشحالم که به ایران می‌رویم و با مردم صعود به جام جهانی را جشن می‌گیریم. یک جشن بزرگ ملی.

نکونام در ادامه در مورد تبریک حسن روحانی هم اظهار داشت: ایشان در تماس خود به ما تبریک گفت و من به نمایندگی از بازیکنان با رئیس جمهور جدید ایران صحبت کردم. ایشان سلام گرم به همه بازیکنان رساندند. دیروز هم پیام آقای احمدی‌نژاد به ما رسید. من می‌دانم که پشت این تیم و پیام‌ها یک ملت بود و بحث سیاسی نیست. هیچ وقت نبوده و ما تنها به فکر شاد کردن مردم بودیم.

وی در مورد آینده کی‌روش خاطرنشان کرد: من هم واقعا نمی‌دانم و در حیطه وظایفم هم نیست در مورد این مسئله بپرسم اما این را می‌دانم که واقعا ما از یک مربی چه می‌خواهیم. گفتند این تیم ستاره ندارد اما دیدید به عنوان تیم نخست به جام جهانی صعود کردیم و در بازی رفت و برگشت کره را شکست دادیم. کی‌روش برای فوتبال ایران بسیار زحمت کشید.

کاپیتان تیم ملی همچنین گفت: کی‌روش مربی و آدم بزرگی است که ماندنش به نفع فوتبال ایران است. ما باید از او به غیر از مربیگری در بخش‌های دیگر فوتبال استفاده کنیم. شما چه کسی را بزرگتر از کی‌روش می‌شناسید، اگر می‌خواهیم بزرگتر از کی‌روش بیاوریم باید مورینیو یا گوآردیولا را بیاوریم.


قوچان‌نژاد: همه چیزم را برای خوشحالی مردم می‌دهم

زننده تنها گل ایران در دیدار برابر کره جنوبی با بیان اینکه حاضر است همه چیزش را بدهد تا مردم را خوشحال کند گفت: به فکر رکورد شکنی نیستم.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به کره جنوبی، رضا قوچان نژاد بعد از صعود تیم ملی گفت: بالاخره هرطوری بود خودمان را به برزیل رساندیم که از این بابت خدا را شکر می‌کنم و برای مردم ایران هم خیلی خوشحالم.

وی در مورد گلزنی در دیدارهای اخیر تیم ملی گفت: درست است که گل های مهمی زدم اما این گل ها را تنهایی نزدم و همه بازیکنان و مربیان در این پیروزی ها نقش داشتند. برای کی روش خیلی خوشحالم که توانست با تیم ملی ایران به هدفش برسد.

زننده گل ایران برابر کره جنوبی خاطرنشان کرد: یکسال وقت داریم و می‌توانیم خیلی کارها را انجام دهیم. حالا که به جام جهانی رسیده ایم نباید بدون برنامه باشیم. اگر اینگونه شود در جام جهانی زنگ تفریح می‌شویم. درست است که کار سختی داریم اما می شود چرا که تیم های کره جنوبی و استرالیا توانستند به موفقیت برسند.

قوچان نژاد در پاسخ به این پرسش که آیا روند گلزنی هایش را ادامه خواهد داد، گفت: فوتبال تنیس نیست. من هم به رکورد شخصی فکر نمی‌کنم، بیشتر دوست دارم مردم را خوشحال کنم و مربی ام را. رسیدن به رکورد در فوتبال بسیار سخت است.

قوچان نژاد در مورد پرسشی مبنی بر اینکه سال ۱۹۹۸ با گلزنی خداداد عزیزی برابر استرالیا به جام جهانی رفتیم و این دوره به گلزنی شما گفت: افتخار می کنم که عزیزی در مورد من به این شیرینی حرف می زند. فوتبال ورزشی گروهی است و من هر چیزی داشته باشم می دهم تا بتوانم مردم کشورم را خوشحال کنم. خداداد عزیزی همشهری من است و از او ممنونم که به من لطف داشته است.


حسین هدایتی خبر داد:

۱۰۰۰ زندانی با همکاری کادر فنی و بازیکنان تیم ملی آزاد می‌شوند

مالک پیشین باشگاه ملوان بندر انزلی با تبریک صعود تیم ملی به جام جهانی 2014 برزیل از آزاد کردن 1000 زندانی با همکاری کادر فنی و بازیکنان تیم ملی خبر داد.

حسین هدایتی پس از صعود تیم ملی به جام جهانی با ارسال پیامی که در اختیار خبرنگار مهر قرار گرفت نوشت: "مژده ای دل که مسیحا نفسی می‌آید که زانفاس خوشش بوی کسی می‌‌آید.

(السلام علیک یا ابا صالح المهدی) ضمن عرض تبریک بابت صعود تیم ملی فوتبال کشورمان به جام‌جهانی در آستانه سالروز میلاد با سعادت منجی عالم بشریت حضرت صاحب‌الزمان(عج) و با سپاس از خلق حماسه سیاسی و صعود تیم ملی فوتبال کشور عزیزمان ایران به جام جهانی فوتبال، اینجانب حسین هدایتی دولابی با همکاری صمیمانه و همت والای جوانان غیور تیم ملی و سرافرازان کشورمان قرار است یک‌ هزار نفر از زندانیان در سطح کشور که بابت بدهی مالی و دیه در زندان هستند، آزاد شوند."

هدایتی در گفتگو با خبرنگار مهر همچنین گفت: این تصمیم با هماهنگی‌های کادر فنی و بازیکنان تیم ملی گرفته شده و توسط اینجانب انجام خواهد شد.امیدوارم که وحدت و همدلی با صعود تیم ملی به جام جهانی بیشتر شود.


علی پروین: دست کی‌روش درد نکند؛ من هم به برزیل می‌روم!

سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال با بیان اینکه بازیکنان تیم ملی در بازی با کی‌روش عالی بودند، اظهار داشت: دست کارلوس کی‌روش درد نکند و این پیروزی مبارک همه مردم ایران باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی پروین در خصوص پیروزی تیم ملی فوتبال ایرانی و صعود مستقیم به جام جهانی اظهار داشت: بچه‌های ایران در این مسابقه عالی کار کردند. این پیروزی مبارک همه باشد. دست کی‌روش هم برای این نتیجه و صعود به جام جهانی درد نکند.

وی در خصوص اینکه ایران هر ۸ سال یکبار به جام جهانی می‌رود، تاکید کرد: ان شاءالله از این به بعد ۴ سال یکبار به جام جهانی می‌رویم.

پروین در پایان گفت: من هم همراه تیم ملی به جام جهانی سفر می‌کنم.

تیم ملی فوتبال ایران بعد از ظهر سه شنبه با پیروزی یک بر صفر مقابل کره جنوبی به عنوان تیم اول گروه خود به صورت مستقیم به جام جهانی صعود کرد.


رحمان احمدی: یادم نمی‌آید آن توپ را چطوری گرفتم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران که عملکرد خوبی در بازی با کره داشت گفت: «خیلی خوشحالم که در صعود تیم ملی نقش داشتم. بچه‌ها برای صعود به جام جهانی خیلی سختی کشیدند. حیف بود که به جام جهانی نرویم. خدا در این بازی کمک‌مان کرد و مزد زحماتمان را گرفتیم.»

او در مورد صحنه‌ای که نزدیک بود دروازه ایران باز شود اما توپ را دفع کرد گفت: «الان واقعا یادم نمی‌آید چطوری آن توپ را گرفتم. اصلا آن صحنه در ذهنم نیست. خوشحالم با همان عکس‌العمل توانستیم برویم برزیل.»


بیک‌زاده: این صعود را به مردم تبریک می‌گویم

هاشم بیک‌زاده یکی از نفرات اصلی تیم ملی فوتبال در بازی با کره جنوبی بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ هاشم بیک زاده بازیکن تیم ملی فوتبال ایران پس از شکست دادن کره جنوبی در جمع خبرنگاران حاضر در کره جنوبی گفت: «بازی خیلی سختی بود. هوای گرم بچه‌ها را اذیت کرد. کره‌ای‌ها خیلی روان بازی می‌کردند. خوشحالم که مسابقه را بردیم. این صعود را به مردم تبریک می‌گویم.»


منتظری: ان‌شاءالله همیشه پرچم ما بالا باشد

پژمان منتظری می‌گوید تیم ملی ایران می‌خواست حتما بازی را ببرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ پژمان منتظری بازیکن تیم ملی فوتبال ایران پس از صعود به جام جهانی در جمع خبرنگاران حاضر در کره جنوبی گفت: «این برد مبارک تمام مردم ایران باشد. در کره بازی کردن خیلی سخت بود. جو خیلی سنگین بود. هوای گرم هم اذیتمان می‌کرد. بچه‌های ما امروز می‌خواستند بازی را ببرند و همین باعث شد برنده از زمین خارج شویم. برای برد به کره آمده بودیم. اصلا نمی‌خواستیم دست خالی برگردیم به ایران. خوشحالم که بازی را بردیم و به جام جهانی رفتیم.»

او ادامه داد: «فکر کنم این هفته، هفته خیلی خوبی برای مردم ایران بود. در اینکه سهم کوچکی در خوشحال کردن مردم ایران داشتم خیلی خوشحالم. امیدوارم در آینده هم بتوانیم کارهایی انجام دهیم که مردم ایران خوشحال شوند. ان‌شاءالله که همیشه پرچم ما بالا باشد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      رحمتی دیگه برا تیم ملی طاقچه بالا نذار دم کیروش گرم

      پاسخ ها

      • اميرح

        رحمتي هميشه دوس داشتنيه. رحمان احمدي خوب بود. اما جاي رحمتي هميشه خاليه

      • مملي

        بچه ها از فردوسي پور خبري نيست؟ جريان چيه؟

    • محمود

      از اینکه تیم ملی مقابل کره برنده شد
      خیلی ناراحت هستم
      محمود بخشی از کاشان

      پاسخ ها

      • sINA

        چرا؟؟؟؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟؟؟؟!؟!؟!؟؟!؟!؟!؟!؟!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      • sahar

        وااا ، خوبی ی ی ؟؟؟!!!!!!

      • احسان پ

        محمود خان داداش چرا ناراحتی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ادم که در مورد تیم ملی کشورش اینطوری حرف نمی زند !!!!!!!!!!!!!!!!!

      • سعید

        ossssssssskooooooooolllllll

      • مملي

        احتمالا شرط بندي كرده باخته

    • ستاره

      شادی سوم مردم ایران چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟تا 3 نشه...

      پاسخ ها

      • حمیدرضا

        شادی سوم پیروزی تیم ملی والیبال در مقابل صربستانه توی لیگ جهانی ،مردم میخوان سالن دوازده هزار نفری آزادی رو بترکونن با شادی و پایکوبی

        ایشالله تیم والیبال هم پیروز بشه
        همه بگین الهی آمین

      • اميرح

        جشن نيمه شعبان انشالله 3 تير
        پيروزي تيم واليبال تو ليگ جهاني هم خيلي خوشحال كننده خواهد بود 31خرداد

      • اکسیژن

        شادی سوم شکستن قیمتهای کاذب بازار

      • محسن

        پیروزی والیبال روز جمعه و شنبه در لیگ جهانی

      • احسان پ

        دم همه مردم ایران گرم درود درود درود بر همه مردم ایران و شما دوستان عزیزم . انشاالله همیشه در جشن و شادی باشیم و دل مردم شاد باشد

    • اکسیژن

      مطلب دسپرادو رو دوبار درج کردین فکر نکن ما نخوندیم...

    • ستاره

      منم موافقم تکراری بود

    • مرجان

      اره خوبه که تیم برنده شد ولی این حرفش که زنا نیان تو استادیوم و اون مطلب قبل تر که طرف رو تو ده راه نمی دادن سراغ کد خدا را میگرفت حرصم رو در میاره دم آقایونی گرم که امروز به خاطر ما زنا استادیوم آزادی را رفتنش را تحریم کردن دست همشون رو میفشارم به گرمی ممنون

    • مریم سراوانی

      وووووووواوووووووووا حالا اینگار دماغ فیل را افتانده اید مگر چی چی شده؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج