۵۵۷۲۶۹
۴۵ نظر
۵۰۰۵
۴۵ نظر
۵۰۰۵
پ

شریعتمداری: آقای روحانی کجا برخورد شما با رفتار شهید بهشتی همخوانی دارد؟!

حسین شریعتمداری طی یادداشتی در روزنامه کیهان نوشت: اکنون جای این پرسش از رئیس‌جمهور محترم هست که میان برخورد خود با منتقدان و برخورد شهید بهشتی- نه فقط با منتقدان بلکه - با فحاشان چه شباهتی یافته‌اند که این دو‌ را به مقایسه نشسته‌اند؟!

حسین شریعتمداری طی یادداشتی در روزنامه کیهان نوشت: مراجعه به تاریخ اگر برای «شبیه‌سازی» باشد، اقدامی ناپسند و در پاره‌ای از موارد، خطایی خطرآفرین است، اما چنانچه این مراجعه به منظور «شبیه‌یابی» صورت پذیرد، می‌تواند درس‌آموز و عبرت‌انگیز باشد.

آقای دکتر روحانی توئیت کرده‌اند که «بهشتی انواع ناسزاگویی و ظلم‌ها را تحمل می‌کرد ولی در برابر ظلم به مردم با قدرت می‌ایستاد» رئیس جمهور محترم، در این نوشته به یک واقعیت درس‌آموز از بینش و منش شهید بهشتی اشاره کرده‌اند که در صحت آن جای کمترین تردیدی نیست. اما با عرض پوزش باید گفت؛ انطباق آن با راه و روشی که جناب روحانی -لااقل- طی ۴سال گذشته در پیش گرفته و متأسفانه ادامه می‌دهند، از نوع «شبیه‌سازی» است و نه «شبیه‌یابی». چرا که آن شهید بزرگوار حجم انبوهی از اهانت‌ها و ناسزاهایی را که همه روزه از سوی منافقین، لیبرال‌ها، جریانات ضدانقلاب و محافل و مراکز بیگانه علیه ایشان به کار گرفته می‌شد، با خونسردی مثال‌زدنی و بی‌آن که خم به ابرو آورد تحمل می‌کرد و زبان جز به نصیحت فحاشان و ناسزاگویان نمی‌گشود.

مظلومیت آن بزرگوار تا آنجا بود که حضرت امام -رضوان‌الله تعالی‌علیه- بعد از شهادت آن اسوه صبر و استقامت درباره ایشان فرمود؛ «آنچه که من راجع به ایشان متأثر هستم، شهادت ایشان در مقابل آن ناچیز است و آن مظلومیت ایشان در این کشور بود».
اکنون جای این پرسش از رئیس‌جمهور محترم هست که میان برخورد خود با منتقدان و برخورد شهید بهشتی- نه فقط با منتقدان بلکه - با فحاشان چه شباهتی یافته‌اند که این دو‌را به مقایسه نشسته‌اند؟!
برای نشان دادن این واقعیت تلخ که مقایسه ایشان از نوع «قیاس مع‌الفارق» است، فقط اشاره به چند نمونه از ناسزاهایی که جناب رئیس‌جمهور نثار منتقدان خویش کرده‌اند، کفایت می‌کند که موارد زیر از آن جمله است؛
«بی‌سواد، بی‌شناسنامه، مزدور، کاسب تحریم، کودک صفت، حسود، بزدل، ترسو، جیب‌بر، بی‌قانون، مستضعف فکری، بیکار، متوهم، غوطه‌ور در فساد، سوء استفاده‌گر، خرابکار، عقب‌مانده، تازه به دوران رسیده،‌ عصر حجری، هوچی‌باز، منفی‌باف، یأس‌آفرین، ناشکر، باید به جهنم بروند، انقلابیون نفهم، یک مشت لات»! و...
کجای این برخورد جناب روحانی با برخورد شهید بهشتی همخوانی و شباهت دارد؟!
این نکته نیز گفتنی است که مخالفان شهید بهشتی، در حرکتی همسو با دشمنان اسلام و انقلاب علیه آن بزرگوار دست به فحاشی و ناسزاگویی می‌زدند و خیلی زودتر از آنچه انتظار می‌رفت هویت واقعی آنها از پرده برون افتاد و مخالفان و فحاشان یا علیه ملت اسلحه کشیده و به ترور مردم کوچه و بازار روی آوردند و یا به دامان دشمنان تابلودار نظام گریختند و در ابواب جمعی آنان جای گرفتند (منافقین، بنی‌صدر، لیبرال‌ها و...). اما گذر ایام و رخدادهای ۴ سال گذشته به وضوح نشان داد حق با منتقدان آقای روحانی بوده است که پیش‌بینی سرانجام فاجعه‌آمیز برجام فقط یک نمونه از آن بسیارهاست.
آقای روحانی نوشته‌اند «شهید بهشتی در برابر ظلم به مردم با قدرت می‌ایستاد» این سخن قابل قبول و حقیقتی غیرقابل انکار است، اما در این زمینه نیز میان رئیس‌جمهور محترم کشورمان و شهید بهشتی فاصله زیادی وجود دارد که شرح آن به درازا می‌کشد و در این وجیزه تنها به بیان یک مورد بسنده می‌کنیم؛
شهید بهشتی، خطاب به آمریکا که دشمن تابلودار و قسم خورده ایران اسلامی و مردم این مرز و بوم بوده و هست، با صراحت می‌فرمود؛ «ای آمریکا از ملت ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر» و هرگز گامی که دندان طمع دشمن را تیز کند برنداشت و سخنی که دشمن از آن احساس ضعف کند بر زبان مبارک خویش نیاورد.
اما، جناب روحانی برخلاف ماهیت خونریز و غارتگر آمریکا که برای همگان شناخته شده بوده و هست، در مقابل این دشمن غدار ملت و نظام مواضعی اتخاذ کردند که متأسفانه بی‌آن که بخواهند ارسال پیام ضعف برای آمریکا بود، «اوباما را شخصی مؤدب یافتم»! «به مذاکره با آمریکا خوشبین هستم»! «خزانه خالی است»! «برخی از شعارهای انقلابی توخالی است»!
و... تا آنجا که در همان آغاز، وبسایت رادیو فرانسه درباره نگاه غرب به ایشان نوشت: «ارزیابی غرب از وضعیت کنونی دولت روحانی، تعامل با فروشنده بدهکار و مشتاقی است که خود را ناگزیر از فروش حقوق ملی می‌بیند» و تأکید کرد «بر اساس این جمع‌بندی، صبوری خریدار (غرب)، وضعیت فروشنده (دولت روحانی) را دشوارتر و قیمت فروش را کمتر خواهد کرد»! و آمریکا با همین برآورد اطلاعاتی از دولت یازدهم، هیچ فرصتی را برای کینه‌توزی علیه کشورمان از دست نداد، عهدشکنی کرد، تحریم‌ها را نه فقط لغو نکرد که افزایش داد و...
جناب آقای روحانی نمونه‌های دیگری از اینگونه شبیه‌سازی‌های تاریخی که در نقطه مقابل «شبیه‌یابی» است نیز در کارنامه ۴ ساله خود دارند. از جمله آن که نهیب مقتدرانه امام حسین علیه‌السلام به لشکر عمر سعد در روز عاشورا را «مذاکره»! نامیدند و از آن با عنوان پیام عاشورا یاد کردند و حال آن که در مذاکره سخن از بده و بستان است و هر یک از طرفین مذاکره در خواسته‌های خود تخفیف‌هایی می‌دهند تا به نقطه توافق برسند. آقای روحانی توضیح ندادند که امام حسین علیه‌السلام قصد داشت در مقابل عمر سعد و یزید در کدامیک از اهداف قیام خود تخفیف بدهد؟! و یا درباره صلح امام حسن علیه‌السلام و ولایت امیرالمؤمنین سلام‌الله علیه نیز برداشت‌هایی ارائه کرده بودند که در شمار شبیه‌سازی تاریخی قابل ارزیابی است و نه شبیه‌یابی که در کلام خدا و ائمه هدی علیهم‌السلام نیز بر ضرورت آن تأکید شده و درس‌آموزی و عبرت‌گیری نتیجه کارساز و گره‌گشای آن خواهد بود.
این وجیزه از آن روی ضروری به نظر می‌رسید که برخی از شواهد و قرائن موجود حکایت از آن دارند گویا قرار است همان بینش و منش دولت یازدهم در دولت دوازدهم نیز ادامه پیدا کند که توئیت مورد اشاره در این نوشته و یا کنایه تلخ جناب رئیس‌جمهور به سپاه، یعنی یکی از اصلی‌ترین ارکان اقتدار کشورمان در برابر زورگویی‌ها و توطئه‌های خونین دشمنان آنهم در شرایطی که آمریکا و متحدانش بیشترین کینه‌توزی را علیه سپاه به میدان آورده‌اند و یا حاشیه‌سازی‌های برخی از اطرافیان آقای روحانی که می‌تواند مانع بزرگی بر سر خدمت‌رسانی دولت باشد و یا اصرار بر ادامه راهی که در برجام پیموده شد و حاصلی جز خسارت محض در پی نداشت و... از جمله آنهاست.

و بالاخره از رئیس‌جمهور محترم انتظار آن است راه طی شده در دولت یازدهم را که به اذعان برخی از یاران نزدیک ایشان نیز، دستاورد چندانی نداشته است دنبال نکنند که آزموده را آزمودن خطاست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حتما منظور جناب کیهان اینه که اگه ناسزاگویی از طرف غیر از لیبرال ها،منافقین و ..‌. باشه مجازه

    • بدون نام

      کیهانی
      کنتور که نمیدازه

    • بدون نام

      آقای شریعتمداری فقط چوب لای چرخ کردن را یاد گرفتند ...

    • حسن

      این. دوباره نظر داد مدیر روزنامه سبزی فروشها

    • بدون نام

      ادبیات روحانی در مقایسه با ادبیات مموتی خداست
      اون ممه رو لولو برد.
      ابو بریز همونجا که میسوزه.
      خس و خاشاک

    • بدون نام

      این کیهان منبع و معدن ، «رو» هست

    • یک ایرانی وطن پرست

      بازهم کیهان بازهم شریعتمداری بابا بیآید ای شریعتمداری رو رییس کل این کشور کنیم ببینیم خودش میخواد چکاری انجام بده که انقدر داییی مهربان تر ازمادر میشه بابا بس دیگه بکار خودت برس جمهوری اسلامی رهبر داره رییس جمهورم مردم انتخاب کردن تو چکاره هستی ؟

    • بدون نام

      الان اين طرفداراي روحاني بدون اينكه متن رو بخونن شروع ميكنن فحش دادن و توهين كردن به اين بنده خدا!!

    • بدون نام

      فقط رفتار حسین شریعتمداری شبیه شهیدبهشتی هستش!!!!!!!!!

    • بدون نام

      دولت برای فرار از شکست در عمل به وعده ها به هر راهی و هر شخصیتی متوسل می شود.

    • هادی

      کاش همه روزنامه ها میتونستن به اندازه کیهان توو انتشار خیلی از موضوعات ازادی داشته باشن ...!

    • بدون نام

      گلم حرص نخور پوستت خراب میشه ....چطور شماها ک احمدی نژادو به رجایی نسبت میدین هیچی نیست؟درضمن هیچوقت روحانی به کسی فحش نداده این حرفایی ک زدین برداشت شماست

    • بدون نام

      از احمدی‌نژاد چه خبر حسین خان؟!!

    • بدون نام

      هرچیزی که کیهان در باره دکتر روحانی مینویسد من عکس آنرا قبول دارم .

    • بدون نام

      اقای شریعتمداری شما بشینید,روزنامتون رو بنویسید.سپاس

    • بدون نام

      جناب شریعتمداری تو و روزنامه ات تا کنون حتی یکبار یک نکته مثبت درباره اقای روحانی ودولت نگفته ای. است

    • رضا

      آقای شریعتمداری شما کی میخواهید ساکت شوید

    • بدون نام

      رفتارای شما اصولگرایان کجاش به سیره امام و شهید بهشتی و شهدا شباهت داره که دایم از اعتبارشون خرج میکنید؟؟؟؟

    • بدون نام

      وانمیدونم..... چطور روش میشه خودش رو در حد بهشتی ببینه

    • بدون نام

      کار شریعتمداری بجایی رسیده که دیگه غیرمستقیم برعلیه دولت نمیتازد حالا مستقیما رودر روی رئیس جمهور شده است . به کجا میرویم ......

    • بدون نام

      رفتار شما جناب شریعت مداری خیلی شبیه بهشتی است?????????????? .

    • خخخخخخ

      باز این سوزش کم شد شروع کرد شریعتمداری بسه بخدا بجز اینکه دوباره ضایع بشی چیزی نسیبت نمیشه

    • معین

      آقای شریعتمداری شمای که حقوقت n میلیونه شما سکوت کنی بهتره
      روحانی هر چی باشه اختلاس پرور نیست مثل دولته پاکی که گند زد به ایران

    • بدون نام

      آقای شریعتمداری تا کی میخوای خلاف جهت آب شنا کنی...چرا اینقدر جلوی خواست ملت موضع میگیری!!!!

    • یه دوست

      البته اگر آقای بهشتی یه مقدار بیشتر عمر میکردند دقیقا مانند روحانی مجبور میشدند زبان به ناسزایی بگشایند و از آنجاییکه خداوند متعال میخواست شخصی مثل شریعتمداری اون زمان نبود وگرنه بهشتی مجبور به خودکشی میشد پس نتیجه میگیریم بهشتی از دست آدمهایی مثل شریعتمداری راحت شدند.و اینکه رییس جمهور میگن حسود حقیقت را گفتند شما حتی به اینکه روحانی خود را شبیه بهشتی می دونند حسادت میکنید .یه وقتایی انسان تا یه حدی میتونه تحمل کنه مگر یه انسان چقدر تحمل داره . انسانهایی مثل شریعتمداری دیگران را مجبور به ناسزاگویی میکنند.

    • بدون نام

      باز تو حرف زدی .

    • بدون نام

      درسته واقعا،حالم از روحانی بهم میخوره

    • بدون نام

      لطفا دیگه بسه بشین دیگه حرف نزن خسته نشدی

    • بدون نام

      امیدوارم که روحانی بخودش بیاد
      جو گیر شده اساسی!ا

    • بدون نام

      آدم بی شعور بس کن دیگه زد مردمی ....خائن

    • MMM

      درود بر شیر مرد ایران زمین حسین شریعتمداری.به این اراجیفهای دشمنان اهمیت ندین،با قوت بنویس،مثل همیشه که از هیچ دولتی نترسیدی.فقط آبروشان رو ببر که مردم بهتر بشناسنشون.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جناب MMM تو انتخابات دیدیم که مردم چطور از افاضات این اقا روحانی رو شناختند

    • بدون نام

      میخواد این حقوقی که میگیره حلال باشه

    • بدون نام

      خدا وکیلی رفیق فابریک روحانیه چون با این مخالفتهای که میکنه فقط طرفدار ها

    • بدون نام

      یادمه تا قبل انتخابات رییسی رو به شهید بهشتی شباهت میدادن و چهار سال قبلش هم احمدی‌نژاد رو به شهید رجایی !
      فاز شما چیه کیهان؟
      یه مقدار بیشتر بگرد دنبال سوژه خبری !

    • بدون نام

      کجای رفتار محمود مثل شهید رجایی بود بجز کاپشن

    • بدون نام

      شهید بهشتی کمتر از آقای روحانی تخریب میشد چطور رییس جمهور دو دوره قبلو میدید فریاد میزدید صل علی محمد بوی رجایی آمد که البته خدارو شکر خانواده آن شهید وارسته بلافاصله به این تناقض فاحش آگاهی پیدا کردند و تذکر دادند حالا تشابهی با این وسعت برای شما آزار دهنده شده. خب کمتر رییس جمهور محبوب کشور عزیزمون رو تخریب کنند تا اینگونه تشابهات که با مزاج شما سازگاری نداره پیش نیاد. اینم یک راه حل ساده.آقایان مقید به آرائ مردم

    • بدون نام

      مهم اینکه ما اکثریت مردم ایران امثال حسین شر یعتی وتفکر شیطانی آنها را قبول نداریم .ما از افراطی گری بدمون میاد .ما حرفمون اینکه چرا امثال این بابا خودشون را به ایمه وامامان شیعه وصل میکنن وطوری وانمود میکنن که انگار قیمه اون عزیزا هستن .تندروی یکی از راهای شیطان است .

    • بدون نام

      چند روزه دادگاه آمریکایی حکم مصادره الواح هخامنشی رو صادر کرده اما هیچ خبری از دوستان باستان گرا وکوروش پرست عشق وطن نیست ، نگرانشونیم

    • بدون نام

      مرگ بر آمريكا درود بر حاج حسين شريعتمداري شاخ شكن

      پاسخ ها

      • ایرانی

        احیانا منظورت شاخ بز که نیست خخخخخخ

    • بدون نام

      تفکر شریعتمداری خریداری نداره فقط یه عده تندرو از اون استقبال میکنن درود بر روحانی

    • بدون نام

      آقای شریعتمداری مظلومیت روحانی شیر فهم شد!!

    • بدون نام

      چه زمانی این مسخره بازی ها را تمام می کنید . فقط تخریب و حرفهای صد من یک غاز
      اگر هر نقدی همراه راهکار نباشد تخریب است و ....

    • بدون نام

      آقای شریعتمداری : یکبار هم شده از سایر کانون قدرت انتقاد کنی؟؟؟ فقط دولت مشکل دارد؟؟ بقیه بری از خطا و اشتباه هستند؟؟؟
      اگر انصاف و عدالت را رعایت کنی ولو هر انتقادی از دولت بکنی مردم طرفدارت خواهند بود ولی الان یکطرفه فقط به تخریب دولت می پردازی که صرفا نتیجه عکس می دهد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج