۵۵۶۸۵۶
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

چکش‌های بخار عصر صنعتی

در ورودی شهر صنعتی فرانسوی Le Creusot، یک چکش بخار بزرگ قرار دارد که بیش از یک قرن پیش ساخته شده است. این چکش بخار جاذبه اصلی این شهر سابقا معدنی است.

برترین ها: در ورودی شهر صنعتی فرانسوی Le Creusot، یک چکش بخار بزرگ قرار دارد که بیش از یک قرن پیش ساخته شده است. این چکش بخار جاذبه اصلی این شهر سابقا معدنی است. چکش بخار عصر صنعتی را تعریف می کند و یک ماشین عظیم است که می تواند ضربات قدرتمندی به قالب های آهنی بزند و اشکال بزرگی به آن ها بدهد که قبلا بااستفاده از نیروی دست و چکش های دستی غیرممکن بود. امکان استفاده از بخار برای حرکت دادن چکش اولین بار توسط جیمز وات مطرح شد که اختراع موتور بخارش در قرن هجدهم انقلاب صنعتی را باعث شد.

وات این اختراع را در سال ۱۷۸۴ ثبت کرد اما اولین چکش بخار کاربردی در سال ۱۸۴۰ ساخته شد تا نیازهای ساخت اجزای بزرگ فولادی یا آهنی را برطرف کند. به نظر می رسد چکش بخار به طور مستقل توسط دو مهندس هم عصر اختراع شد، یک مهندس اسکاتلندی به نام جیمز نسمیت و یک مهندس فرانسوی به نام فرانکو بوردون. این ایده در سال ۱۸۳۹ به ذهن هردو رسید. وقتی که آن ها متوجه کار یکدیگر شدند بحثی میانشان پیش آمد که کدام یک زودتر چکش بخار را اختراع کرده اند، بوردون اولین ماشینی که کار می کرد را ساخته بد اما نسمیت ادعا می کرد این یک کپی از طرح او بوده است. اولین چکش بخار توسط بوردون در سال ۱۸۴۰ ساخته شد و ۲۵۰۰ کیلوگرم وزن داشت. این شرکت بین سال های ۱۸۴۳ و ۱۸۶۷ ۱۱۰ چکش بخار در ابعاد مختلف ساخت. عظیم ترین چکش بخار در سال ۱۸۷۷ ساخته شد. که می توانست ضربات ۱۰ تنی وارد کند و به مدت ۱۴ سال بزرگترین و قدرتمندترین چکش بخار جهان بود تا اینکه آمریکا چکش بزرگتری با قدرت ضربات ۱۲۵ تنی ساخت. درنهایت با پیشرفت های مکانیکی و هیدرولیکی چکش های بخار عصر صنعتی منسوخ شدند. بسیاری از این چکش ها اکنون به عنوان یادبود در شهرهای اصلی خود قرار دارند. چکش بخار Creusot بزرگترین نمونه در نوع خود در جهان است.

چکش‌های بخار عصر صنعتی
چکش‌های بخار عصر صنعتی
چکش‌های بخار عصر صنعتی
چکش‌های بخار عصر صنعتی
چکش‌های بخار عصر صنعتی
چکش‌های بخار عصر صنعتی
چکش‌های بخار عصر صنعتی
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج