جاباما
۵۵۵۴۹۶
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

افزایش ۱۹ درصدی خودکشی در سمنان

مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان از افزایش ۱۹ درصدی خودکشی‌ها در این استان در سال اخیر خبر داد و گفت: با این وجود تعداد خودکشی‌ها در این استان به نسبت کشور رقم بسیار پایینی است.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان از افزایش ۱۹ درصدی خودکشی‌ها در این استان در سال اخیر خبر داد و گفت: با این وجود تعداد خودکشی‌ها در این استان به نسبت کشور رقم بسیار پایینی است.

دکتر مهدی نوروزی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به این‌که شمار خودکشی‌ها در استان سمنان بسیار کم است لذا گاه با دو یا سه مورد خودکشی شاهد افزایش یا کاهش محسوس خودکشی‌ها در این استان و دگرگونی در آمار مواجه هستیم.

وی از کاهش قابل‌توجه دیگرکشی در استان سمنان خبر داد و تصریح کرد: استان سمنان خوشبختانه از نظر اکثر شاخص‌های مرتبط با پزشکی قانونی از روند رو به بهبودی برخوردار بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان با اشاره به آمار حوادث کار در این استان صنعتی، از کاهش ۱۳ درصدی حوادث کار در استان خبر داد و گفت: پزشکی قانونی همواره از حقوق کارگران و نیروی کار دفاع کرده و می‌کوشد به ارتقای ایمنی در محیط‌های کاری در استان کمک ‌کند.

این عضو شورای قضایی استان سمنان از مراجعه‌ی بالغ بر ۲۳ هزار نفر از مردم این استان به پزشکی قانونی در یک سال اخیر خبر داد و افزود: نزاع، معاینات روانپزشکی، تصادفات، حوادث کار، معاینات تخصصی مربوط به خانم‌ها و آقایان و... از مهمترین دلایل مراجعه این تعداد به پزشکی قانونی در استان بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان، در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا در خصوص چرایی طولانی بودن اظهارنظر پزشکی قانونی و نقش مستقیم آن در اطاله دادرسی‌ها، گفت: از آن‌جا که برخی پرونده‌ها نیازمند اظهارنظر کارشناسی پزشکی قانونی و آزمایشات سم‌شناسی است و همین نیازمند زمان طولانی است متاسفانه در برخی موارد به اطاله دادرسی‌ها منجر می‌شود. ضمن این‌که تا پیش از این بسیاری از آزمایشات در آزمایشگاه‌های دیگر استان‌ها انجام می‌شد و همین به طولانی‌تر شدن این فرآیند می‌انجامید که با تمهیدات اندیشیده شده این مشکلات تا حدودی در استان مرتفع شده است.

وی با اشاره به دو دانشگاه علوم پزشکی در استان و یک دانشکده پزشکی فعال در دانشگاه آزاد شاهرود، اظهار کرد: خوشبختانه هماهنگی‌هایی با دو دانشگاه علوم پزشکی سمنان و شاهرود و دانشگاه آزاد صورت گرفته تا از ظرفیت این مراکز دانشگاهی استفاده شود و لذا در همین راستا در حال حاضر همه کمیسیون‌های پزشکی در سمنان برگزار و تلاش می‌شود تا با تسریع در روند پاسخ‌دهی به حل مشکلات مردم کمک کنیم.

دکتر نوروزی با اشاره به راه‌اندازی آزمایشگاه‌های تخصصی در استان ادامه داد: در حال حاضر آزمایشات سم‌شناسی عمدتا در استان انجام می‌شود و در یک بازه زمانی دو هفته‌ای پاسخ لازم به مراجع رسمی داده می‌شود.

وی با مشکل کمبود نیروی انسانی در پزشکی قانونی استان اشاره کرد و گفت: کل مسائل مرتبط با پزشکی قانونی در استان سمنان به وسیله هفت پزشک انجام می‌شود و لذا بسیاری از مراکز ما با بحران کمبود پزشک روبه‌رو هستند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان با اشاره به مشکل پزشکان همکار در پزشکی قانونی، بر لزوم افزایش پرداختی به پزشکان فعال در مجموعه پزشکی قانونی تاکید کرد.

عضو شورای قضایی استان سمنان از کمبود شدید نیروی انسانی در پزشکی قانونی این استان خبر داد و اضافه کرد: کل پست‌های تعریف شده در اداره کل پزشکی قانونی استان سمنان ۱۲۹ نفر است و این در حالی است که پست‌های در تصدی در پزشکی قانونی این استان تنها ۲۸ نفر است.

نوروزی، با اشاره به حجم بالای استرس وارده به فعالان پزشکی قانونی، تفاوت در پرداختی‌ها به پزشکان این بخش با دیگر بخش‌ها را نادرست خواند و گفت: باید هرچه سریع‌تر با همسان‌سازی پرداختی‌ها بستر لازم برای خدمات کیفی‌تر در این مجموعه فراهم شود اگر چه همه همکاران ما تمامی تلاش خود را به کار می‌گیرند تا بهترین خدمات را به هم‌استانی‌ها ارائه دهند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان از افزایش تصادفات جرحی در این استان خبر داد و گفت: تصادفات منجر به جرح در این استان در یک سال اخیر با افزایش چهار درصدی روبه‌رو بوده ضمن این‌که در این بازه زمانی حوادث رانندگی منجر به فوت در استان کاهش خوبی داشته است.

وی از کاهش ۱۵ درصدی تصادفات منجر به فوت در استان سمنان خبر داد و گفت: شمار نزاع‌ها نیز در این استان در یک سال اخیر با هفت درصد کاهش روبه‌رو بوده که با توجه به فرهنگ بالای مردم، این کاهش نیز دور از انتظار نبوده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این هم نتیجه دولت نامیدی علی برکت الله

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج