جاباما
۵۵۵۲۰۳
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

ساخت ربات‌های بدون موتور برای کاوش‌های فضایی

دانشمندان به تکنولوژی ساخت ربات هایی دست پیدا کرده اند که در آن ها از هیچ گونه موتور و قطعه مکانیکی استفاده نشده است و با واکنش های الکتریکی حرکت می کند، این ربات ها برای کاوش های فضایی و دریایی بسیار مناسب است.

وب سایت کلیک: دانشمندان به تکنولوژی ساخت ربات هایی دست پیدا کرده اند که در آن ها از هیچ گونه موتور و قطعه مکانیکی استفاده نشده است و با واکنش های الکتریکی حرکت می کند، این ربات ها برای کاوش های فضایی و دریایی بسیار مناسب است.
ساخت ربات‌های بدون موتور برای کاوش‌های فضایی

دانشمندان به فناوری ساخت ربات های ماژولاری دست پیدا کرده اند که این ربات ها بدون موتور ساخته‌شده‌اند و هیچ قطعه مکانیکی در آن ها وجود ندارد و با واکنش های الکتریکی حرکت می کنند، این ربات های بدون موتور برای کاوش در سطح ماه و مریخ بسیار مناسب می باشند.

ربات های معمولی سنگین، سفت و سخت و دارای موتور هستند، دانشمندان در طراحی این ربات های بدون موتور استفاده از مواد اولیه نرم را مد نظر داشته اند که علاوه بر سبکی ربات، حرکت آن نیز آسان تر و نرم تر باشد.

سازنده و طراحان اصلی ربات های بدون موتور، گروه تحقیقاتی دانشگاه ملی سئول کره جنوبی هستند که یکی از پروژه های آن ها نیز DeployBot است. براساس اظهارات این تیم، ربات بدون موتور قابلیت سازگاری با هر محیطی را دارد و به راحتی می تواند در موقعیت های متفاوت جای گیری کند، در ساخت این موتور مکانیک داخلی به حداقل رسیده است تا حرکت ربات به ساده ترین شکل ممکن انجام شود، اساساً ایده نهایی ساخت ربات بدون موتور، تبدیل آن به ربات های مسطح است.

یکی از مزیت های اصلی ربات بدون موتور استحکام در کنار نرمی آن است که یکی از اولویت های این تیم تحقیقاتی بوده است. شاید این سؤال برای بسیاری از مخاطبان پیش بیاید که دلیل حذف موتور در این ربات های چه بوده است. شرایط ایده آل برای ربات های خودران در فضا، چه شرایطی است؟ یکی از ایده آل ها برای ربات های فضایی این است که ربات در طول ماه ها و سال ها خراب نشود و نیازی به وجود انسان برای تعمیر آن نباشد. با توجه به بدون موتور ساخته شدن این ربات ها، نیازی به تعمیر ربات های خودران وجود ندارد و ربات ها می توانند ماه ها و یا سال ها بدون هیچ دخالتی کار خود را به بهترین شکل انجام دهند.

پروژه ساخت ربات موتور یک پروژه عظیم و زمان بر است که گروه DeployBot گروه جدایی برای ساخت این ربات اختصاص داده است.

بدنه ربات بدون موتور، از ۸ ماژول،۴ پایه متصل به بدنه، یک سطح مسطح که با آهنربا جدا سازی شده است، تشکیل شده و اتصال و قفل ها نیز با استفاده از خاصیت آهنربایی صورت گرفته است. در سراسر بدنه ربات از سیم های آلومینیومی استفاده شده است که این سیم ها در حین حرکت خود تبدیل به یک موتور شده و انرژی ربات را تأمین می کند. با توجه به استفاده از سیم آلومینیومی در ساخت ربات و قابلیت انعطاف پذیری سیم ها، ربات در هر حالتی قابلیت خم شدن و تغییر شکل را دارد، ربات های بدون موتور قابلیت حمل بار های سنگین را نیز دارد.

ساخت ربات بدون موتور، در کم شدن هزینه ها نیز تأثیر دارد، ربات های بدون موتور سبک تر هستند و این سبک تر شدن وزن باعث می شود که راکتی که ربات را ارسال می کند، سوخت کمتری مصرف کند، این صرفه جویی در سوخت، صرفه جویی در زمان و هزینه نیز است.

در تحقیقات تکمیلی برای ساخت ربات های بدون موتور این موضوع مورد بررسی قرار گرفته است که ربات ها قابلیت جمع شدن و باز شدن خودکار را نیز داشته باشند تا در صورت نیاز در بسته های مربعی به فضا رفته و در سطح ماه و یا مریخ باز شده و به حالت اصلی برگردند.

نتایج به دست آمده از تحقیقات نهایی پروژه ساخت ربات بدون موتور بسیار امید بخش بوده است و به زودی شاهد ربات هایی هستیم که بدون موتور در زیر دریاها و در سطوح ماه و مریخ به کاوش می پردازند. حداکثر سرعت در نظر گرفته شده برای ربات بدون موتور ۲ متر،۶٫۶ فوت، در ساعت، است.

ربات های بدون موتور اولین گام به سمت مدل جدیدی از ربات های ماژولار است که نیازی به هیچ تعمیر و بررسی نخواهند داشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج