جاباما
۵۵۲۵۱۱
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

لس‌آنجلس؛ اولین مشتری شبکه حمل‌ونقل ایلان ماسک

ایلان ماسک، مالک شرکت تسلا موتورز و اسپیس‌ایکس از پیشرفت مذاکرات خود با شهردار لس‌آنجلس برای استفاده از تونل‌های زیرزمینی شرکت جدید خودش خبر داد.

خبرآنلاین: ایلان ماسک، مالک شرکت تسلا موتورز و اسپیس‌ایکس از پیشرفت مذاکرات خود با شهردار لس‌آنجلس برای استفاده از تونل‌های زیرزمینی شرکت جدید خودش خبر داد.
لس‌آنجلس؛ اولین مشتری شبکه حمل‌ونقل ایلان ماسک

شبکه تونل‌های زیرزمینی طرح بلند پروازانه ایلان ماسک برای حل مشکل ترافیک در کلان شهرهای جهان است و شرکت حفاری این چهره مشهور به نام بورینگ حتی دستگاه حفر تونل مخصوص به خود را هم طراحی کرده است.

اریک گارسِتی شهردار لس آنجلس، نظر مثبتی به طرح شبکه حمل و نقل زیرزمینی دارد و در یکی از مصاحبه های اخیر خود هم به به این مسئله اشاره کرده است. آمادگی یکی از شهرهای مهم برای ایجاد این ایده قدمی بسیار مهم برای ایلان ماسک به حساب می‌آید.او در سخنرانی‌اش در TED اعلام کرد که هنوز چالش‌های بزرگی در راه تبدیل این طرح به واقعیت وجود دارد. بورینگ دارد روی کاهش هزینه ساخت تونل‌ها و افزایش سرعت کار می‌کند.

به نظر ماسک، با متریال‌های جدید و نیروی بیشتر می‌شود سرعت فعلی حفاری را از ۹۰ متر در هفته به ۱۶۰۰ متر در هفته افزایش داد. یعنی بهبودی ۱۷ برابری.
لس‌آنجلس؛ اولین مشتری شبکه حمل‌ونقل ایلان ماسک

اگر ماسک بتواند پروژه را پیش ببرد این شبکه جدید تونل‌ها در زیر لوس آنجلس ساخته می‌شود، جایی که او در اسپیس‌اکس و تسلا کار می‌کند. ماسک معتقد است که با این تونل‌ها، زمان طی مسیر مثلا وستوود به لَکس از نیم ساعت به ۵-۶ دقیقه کاهش می‌یابد. ایجاد چنین تونل های زیرزمینی عظیمی معمولا بسیار پرهزینه است.

قطر یک تونل یک طرفه باید حدود ۹ متر باشد و با قراردادن وسایل نقلیه بر روی ریل الکتریکی، قطر آن را می‌توان تا نصف این میزان کاهش داد و کاستن قطر تونل موجب کاهش سه تا چهار برابری هزینه حفاری می‌شود. در حال حاضر ایلان ماسک به دنبال توسعه نسل جدید ماشین های حفاری تونل است که از نمونه‌های فعلی کوچک‌تر و قدرتمندتر باشند و با قدرت سه برابری نسبت به ماشین‌های کنونی، بتوانند به صورت مداوم حفاری کنند. در آزمایش صورت گرفته مشخص شد که وسایل حمل و نقل ویژه این شرکت می‌توانند با سرعت ممتد ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت در داخل این تونل‌ها حرکت کنند. به تازگی شرکت بورینگ یک اتوبوس ویژه هم برای این تونل‌ها معرفی کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج