جاباما
۵۴۹۷۷۹
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

حراج اولین سلفی هنرمند مشهور

اولین سلفی «اندی وارهول» به قیمت تخمینی هفت میلیون پوند چوب حراج می‌خورد.

خبرگزاری ایسنا: اولین سلفی «اندی وارهول» به قیمت تخمینی هفت میلیون پوند چوب حراج می‌خورد.

«گاردین» نوشت: اثر چاپی سال ۱۹۶۳ «اندی وارهول» ـ هنرمند آمریکایی ـ که براساس سلفی او در یک باجه عکس فوری خلق شده، در «ساتبی» لندن به حراج می‌رود و پیش‌بینی شده، حدود هفت میلیون پوند خریده شود.
حراج اولین سلفی هنرمند مشهور

«اندی وارهول» هنرمندی است که نیم قرن پیش از این‌که فرهنگ سلفی گرفتن در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی رواج پیدا کند، عکس سلفی می‌گرفت. اولین سلفی او در سال ۱۹۶۳ براساس عکسی که او از خود در باجه عکس فوری در نیویورک گرفته بود، خلق شد. این ابتدای تمرکز «وارهول» بر چهره خود به‌عنوان سوژه بسیاری از آثار هنری‌اش محسوب می‌شود.

این اثر چاپی به‌عنوان یکی از یادگاری‌های جمعی از هنرمندان بزرگ، ۲۸ ژوئن در شعبه لندن حراجی «ساتبی» به فروش می‌رسد. در این حراجی مجموعه شخصی از آثار و یادگاری‌های چهره‌های مشهور هنری دهه ۱۹۸۰ به حراج گذاشته می‌شوند.

این نخستین‌بار است که اولین سلفی «وارهول» در یک حراجی عرضه می‌شود و ارزش آن حدود هفت میلیون پوند تخمین زده شده است. این نقاش پیش از این‌که لنز دوربین را به سمت خود بچرخاند، پرتره چهره‌های سرشناسی را مانند «الیزابت تیلور»، «مریلین مونرو» و «الویس پریسلی» سوژه آثار هنری‌اش قرار داده بود.

ایده خلق خودنگاره‌های «وارهول» اولین‌بار توسط «ایوان کارپ» دلال آثار هنری به ذهن این هنرمند پاپ‌آرت راه پیدا کرد. او خطاب به «وارهول» گفت: مردم دوست دارند تو را ببینند. چهره تو نماینده‌ای از بخش بخصوصی از شهرت تو است. خودنگاره‌هایت تخیلات را تغذیه می‌کند.

»اندی وارهول» (‌۱۹۸۷ - ‌۱۹۲۸) هنرمند، نویسنده، فیلم‌ساز و نقاش پیش‌روی آمریکایی در دهه ۱۹۶۰ با پرداختن به فرهنگ مصرف‌گرایی در کشورش به شهرت رسید و در نیویورک به‌عنوان یکی از چهره‌های شاخص شمرده می‌شد. او از بنیان‌گذاران پاپ‌آرت دهه ‌۱۹۵۰ در آمریکا بود. اکنون بزرگ‌ترین موزه‌ دنیا که به یک هنرمند اختصاص دارد، در پیتزبورگ پنسیلوانیا موزه‌ «اندی وارهول« است. او ‌۲۲ فوریه ‌۱۹۸۷ در سن ‌۵۸ سالگی درپی اختلالات حین عمل جراحی در نیویورک درگذشت
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج