۵۴۹۲۲۴
۳ نظر
۵۰۰۸
۳ نظر
۵۰۰۸
پ

نسل جدید اتوبوس خودران مرسدس را ببینید

مرسدس بنز قصد دارد حمل و نقل عمومی با استفاده از اتوبوس‌ها را وارد مرحله جدیدی کند و فناوری خودران را به این اتوبوس‌ها بیاورد. این شرکت سال گذشته از اتوبوس نیمه خودران خود به نام Future Bus رونمایی کرد. با تک شات همراه باشید.

وب سایت تک شات: مرسدس بنز قصد دارد حمل و نقل عمومی با استفاده از اتوبوس‌ها را وارد مرحله جدیدی کند و فناوری خودران را به این اتوبوس‌ها بیاورد. این شرکت سال گذشته از اتوبوس نیمه خودران خود به نام Future Bus رونمایی کرد.
نسل جدید اتوبوس خودران مرسدس را ببینید

این اتوبوس توانست مسافت ۱۹ کیلومتری بین فرودگاه Schiphol آمستردام تا شهر Haarlem خارج از آمستردام را طی کند. مسیری که توسط Future Bus طی شد از این جهت قابل توجه بود که شامل چندین تونل و چراغ قرمز می‌شد و اتوبوس باید مسافران را نیز به مقصدهایشان می‌رساند.

مرسدس معتقد است که با افزایش جمعیت شهری و نیاز بیشتر به سیستم‌های حمل و نقل عمومی، نیاز به اتوبوس‌های خودران مانند Future Bus روز به روز افزایش پیدا خواهد کرد. در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد جمعیت جهان در شهرها زندگی می کنند و این آمار روز به روز در حال افزایش است. در ادامه نگاه نزدیک تری به اتوبوس خودران جدید مرسدس خواهیم داشت.
نسل جدید اتوبوس خودران مرسدس را ببینید

اتوبوس Future Bus اولین تلاش مرسدس در عرصه وسایل نقلیه خودران نیست و این شرکت پیش از این روی کامیون‌های خودران کار کرده است و در این کامیون‌ها از سیستم Highway Pilot استفاده کرده است. در همین راستا این شرکت اکنون فناوری City Pilot را برای اتوبوس خودران خود توسعه داده است.

این اتوبو‌س‌ها می‌توانند مبتنی بر سیستم City Pilot چراغ‌های راهنمایی و رانندگی، تونل‌ها، عابرین پیاده و دوچرخه سواران را شناسایی کنند.

نسل جدید اتوبوس خودران مرسدس را ببینید

این اتوبوس هم چنین به گونه‌ای برنامه ریزی شده که می‌تواند با دقت بسیار بالایی در ایستگاه اتوبوس قرار بگیرد و مسافران تنها باید فاصله ۳ سانتی متری را برای سوار اتوبوس شدن طی کنند.

در حال حاضر سرعت این اتوبوس به ۴۳ مایل در ساعت می‌رسد و تنها در خطوط ویژه مخصوص اتوبوس قابلیت تردد دارد زیرا این خطوط ترافیک و پیچیدگی کمتری برای سیستم‌های خودران دارند.

به منظور کنترل خودران در بهترین حالت این اتوبوس به سیستم‌های مختلف، سنسور رادار و GPS مجهز است.

مرسدس مدعی است که این اتوبوس در مصرف سوخت نیز صرفه جویی خواهد کرد زیرا سیستم City Pilot در مقایسه با راننده‌های انسانی بیشتر ترمز می کند، بیشتر شتاب می‌گیرد و دنده عوض می کند تا بازدهی خود را افزایش دهد.

نسل جدید اتوبوس خودران مرسدس را ببینید

تجربه حضور در چنین اتوبوسی نباید شبیه به اتوبوس‌های معمولی باشد به همین دلیل مرسدس فضای داخلی Future Bus را شبیه به سالن‌های مخصوص استراحت طراحی کرده است.

فضای داخلی اتوبوس به سه بخش کلی تقسیم شده است، ناحیه اول مخصوص افرادی است که می‌خواهند به سرعت سوار اتوبوس شده یا پیاده شوند، ناحیه دوم مخصوص افرادی است که به دنبال اطلاعات مربوط به مسیر هستند و بخش سوم نیز مخصوص افرادی است که مسیر طولانی‌تری را درون اتوبوس طی می‌کنند.

نسل جدید اتوبوس خودران مرسدس را ببینید

این اتوبوس به دو نمایشگر ۴۳ اینچی و وای فای مجهز است و اخبار و اطلاعات مختلف و مربوط به مسیر را در اختیار مسافران قرار می‌دهد.

البته این اتوبوس هنوز کاملا خودران نیست و یک راننده باید پشت فرمان حضور داشته باشد تا در صورت نیاز کنترل اتوبوس را به عهده بگیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چقد شبیه مینی‌بوس های ماس.. فقط این یکم از مینی بوس های ما ضعیف تره.. چون دود نداره!

    • بدون نام

      بعد کشور ما پراید رو با هزار منت میدن دست مردم

    • صوری

      منم از اونجایی که رایمو این سایت قبول نمیکنه٬همینطور جوابمو٬ همین جا به کاربر عزیز ۱۶:۵۶ آفرین میگم. گل گفتی. دقیقا تشخیصت کامله.
      همینه دیگه اینا تواناییشون خیلی پایینه. نمیدونم چرا در برابر ما روشون میشه باز تولید کنن٬از اون بدتر خبرشو رسانه ای کنن. مردم چه پررو شدن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج