۵۴۶۷۸۸
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

ویدئوچک ایرانی در لیگ جهانی والیبال

اتفاقات تروريستي روز چهارشنبه تهران، رقابت‌هاي ليگ جهاني واليبال ٢٠١٧ را تحت‌تأثير خود قرار داد.

روزنامه شرق:‌ اتفاقات تروريستي روز چهارشنبه تهران، رقابت‌هاي ليگ جهاني واليبال ٢٠١٧ را تحت‌تأثير خود قرار داد. ميزباني فدراسيون واليبال ايران از هفته دوم اين مسابقات در حالي از ديروز آغاز شده که قرار بود نمايندگان يک شرکت ايتاليايي، روز چهارشنبه به تهران بيايند تا سيستم ويدئوچلنج را براي اين بازي‌ها نصب و راه‌اندازي کنند اما هم‌زمان با اتفاقات تروريستي تهران در اين روز، متخصصان اين شرکت از سفر به تهران امتناع کردند.

در پي اين موضوع مسئولان فدراسيون واليبال با توجه به محدوديت زماني تصميم گرفتند تا سيستم ويدئوچلنج را با استفاده کارشناسان ايراني اجرا کنند. سيستم ويدئوچلنج که چندسالي است در رقابت‌هاي سطح يک ليگ جهاني واليبال انجام مي‌شود، حتما بايد زير نظر يکي از شرکت‌هاي مورد تأييد فدراسيون جهاني واليبال (FIVB) اجرا شود. اما در شرايطي که ايران با اين اتفاق ناگهاني مواجه شده، FIVB اين اجازه را به مسئولان فدراسيون کشورمان داده تا با يک ويدئوچلنج ايراني هفته دوم ليگ جهاني را ميزباني کنند. سعيد درخشنده، مسئول رويدادهاي بين‌المللي فدراسيون واليبال، با تأييد اين موضوع مي‌گويد: «مسئولان ايتاليايي که وظيفه نظارت بر سيستم ويدئوچلنج را از طرف فدراسيون جهاني واليبال برعهده داشتند به دليل حوادث روز چهارشنبه حاضر نشدند به ايران بيايند و ما به فدراسيون جهاني تعهد داديم سيستم ويدئوچلنج را بدون عيب و نقص به وسيله کارشناسان ايراني اجرا کنيم». در صورتي که ايران نتواند عملکرد قابل قبولي را در استفاده از سيستم ويدئوچلنج داشته باشد، بايد مسابقات را بدون اين سيستم برگزار کند. درخشنده ادامه مي‌دهد: «ناظر فدراسيون جهاني که در اين مسابقات هم حضور دارد، تأکيد کرده در صورت بروز اولين مشکل، مسابقات بدون ويدئوچک ادامه خواهد يافت». پاي سيستم ويدئوچک (سيستم قديمي‌تر از ويدئوچلنج) در واليبال ايران براي نخستين‌بار در رقابت‌هاي ليگ سال گذشته باز شد. قضاوت‌هاي پرحاشيه ليگ و در پي آن درگيري‌هاي به‌وجودآمده ميان مسئولان تيم‌ها، کار را به جايي رساند که فدراسيون براي جلوگيري از ادامه حواشي تصميم به استفاده از سيستم ويدئوچک بگيرد. در هفته نهم رقابت‌هاي ليگ ٩٥ در دو بازي تيم‌هاي پيکان تهران - هاوش گنبد و پارسه - سايپا که در خانه واليبال تهران برگزار شد، رسما از اين سيستم رونمايي شد.

چشم عقاب امسال هم به تهران نيامد

«چشم عقاب» سامانه جديد کنترل ويدئوي مسابقات است که فدراسيون جهاني واليبال از سال ٢٠١٥ ميلادي آن را جايگزين سامانه «ويدئوچک» کرد. مهم‌ترين ويژگي روش جديد بررسي ويدئويي استفاده از دوربين‌هاي بسيار قدرتمند و امکان نمايش تصاوير به صورت گرافيکي است. شرکت پشتيباني‌کننده فناوري «چشم عقاب» که نماينده رسمي فدراسيون بين‌المللي واليبال است، موظف است با اعزام کارشناسان و ارسال تجهيزات مورد نياز به کشور ميزبان، اين سيستم را در ليگ جهاني راه‌اندازي كند و مورد بهره‌برداري قرار دهد و در پايان مسابقات نيز براساس قرارداد، هزينه مربوطه را از ميزبان دريافت کند. سال گذشته براساس توافق، قرار بود اين شرکت تجهيزات و کارشناسان خود را براي برگزاري ليگ جهاني به تهران بفرستد. اما مسئولان اين شرکت که مالک اصلي آن کمپاني «سوني» است، از طريق FIVB اعلام کردند به علت تحريم‌هاي موجود عليه ايران براي راه‌انداري و بهره‌برداري سيستم چشم عقاب به ايران نمي‌آيند. بر اين اساس فدراسيون واليبال ايران به FIVB اعلام کرد با توجه به حضورنيافتن شرکت «هاک اي» در تهران از سيستم ويدئوچک موسوم به «ويدئوچلنج» که دو سال پيش مورد استفاده قرار گرفته است، در مسابقات ليگ جهاني در تهران استفاده مي‌شود. شرکت «ديتاپروجکت» در ايتاليا که نماينده انحصاري ويدئوچلنج از سوي فدراسيون جهاني واليبال است، اين سيستم را سال گذشته در ليگ جهاني در ايران اجرا کرد. چشم عقاب در ليگ جهاني ٢٠١٧ نيز به دليل تحريم‌هاي عليه ايران حاضر نشد سيستم ويدئوچلنج را در مسابقات تهران انجام دهد تا بار ديگر اين مسئوليت به ايتاليايي‌ها سپرده شود که آنها نيز در نهايت به دليل حوادث تروريستي داعش در تهران به استاديوم ١٢ هزارنفري نيامدند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسین

      بخداایران میتونه چشم عقابم درست کنه ولی بهش اجازه نمیدن چون میخان خودشون اجاره بدن پول بچاپن والا اف آی بی بی هم باند بازیه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج