جاباما
۵۴۴۵۳۶
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

بحران قطر، ارزش سهام را کاهش داد

بحران قطر در خاور میانه بازارهای مالی جهان را تحت تاثیر قرار داد؛ به طوری که شاخص سهام سقوط کرد ، دلار تثبیت شد ، و قیمت نفت کاهش یافت.

خبرگزاری مهر: بحران قطر در خاور میانه بازارهای مالی جهان را تحت تاثیر قرار داد؛ به طوری که شاخص سهام سقوط کرد ، دلار تثبیت شد ، و قیمت نفت کاهش یافت.

روز دوشنبه پس از این که عربستان سعودی بزرگترین صادر کننده نفت خام جهان، امارات متحده عربی، مصر و بحرین روابط خود با قطر را قطع و این کشور را به حمایت از تروریسم متهم کردند؛ شاخص سهام اصلی قطر بیش از ۷ درصد سقوط کرد.

قطر بزرگترین تولید کننده گاز طبیعی مایع (ال ان جی) جهان و تولید کننده عمده میعانات گازی است.

ارزش نفت خام برنت با نگرانی از این که قطع روابط با قطر باعث آسیب دیدن توافق جهانی برای کاهش تولیدات شود حدود ۱ درصد کاهش یافت.

آخرین قیمت بسته شده برنت ۴۹.۴۷ دلار بود، که ۰.۹۶ درصد کاهش داشت و نفت خام آمریکا با افت ۰.۵۹ درصدی به ۴۷.۳۸ دلار به ازای هر بشکه رسید.

به نوشته رویترز، ظرفیت تولید نفت خام قطر در بین کمترین های اوپک رده بندی می‌شود اما تنش در بین اعضای این گروه می‌تواند منجر به تضعیف توافق ایجاد شده با هدف تقویت قیمت ها شود.

ارزش سهام وال استریت سقوط کرد که بیشترین افت متعلق به اپل بود؛ در عین حال دلار از از کمترین ارزش برابری ۷ ماهه خود در برابر یورو دوباره فاصله گرفت و احیا شد.

با چرخش تمرکز سرمایه گذاران به مسائل مهم این هفته که جلسه بانک مرکزی اروپا و انتخابات انگلستان است، دلار از پایین ترین مقدار ۷ ماهه خود که در روز جمعه پس از گزارش ضعیف مشاغل آمریکا به آن دست یافته بود احیا شد و در مقابل سبد ارزهای مهم تثبیت شد و شاخص آن ۰.۰۹ درصد افزایش یافت.

شاخص‌های سهام آمریکا نیز با سقوط سهام اپل پس از کنفرانس سالانه رونمایی از محصولات و خدمات این شرکت به پایین کشیده شد. میانگین صنعتی داو جونز ۲۲.۲۵ واحد یا ۰.۱ درصد سقوط کرد و ۲۱۱۸۴.۰۴ واحد شد. شاخص اس اند پی نیز۹۷.۲ واحد یا ۰.۱۲ درصد کاهش یافت و به ۲۴۳۶.۱ واحد رسید؛ شاخص ترکیبی نزدک هم ۱۰.۱۱ واحد یا ۰.۱۶ درصد سقوط کرد و به ۶۲۹۵.۶۸ واحد رسید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج