جاباما
۵۴۴۱۴۱
۶ نظر
۵۰۰۰
۶ نظر
۵۰۰۰
پ

واکنش گمرک به خبر ممنوعیت صادرات تخته نرد

گمرک ایران به خبر&#۰۳۹; ممنوعیت صادرات تخته نرد و اعتراض هنرمندان و صنعتگران سنندجی به گمرک&#۰۳۹; در شبکه های اجتماعی واکنش نشان داد و اعلام کرد که صرفا مجری سیاست ها و مقرراتی است که از سوی سایر سازمان ها وفق قانون جهت اجرا ابلاغ می شود.

خبرگزاری ایرنا: گمرک ایران به خبر' ممنوعیت صادرات تخته نرد و اعتراض هنرمندان و صنعتگران سنندجی به گمرک' در شبکه های اجتماعی واکنش نشان داد و اعلام کرد که صرفا مجری سیاست ها و مقرراتی است که از سوی سایر سازمان ها وفق قانون جهت اجرا ابلاغ می شود.
روابط عمومی گمرک در توضیحات گمرک ایران در این خصوص آمده است: در سال ۱۳۸۶سرپرست دفتر خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت در نامه ای به شماره ۴۱۱/۵۹۴به گمرک اعلام کرد که به استناد مفاد بخشنامه ۲۱۰/۱۷۰۵ سال ۱۳۸۶ دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت ؛ بر اساس استفتاء بعمل آمده از دفاتر مراجع محترم تقلید فروش و نگهداری تخته نرد منع قانونی دارد، لذا بر اساس ماده ۲ قانون مقررات صادرات و واردات صدور آن ممنوع است.
در سال ۱۳۹۵ و به دنبال برگزاری منظم، جلسات مشترک گمرک با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با هدف رفع مشکلات صادرکنندگان صنایع دستی به تمامی مشکلات صادرکنندگان این محصولات رسیدگی بعمل آمد و حل شد که این موضوع مجددا امسال از سوی معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی به گمرک اعلام گردید.
متعاقبا در چارچوب همکاری ها و مساعدت های بسیار خوب گمرک با صادرکنندگان صنایع دستی و هنرهای سنتی فهرستی از مشکلات باقیمانده صاحبان این صنایع جهت رفع موانع و تسهیل صادرات در سالجاری به گمرک اعلام شد که یکی از این موانع؛ رفع ممنوعیت صادرات تخته نرد بود.
بر اساس تقاضای معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وهمچنین با توجه به ارزش افزوده بالای صادرات تخته نرد مجددا رفع ممنوعیت صادرات این کالا در سالجاری در دستور کار گمرک قرار گرفت و در نمونه های جدید ارسالی به گمرک مشخص گردید که یک طرف از تخته نردهای تولیدی صاحبان صنایع دستی کشورمان مختص شطرنج است و مجددا پس از بررسی های فنی گمرک ایران به این نتیجه رسید که رفع ممنوعیت صادرات این کالا در جهت حمایت از صادرکنندگان و ارزش افزوده بالای صادراتی ضروری است و درخواست نمود که مشکلات صادرکنندگان این کالا توسط سازمان توسعه تجارت مجددا بررسی و رفع ممنوعیت صادرات این کالا به گمرک ابلاغ گردد.
متعاقبا گمرک ایران طی نامه ای به دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت به شماره ۹۶/۲۸۷۳۲مورخ ۳۰ فرورین ماه سال جاری اعلام کرد که در بررسی نمونه های جدید مشخص شده که کالا شطرنج بوده و کاربرد تخته نرد نیز دارد و با توجه به درخواست معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری و همچنین تقاضای صادرکنندگان مبنی بر ارزش افزوده بالای این کالا از سازمان توسعه تجارت درخواست نمود که جهت رفع ممنوعیت صادرات این کالا اقدام‌ مقتضی بعمل آید.

بدیهی است با توجه به اینکه ممنوعیت صادرات تخته نرد از سوی سازمان توسعه تجارت جهت اجرا به گمرک ابلاغ ‌گردیده و گمرک نیز صرفا مجری سیاست ها و مقررات ابلاغی تجارت خارجی است و اختیاری در خصوص رفع ممنوعیت این کالا ندارد، لذا با احترام به تمامی صادرکنندگان ، هنرمندان و صنعتگران سنندجی پیگیر حل مشکلات صادرکنندگان این کالا بوده و در صورت موافقت سازمان توسعه تجارت با رفع ممنوعیت صادرات این کالا گمرک ایران ملزم به صدور مجوز صادرات کالای یاد شده خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • shahab

      ما که نفهمیدیم چی گفتی . یکی برامون زیر نویس کنه

    • بدون نام

      تمام مشکل ملتو حل کردید تشکر میکنم

    • علیرضا

      ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم ....‌... ‌
      اینم از صادرات و تجارت !!!!

    • بی نام

      به حال اقتصاد این مملکت باید گریست .

    • بدون نام

      فقط ببندید راه صادرات رو
      لابد اتاق بازرگانیه چین به فکر واردات تخته نرد افتاده دیگه

    • بی نام

      بحال این ملت فقط باید گریست علت عقب ماندگی ما همینه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج