جاباما
۵۴۳۳۲۰
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

مأموریت ویژه‌‌‌‌‌ی آمریکایی‌ها برای فشار بر ایران

سازمان جاسوسی آمریکا یک بخش مأموریتی ویژه برای اعمال فشار بر ایران ایجاد کرده است که این مرکز به طور انحصاری بر جمع آوری و تحلیل اطلاعات درباره ایران متمرکز است.

خبرگزاری ایسنا: سازمان جاسوسی آمریکا یک بخش مأموریتی ویژه برای اعمال فشار بر ایران ایجاد کرده است که این مرکز به طور انحصاری بر جمع آوری و تحلیل اطلاعات درباره ایران متمرکز است.

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی به قلم شین هریس نوشت: این اقدام منعکس کننده تصمیم دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای تبدیل ایران به یک هدف و اولویت مهمتر برای جاسوسان آمریکایی است.

مرکز مأموریت ایران اقدام به گرد آوردن تحلیل گران، پرسنل و متخصصان عملیاتی از سراسر سیا به منظور افزایش قابلیت های این سازمان از جمله انجام دادن اقدامات مخفی خواهد کرد.

از این حیث، این مرکز همانند مرکز جدید مأموریت کره شمالی است که سیا ماه گذشته از ایجاد آن خبر داد تا با تلاش های کره شمالی برای توسعه موشک های دور برد هسته ای مقابله کند.

سیا آشکارا از ایجاد سازمان جدیدی در ارتباط با ایران خبر نداده است، این سازمان از اظهار نظر در این باره خودداری کرد.

مایک پمپئو مدیر سیا از جنگ طلبان دیرینه ضد ایرانی محسوب می شود و مقامات آمریکایی اعلام کردند تأکید او بر تهدید ناشی از ایران برای منافع امنیت ملی آمریکا در ایجاد این مرکز جدید انعکاس یافته است.

در ماه آوریل، پمپئو در نخستین اظهارات عمومی اش از زمان برعهده گرفتن مسئولیت این سازمان جاسوسی هشدار داد ایران «در حال پیشرفت است.»

هم پمپئو و هم دونالد ترامپ از توافق هسته ای انتقاد کردند و وعده دادند ایران را به سبب مفاد آن مسئول و پاسخ گو بدانند. مدیر سیا توافق هسته ای را یک «اشتباه» برای امنیت ملی آمریکا توصیف کرد.

سیا پیشتر تحلیل گران و پرسنل عملیاتی را زیر یک سقف جمع کرده بود تا به عنوان بخشی از «مرکز عملیات ایران» -که به خانه فارس مشهور است- درباره ایران تحلیل هایی را ارائه دهند. این بخش سپس ذیل یک بخش منطقه ای گسترده تر قرار گرفت.

مقامات کنونی و سابق آمریکایی اعلام کردند اما ایجاد مرکز مأموریت ایران به عنوان یک نهاد مستقل نشانه ای در این باره محسوب می شود که سیا و کاخ سفید در حال ارتقای درجه اهمیت این کشور به عنوان یک هدف اطلاعاتی هستند و آن را در کنار کشورهایی از قبیل روسیه و کره شمالی به عنوان یک اولویت قرار می دهند.

مارک لوونتال مقام سابق سیا گفت: تاسیس این مرکز جدید را باید تلاشی از سوی سازمان سیا برای دور هم جمع کردن همه کارشناسان آن در یک مکان، از جاسوسان گرفته تا آنهایی که اقدام به جمع آوری اطلاعات می کنند تا تحلیل گرانی که اقدام به ارزیابی داده ها می کنند، تلقی کرد.

پمپئو برای هدایت این گروه جدید مایکل دی آندری افسر کهنه کار اطلاعاتی را انتخاب کرد که اخیرا بر برنامه این سازمان در ارتباط با حملات هواپیماهای بدون سرنشین مهلک نظارت داشت روزنامه نیویورک تایمز پیشتر از انتصاب دی آندری برای هدایت مرکز مأموریت ایران خبر داده است.

دی آندری مدیر سابق مرکز مبارزه با تروریسم سیاست، از جمله مدیرانی محسوب می شود که به اسلام گرویده است، برخی از مقامات آمریکایی در ارتباط با آنچه که آن را موضع تهاجمی او در قبال ایران می دانند، ابراز نگرانی کرده اند.

تلاش ها برای دسترسی به دی آندری موفقیت آمیز نبود و سیا در ارتباط با موضوعات شخصی اظهار نظر نمی کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فقط زیاد فشار نده!؟ موتورت میسوزه!؟ خخخخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج