جاباما
۵۴۳۲۰۴
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

از پردازنده جدید Core i۹ اینتل چه می دانید؟

شرکت اینتل اخیرا در طی برگزاری نمایشگاه کامپیوتکس تایوان از نسل جدید پردازشگر های دسکتاپ خود به نام «Core X» رونمایی کرد. این خانواده شامل مدل های بالا تر و قوی تری از Core i۵ و Core i۷ و سری جدید Core i۹ است.

وب سایت کلیک: شرکت اینتل اخیرا در طی برگزاری نمایشگاه کامپیوتکس تایوان از نسل جدید پردازشگر های دسکتاپ خود به نام «Core X» رونمایی کرد. این خانواده شامل مدل های بالا تر و قوی تری از Core i۵ و Core i۷ و سری جدید Core i۹ است.
از پردازنده جدید Core i9 اینتل چه می دانید؟

پلتفرم مد نظر Core X مستقیماً کاربران حرفه ای همچون گیمرها و تولید کنندگان محتوا را مورد هدف قرار داده است، بنابراین افرادی که تصمیم دارند جدیدترین و به روز ترین بازی های ویدیویی را با آخرین کیفیت موجود اجرا و برای دیگران پخش کنند، یا چندین نرم افزار طراحی سنگین را در کنار یکدیگر به طور همزمان به اجرا درآورند، باید امیدوار باشند.

سری خانواده Core X از مدل هایی با چهار هسته پردازشی شروع شده و به مدل Core i9 Extreme با قیمت ۲۰۰۰ دلار ختم می گردد؛ اشرکت اینتل در اطلاع رسانی خود گفته است؛ این پردازنده نخستین CPU دسکتاپ با کاربری عمومی شامل ۱۸ هسته فیزیکی و ۳۶ تِرِد منطقی خواهد بود.

قیمت پردازش گر های سری X اینتل از ۲۴۲ دلار شروع شده و در نهایت به ۲۰۰۰ دلار ختم می گردد.پایین ترین سطح مدل در این سری، Core i5-7640X با قیمت ۲۴۲ دلار است که با دراختیار داشتن ۴ هسته فیزیکی امکانات و خدمات را در اختیار کاربر قرار می دهد. مدل های Core i7-X هم از قیمت ۳۳۹ دلار با در اختیار داشتن ۴ هسته فیزیکی (۸ ترد منطقی) شروع می شود، و تا قیمت ۵۹۹ دلار با در اختیار داشتن ۱۰ هسته فیزیکی (۲۰ ترد منطقی) ادامه می یابد. نسل جدید Core i9 بسیار هوشمندانه عمل خواهد کرد و در چهار مدل عرضه می شود.
قیمت پایه مدل ۱۲ هسته ای آن برابر ۹۹۹ دلار تعیین شده است و بالاترین سطح نمونه آن که با در اختیار داشتن ۱۶ هسته فیزیکی و ۳۲ ترد منطقی بسیار عالی به نطر می رسد. و نیز ۱۶۹۹ دلار قیمت گذاری شده است. در پایان هم مدل Core i9 Extreme را داریم که با قیمت ۲۰۰۰ دلاری، ۱۸ هسته فیزیکی دارد و ۳۶ ترد منطقی را در اختیار کاربران و طرفداران خود قرار می دهد.

همه پردازشگر های نسل Core X اینتل با چیپست جدید X299 ساخت این شرکت نیز سازگاری دارند و مادربوردهای مجهز به آن به زودی وارد بازار خواهند شد. تقریباً همه اعضای این مجموعه بر اساس معماری نسل ششم اینتل یعنی «اسکای لیک» طراحی شده اند، اما دو مدل پایین تر در فهرست یعنی Core i5-7640X و Core i7-7740X نسل هفتمی به حساب می آیند.

کمپانی اینتل تکنولوژی «توربو بوست» خود را نیز در این نسل ارتقا داده و به روزرسانی کرده است و با ارائه Turbo Boost Max ۳.۰ ماکسیموم و حداکثر کارآیی را خواهد داشت. اگرچه افزایش تعداد هسته های پردازشی در عملیات ها و دستوراتی که به طور همزمان اجرا می شوند به کمک کاربر می آیند، اما تقویت فرکانس کاری باعث می شود که هر یک از هسته ها به تنهایی از عهده وظایف متفاوت و مختلف برآیند. اینتل ادعا می کند نسل Core X در حالت تک ریسمانی، ۱۵ درصد و چندریسمانی، ۱۰ درصد بهتر از نسل های قبلی خود عمل خواهند کرد.

با ارائه و معرفی این محصولات جدید ، شرکت اینتل نشان داد که با AMD شوخی ندارد و به راحتی می تواند پردازش گر های جدید خانواده رایزن کمپانی AMD را به چالش بکشاند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج