۵۴۳۱۳۳
۳ نظر
۵۰۰۱
۳ نظر
۵۰۰۱
پ

يوونتوس و رئال‌مادريد؛ جنگ در كارديف

يوونتوس و رئال‌مادريد، امشب فينال ليگ قهرمانان اروپا را برگزار مي‌كنند.

روزنامه قانون - پرتو جغتايي: شصت‌ودومين فينال ليگ قهرمانان اروپا، امشب سوم ژوئن ۲۰۱۷‌ (۱۳ خرداد) در ورزشگاه میلنیوم شهر کاردیف كشور ولز برگزار مي‌شود. فينالي كه دو تيم رئال مادريد اسپانيا و يوونتوس ايتاليا برگزار كننده آن خواهند بود. نبرد اين دو تيم از آنجايي با جذابيت بيشتري روبه‌رو خواهد بود كه هر دو تيم راه‌يافته به فينال، فصل‌ را با قهرماني در ليگ‌هاي داخلي كشورشان به پايان رساندند.
يوونتوس و رئال‌مادريد؛ جنگ در كارديف

فاتحان «سري آ» و «لاليگا»

سياه‌وسفيدپوشان شهر تورين در شرايطي به جام قهرماني ليگ كالچوي ايتاليا رسيدند كه ششمين قهرماني پياپي خود را تجربه مي‌كردند. شاگردان «ماسیمیلیانو آلگری» با اقتدار و در فاصله يك هفته مانده به پايان مسابقات، قهرماني را از آن خود كردند. در آن طرف ميدان تيم رئال مادريد اسپانيا نيز توانست قهرماني مسابقات لاليگا در فصل ۲۰۱۶-۲۰۱۷ را به خود اختصاص دهد. سفيدپوشان مادريدي بر خلاف يوونتوسي كه سال‌هاي متوالي صاحب اول و آخر قهرماني ليگ ايتاليا بود، بعد از پنج سال موفق به تصاحب جام قهرماني لاليگا شدند.
حال قهرمانان دو كشور اسپانيا و ايتاليا بايد در جدالي حساس و نفس‌گير در ورزشگاه میلینیوم کاردیف، واقع در شهر کاردیف ولز براي جام قهرمانان اروپا با هم جدال كنند. جامي كه در سه دوره پيشين به تيم‌هاي اسپانيايي تعلق گرفته و حالا بيانكونري‌ها براي دفاع از اعتبار واليبال ايتاليا در قاره سبز، به دنبال قهرماني خواهند بود. مادريدي‌ها نيز مدافع عنوان قهرماني هستند و از فرصت تكرار قهرماني در ليگ قهرمانان به راحتي نخواهند گذشت، حتي اگر تيمي قدرتمند و سخت‌كوش مانند يوونتوس را پيش رو داشته باشند.
يوونتوس و رئال‌مادريد؛ جنگ در كارديف

ليگ قهرمانان به روايت تاريخ

ليگ قهرمانان اروپا تا كنون 61 دوره را پشت سر گذاشته است. سال 1956 نخستين فينال ليگ قهرمانان اروپا برگزار شد. ديداري كه ورزشگاه «پارک دو پرنس» شهر پاریس ميزبان آن بود و ميان دو تيم رئال مادريد اسپانيا و استاد رمس فرانسه برگزار شد. تيم مادريدي با پيروزي چهار بر سه موفق شد صاحب اولين جام قهرماني مسابقات شود. رئالي كه در ادامه اين رقابت‌ها توانست 10 بار ديگر كاپ قهرماني را بالاي سر برده و عنوان پرافتخارترين تيم مسابقات ليگ قهرمانان اروپا را به خود اختصاص داد. رئالي‌ها در تاريخ برگزاري اين مسابقات جدا از اولين دوره، در فصل‌هاي ۱۹۵۷، ۱۹۵۸، ۱۹۵۹، ۱۹۶۰، ۱۹۶۶، ۱۹۹۸، ۲۰۰۰، ۲۰۰۲، ۲۰۱۴و۲۰۱۶ به مقام قهرماني رسيدند. علاوه بر قهرماني در اين 10 دوره ، كهكشاني‌هاي مادريد، سه بار نيز در فينال ناكام بودند و با شكست مقابل حريفان‌شان نايب‌قهرمان شدند. نايب قهرماني رئالي‌ها در فصل‌هاي ۱۹۶۲، ۱۹۶۴و ۱۹۸۱ رقم خورد. پس از رئال مادريد كه با يازده قهرماني در صدر پرافتخارترين‌ تيم‌هاي فوتبال اروپا ايستاده است، تيم‌هاي آ.ث.ميلان ايتاليا، بايرن مونيخ آلمان، ليورپول انگلستان و بارسلوناي اسپانيا به ترتيب با هفت، پنج، پنج و پنج قهرماني در رده‌هاي دوم تا پنجم ايستاده‌اند.
تيم يوونتوس ايتاليا نيز كه در سال 2017 يك پاي فينال شده است، در اين جدول رتبه نهم را به خود اختصاص داده است. سفيد و مشكي‌پوشان ايتاليا با دو قهرماني و 6 نايب قهرماني در اين جايگاه ايستاده‌اند. در 10 سال گذشته تيم رئال مادريد تنها دو بار حضور در فينال را تجربه كرد كه هر دوبار مقابل تيم هموطن خود اتلتيكو قرار گرفت و توانست عنوان قهرماني را تصاحب كند. سفيدپوشان مادريد در فينال 2014 در ورزشگاه «استادیو دا لوز» شهر لیسبون مقابل اتلتيكو به ميدان رفتند و توانستند با چهار گل كريستيانو رونالدو، سرخيو راموس، گرت بيل و مارسلو حريف هموطن‌شان را چهار بر يك شكست دهند و بعد از 13 سال بار ديگر طعم قهرماني در ليگ قهرمانان را بچشند. رئالي‌ها سال بعد در مرحله نيمه‌نهايي مقابل يوونتوس مغلوب شدند و از رسيدن به فينال بازماندند اما سال بعدش يعني در فصل 2015-2016 بار ديگر در فينالي كه به نوعي تكرار فينال 2014 به شمار مي‌رفت، مقابل اتلتيكو مادريد به ميدان رفتند.
اين مسابقه كه شصت و يكمين فينال ليگ قهرمانان بود، در ورزشگاه سن سیروي شهر میلان برگزار شد كه در پايان زمان قانوني با حساب يك بر يك مساوي تمام شد. رئالي‌ها هرچند در وقت قانوني اين مسابقه با تساوي مقابل اتلتيكو متوقف شدند اما در نبرد پنالتي‌ها، پنج بر سه به پيروزي رسيدند تا يازدهمين جام قهرماني را بالاي سر ببرند.
تيم يوونتوس ايتاليا اما در 10 فصل اخير ليگ قهرمانان اروپا تنها يك بار حضور در فينال اين مسابقات را تجربه كرده است. يوونتوسي‌ها در اين 10 سال روزهاي پرفراز و نشيبي را سپري كردند و با وجود اينكه در چند سال اخير قهرمان بي‌بروبرگرد ليگ ايتاليا بودند، در اروپا نتوانستند عرض اندام كنند. با اين حال راه راه‌پوشان تورين در فصل 2014-2015 ليگ قهرمانان درخشش خيره‌كننده‌اي داشتند و با شكست تيم‌هايي نظير موناكو و رئال مادريد، توانستند به فينال راه پيدا كنند. تيم محبوب شهر تورين با سرمربي‌گري آلگري در فينال شصتمين دوره ليگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه المپيك برلين با بارسلوناي اسپانيا ديدار كرد. ديداري كه در پايان با پيروزي سه بر يك آبي‌اناري‌ها تمام شد تا يوونتوس نتواند سومين قهرماني خود در ليگ قهرمانان اروپا را تجربه كند.

جدالي دوباره بعد از 19 سال

فينال ليگ قهرمانان اروپا در سال 1998 آخرين و تنها باري بود كه دو تيم رئال مادريد و يوونتوس ايتاليا مقابل هم در ديدار نهايي به ميدان رفتند. رئالي‌ها با مربي‌گري یوپ هاینکس به فينال ليگ قهرمانان رسيده بودند و در صورت پيروزي مقابل راه‌راه‌پوشان تورين مي‌توانستند بعد از زماني نزديك به 30 سال، بار ديگر جام قهرماني باشگاه‌هاي اروپا را بالاي سر ببرند. رئالی‌ها در گروه خود در حضور تيم‌هايي مانند روزنبورگ نروژ، المپیاکوس و پورتو 13 امتیاز کسب کرده و صدرنشین شده بودند. در سوی دیگر یوونتوس با برتری مقابل دینامو کیف و سپس موناکو دیگر تیم فینالیست شد. یوونتوس در سومین فینال پیاپی خود در استادیوم آمستردام هلند مقابل رئال مادريد قرار گرفت. 48500 تماشاگر از این مسابقه دیدن کردند.
در این مسابقه تک گل «پردراگ میاتوویچ» برتری رئال را رقم زد و این تیم پس از 32 سال سرانجام هفتمین قهرمانی خود در اروپا را جشن گرفت. نكته جالب توجه اين فينال، حضور زيدان در تركيب تيم يوونتوس بود. زيداني كه چند سال بعد به رئال پيوست و حال بعداز گذشت زماني نزديك به 20 سال به عنوان سرمربي روي نيمكت تيم رئال بايد مقابل تيمي كه روزي پيراهنش را به تن مي‌كرد، بازيكنانش را به ميدان بفرستد.
يوونتوس و رئال‌مادريد؛ جنگ در كارديف

يووه و داستان انتقام از اسپانيايي‌ها

تيم يوونتوس ايتاليا در شرايطي مقابل رئال مادريد اسپانيا ، نهمين حضورش در فينال ليگ قهرمانان اروپا را تجربه مي‌كند كه سه بار با شكست مقابل تيم‌هاي اسپانيايي قهرماني را از دست داد. با اين حال تلخي شكست مقابل تيم‌هاي اسپانيايي، در ديدار مقابل بارسلونا در فصل ۲۰۱۵ براي يوونتوسي‌ها بيشتر بود. زيرا اين تيم بعد از مدت‌ها فراز و نشيب توانسته بود به فينال راه پيدا كند و قهرمان شدنش در اروپا مي‌توانست اتفاقي بزرگ براي راه‌راه‌پوشان تلقي شود. حال يوونتوس بار ديگر در فينال بايد به مصاف يك تيم اسپانيايي برود و بي‌شك تمام تلاشش را به كار خواهد گرفت تا انتقام شكست مقابل بارسا را از يك تيم اسپانيايي ديگر بگيرد. هرچند شاگردان آلگري كار آساني مقابل كهشكاني‌هاي آماده و شكست‌ناپذير نخواهند داشت.
از طرفي يوونتوس به عنوان نماينده‌اي از كشور ايتاليا به دنبال گرفتن قهرماني اروپا از اسپانيايي‌هاست. اگر يوونتوس بتواند در اين فينال حريفش را شكست دهد، پس از سه دوره پياپي قهرماني را از تيم‌هاي اسپانيايي پس مي‌گيرد و امپراتوري اسپانيا در اروپا را به پايان مي رساند. یووه با پیروزی چهار بر یک در مجموع دو دیدار مقابل موناکو در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا به فینال رسید و حریف رئال مادرید شد. همان تیمی که ۱۰ سال پیش، بعد از سقوط به دسته دوم فوتبال ایتالیا، به هر دری می‌زد تا دوباره در سری آ جایی برای خود دست‌و‌پا کند، حال بعد از ۶ قهرماني پياپي در ليگ سري آ، در آستانه قهرماني اروپا قرار دارد. به اعتقاد بسياري از كارشناسان، يوونتوس پس از يك دهه فراز و نشيب، سرانجام به يك تيم منسجم تبديل شده است.
باخت مقابل بارسا در فينال ۲۰۱۵ ، الگری را به فکر ایجاد یک سری تغییرات در سیستم بازی یووه انداخت. او خط دفاعی تیم را تقریبا دست نخورده نگه داشت اما با خرید مهاجمان جدید، حملات تیم را زهردار‌تر کرد. برای مثال میرالم پیانیچ، هافبک بوسنیایی که فصل گذشته از رم به یووه پیوست، ثابت کرده از پول پوگبا تاثیرگذارتر است. پوگبا تابستان گذشته با قراردادی ۸۹ میلیون پوندی به عنوان گران‌قیمت‌ترین بازیکن تاریخ به منچستریونایتد رفت. در خط حمله پائولو دیبالای آرژانتینی به قدری خوب عمل کرده که با مسی مقایسه‌اش می‌کنند و گونسالو ایگواین هموطنش نيز در ۴۹ بازی که این فصل برای یووه انجام داده، توانسته است ۳۲ گل بزند. در مجموع بیانکونری طي ۱۰ دیداری که در این فصل در لیگ قهرمانان انجام داده، هیچ باختی نداشته است. آن‌ها هفت پیروزی و سه تساوی به دست آورده‌اند و تنها دو گل در برابر تیم‌های لیون و سویا دریافت كرده‌اند. یووه تا کنون ۱۷ گل در این مسابقات به ثمر رسانده تا با تفاضل گل ۱۵+ یک آمار حیرت‌آوري از خود بر جای بگذارد.
يوونتوس و رئال‌مادريد؛ جنگ در كارديف

كهكشاني‌ها در يك قدمي تكرار جام

در آن طرف ميدان رئال مادريد در گروه F مرحله گروهي، با تيم‌هاي لژيا ورشو، بورسيا دورتموند و اسپورتينگ ليسبون همگروه بود. رئالي‌ها به عنوان تيم دوم راهي مرحله يك هشتم شدند. در اين مرحله با غلبه بر ناپولي به مرحله يك چهارم نهايي راه يافتند. مرحله‌اي كه در آن بايد به مصاف بايرن مونيخ‌ مي‌رفتند. ستاره‌هاي آلماني تيم بايرن مونيخ در اين مرحله نتوانستند رئال را شكست دهند و مقابل شاگردان زيدان مغلوب شدند تا رئالي‌ها به جمع چهار تيم برتر بپيوندند. اتلتيكو مادريد حريف بعدي كهكشاني‌ها بود. تيمي كه پيش از اين ، دو فصل فينال ليگ قهرمانان را مقابل رئال تجربه كرده و شكست خورده بود. اتلتيكو در نيمه‌نهايي هم حريف رئال نشد تا شاگردان زيدان يك پاي فينال ليگ قهرمانان در سال 2017 شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رونادوو

      عشقست کیریستین رونالدو

    • بدون نام

      عشق است بارسا
      امشب فقط یووه

    • بدون نام

      یووه قطعا برنده میشه اینبار

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج