۵۴۲۹۲۶
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

چند خبر از تئاتر

آغاز یک جشنواره‌ی تئاتر آلمانی با حضور هنرمندان ایرانی، اجرای «ترانه‌های برای تو» ، پیش فروش دو نمایش و ... از جمله خبرهای تئاتر است.

خبرگزاری ایسنا: آغاز یک جشنواره‌ی تئاتر آلمانی با حضور هنرمندان ایرانی، اجرای «ترانه‌های برای تو» ، پیش فروش دو نمایش و ... از جمله خبرهای تئاتر است.

جشنواره بین المللی تئاتر «me» (من) با نمایش، ویدیوآرتی از محمدحسین تهرانی و اجرای نمایش «فرستنده‌ها» به کارگردانی حمید مهنانی در سالن تئاتر نیونرپلاتس (Neunerplatz) وورزبورگ آلمان افتتاح شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی تئاتر زندگی، نخستین جشنواره بین‌المللی تئاتر «me» (من) با استقبال آلمانی‌ها، شب گذشته اول ژوئن (۱۱ خردادماه) در سالن اصلی تئاتر نیونرپلاتس (Neunerplatz) شهر وورزبورگ افتتاح شد.

در اولین شب این جشنواره، اسون هونکه رئیس این جشنواره ضمن خیرمقدم به حاضرین این جشنواره را تعامل فرهنگ‌ها دانست و گفت: امروز میخواهیم سنگ بنای رویدادی را بگذاریم که به آینده آن بسیار امیدوار هستیم، زیرا قصد ما از برپایی جشنواره «me» ایجاد گفتمانی فرهنگی بین ملت هاست تا از طریق هنر، بتوانیم انسان معاصر را بهتر بشناسیم. دنیای امروز نیاز به این تعاملات دارد تا آینده ای باشکوه را برای نسل بعد به یادگار بگذاریم.

در ادامه این مراسم جعفر مهیاری، دبیر جشنواره تئاتر «me» با اشاره به حادثه بمب گذاری در شهر کابل گفت: ما نخستین جشنواره تئاتر me را با ابراز همدردی به خانواده‌های آسیب دیده بمب گذاری روز گذشته کابل، افتتاح می کنیم. رویکرد ما درجشنواره «me» رسیدن به یک انسان واحد است، پیکرها و تفکراتی که همگی در تلاش هستند تا صلح و همزیستی را تجربه کنند.

درد دنیای امروز کمرنگ شدن گفت و گو بین فرهنگ‌ها، ادیان و تفکرات است که نتیجه آن اتفاقات ناگواری است که در سراسر دنیا به ویژه خاورمیانه شاهد آن هستیم. خوشحالم که امروز هنر تئاتر در سراسر دنیا، هنرمندانی دارد که با علاقه به این موضوع توجه دارند و با هنر خود برای انسان‌های معاصر از صلح و همزیستی سخن می‌گویند. امروز جشنواره تئاتر «me» با هنرمندانی از ۵ کشور افتتاح خواهد شد اما دور نیست روزی که این جشنواره پایگاهی برای تمام هنرمندان آزاد اندیش سراسر جهان باشد.

لازم به یادآوری است، نخستین جشنواره بین المللی تئاتر «me» (من) اول تا هفتم ژوئن (۱۱ تا ۱۶ خردادماه) در شهر وورزبورگ آلمان برگزار می‌شود.

این جشنواره که با حمایت سازمان خلاقیت جوانان شهر وورزبورگ و شهرداری این شهر برگزار می‌شود، از سوی دو کمپانی تئاتر زندگی از ایران و نیونرپلاتس (Neunerplatz) آلمان برنامه‌ریزی و اجرا شده است.

در این فستیوال که رویکردی بر اساس معرفی تجربه‌های نوگرا در عرصه هنرهای نمایشی دارد در نخستین دوره خود میزبان نمایش‌هایی از ایران، آلمان، فرانسه، هلند و بلژیک است.

آغاز اجرای «ترانه‌ای برای تو»

اجرای نمایش « ترانه ای برای تو» به کارگردانی امین ابراهیمی با برپایی یک مراسم افتتاحیه در حضور تعدادی از هنرمندان تئاتر و سینما آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، مراسم افتتاحیه نمایش «ترانه ای برای تو» به کارگردانی امین ابراهیمی پنجشنبه شب یازدهم خرداد ماه با حضور تماشاگران و هنرمندانی چون محمد علی باشه اهنگر، فخرالدین صدیق شریف و حسین مسافر آستانه در تالار سایه تئاتر شهر برگزار شد.

حسین مسافر آستانه مدیر پردیس تئاتر تهران در مراسم افتتاحیه نمایش « ترانه‌ای برای تو» گفت: من از سال‌های گذشته این افتخار را داشتم که از نزدیک در جریان فعالیت‌های هنرمندانی چون امین ابراهیمی در تئاتر شهرستان ها بودم و از همان دوران نیز یکی از دغدغه‌های اصلی ام این بود که چرا با این همه ظرفیت مثال زدنی و استعدادهای کم نظیری که در تئاتر شهرستان وجود دارد فضای مناسبی برای نشان دادن این توانایی در تئاتر تهران فراهم نیست ؟ امروز بسیار خوشحالم که هنرمند قاعده شکنی چون امین ابراهیمی که در راه ارتباط گرفتن اثر نمایشی با تماشاگران همواره موفق عمل کرده به همت مدیریت مرکز هنرهای نمایشی و مجموعه تئاتر شهر در تالار سایه نمایش خود را روی صحنه می برد .

وی با بیان اینکه امین ابراهیمی محصول درخشان تئاتر شهرستان‌هاست ، ادامه داد: من معتقدم امثال امین ابراهیمی در تئاتر شهرستان بسیار پرتعدادند که فرصت چندانی برای اجرای عمومی آثار نمایشی شان در تهران ندارند، اما به هر ترتیب امیدوارم روزی این شرایط فراهم شود که نمایش‌های این چنین بتوانند به نمایندگی از تئاتر شهرستان فضایی برای به صحنه بردن آثارشان در تئاتر پایتخت داشته باشند. به هر ترتیب نمایش «ترانه‌ای برای تو» یکی از بهترین آثار نمایشی سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر بوده که امیدوارم این درخشانی و دیده شدن در دوران اجرای عمومی نمایش نیز تداوم پیدا کند.

فخرالدین صدیق شریف بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون نیز پس از صحبت‌های مسافرآستانه گفت: یکی از نکات قابل توجهی که طی ماه های گذشته برای من بسیار جالب توجه بود رونق تئاتر در تالارهای نمایشی است که واقعا جالی مسرت و خوشحالی است. ضمن اینکه ما در حوزه تئاتر شهرستان‌ها هم شاهد حضور پرتعداد هنرمندانی هستیم که واقعا در این فضا تحولات عظیمی را رقم زده و تبدیل به هنرمندانی حرفه‌ای در عرصه هنرهای نمایشی شده اند. به هر ترتیب امروز شاهد به صحنه رفتن نمایشی هستیم که هنرمندان آن از اهالی خوب و ارزشمند تئاتر شهرستان هستند و برای من باعث افتخار است که در کنار شما تماشاگر این نمایش هستم.

وی ادامه داد: امیدوارم این شکل حمایتی که از سوی مدیریت مجموعه تئاتر شهر برای به صحنه بردن نمایش‌های شهرستانی در تمامی تالارهای نمایشی ادامه پیدا کند و ما افتخار تماشای نمایش های این چنین را داشته باشیم.

نمایش « ترانه‌ای برای تو» به کارگردانی امین ابراهیمی هر روز ساعت ۱۹:۳۰ در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر میزبان علاقه مندان تئاتر است. این در حالی است که نمایش « پلاک ۷۲۹» به کارگردانی مهدی کردی از استان گلستان نیز تا روز جمعه ۱۲ خرداد ماه در پلاتو اجرا مجموعه به صحنه می رود.

پیش فروش اینترنتی بلیط نمایش «ماجرای متران پاژ» آغاز شد

به گزارش مشاوره رسانه گروه، پیش فروش اینترنتی نمایش« ماجرای متران پاژ » به کارگردانی و طراحیمحمد حسن معجونی که نوشته الکساندر وامپیلوفو ترجمه کیوان سررشته است، در سایت تیوال آغاز شد.

ماجرای متران پاژ، داستان مدیر یک هتل به نام کالوشین است که با یکی از مسافرانش به نام پاتاپف درگیر می‌شود سپس تردید می‌کند که پاتاپف آدم مهمی باشد و متوجه می‌شود او یک متران پاژ است.

رضا بهبودی، سعید چنگیزیان، مهتاب ثروتی، حسین حسینیان، مژده دایی، حسین امیدی ،امیر قاسمی در نمایش « قضیه متران پاژ» ایفای نقش خواهند کرد.

مهرداد قیومی (مدیر پروژه)، سیاوش البخشی نائینی( دستیارکارگردان و برنامه ریز)، عسل اصفهانی (منشی صحنه)،شایلان عشایری(دستیار طراح صحنه)، شایلان عشایری( طراح لباس)، مهشید دمی زاده(دستار طراح لباس و صحنه)، صباکسمایی(طراح نور)، نیلوفر نقیب ساداتی( دستارطراح نور) مریم سپهری(مدیر روابط عمومی لیو)، الهه حاجی زاده (مشاور امور رسانه)، مهدی دوایی(طراح گرافیک)، احسان صفرزاده(مدیر صحنه)، امیر قاسمی، رضا سامانی(دستیاران صحنه)، پویا پور امین(موسیقی) دیگر عوامل این نمایش هستند.

نمایش «ماجرای متران پاژ» همه روز به جز شنبه ها ساعت ۱۹ در سالن شماره یک تماشاخانه پالیز به روی صحنه میرود.

آغاز پیش فروش «اتاق»

نمایش " اتاق " نوشته‌ی هارولد پینتر نخستین نمایشنامهی، این نمایشنامه‌نویس انگلیسی است که نخستین بار در دانشگاه بریستول به روی صحنه رفته است از ١٦ خرداد به کارگردانی فاطمه علی‌حسینی در تعداد محدود اجرا به روی صحنه میرود.

از بازیگران این اثر می‌توان به مرتضی اسماعیل کاشی، رویا میرعلمی، رحیم نوروزی، الهه شه پرست و فرشید ترابی اشاره کرد.

داستان از جست و جوی مرد جوانی برای یک " اتاق " آغاز می شود که در این خلال اتفاقاتی رخ میدهد.

از دیگر عوامل می‌توان به علی نصر مدیر تولید، دستیار کارگردان و برنامه ریز، آرمین خیریان آهنگساز و طراح صدا، ماریا حاجیها طراح گریم، شیرین حسینی طراح صحنه و لباس،مهدی دوایی طراح پوستر و بروشور، سارا حدادی مشاور رسانه‌ای و مدیر عمومی ( مکث ) ، امیر حسین فاضلی فضای مجازی و طیبه نصر اللهی عکاس اشاره کرد.

نمایش اتاق از ١٦ خرداد تنها به مدت ١١ شب ساعت ٢١:١٥ در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه می‌رود، علاقه مندان می توانند با مواجعه به سامانه تیوال و یا گیشه تئاتر شهر به دیدن این نمایش بنشینند.

نمایش شاد و موزیکال «جادوی عروسک» در تالار هنر به روی صحنه می‌رود

نمایش شاد و موزیکال «جادوی عروسک» به نویسندگی و کارگردانی امیر محمد انصافی در تالار هنر به روی صحنه میرود.

نمایش «جادوی عروسک» به نویسندگی و کارگردانی امیر محمد انصافی روز سه شنبه ۱۶ خرداد ساعت ۱۹:۳۰به روی صحنه خواهد رفت.

امیر حسین انصافی، ارین ناصری مهر، شیرین کاشفی، فهیمه باروتچی، فرشته اعظمی، محسن قصری، ابولفضل عشرب در این نمایش ایفای نقش می کنند.

نمایش جادوی عروسک، برنده تندیس و دیپلم افتخار برای بهترین نمایش نامه کودک و نوجوان، تندیس بهترین بازیگران زن و بهترین بازیگری مرد، تندیس بهترین موسیقی نمایش، تقدیر بهترین طراحی صحنه و دکور، تقدیر بهترین کارگردانی نمایش و برنده جایزه ویژه در پنجمین جشنواره تیاتر شهر شده است.

دیگران عوامل عبارتند از: رامین عبداللهی(کمانچه)، ناهید دنیا دیده(تار)، پیام رضایی (تنبک)، نسیم توکلی(دستیار کارگردان و منشی صحنه)، ساسان فرهاد پور(طراح صحنه ساخت دکور)، فروغ یزدان( طراح لباس)، علی قسمتی، مائده محسنی(اجرای دکور)، زهرا مریدی(طراح عروسک)، زهره قاسمی، سارا دبیری(ساخت عروسک)، رامین بهادری(طراح پوستر و بروشور)، حمید رضا گودرزی، احسان سامانی منش(مدیران صحنه) و اختر تاجیک (عکاس).

نمایش عروسک جادویی از ۱۶خرداد با حضور استاد جواد انصافی و داود فتحعلی بیگی افتتاح شده و تا ۱۶ تیرماه هر روز به جز روز شنبه‌ها ساعت ۱۹:۳۰ در تالار هنر واقع در میدان هفت تیر، مفتح جنوبی، جنب مجتمع شیرودی، خیابان ورزنده اجرا می‌شود. علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت تیک ۸، ایران نمایش، ایران کنسرت مراجعه کرده و یا با شماره ۰۹۳۸۹۸۸۸۱۸۷و ۰۹۳۸۹۸۸۸۳۶۳ تماس بگیرند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج