۵۴۱۸۱۰
۱۲ نظر
۵۰۰۳
۱۲ نظر
۵۰۰۳
پ

افزایش ۱۸ درصدی حقوق بازنشستگان

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری به معیشت بازنشستگان اشاره و عنوان کرد: امسال با بودجه ۲۴۰۰ میلیارد تومانی که دریافت کردیم حقوق بازنشستگان را به طور میانگین ۱۸.۷ درصد افزایش دادیم و امیدواریم روندی که دو سال است از سوی دولت برای ترمیم حقوق بازنشستگان شروع شده، ادامه یابد.

خبرگزاری ایسنا: مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری به معیشت بازنشستگان اشاره و عنوان کرد: امسال با بودجه ۲۴۰۰ میلیارد تومانی که دریافت کردیم حقوق بازنشستگان را به طور میانگین ۱۸.۷ درصد افزایش دادیم و امیدواریم روندی که دو سال است از سوی دولت برای ترمیم حقوق بازنشستگان شروع شده، ادامه یابد.

محمود اسلامیان در آیین امضای تفاهم نامه مشترک میان معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری که با
موضوع «بسترسازی برای تشکیل و توسعه تعاونی های متشکل از بازنشستگان و فرزندان آن ها» برگزار شد، با بیان اینکه شاهد اتفافات خوبی در حوزه تعاونی ها بوده ایم گفت: تعاونی یکی از شاخص‌های اقتصادی است که در کنار حوزه خصوصی و دولتی تعریف شده است.


وی افزود: صندوق بازنشستگی کشوری مجموعه‌ای متشکل از بازنشستگان است. افرادی فرهیخته و توانمند که سال ها سرکار بوده‌اند و حالا بازنشسته شده‌اند و ما دیگر نمی‌توانیم از آنها در بخش اداری استفاده کنیم اما ظرفیت‌های خوب دیگری وجود دارد که حضور بازنشستگان می تواند در آنها مفید باشد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه ما صدها تخصص و شاید بیشتر در حوزه بازنشستگان داریم گفت: به عنوان مثال در حوزه بهداشت و درمان آموزش آلزایمر و تغذیه را می‌توان در قالب یک تعاونی تداوم داد که در دنیا مرسوم است.

اسلامیان با بیان اینکه افرادی که ۳۰ سال در حوزه ای تجربه کسب می کنند سرمایه کشور هستند گفت: هنر مجموعه این است که از تجربیات بازنشستگان استفاده کند. مهمترین سرمایه بازنشستگان دانش فنی و تخصص آنهاست، بسیاری سرمایه گذاری ها نیازی به پول زیادی ندارند بلکه به علم و دانش فنی نیازمند هستند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری ادامه داد: وظیفه ما در صندوق بازنشستگی کشوری برای اجرای این تفاهم نامه، اطلاع رسانی به بازنشستگان است، ما وظیفه داریم اطلاع رسانی کنیم تا کسانی که علاقه مند هستند وارد طرح شوند.

وی در پاسخ به اینکه آیا صندوق بازنشستگی کشوری از تعاونی‌های بازنشستگان خرید خدمت خواهد کرد؟ گفت: قطعا وقتی افراد متخصصی گرد هم می آیند و می توانند با هزینه کمتر خدمات بهتری ارائه کنند می توانند وارد بازار رقابتی هم بشوند، ما هم حتما از خدمات تعاونی های بازنشستگان در صندوق استفاده می کنیم.

اسلامیان افزود: خدمات، تولید، مشاوره، پژوهش، گردشگری، درمان و مانند آن می تواند موضوع ایجاد تعاونی ها باشد.

وی در ادامه به معیشت بازنشستگان نیز اشاره و عنوان کرد: امسال با بودجه ۲۴۰۰ میلیارد تومانی که دریافت کردیم حقوق بازنشستگان را به طور میانگین ۱۸.۷ درصد افزایش دادیم و امیدواریم روندی که دو سال است از سوی دولت برای ترمیم حقوق بازنشستگان شروع شده ادامه یابد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری افزود: متاسفانه سن بازنشستگی در ایران بسیار پایین و حدود ۵۱ سال است در حالی که در دنیا این رقم ۶۰ تا ۶۵ سال است و طبیعی است که ما از این پنانسیل و ظرفیت استفاده کنیم.

حمید کلانتری معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این نشست با بیان اینکه بازنشستگان سال ها تلاش کرده اند و حالا بازنشسته شده‌اند و ما سعی کردیم از تجربه گرانبهای آنها استفاده کنیم گفت: در این صورت بازنشستگان هم احساس مفید بودن می کنند و هم کمک خرجی برای زندگی خواهند بود.

وی افزود: ما در حال حاضر تعاونی هایی در بخش‌های مختلف چون انرژی و کشاورزی برای بازنشستگان در دستگاه‌های مختلف داریم و با امضای این تفاهم نامه به دنبال گسترش این تعاونی ها و تشویق بازنشستگان برای حضور در این بخش هستیم.

کلانتری با اشاره به معافیتهای مالیاتی برای این تعاونی ها، درباره حمایت مالی از تعاونی‌های جدید گفت: پیشنهاد ما این است که بازنشستگان بخشی از پاداش پایان خدمت بازنشستگی خود را برای راه اندازی تعاونی ها اختصاص دهند و از تسهیلات و آورده های بانکی استفاده کنند. ما امروز در محرومترین نقاط کشور تعاونی‌هایی داریم و در صدد توانمند کردن افراد هستیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسین فتحی

      تشکیل تعاونی برای بازنشستگان در حیطه تخصصی همکاران بسیار عالی و قابل توجیه می باشد

    • بدون نام

      همش دروغه،تصمیم گیری من درآوردی دمار از روزگار ما درآورده .چرا تبعیض .یکی ده درصد .یکی بیست درصد.آخه دو تومان حقوقیه که میخواهید بقیه را برسونید به حقوق بازنشتگان .نفت ونیرو،و......نگاه بکنید بازنشستگان را باخودشان مقایسه کردن درست نیست.

    • بدون نام

      کو هیجده ونیم درصد حقوق من که ده درصد اضافه شده ، ببینید چقدر اینها ابله اند که بین بازنشسته پیش از موعد و سی سال هم فرق میذارند یعنی اونی که پیش از موعد بازنشست شده باید کمتر اضافه بشه، آخه اونی که پیش ازموعد بازنشست شده درابتدای کار به اندازه لازم از حقوقش کم شده تودیگه نیاز نیست از خودت قانون در بیاری !؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!

    • بدون نام

      چرا این قدر دروغ می گویید کجا 18 درصد حقوق ما زیاد شده این قدر دم از توجه به بازنشستگان نزنید که حالمان از این دروغ ها به هم می خورد خدا هدایتتان کند

    • 40683

      آقای محترم تا کی می خواهید این دورغها را بزنید و مردم را سرگرم کنید من یک بازنشسته بانکملی هستم ولی امسال ده درصد افزایش حقوق داشته ام ۸/۵ درصد دیگر به جیب چه کسی رفته

    • بدون نام

      واقعا اینی که میگید اصلا درست نیست.حقوق ما که 14درصد اضافه شده،ولی موقع دریافت 120تومن گرفتیم.اخه الان میشه با یک میلییون زندگی کرد.

    • بدون نام

      کو هیجده درصد کم دروغ بگید

    • بدون نام

      اینقدر دوروغ نگویید حداقل حقوق باید۳۵۰۰۰۰۰۰ریال باشد تا یک بازنشسته راحت زندگی کند اینه که شمامیگویید خلاف است

    • قدمخیر

      دروغ پشت سر دروغ ما بازنشسته های بدبخت مردم میگن خوشبحالتان بیست درصد به حقوقتا اضافه شده ،،بابا همه اش دروغه دروغ همان ده درصده من با درجه سرهنگی ۲٫۴۰۰میگیرم یه سرباز که هم مستمری میگیرد از منم بیشتر دریافت میکنه ،،،،اصلا چه مینویسم کی میخواد گوش بده ول کن،،،،،،،،،،،،،،،

    • صمد

      مثل اینکه دروغ نگید راحت نمیشید برای یه بارهم که شده راست بگید

      پاسخ ها

      • ا،ر

        نگران نباشید هر موقع از دروغ کم آوردند ،شاید یک راست بگویند،، واما درعمل سریعا،،آن راست را تکذیب. میکنند،

    • فروغ

      ... اینقد دروغ میگید من دیگه به مرز خودکشی رسیدم به خدا اخه با یه تومن حقوق و900 تومن اجاره خونه چه خاکی تو سرشما بریزم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج