جاباما
۵۳۸۴۳۴
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

رئیس تعاونی تولیدکنندگان مواد غذایی هم صنف:

افزایش قیمت در ماه رمضان بی‌معنی است

رئیس هیئت مدیره تعاونی تولید کنندگان مواد غذایی هم صنف اعلام کرد که از نظر تولید و عرضه هیچ مشکلی برای ماه رمضان وجود ندارد و طرح مسئله افزایش قیمت در ماه رمضان بی معنی است.

ایسنا: رئیس هیئت مدیره تعاونی تولید کنندگان مواد غذایی هم صنف اعلام کرد که از نظر تولید و عرضه هیچ مشکلی برای ماه رمضان وجود ندارد و طرح مسئله افزایش قیمت در ماه رمضان بی معنی است.

مهدی کریمی تفرشی در نشست خبری که امروز در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع کشاورزی و مواد غذایی «ایران آگروفود 2017» برگزار شد، با بیان اینکه صنعت غذا در ایران خصوصی ترین صنعت است، گفت: دولت باید نقشه خودش را در این زمینه کاهش دهد و سهم اختیارات بیشتری برای بخش خصوصی قائل شود چرا که هر بخش خصوصی نقش بیشتری داشته آن صنعت موفق‌تر بوده است.

وی افزود: برجام اثرات مثبتی در بازار داخلی و خارجی محصولات و صنایع غذایی داشته است به گونه ای که در زمان تحریم ها تولید کنندگان برای تامین مواد اولیه مورد نیاز شان که از خارج باید وارد می شد با مشکلات عدیده ای مواجه بودند اما پس از امضای برجام نه تنها این مشکل برطرف شد بلکه قیمت و کیفیت این مواد مورد نیاز صنایع افزایش بیشتری پیدا کرد چرا که بازارهای جهانی به روی ما باز شد و قدرت انتخاب بیشتری داشتیم و این عامل سبب شد تا رقابت در بازار افزایش پیدا کند.

رئیس هیئت مدیره تعاونی تولید کنندگان مواد غذایی هم صنف ادامه داد: یکی از مشکلاتی که هم اکنون وجود دارد این است که مشوق های صادراتی با تأخیر پرداخت می شود در حالی که کشورهای همسایه ایران با قوانینی که دارند به سرعت و به محض خروج محموله صادراتی از گمرک هایشان مشوق های خوبی در اختیار صادرکنندگان خود قرار می‌دهند چرا که وقتی تولید یک محصول بیش از نیاز بازار میشود بازار داخلی از آن اشباع می شود باید به فکر صادرات آن بود.

کریمی تفرشی تاکید کرد : طرح مسئله افزایش قیمت در ماه مبارک رمضان معنایی ندارد و تنها باعث ایجاد دغدغه و نگرانی در مردم می شود ته وزارت صنعت معدن و تجارت برنامه‌ریزی‌های صورت داده تا افزایش قیمت محصولات مختلف در ایام و ماه های خاصی در صورت نیاز اعمال شود تا دیگر مردم در هر بازه زمانی از این مسئله نگرانی نداشته باشند.

وی گفت: یکی دیگر از مشکلات در صنایع غذایی این است که وقتی برندی مطرح می شود و مشتری برای خود پیدا می‌کند برخی به جای تلاش برای ایجاد یک برند مورد اعتماد مردم به دنبال تقلب هستند و محصولات تولیدی خود را که به صورت زیر زمینی است به نام این برند های مطرح به بازار می دهند که البته دستگاه های نظارتی در این زمینه همکاری خوبی با صنایع دارند و به منظور شناسایی آنها را پلمپ می‌کنند اما از مردم می‌خواهیم زمانی که یک محصول مورد اعتماد شان را خریداری کردند شاهد کاهش کیفیت محسوس آن بودند صنایع یا دستگاه‌های نظارتی را در جریان قرار دهند چرا که ممکن است آن محصول تقلبی باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • راشد

      آقای کریمی.....افزایش قیمتها در بعد از ماه رمضان هم بی معنیست.چرا حاضر نیستید روشهای تولید وعرضه را برای کاهش قیمتها اصلاح کنید.

    • بدون نام

      تمام کشورهای اسلامی به احترام ماه رمضان قیمتها رو کاهش میدن ولی در کشور ما دنبال سود جویی وسو استفاده هستن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج