۵۳۷۵۷۳
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

فریدون مجلسی: سفر ترامپ با انتخاب مجدد روحانی و انفجار منچستر بی اثر شد

در سفرهای اخیر دونالد ترامپ به عربستان و سپس اسرائیل یک سوال بزرگ مطرح می‌شود. اینکه چرا عربستان با آن شمشیرها و لباس‌های زرنگار و جواهرات به استقبال ترامپ رفته است؟

فریدون مجلسی در آفتاب یزد نوشت: در سفرهای اخیر دونالد ترامپ به عربستان و سپس اسرائیل یک سوال بزرگ مطرح می‌شود. اینکه چرا عربستان با آن شمشیرها و لباس‌های زرنگار و جواهرات به استقبال ترامپ رفته است؟
در پاسخ باید گفت چون ترامپ از همان روز اول و حتی در تبلیغات انتخاباتی‌اش بارها علیه عربستان سخن گفته است و آنها را مسئولین اصلی ۱۱ سپتامبر می‌دانست و معتقد بود که آنها انفجارهایی را در اروپا و آمریکا به راه انداختند! ترامپ ۷۰۰ میلیون دلار عربستان را بلوکه کرده بود. بنابراین عربستانی‌ها تلاش کردند با این استقبال از ترامپ و عقد قرارداد اسلحه به مبلغ نصف آن پول بلوکه شده ، به آمریکا باج دهند .
عرب ها درکنار این باج و خوش رقصی برای ترامپ تلاش کردند تا به دلیل روابط بدشان با ایران، خود راابتدا از چنگال ترامپ برهانند و سپس او را به سمت ایران، کیش دهند و باید گفت در این کار تا حدی موفق بودند ، برای آنکه ترامپ بلافاصله به اسرائیل رفت و این کیش دادن به سمت ایران از سوی نتانیاهو نیز با شدت و حدت تایید شد.
البته از نتانیاهو نیز نمی‌توان توقع داشت که به آمریکا بگوید با ایران مهربان باشید و آنجا را تحریم نکنید !اما درباره اینکه ایران باید چگونه نسبت به این سفرها واکنش نشان دهد پیش از هر چیز شما را ارجاع می‌دهم به همان چیزی که رئیس‌جمهور یک بار در مناظره‌ها به آن اشاره داشت که ایران باید از هر اقدام تحریک آمیزی حذر کند. اما بهترین واکنش به این سفر را حسن روحانی در نشست خبری‌ دو روز پیش نشان داد. او گفت که آقای ترامپ به مملکتی رفته که اصلا نمی‌داند انتخابات چی هست؟ و ازاین گفت که ایران اقدامات صلح آمیزش را بدون کسب اجازه از کسی تداوم می‌دهد. اما در کنار این موضوعات و واکنش روحانی باید یادآوری کنم که ایران باید از حل مناقشات در منطقه خاورمیانه استقبال کند و همچنان به دنبال پشتیبانی مردم این سرزمین ها در قالب قوانین سازمان ملل بوده و خود را از هر غائله‌ای دور کند. ایران باید با عراق، سوریه و لبنان به دلایل فرهنگی و تاریخی روابط ویژه‌ای داشته باشد و با سایر کشورها در حد نیاز رابطه برقرار کند.
حسن روحانی در چنین شرایطی باید بتواند نقش دیپلماتیک و مسائل خارجه را به طور کامل برعهده وزارت خارجه بگذارد، روحانی تخصصش در صلح است و امور خارجه را باید از متخصصین جنگ جدا کند. از سویی هرچند نباید فراموش کنیم ترامپ یک انسان غیرقابل پیش بینی است و از دور می‌تواند اعمال حادی علیه ما انجام دهد و ایران را در منطقه درگیر کند.
اما باید این را هم گفت که ترامپ ،نتانیاهو و عربستان، هیچ یک گمان نمی‌کردند در انتخابات ایران حسن روحانی انتخاب شود، آنها به رای آوری رقیب او امیدوار بودند و اکنون احساس می‌کنند دیگر فرصت های بحران سازی برای ایران از دست رفته است. از سویی انفجار اخیر منچستر بار دیگر به ترامپ ثابت کرد که این عربستان است که تروریست و شیوع دهنده جنگ و خونریزی است و نه ایران .پس به نفع ترامپ است تا به جای سفر به عربستان و بعضا برخی اظهارات ضد ایرانی دوباره به مواضع ضد عربستانی خود بازگردد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این حرف یعنی چی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج