۵۳۵۷۰۸
۷ نظر
۵۰۱۵
۷ نظر
۵۰۱۵
پ

آفتاب یزد: مردم کمر عوامفریبی را شکستند

بگذارید صریح و بی‌پرده بگویم؛ مردم کمر عوامفریبی را شکستند.آری؛ در طول تبلیغات رنگارنگ برخی کاندیداها و اعلام وعده‌های عجیب و غیرممکن همواره این نگرانی وجود داشت که مبادا این وعده های نجومی کارگر بیفتد و ملت اسیر آن شوند.

علیرضا کریمی در آفتاب یزد نوشت:بگذارید صریح و بی‌پرده بگویم؛ مردم کمر عوامفریبی را شکستند.آری؛ در طول تبلیغات رنگارنگ برخی کاندیداها و اعلام وعده‌های عجیب و غیرممکن همواره این نگرانی وجود داشت که مبادا این وعده های نجومی کارگر بیفتد و ملت اسیر آن شوند. چرا که گفته می‌شد اگر بنا باشد این وعده‌ها به مرحله عمل برسد کشور با مصیبتی به مراتب عظمی‌تر از ۸ سال دولت قبل روبرو خواهد شد. یعنی بازگشت مجدد به یک بیراهه و افقی ترسناک.
لیکن با حماسه شگفت آور مردم حربه پوپولیست‌ها بی اثر شد و عقل و تدبیر برجایگاه نخست نشست. این موضوع قطعا جای تحلیل فراوانی دارد. نخستین نکته‌ای که به ذهن متبادر می گردد آگاهی مردم است. به مدد رونق گرفتن رسانه‌های مختلف و متعدد، قوه ادراک جامعه تقویت شده و دیگر نمی توان با لاپوشانی، انحراف مردم را از مسیر صحیح و مطمئن دور کرد.
دیگر هر قشری با وجود تلفنها‌ی همراه هوشمند، اینترنت در دسترس و شبکه‌ها‌ی اجتماعی به سادگی می‌تواند اخبار و تحلیلها‌ی متعدد را دریافت و با مقایسه آنها حقیقت را از دروغ و درستی را از نادرستی تشخیص داده و دست به انتخاب بزند.
مثل گذشته نه چندان دور نیست که مردم گرد یک تلویزیون و رادیو بنشینند و معطل باشند تا اخبار و تحلیل از یک مجرا منتشر گردد.در کسری از ثانیه کوچکترین رویدادی در پیشگاه میلیونها‌ انسان قرار می‌گیرد و نکته ای قابل پنهان نیست.به نظر می‌رسد همزمان با دنیا ،ایران نیز در حال حرکت در مسیر شفافیت بیشتر است.گویی همه چیز حتی مهم و تعیین کننده‌ترین مسائل سیاسی نیز در یک اتاق شیشه ای قرار گرفته و عابران به سادگی می‌توانند آن را نظر و رصد کنند.
قطعا این مهم و تحول، برای نیروها و افرادی که به تاریکخانه‌های پیشین عادت کرده اند جانکاه است.آنان تا پیش از این می‌توانستند با حربه‌های مختلف مسیر مردم را به نفع جریان خود تغییر دهند و نان سیاسی مورد علاقه را بپزند. اما اکنون چه؟
همین انتخابات بهترین مصداق است. یارانه 3 برابری، کارانه 250 هزارتومانی، ایجاد5 میلیون شغل و... مواردی هستند که اگر به این درجه از شفافیت اطلاع رسانی نرسیده بودیم چه بسا می‌توانست موجی ویرانگر را شروع کند.
هشدار اهالی علم و فن و انعکاس آن در رسانه‌ها بود که توانست مردم را آگاه سازد که این وعده یا اصلا شدنی نیست و اگر هم برفرض اجرا گردد خسران بسیاری به دنبال دارد. غیر از این بود تصور می‌گشت که دولت حسن روحانی امکانات داشته و نکرده و به عمد رنج زندگی مردم را به دلیل «خستگی» و «بی تدبیری» افزوده است.
لذا به عقیده نگارنده از آنجا که این شفافیت و گسترش اطلاع رسانی سبب شکست
عوام فریبی شده امر مقدسی است، آن را باید غنیمت شمارد و تحکیم کرد. در طول تاریخ چه بسیار فجایعی که به دلیل ناآگاهی مردم رخ داد و توانست سرنوشت بسیاری را تغییر و تحت تاثیر خود قرار دهد. دولت حسن روحانی امروز میوه پافشاری اش بر باز بودن و عدم فیلترینگ نسبی شبکه‌های اجتماعی را می‌چیند. مبارک باشد. شکست عوام‌فریبان و اهل تزویر در طول تاریخ همواره دشوار بوده است. رئیس جمهور کار مهمی‌کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یک کلام هم از مادر زن عروس بشنو!

    • علی

      ترساندن مردم از طرف مقابل عین بی اخلاقی است، حداقل بعد پیروزی دیگه تمومش کنن

    • بدون نام

      مرگ پوپولیسم و عوام فریبی آغاز شده است . دیگر تحجر و ضد علم و پیشرفت بودن جایگاه ندارد
      پیروزی علم و اندیشه و مرگه خرافات و جهل بود

    • بدون نام

      اصولگرایان با این شیوه عوامفریبی دیگه تو بین قشر آگاه و تحصیلکرده جامعه جایی ندارند

    • بدون نام

      مردم ایران دوران سیاه احمدی‌نژاد رو فراموش نمیکنند

    • بدون نام

      کم چرت وپرت بنویسید

    • بدون نام

      اتفاقا دولت تو مناظره ها و سخنرانیهای استانیش خیلی خیلی دروغ گفت وگر نه من اول میخواستم به روحانی رای بدم.....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج