۵۳۴۰۹۶
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

درک زبان دلفین ها به زودی امکان پذیر می شود

پردازش طبیعی زبان ها با استفاده از فناوری هوش مصنوعی پیشرفت سریعی دارد و هر روز، زبان های بیشتری تحت پوشش آن قرار می گیرد.

وب سایت تک شات - محمد خان بیگی: پردازش طبیعی زبان ها با استفاده از فناوری هوش مصنوعی پیشرفت سریعی دارد و هر روز، زبان های بیشتری تحت پوشش آن قرار می گیرد. با این حال، این فناوری هیچ مانعی پیش روی خود نمی بیند و به زودی قادر خواهیم بود تا با استفاده از آن، زبان حیوانات را نیز درک کنیم.
درک زبان دلفین ها به زودی امکان پذیر می شود

شرکت سوئدی Gavagai با همکاری موسسه سلطنتی پروژه ای چهار ساله را شروع کرده که هدف از آن، گردآوری داده ها درباره زبان دلفین ها و رمزگشایی از آنها است.

از لحاظ تئوری، درک زبان دلفین ها تفاوتی با زبان انسان ها ندارد. نتایج تحقیقات نشان داده که ساختار زبان دلفین ها تفاوت چندانی با زبان ما ندارد. زبان دلفین ها نیز همچون ما، از کلمات به هم پیوسته در یک جمله ساخته شده است. آنها حتی به هنگام صحبت دوستان خود، سکوت می کنند و به حرف های یکدیگر گوش می دهند. برای درک این زبان، باید بتوان بین صداهای مختلف ارتباط برقرار کرد.

چنین سیستمی حتی قادر خواهد بود که پیام انسان ها را به زبان دلفین ها تبدیل کرده و به آنها انتقال دهد. اما باید دید که تا سال ۲۰۲۱ فیعنی زمان پایان این پروژه، تا چه اندازه موفقیت حاصل شده است.

هرچند بعید است که بتوان کارکرد تجاری برای این فناوری پیدا کرد، اما فکر کردن به موارد استفاده آن خالی از لطف نیست. ارتش آمریکا در حال حاضر برای شناسایی مین های دریایی و نجات شناگرهای گمشده از دلفین ها استفاده می کند. به این ترتیب، می توان امیدوار بود که آموزش دلفین ها برای انجام چنین کارهایی آسان تر شود.

این شرکت در حال مذاکره با سرمایه گذاران در سیلیکون ولی است تا بودجه لازم برای ادامه پژوهش های خود را تامین کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج