۵۳۴۰۶۲
۴ نظر
۵۰۰۳
۴ نظر
۵۰۰۳
پ

علی مطهری: برای اصلاح، راهی جز انتخابات نیست

علی مطهری در خبرآنلاین نوشت: دموکراسی مطلق نداریم هر مردمی و هر ملتی یک ایدئولوژی، مکتب، فرهنگ و آداب و رسوم خاص دارد و مکتب کشور ایران اسلامی است و دموکراسی نیز مقید به اسلام می باشد.

علی مطهری در خبرآنلاین نوشت: دموکراسی مطلق نداریم هر مردمی و هر ملتی یک ایدئولوژی، مکتب، فرهنگ و آداب و رسوم خاص دارد و مکتب کشور ایران اسلامی است و دموکراسی نیز مقید به اسلام می باشد.

اهمیت انتخابات در کشور بسیار بالاست و باید توجه کردبا انتخابات حافظ جمهوریت می شویم واصل ولایت فقیه و شورای نگهبان حافظ اسلامیت نظام ما هستند و از این فرصت باید استفاده کرد.

مسئله دخالت در سرنوشت خود و پیوند دین و سیاست موتور محرکه نهضت اسلامی ماست، زمانی نهضت اسلامی ایران در ۱۳۵۶ اوج گرفت که امام راحل گفتند دخالت در سرنوشت را یک تکلیف برای همه مردم مطرح کرد و حتی زنان نیز برای حضور در تظاهرات نیاز به اجازه شوهران نداشتند و این مسئله باعث حضور گسترده ای در این نهضت شد و تظاهرات بزرگی شکل گرفت و با این حکم امام راحل نهضت اسلامی را به پیروزی رساند.

مشارکت در انتخابات امری حائز اهمیت است، اینکه عنوان شود ۸۰ درصد واجدان شرایط رای در انتخابات شرکت کردند قطع نظر از انتخاب فردی خاص افتخار بزرگی برای کشور رقم می زند و این حضور برای آینده سیاسی و امنیتی کشور با اهمیت است.

راهی جز انتخابات برای تغییر و اصلاحات نیست و باید از این مجال بهره مند شویم البته در روند رقابت های انتخاباتی اتفاقاتی رخ داده است که باید آسیب شناسی شود.

بدون هر گونه تعصب باید شخصیت کاندیدا های را بررسی کرد، احساس می شود برخی افراد شخصیت یک رئیس جمهوری را ندارند کسی که به هر وسیله ای خواهان این مقام است تنها شخصیت خود را خراب می کند و اگر به این مقام نیز برسد همچنان از همین جنس کارها را انجام خواهد داد.

شرایط امروز کشور با دنیا نیز یکی از دلایل برای انتخاب روحانی است، مسئله برجام تحولات منطقه و دولت فعلی آمریکا نشان می دهد که ما در نیمه راه هستیم و ادامه این راه با دولت فعلی به مصلحت است. بالا بردن آستانه تحمل در مقابل مخالفان و منتقدان و استقبال از آنان با روی گشاده بخشی از تفکر آگاهانه مشارکت در سرنوشت است.

انتخابات مظهر جمهوریت و دموکراسی در کشور است، نظام جمهوری اسلامی با کلمه جمهوریت و اسلامیت عجین شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • احمد

      سلام مگرنگفتندتبلیع تمام شداقای مطهری

    • حاتمی

      سلام برشهید مطهری دوردبر فرزند مطهری ورحانی تا۱۴۰۰

    • بدون نام

      اقای مطهري نه کسی نیستی بسه کسی محلت نمیکنه

    • بدون نام

      آقا مطهری آیا سند دو هزار وسی که در مدارس ایران مطالب غیر اخلاقی تدریس شودرا خوانده اید که آقای روحانی ان را تایید کرده است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج