۵۳۲۷۰۱
۷ نظر
۵۰۰۳
۷ نظر
۵۰۰۳
پ

تحلیل صادق زیباکلام از خروج قالیباف

صادق زیباکلام معتقد است که خروج قالیباف از انتخابات، عملاً به منزله اخراج او از صحنه سیاست ایران است. او می‌گوید این کاندیدای انصرافی، چوب رفتار نادرست خود را خورده است.

صادق زیباکلام در روزنامه آرمان نوشت: معتقد است که خروج قالیباف از انتخابات، عملاً به منزله اخراج او از صحنه سیاست ایران است. او می‌گوید این کاندیدای انصرافی، چوب رفتار نادرست خود را خورده است.

به نظر می‌رسد محمدباقر قالیباف فقط از صحنه انتخابات خارج نشد، بلکه اغراق نیست اگر گفته شود که او از صحنه سیاست در ایران خارج شده است.

قطعاً قالیباف اخراجش از عرصه سیاسی در ایران را به گردن مخالفان خود یعنی اصلاح‌طلبان و روحانی می‌اندازد اما شاید رفتار او به مصداق داستان آن عقاب باشد که وقتی دقیق‌تر به تیر نگاه می‌کند، در حقیقت حاصل کار خود را می‌بیند. آقای قالیباف هم اگر به خروجش از عرصه سیاسی ایران نگاه کند، واقعیت آن است که نه اصلاح‌طلبان، نه طرفداران روحانی و نه کارگزاران سازندگی در حذف قالیباف مقصر نیستند. او درحقیقت چوب رفتار نادرست و غیر اخلاقی خود را می‌خورد. به عبارت دیگر آنچه باعث برون‌رفت وی از عرصه سیاسی در ایران شد، رفتار او در این دوره از انتخابات بود.

آقای قالیباف در برابر چشمان میلیون‌ها نفر از بینندگان اخلاق، انصاف، کرامت انسانی، ادب و احترام را زیر پا نهاد، صرفاً برای آنکه روحانی و اسحاق جهانگیری را خراب کند. رفتار آقای قالیباف در تبلیغات این دوره از انتخابات چنان بود که به‌نظر می‌رسید برای او انگار نه حقیقت مهم است و نه برابر آموزه‌های اخلاقی و دینی، پایبندی به اخلاق و رفتار سیاسی. آنچه برای او در این دو سه هفته انتخاباتی مهم بود «لِه» کردن حریف به هر قیمت و دستیابی به هر ابزار و وسیله‌ای برای پیروزی بود.

آنچه به نظر من باعث کنار رفتن آقای قالیباف از عرصه سیاسی ایران، برای همیشه شد، این واقعیت بود که او در برابر چشمان میلیون‌ها ایرانی تحصیلکرده نشان داد «هدف وسیله را برای او توجیه می‌کند». او به میلیون‌ها نفر از بینندگان و شنوندگان نشان داد که هدفی جز کوبیدن روحانی ندارد و برای رسیدن به این هدف از هر روشی حتی روش‌های ناپسند استفاده می‌کند.

برای یک لحظه رفتار سیاسی قالیباف را در این چند هفته اخیر و به‌خصوص در مناظره‌ها با رفتار سیاستمداران ریشه‌دار مقایسه کنید، آیا مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، محمدجواد ظریف و دکتر علی لاریجانی و بزرگان اصلاحات هم حاضر هستند که فقط و فقط تنها هدفشان «له کردن» و «سکه یک پول کردن» حریف باشد؟ به بیان ساده‌تر رفتار غیر اخلاقی آقای قالیباف باعث شد تا او از چشم بسیاری از طرفداران خود هم بیفتد.

از قالیباف و آینده غم‌انگیز او که عبور کنیم، تنها چند میلیون رأی وی می‌ماند. این آرا اگرچه به‌واسطه رفتار او دچار ریزش زیادی شد، اما آنچه از آرای‌قالیباف باقی مانده، بخشی در سبد آقای رئیسی و بخش بیشتری در سبد آرای روحانی ریخته خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عالی بود دکترجان
      موافقم

    • بدون نام

      تو را به خدا کی درس اخلاق میگه .زیبا کلام تو خودت از همه نظر استاد بی اخلاقی و تهمت هستی .برا مردم کلتس نگذار

    • بدون نام

      فهمیده بود که رایی نداره
      کنار کشید مثلا بزرگواریش رو نشون بده
      خخخخخخخخ

    • سعید

      ولی من با نظر شما کاملاً مخالفم چرا که آقای قالیباف اگر چیزی گفته باشند بهتر از شما میدانند که آقای روحانی چه کرده زیرا طی چند سال یکی از رجال سیاسی بوده و سمت شهرداری بزرگ پایتخت را داشته پس بیراه نیست اگر گفته شود آقای قالیباف به نفع آقای ریس کناررفتنش بسیار بجا و به موقع و سنجیده بود من متاسفانه باید بگویم آقای روحانی در این دوره هیچ گفته تازه ای برای دفاع از خود و اعمال انجام داده خود را نداشتند زیرا خود ميدانستند که در طول چهار سال خوب عمل نکردند و وضع میشت مردم هیچ تعقیری نکرده است تازه با گفتهای قطع یارانه و بالا بردن سن بازنشستگی و در قضیه برجام جو را بیشتر به ضرر خود کرده. به امید پیروزی آقای ریسی عزیز در انتخابات.

    • بدون نام

      عجب تحلیل گر ای بابا کی به تومدرک داده که اینطوری تحلیل کنی مسخره ترین تحلیل ها

    • reza

      به خدا من آدم نفهمی هستم!
      چون متوجه نمیشم هر چی روحانی درباره گازانبرو لوله میگفت دُر و گوهر بود و هرچی قالیباف میگفت مصداق له کردن و بی اخلاقی !

    • جمشيد

      من از طرفداران آقاى قاليباف بودم ولى به همين دلايلى كه گفته ايد كاملا نظرم تغيير كرد. فكرش را نميكردم چنين آدمى باشد!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج