جاباما
۵۳۲۶۸۸
۲۶ نظر
۷۰۶۲
۲۶ نظر
۷۰۶۲
پ

شرایط و مدارک لازم برای دریافت وام ازدواج

اگر اخیرا ازدواج کرده باشید، احتمالا با سختی های دریافت وام ازدواج آشنا هستید. وامی که برای هر یک از زوج ها مبلغش ۱۰ میلیون تومان است.

روزنامه هفت صبح: اگر اخیرا ازدواج کرده باشید، احتمالا با سختی های دریافت وام ازدواج آشنا هستید. وامی که برای هر یک از زوج ها مبلغش ۱۰ میلیون تومان است. سال پیش بیش از یک میلیون نفر موفق به دریافت وام ازدواج شده اند. در اولین قدم برای دریافت وام باید پس از ثبت نام در سامانه، بانک و شعبه مدنظرتان را انتخاب کنید.
این را بدانید که هر بانک به میزان مشخصی می تواند تسهیلات بدهد و به همین دلیل اگر بانکی تا سقف اعتبارات مجاز، وام داده باشد، از گردونه خارج می شود. پس اگر بانک خاصی را برای این تسهیلات در نظر دارید باید تا ظرفیت پرداخت تسهیلات آن بانک تکمیل نشده است اقدام کنید.
کافی است در سامانه درخواست وام ازدواج ، نام بانک را وارد کنید تا سیستم نزدیک ترین شعبه آن بانک به محل سکونت تان را به شما معرفی کند. البته داشتن ارتباطات مناسب می تواند بسیاری از این شرایط را حذف کند. مثل فردی که به من گفت چون خاله اش در بانکی حساب پر و پیمانی داشته، توانسته از آن بانک فقط با ارائه یک عدد چک امضا شده توسط خاله محترم، برای خود و همسرش وام ازدواج دریافت کند.
شرایط و مدارک لازم برای دریافت وام ازدواج
در ابتدا شرایط یکسان دریافت وام ازدواج طبق بخشنامه بانک مرکزی را مرور میکنیم، شرایطی که برای همه بانک ها ظاهراً باید یکسان باشد که متاسفانه نیست:
الف - شرايط عمومی متقاضيان تسهيلات ازدواج

  1. دارا بودن تابعيت کشور جمهوری اسلامی ايران.
  2. به هر يک از زوجـــين مــبلغ 100 ميليون ريال تسهيلات ازدواج تعلق می‌گيرد.

تبصره ۱: کليه شهروندان ايرانی خارج از کشور که گواهی ازدواج آنـها توسط سفارت جمهوری اسلامی ايران در خارج از کشور صادر شده ، قادر به ثبت نام بوده و گواهی ازدواج آنها که ممهور به مهر کنسولگری ايران در کشور مذکور می‌باشد به عنوان سند ازدواج تلقی می‌گردد .

تبصره ۲: اقرارنامه ازدواج يا هر مدرک مشابه که در ساير اديان رسمی توسط مراکز اقليت‌های دينی در داخل کشور مورد تاييد قرار گيرد معادل عقدنامه تلقی گرديده و اين متقاضيان نيز قادر به ثبت نام خواهند بود.

۳. دارا بودن کارت ملی (موقت يا دايم) و کد پستی محل سکونت متقاضی.
4. با توجه به امکان اعطای تسهیلات ازدواج به هر ایرانی، چنانچه متقاضی وام ازدواج قبلا از تسهیلات موصوف استفاده نکرده باشد، (علیرغم ازدواج دوم یا بیشتر) می تواند از تسهيلات قرض الحسنه ازدواج بهره مند گردد. (توجه: به هر یک از متقاضیان صرفا یک مرتبه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج تعلق می گیرد)
۵. متقاضیان تسهیلات قرض الحسنه ازدواج از تاریخ وقوع عقد، به مدت ۲ سال شمسی (۲۴ ماه)، مهلت ثبت نام جهت استفاده از تسهیلات موصوف را دارند.

ب - مدارک مورد نياز

1- اصل و کپی سند ازدواج.
۲- اصل و کپی کليه صفحات شناسنامه‌های زوجين.
3- اصل و کپی شناسنامه‌های ضامنين.
۴- اصل و کپی کارت ملی (موقت يا دايم) زوجين.
5- اصل و کپی کارت ملی (موقت يا دايم) ضامن.
۶- کد پستی ده رقمی و آدرس کامل محل سکونت زوجين.
7- کد رهگيری ده رقمی دريافتی از سايت پس از مرحله ثبت نام.

پ - شرايط ضامنين (يکي از موارد ذيل به تشخيص بانک مربوطه)

تبصره 1: اعمال شرایط ذیـل منوط به تشخیص مسئول بانک و با تـوجه به سوابق بانکی و اهلیت مشتری تعیین خواهد شد.

1- چنانچه زوجين در سامانه ازدواج هر دو يک بانک را انتخاب نموده باشند، ارائه يک ضامن معتبر، منوط به کفايت ميزان حقوق دريافتي آن ضامن براي اقساط هر دو قرارداد زوجين مکفي مي باشد.

۲- چنانچه متقاضي در صف همان بانک دريافت کننده يارانه خود باشد، مراتب در چارچوب مفاد نامه شماره ۵۶۲۰۲‏/۹۶ مورخ ۲۷‏/۲‏/۱۳۹۶ موضوع اعطاي تسهيلات به پشتوانه يارانه واريزي قابل اجرا مي باشد.
3- چنانـچه متقاضي دريافت ‌تسـهيلات ازدواج، کارمند رسمي ‌يا پيماني ‌دولت، نيروي نظامي و انتظامي، نـهـادها و مـوسسات عمومي (نظير شهرداري‌ و بنياد، کميته‌امداد، هـلال‌احمر) باشد، ارائه گواهي تـعهدکسر اقساط از سازمان مربوطه به همراه ارائه فـيش حقوق وحکم کارگزيني، و در صورتيکه مانده حقوق نامبرده کفايت نمايد، نيازي به اخذ ضامن نمي‌باشد.

۴- ضمانت يک نفر کارمند رسمي، پيماني، بازنشسته دولت، نــيروي نظامي و انتظامي، نـــهـادها و مـوسسات عمومي (نظيرشهرداري‌ و بنياد، کميته امداد، هلال احمر)،کارگر يا کارمند شرکت‌هاي توليدي صنعتي بزرگ و فعال، با ارائـه آخرين فيش حقوقي و حکم کارگزيني و ... امکان پذير مي باشد.

5- ضمانت يک نفر کاسب داراي پروانه کسب که در زمان اعطاي تسهيلات داراي فعاليت اقتصادي داير باشد.

۶- ضمانت‌يک نفر دارنده حساب جاري فعال وخوش حساب که به تاييد وتشخيص شعبه پرداخت کننده رسيده باشد.

7- در مورد متقاضيان تسهيلات در مناطق روستايي، ضمانت يک نفر ساکن روستا که اهليت و صلاحيت وي توسط شوراي اسلامي روستا تاييد شود (ممهور به مهر شورا) .

8- ساير وثايق قابل قبول به تشخيص بانک عامل که بيشترين ميزان سهولت و سرعت در پرداخت تسهيلات را فراهم سازد (از جمله دريافت سفته، چک معتبر و سپرده هاي متقاضي و بستگان آنان و...) .

ج- روش ثبت نام

کليه متقاضيان وام ازدواج که واجد شرايط فوق می‌باشند، ابتدا بايد از طريق سامانه درخواست وام ازدواج نـام کرده و فرم مربوطه را تکميل نمايند که در صورت موفقيت آمیِز بودن مراحل ثبت نام، يک کد رهگيری ده رقمی که کاملا محرمانه بوده و مربوط به متقاضی می‌باشد، به شخص ثبت نام کننده داده می‌شود.

متقاضيان موظف هستند جهت اطلاع از وضعيت ثبت نام خود و هـمچنين نام شعبه مربوطه جهت مراجعه براي اخذ وام ازدواج، به همين سايت مراجعه کرده و در صورتيکه شعبه عامل اعطاي وام براي متقاضي تعيين شده باشد بايد با در دست داشتن مدارک مورد نياز، ظرف مدت زمانی که از طرف سايت اعلام می‌گردد ، به شعبه مربوطه مراجعه کرده و نسبت به اتمام مراحل اخذ وام اقدام نمايند . بديـهی است در صورت عدم مــــراجعه متقاضيان در زمـان تعيين شده ، ثبت نـام آنهاکان لم يکن تلقی می‌گردد .

د - مدت بازپرداخت تسهيلات و کارمزد

  • مدت بازپرداخت تسهيلات 48ماهه با اقساط مساوی بوده و سررسيد اولين قسط ، يک ماه پس از پرداخت تسهيلات مزبور می‌باشد.
  • نرخ کارمزد تسهيلات قرض الحسنه ازدواج 4درصد تعيين می‌گردد.
و - دستور العمل اجرايي پرداخت تسهيلات قرض الحسنه ازدواج ايثارگران

ماده 1- تسهيلات موضوع اين دستور العمل از محل منابع قرض الحسنه بانکهاي عامل و به ميزان دو برابر تسهيلات قرض الحسنه ازدواج براي افراد عادي پرداخت مي شود.

ماده 2- متقاضي ايثارگری مي تواند در سامانه ازدواج ثبت نام نمايد که همانند ساير متقاضيان ازدواج، قبلا از تسهیلات موصوف استفاده نکرده باشد و حداکثر از تاریخ وقوع عقد تا 2 سال شمسی (24 ماه)، نسبت به ثبت نام در سامانه ازدواج اقدام نمايد.

ماده 3- با توجه به ماده (50) قانون جامع خدمات رساني به ايثارگران، افراد ايثارگر مشمول، صرفا شامل خود جانبازان، آزادگان و فرزندان آنان و فرزندان شاهد مي باشند.

ماده 4- مدت بازپرداخت تسهيلات موصوف، همانند ساير متقاضيان حداکثر 4 سال (48 ماه) مي باشد.

ماده 5- پرداخت تسهيلات موضوع اين دستورالعمل از زمان ابلاغ مصوبه قابل اجرا می باشد.

ماده 6- رعايت ساير شرايط و ضوابط اعطاي تسهيلات قرض الحسنه ازدواج براي اين تسهيلات الزامي مي باشد.

ماده 7- درراستای اجرای ماده 50 قانون خدمات رسانی به ایثارگران، و اعطای وام ازدواج به خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران براساس بندهای (ز)، (ح) و (ط) ماده 1 دستور العمل قانون خدمات رسانی به ایثارگران ، درصورتی که استعلام وضعیت مشمولین مذکور در سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج جهت بهره مندی آنان از تسهیلات موصوف از طریق وب سرویس میان این بانک و بنیاد شهید (برای ازدواج دوم و در صورتیکه متقاضی در ازدواج قبلی از تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج بهره مند نگردیده باشد) مثبت درج گردد، مورد اقدام قرار می گیرد:

ز) خانواده شاهد: خانواده‌های معظمی که در راه اعتلای اهداف عالیه انقلاب اسلامی و مبارزه با دشمنان انقلاب یکی از اعضای خانواده‌شان (پدر، مادر، همسر، فرزند) شهید یا مفقودالاثر یا اسیر شده باشد.

ح) خانواده ایثارگران: خانواده‌های جانبازان و آزادگان که شامل همسر، فرزند و والدین آنها می‌شود.

ط) در صورت فوت جانبازان و آزادگان مشمول این قانون، خدمات و امتیازات مربوط، به خانواده تحت تکفل آنان تعلق می‌گیرد.
شرایط و مدارک لازم برای دریافت وام ازدواج
اگرچه شرایط دریافت وام ازدواج طبق بخشنامه بانک مرکزی باید برای همه بانک ها یکسان باشد اما باید بدانید که شرایط هر بانک با بانک های دیگر و حتی بعضا شرایط شعبه های مختلف یک بانک نیز با یکدیگر متفاوت است. همین متفاوت بودن شرایط باعث شد تا به شعب چند بانک در تهران سر بزنیم و از آنها درباره شرایط دریافت وام ازدواج سوال کنیم. از خیابان شهید مطهری تا خیابان جمهوری اسلامی به بانک های مختلفی مراجعه کردیم و این هم نتیجه پرسیدن این سوال در ۹ بانک مختلف.

۱. بانک صادرات

اگر بانک صادرات و یکی از شعب حوالی خیابان جمهوری اسلامی این بانک را انتخاب کنید و ساعت 9 صبح هم به شعبه مراجعه کنید احتمالا مثل من با شعبه ای شلوغ مواجه می شوید و زمان زیادی را منتظر خواهیدماند. بعد از زمان زیادی که برای گرفتن جواب سوالم منتظر می مانم، بالاخره رییس شعبه که کمی سرش خلوت تر از سایرین است جواب سوالم را می دهد.
او می گوید برای دریافت وام ازدواج نیاز است که یک کارمند رسمی یا بازنشسته ضامن شما بشود. البته یک گواهی هم لازم است که نشان دهد شما شاغل هستید. اگر یکی از زوج ها هم شاغل باشد کفایت می کند، به شرط اینکه ضمانت پرداخت اقساط وام شریک زندگی خود را بکند. در این شعبه نیازی به سفته و چک نیست.

2. بانک ملی

شاید بتوان گفت این بانک کمتر از دیگر بانک ها سخت گیری می کند. طوری که کارمند دایره تسهیلات یکی از شعب حوالی خیابان مطهری می گوید برای دریافت وام ازدواج در بانک ملی فقط باید نامه کسر از حقوق از یک ضامن معتبر داشته باشید و از دریافت چک و سفته خبری نیست. وقتی به او می گویم که در برخی از بانک ها اضافه بر داشتن ضامن معتبر، خود زوجین نیز باید شاغل باشند تا بانک بداند می توانند از پس پرداخت اقساط بربیایند، می گوید اینجا از این خبرها نیست.

۳. بانک ملت

شعبه خلوت است و کارمند دایره تسهیلات همزمان با میلیون ها نفر دیگر در این سرزمین سرگرم کار با گوشی موبایلش است. وقتی از او می خواهم به من که در آستانه ازدواج هستم از شرایط دریافت این وام در بانک ملت بگوید، بعد از چند ثانیه سرش را از گوشی موبایلش بیرون می آورد و می گوید اضافه بر یک ضامن رسمی، باید حدود 13 میلیون تومان نیز سفته ارائه کنید.
کمی فکر می کند و اضافه می کند که خود زوج و زوجه هم باید منبعی برای کسب درآمد داشته باشند و مدرکی حاکی از داشتن این منبع را هم تسلیم این شعبه کنند. البته اگر یکی از زوجین شاغل نباشد هم اشکالی ندارد و شریک زندگی اش می تواند ضمانت کند که قسط های او را به موقع پرداخت می کند. تشکر می کنم و نگاهش به گوشی موبایلش منتقل می شود.
شرایط و مدارک لازم برای دریافت وام ازدواج
4. بانک پاسارگاد

ابتدا در حوالی خیابان مطهری و سپس در خیابان جمهوری اسلامی به چند شعبه از این بانک مراجعه می کنم اما می گویند چون شعبه آنها وام ازدواج پرداخت نمی کند، اطلاع زیادی از شرایط دریافت آن ندارند و می گویند باید به یکی از شعب ارائه کننده وام ازدواج بروم. از ترافیک خیابان ولیعصر عبور می کنم و بالاخره شعبه ای را پیدا می کنم که در میان شعب پرداخت کننده وام ازدواج در بانک پاسارگاد است.
مسئول ارائه تسهیلات این شعبه که در حوالی خیابان کریم خان قرار دارد، می گوید علاوه بر الزامی بودن داشتن یک ضامن معتبر برای هر یک از زوجین هر کدام به طور جداگانه باید ۱۴ میلیون تومان چک و ۱۴ میلیون تومان نیز سفته تسلیم کنند. البته اگر کارمند رسمی، پیمانی یا به گفته این کارمند بازنشسته هستید، می توانید ضامن خودتان شوید و لازم نیست از کسی در خواست کنید تا ضامن شما شود. در میان تمام بانک هایی که به آنها مراجعه کردم، بانک پاسارگاد تنها بانکی است که تحت شرایطی می توانید ضامن خود باشید.

۵. بانک کشاورزی

اگر برای دریافت وام تان این بانک را انتخاب کنید و مثل من به یکی از شعبات بانک کشاورزی در خیابان جمهوری اسلامی مراجعه کنید، می توانید با داشتن یک ضامن که یا کارمند رسمی است یا جواز کسب دارد، وام خود را دریافت کنید. یکی از آسان ترین شرایط برای ضامن در میان بانک هایی که به آنها مراجعه کردم، مسئول ارائه تسهیلات در این بانک می گوید به سفته و چک هم نیازی نیست و همان ضامن کفایت می کند.

6. بانک انصار

کارمند تسهیلات یکی از شعب حوالی خیابان جمهوری اسلامی این بانک می گوید علاوه بر کارمندان رسمی، کارکنان سپاه پاسداران، ستاد کل نیروهای مسلح، وزارت دفاع و بازنشستگان لشکری هم می توانند ضامن شوند. البته بانک انصار از خود متقاضی چک و گردش حساب و از ضامن نیز فقط گردش حساب می خواهد. وقتی از کارمند این بانک سوال می کنم که شرایط دیگری هم وجود دارد یا خیر، می گوید اگر با تسلیم حدود ۱۳ میلیون تومان سفته هم مشکلی نداشته باشید، شرایط دیگری برای دریافت وام وجود ندارد.

۷. بانک سپه

یکی از کارمندان می گوید برای این بانک کسر از حقوق یک ضامن معتبر و ارائه فیش حقوقی او کافی است و نیازی به چک و سفته نیست. شرایطی نه چندان دشوار برای دریافت وام ازدواج در شعبه ای از بانک سپه در حوالی خیابان سهروردی. شعبه ای که نسبتا خلوت است و می توانید کار خود را در زمان نسبتا کمی انجام دهید.

8. بانک تجارت

چند شعبه از این بانک در فاصله ای نه چندان دور از هم در خیابان مطهری قرار دارند و یکی که به نظر خلوت تر است را انتخاب می کنم. در این بانک هم مثل سایر بانک ها داشتن نامه کسر از حقوق یک ضامن رسمی الزامی است. کارمندی که سوالم را جواب می دهد می گوید اگر برای هر نفر ۱۲ میلیون تومان سفته بدهید و اشتغال به کار هم داشته باشید، به چیز دیگری نیاز نیست. البته مثل بانک های صادرات و ملت، اگر یکی از زوجین شاغل نباشد، همسرش می تواند پرداخت اقساط وام او را ضمانت کند. به نظر می رسد تعداد بانک هایی که ترجیح می دهند به افراد شاغل وام بدهند، کم نیست.

۹. بانک پارسیان

از بانک تجارت که بیرون می آیم قرمزی تابلوی بانک پارسیان نظرم را جلب می کند. ساعت حدود چهار بعد از ظهر است و به نظر می رسد این شعبه آخرین جایی باشد که شرایط وام ازدواج را از آن می پرسم. ناگفته پیداست که هیچکدام از بانک ها نمی دانستند که اصلا ازدواجی در کار نیست و صرفا برای دادن آگاهی به خوانند، یک روز کاری ام را در مراجعه به بانک های مختلف گذراندم.

برای دریافت وام در یکی از شعب حوالی خیابان مطهری از بانک پارسیان نیز به یک ضامن رسمی نیاز دارید و مثل شرایط برخی از بانک های گفته شده، باید شاغل هم باشید. البته برای هر نفر ۱۳ میلیون تومان سفته نیز باید ارائه کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بتول فتاحی

      من که رفتم یکی از شعبات بانک کشاورزی اصفهان از ضامن من فتوکپی سند خونه میخواد نمیدونم من میخوام وام مسکن بگیرم که این شرطشونه؟!؟!

    • بدون نام

      سلام بانک ملت ضامن رسمی میخواد دوتا حدود ۶ماه انتظار هرروز یک بهانه میگیرد اعصابمان روخورد کرده سند میخواد جواز کشب خلاصه هنوز هیچ

    • بدون نام

      سلام وام سال ۱۳۹۳ رو میشه گرفت...شرایطش چیه؟ لطفاً پاسخ بدهید

    • بدبخت

      تا بخوان وامو بدن دوبرابرشو ازت میگیرن خخخخ

    • رسول رضایی

      کارت ملی ام گم شده درخواست کردم تادو ماه نمیاد بدون کارت ملی وام میشه گرفت یانه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اره میشه برو سبت احوال ازشون کارت ملی موقت بگیر

    • پیمان جباری

      مسخره بازی محضه
      نمیخواین وام بدین دیگه این شرایط چرتو پرت چیه14

    • ساميه

      دستت درد نكنه مطلبت خيلى به درد بخور بود زيرسايه امام زمان عاقبت بخير بشى ان شاء الله

    • behnaz

      هرکی پارتی داشته باشه همون جا بهش وام و میدن بدونی اینکه سوالی یا جوابی داشته باشه حالا ما سال94 ازدواج کردیم بانک رفاه الکی گیر داد و ما بانک دیگه ثبت نام کردیم شوهرم ملت و من کشاورزی ملت بعد یک هفته اس ام اس داد و سریع کارا انجام شد به هیچ بهونه ای داد ولی کشاورزی دستش درد نکنه اصلا قبول نکرد دوباره ویرایش بانک دادم تجارت . تجارت دو روز بعد قبول کرد ولی چه فایده وقتی پشت میز بانک خانوم میشینه فکر میکنه رییس داره بهونه میاره
      فکر کنم نمیخواد وام و بده من برم کجا شکایت کنم خانوما بلد نیستن کارمندبانک باشن یک ادمای بیشعوری کارمند بانک شدند که من براشون فقط متاسفم

    • علیرضا

      من تازه ثبت نام کردم چند روز طول میکشه اس بیاد ک بریم بانک

    • بدون نام

      منم تازه میخام بگیرم کدوم بانک خوب میدن

    • بدون نام

      شرایط بانک ملت خیلی مزخرفه ۱۷میلیون سفته.دوتا چک ۱۷میلیونی با دوتا ضامن علاوه بر ضمانت همسر .بعضی شعب هم کلا کاسب قبول نمیکنن و فقط کارمند رسمی جز ضامنین میخوان.خیلی اذیت میکنن برای دریافت وام

    • مهسا

      ترو خدا یکی زود حوابجو بده ضامن بهزاری چه مدارکی میخواد که به بانک بدیم؟

    • بدون نام

      میشه یه ضامن برای زوجین ضمانت بشه

    • ابال

      خواهش میکنم سامانه بانک رفاه باز کنید بابا من یه ماه دیگه عروسیمه چکار کنم هنوز جهاز نخریدم

      پاسخ ها

      • حامد

        ازاینا هیچ کاری نخواه انجام نمیدن
        ب نظر من عروسیتو عقب بنداز خلاص

    • میلاد

      ی وام ازدواج ک سودش ۴ درصده که تا اقدام کنی باید هفت خان رستمو رد کنی اول ثبت نام میکنی معلوم نیس کی نوبتت بشه تا هم نوبتت بشه معلوم نیس بودجه داشته باشن یا ن .اگه هم بودجه داشته باشن هزارتا مشکل جلو روته ک ضامناشو جور کنی .اخه این ک نشد مردم داری با مملکت غنی از ثروت .خلاصه وام هم اگه بخوای از خودشون بگیری میگن ۱۸ درصد بعد و قبول میکنیا اقدام میکنی میبینی با فرمولهای خودشون ک میزنن ۲۷ درصد پات درآمده مثال ۲۰ میلیون وام از بانک مهر اقتصاد بگیری نزدیک ب سیو اندی باید پس بدی
      اینست نظام نزول خور بانکی جمهوری اسلامی

    • حسین

      سلام به نظرم این اصلا مملکت داری نیست که این دولت میکنه ما در مملکتی ب وجود اومدیم که وجب ب وجبش طلاست کوووو حق ما واقعا این رسمش نیست ۱۵ تومان پول میدن ب ی جوان اونم وام که پس بگیرن باشه پس بگیر لاعقل یجوری بده که بتونیم برداریم یبار ندن بخدا از این باعرضه تره یجوری کردن که اونی که فقیره کارگره نتونه برداره کارمند شما که بودم نیازی ب وام نداشتم خخخخ راحت میخوردم اخه کی ضامن میشه کارگر ضامن از کجا بیاره ها با صفته میدادین لاعقل واقعا متاسفم ب خودم و این خاک پاکم

    • حامد

      سلام خدایی موندیم ازدست اینا چکار کنیم هربانکی میخوای ضامن ببری میگن باید گواهی کسر از حقوق بیاره درصورتی که اکثر اداره ها گواهی کسراز حقوق رو به خانواده ی درجه یک میدن خداوکیلی این انصافه؟؟؟بعضیا ضامن بازاری دارن کارمند ندارن اونا باید چکار کنن؟چرااینقدر سخت میگیرین اخه دوراز مردونگیه سعی کنین خودتونو بجای مردم بزارین جان کسی که دوسش دارین

    • علی بلوچ

      ســــــلام، ببخشـید گرفتن وام سند ازدواج کارمند غیر رسمی قبول میشود برای ضامن

    • ياسي

      سلام ببخشيد يه سوال داشتم اگه سند ازواج گم شده باشه براي وام ازواج بايد چه كار كنيم ؟ وام ميدن يا امكان پذير نيست با رونوشت سند ؟ راهنمايي مي كنيد

    • حسين

      سلام اگر همسرم تابعيت كشورديگه است ولي شناسنامه ايراني داره
      جواب بدين ممنون

    • وحید

      خسته کنندست . ملت رو به گدایی کشوندن

    • بهنام

      سلام برای خرید وام ازدواج چه جوری باید اقدام کنیم یعنی ضامن ما میبریم وام میریزن به حساب ساحب وام

    • بدون نام

      سلام ،با توجه به شرایط وام برای ازدواج که گفته شده داشتن یک ضامن کافی هست حتی اگر حقوق کافی داشته باشد برای هر دوی آن ها میتواند ضامن شود اما چرا بعضی بانک ها به این قوانین عمل نمیکنند

    • مریم

      تا حالا میگفتند برای وام ازدواج یک ضامن کافیست امروز به بانک سپه مراجعه کردیم گفتند دو تا ضامن باید داشته باشید،ما یک ضامن داریم حالا باید چه کارکنیم ،چرا اینقدر سنگ جلو پا میندازید جوونا باید چه کار کنند،بعد میگن جوونا ازدواج کنن ،معلومه با این کارا ازدواج نمیکنن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج