۵۳۲۴۰۹
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

کشتی در مسیر فوتبال؛

ورزش اول کشور هم یک اسپانسر می‌خواهد

در تاریخ ورزش ایران، کشتی امتیازآورترین و معتبرترین ورزش کشورمان بوده است.

خبرگزاری فارس: در تاریخ ورزش ایران، کشتی امتیازآورترین و معتبرترین ورزش کشورمان بوده است.

در تاریخ ورزش ایران، کشتی امتیازآورترین و معتبرترین ورزش کشورمان بوده است؛ برای مثال، اولین طلای المپیکی ایران را دو کشتی‌گیر مطرح، یعنی امامعلی حبیبی و غلام‌رضا تختی، در المپیک 1956 ملبورن کسب کردند. بعداز پیروزی انقلاب اسلامی نیز، مرحوم علی‌رضا سلیمانی، اولین طلا را در رقابت‌های جهانی کشتی برای ایران به‌ ارمغان آورد. افزون‌براین، رسول خادم در المپیک 1996 آتلانتا، پس‌از 28 سال اولین طلای المپیکی ورزش ایران را به‌گردن آویخت. ذکر این نکته لازم است که تنها رشته‌ای که در یک دورة المپیک، کشورمان را صاحب بیش‌از دو مدال طلا کرده است، کشتی فرنگی در المپیک 2012 لندن بوده است.

وضعیت ورزشی که مایة مباهات کشور عزیزمان بوده، با تمام ورزش‌ها متفاوت است. علی‌رغم این‌که وزنه‌برداری نیز در شانزده سال گذشته، عملکرد مطلوبی داشته است؛ اما روند روبه‌رشدش مانند کشتی، تداوم ندارد؛ به‌گونه‌ای‌که یک دوره در رقابت‌های قهرمانی آسیا در سال ۱۳۶۳ در تبریز قهرمان شد و دو سال بعد، در همان رقابت‌ها دو مدال برنز کسب کرد که هر دو مدال را هم به‌علت دوپینگ از کشورمان پس گرفتند.

بلی، کشتی مایه افتخار و ورزش نخست ایران است؛ اما تابه‌حال روی این رشته پرطرفدار، سرمایه‌گذاری درخورتوجهی نسبت به برخی رشته‌های دیگر نشده است. چند سالی است که بانک پاسارگاد در مسیر حمایت از کشتی گام‌هایی برداشته که این حرکت بسیار ستودنی است.

گمان این‌که حامیان امروزی به این دلیل که فقط نامشان بر سر زبان‌ها بیفتد روی کشتی سرمایه‌گذاری کرده‌اند، نمی‌تواند توجیهی باشد برای پیشرو بودن در صرف هزینه برای یک ورزش!. زمانی در کشتی که قابلیت فراوانی برای جذب حامی مالی در آن وجود داشت، اهالی این رشته آرزو داشتند گروهی برای سرمایه‌گذاری داوطلب شده و برای این رشته در آوردگاه‌های بین‌المللی سرمایه بسازند. اینک، فدراسیون کشتی درپی تجربه موفق تشکیل سامانه هوداری در فوتبال ملی(۹۰۹۰)، مصمم است با سازماندهی عموم علاقه‌مندان به حمایت مستقیم از ورزش کشتی، در قالب باشگاه هواداران، علاوه بر پشتوانه‌ای محکم همچون بانک پاسارگاد، از حمایت‌های مردمی نیز در راه اعتلای جایگاه ورزش اول کشور در میادین بین‌المللی بهره گیرد؛ از این‌رو با دیدگاه مثبت رسول خادم، رئیس فدراسیون کشتی، به نقش مؤثر حمایت‌های مردمی در پیشرفت روزافزون این رشته کهن، سامانه رسمی حمایت از کشتی ملی با سرشماره ۳۰۴۸ فعالیت خود را آغاز کرده است و امید آن است که همانند فوتبال، در ورزش اول کشور نیز شاهد تأثیرات مثبت این طرح ملی باشیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ورزش اول هر کشوری ورزشی است که مردم اقبال بیشتری به اون نشون بدن .الان ورزش اول ایران هم فوتباله نه کشتی .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج