۵۳۱۹۹۷
۵۰۸۵
۵۰۸۵
پ

استفاده از پرنده‌های رباتیک برای کنترل پرندگان

فرودگاه Edmonton International Airport به تازگی برنامه جدیدی راه راه اندازی کرده که شامل گروهی از پرنده‌های رباتیک شکاری می‌شود، این پرنده‌های رباتیک وظیفه دارند که مانع از پرواز کردن یا لانه‌سازی پرنده‌های واقعی در نزدیکی خطوط پرواز شوند.

وب سایت تک شات: فرودگاه Edmonton International Airport به تازگی برنامه جدیدی راه راه اندازی کرده که شامل گروهی از پرنده‌های رباتیک شکاری می‌شود، این پرنده‌های رباتیک وظیفه دارند که مانع از پرواز کردن یا لانه‌سازی پرنده‌های واقعی در نزدیکی خطوط پرواز شوند. این فرودگاه مدعی است که برای اولین بار در چنین از چنین سیستمی استفاده می‌کند.
استفاده از پرنده‌های رباتیک برای کنترل پرندگان

این پرنده‌های رباتیک که در واقع نوعی پهپاد هستند و Robirds نام دارند می‌توانند الگوی پرواز شاهین‌ها را با دقت بسیاری بالاییی تقلید کنند، به همین دلیل سایر پرنده‌های کوچکتر فریب می‌خورند که این پهپادها شکاری واقعی آنها در منطقه است و در نتیجه فرار می‌کنند.

این ربات‌ها توسط شرکت Clear Flight Solutions ساخته شده‌اند و از طریق تقلید کردن از رفتارها و تصویر سایه نمای پرنده‌های شکاری واقعی از دید سایر پرنده‌ها کاملا طبیعی به نظر می‌رسند. پرنده ها به صورت غریزی به حضور پرنده‌های شکاری واکنش نشان می‌دهند و آن منطقه دیگر برای آنها جذابیتی ندارد.
استفاده از پرنده‌های رباتیک برای کنترل پرندگان

با توجه به خطرات بسیاری زیادی که پرنده‌ها برای هواپیماها دارند ( و بر عکس)، فرودگاه‌ها از مدت‌ها پیش به دنبال راهکار‌های مختلفی برای ترساندن پرنده‌ها بوده‌اند. با این حال بسیاری از راهکارهایی که تا امروز ارایه شده‌اند با گذشت زمان برای پرنده‌ها تکراری و عادی می‌شوند اما مدیران Clear Flight Solutions این اتفاق برای Robirdها نمی‌افتد.
استفاده از پرنده‌های رباتیک برای کنترل پرندگان

پرنده‌ها هیچ گاه به حضور یک پرنده شکاری در محدوده زندگی خود عادت نمی‌کنند و از آنجایی که این پرنده نمی‌توانند بین ربات‌های پرنده Robirds و پرنده‌های شکاری واقعی تمایز قائل شوند، هیچ گاه در محدوده فرودگاه‌ها ساکن نخواهند شد. به این ترتیب می‌توان از این روش به عنوان یک راه حل بلند مدت برای کنترل پرنده‌ها در چنین مناطقی استفاده کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج