۵۳۰۹۲۳
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

مناظره با نون اضافه!

رضا غبیشاوی در عصر ایران نوشت: مناظره های انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ تفاوت اساسی با مناظره های قبلی دارد. مناظره های این دوره برخلاف گذشته، همزمان با برگزاری مناظره به صورت زنده، مطالب دیگری نیز مرتبط با سخنان نامزدها در مناظره، در شبکه های اجتماعی موبایلی منتشر می شد.

رضا غبیشاوی در عصر ایران نوشت: مناظره های انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ تفاوت اساسی با مناظره های قبلی دارد. مناظره های این دوره برخلاف گذشته، همزمان با برگزاری مناظره به صورت زنده، مطالب دیگری نیز مرتبط با سخنان نامزدها در مناظره، در شبکه های اجتماعی موبایلی منتشر می شد.

در مناظره های سال ۸۸ و ۹۲ مردم فقط مناظره ها را تماشا کردند و سپس تحلیل ها و واکنش ها را دنبال می کردند.

اما اتفاقی که در مناظره های امسال افتاد این بود که همزمان و همزمان با برگزاری مناظره ها، تحلیل ها، اسناد، مدارک، عکس و فیلم و هر چیزی را که به مناظره کمک می کند و باعث می شد درک و فهم مردم از سخنان نامزدها افزایش یابد منتشر می شد.

اگر کاندیدایی حرف نادرستی می زد و ادعای اشتباهی را علیه رقیب مطرح می کرد همزمان از سوی بخشی از کاربران، اسناد و مدارک علیه یا در حمایت از آن منتشر می شد. این روند تا جایی پیش رفت که حتی سازمان ها و ادارات دولتی و افراد شخصی هم تایید و تکذیب ها خود را بلافاصله بعد از انتشار از سوی نامزدها، در فضای شبکه های اجتماعی منتشر می کردند.

هر گاه یکی از کاندیداها درباره موضوعی مطلبی را مطرح می کرد یا ادعایی را علیه رقیب ارائه می کرد این هواداران آنها در شبکه های اجتماعی به ویژه کانال های و گروه های تلگرامی و واتس آپی بودند که با ارائه سند و مدرک به تبادل نظر می پرداختند.

این باعث می شود ما شاهد یک مناظره غنی شده باشیم.

در این شیوه نیاز مخاطبان به اطلاعات بیشتر، تامین و عطش او به اطلاعات سیراب می شود.
علاوه بر این امکان سوء استفاده از شیوه " بزن و دررویی" در مناظره ها نیز کمتر می شود.

شاید تا پیش از این اگر یکی از کاندیداها در مناظره ادعایی را علیه رقیب مطرح می کرد و رقیب به دلیلی امکان پاسخ گویی نمی یافت با پایان مناظره، رقابت هم تمام می شد اما هم اکنون با وجود شبکه های اجتماعی اینگونه نیست چرا که مباحث مناظره به صورت همزمان در شبکه های اجتماعی دنبال می شود و هم بعد از پایان آن در شبکه های اجتماعی امتداد می یابد.

در این وضعیت نتیجه مناظره تنها به گفت و گفتارها و حمله و دفاع های داخل مناظره محدود نمی شود بلکه پیروز نهایی میدان مناظره آن کسی است که علاوه بر بازی خوب در استدیوی مناظره، موج مطالب و محتواهای شبکه های اجتماعی هنگام و پس از مناظره نیز به سود او باشد و ادعاها و نظراتش را تایید و پشتیبانی کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ایشان فیلم اتوبوسهایش بیرون آمده بعد به رییسی میگه مردم با اتوبوس میاری

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج