جاباما
۵۲۸۸۹۷
۱ نظر
۵۱۷۵
۱ نظر
۵۱۷۵
پ

جیپ گرند چروکی ۲۰۱۷، لوکس‌تر از همیشه

جیپ گرند چروکی (Jeep Grand Cherokee) نمونه‌ای است در کلاس بدنه خودروهای شاسی بلند سایز متوسط (Mid Size SUV) که رقبایی مانند مرسدس بنز GLE، ب ام و سری ۵، دوج دورانگو (Dodge Durango) و هیوندای سانتافه (Hyundai Santa Fe) را در تیپ‌های مختلف خود پیش رو دارد.

وب‌سایت تکرا - یاور قاسمی: جیپ گرند چروکی (Jeep Grand Cherokee) نمونه‌ای است در کلاس بدنه خودروهای شاسی بلند سایز متوسط (Mid Size SUV) که رقبایی مانند مرسدس بنز GLE، ب ام و سری ۵، دوج دورانگو (Dodge Durango) و هیوندای سانتافه (Hyundai Santa Fe) را در تیپ‌های مختلف خود پیش رو دارد.
جیپ گرند چروکی در گذر تاریخ

این خودرو اولین بار در سال ۱۹۹۳ میلادی معرفی شد. جیپ گرند چروکی که یکی از مطرح‌ترین خودروهای لوکس شاسی بلند موجود در بازار بوده، تاکنون در چهار نسل مختلف طراحی و تولید شده است. البته یک مدل از این خودرو با نام جیپ چروکی نیز مابین سال‌های ۱۹۷۳ تا ۱۹۸۳ میلادی نیز تولید شد که به بازارهای خودروی ایران نیز راه پیدا کرده بود.
جیپ گرند چروکی 2017، لوکس‌تر از همیشه

جیپ گرند چروکی نسل اول

این نسل از جیپ گرند چروکی در انتهای سال ۱۹۹۲ میلادی به عنوان مدل ۱۹۹۳ به بازارهای جهانی عرضه شد. این خودرو که در پنج تیپ مختلف SE ، Laredo ، Limited ، Orvis و TSI تولید شد، تا سال ۱۹۹۸ میلادی در خط تولید شرکت جیپ قرار داشت. این خودرو با چهار پیشرانه مختلف شش سیلندر ۴.۰ لیتری خطی، هشت سیلندر خورجینی ۵.۲ لیتری، هشت سیلندر خورجینی ۵.۹ لیتری و چهار سیلندر ۲.۵ لیتری دیزلی ارائه گردید.
جیپ گرند چروکی 2017، لوکس‌تر از همیشه

جیپ گرند چروکی نسل دوم

نسل دوم این خودرو در سال ۱۹۹۸ میلادی به عنوان مدل سال ۱۹۹۹ عرضه و تا سال ۲۰۰۴ در خط تولید این شرکت قرار داشت. پیشرانه‌های موجود برای این خودرو نیز دو نمونه دیزلی به حجم ۳.۱ لیتر و ۲.۷ لیتر بود و دو موتور شش سیلندر خطی ۴.۰ لیتری و هشت سیلندر خورجینی ۴.۷ لیتری هم نمونه‌های بنزینی موجود برای جیپ گرند چروکی نسل دوم بودند. از مدل با معرفی نسل سوم از این خودرو در سال ۲۰۰۵ از خط تولید خارج شد.
جیپ گرند چروکی 2017، لوکس‌تر از همیشه

جیپ گرند چروکی نسل سوم

جیپ گرند چروکی برای سال ۲۰۰۵ میلادی دچار تغییراتی شده و اولین بار در نمایشگاه خودروی نیویورک سال ۲۰۰۴ به نمایش عمومی در آمد. این خودرو از پنچ پیشرانه مختف نیروی می‌گرفت. موتورهای موجود برای جیپ گرند چروکی نسل سوم یک نمونه ۳.۷ لیتری خورجینی شش سیلندر، هشت سیلندر خورجینی ۴.۰ لیتری ، هشت سیلندر خورجینی HEMI به حجم ۵.۷ لیتر، ۶.۱ لیتری هشت سیلندر خورجینی HEMI و همچنین یک نمونه دیزلی ۳.۰ لیتری شش سیلندر ساخت شرکت مرسدس بنز (Mercedes Benz) بودند. نسل سوم جیپ گرند چروکی تا سال ۲۰۱۰ تولید گردید.
جیپ گرند چروکی 2017، لوکس‌تر از همیشه

جیپ گرند چروکی نسل چهارم

آخرین نسل از این خودرو که برای اولین بار در نمایشگاه خودروی نیویرک سال ۲۰۰۹ میلادی به نمایش عمومی درآمده بود، در سال ۲۰۱۰ میلادی به عنوان مدل سال ۲۰۱۱ به مشتریان عرضه شد. این خودرو تا به امروز نیز در خط تولید قرار دارد.
از نقاط قوت مدل ۲۰۱۷ این خودرو می‌توان به قابلیت‌های فوق العاده در مسیرهای خاکی و خارج از جاده، کیفیت ساخت بسیار بالای کابین، قابلیت‌های دینامیکی بالا و موتور پر قدرت شش سیلندر دیزل و از مصرف سوخت نسبتا بالا، موتور دیزل پر صدا و قیمت بالا به عنوان نقاط ضعف این خودرو نام برد. با ما همراه باشید تا به معرفی و بررسی مشخصات فنی آخرین نسل از این خودرو که با تغییرات اندکی برای سال ۲۰۱۷ میلادی به بازارهای جهانی عرضه شده بپردازیم.
جیپ گرند چروکی 2017، لوکس‌تر از همیشه

طراحی ظاهری و بدنه

جیپ گرند چروکی مدل سال ۲۰۱۷ میلادی یک خودروی شاسی بلند سایز متوسط بوده و ابعادی برابر با ۴.۸۲۱ میلیمتر طول، ۱.۹۴۳ میلیمتر پهنا و ۱.۷۶۰ میلیمتر ارتفاع داشته و فاصله دو محور عقب و جلوی آن نیز برابر با ۲.۹۱۶ میلیمتر است.
برای درک بهتر می‌توان اشاره کرد که تویوتا لندکروزر (Toyota Land Cruiser) طولی برابر با ۴.۹۵۰ میلیمتر، پهنایی برابر با ۱.۹۷۸ میلیمتر و ارتفاعی معادل ۱.۸۷۹ میلیمتر دارد. طراحی بدنه این خودرو نیز تقریبا مشابه مدل سال گذشته بوده و تنها تایرها و رینگ‌های ۱۸ اینچی با نمونه‌های جدید جایگزین شده‌اند که این امر فاصله خودرو از سطح زمین را اندکی افزایش داده و موجب بهبود عملکرد در هنگام عبور از مسیرهای خاکی و خارج از جاده شده است.
جیپ گرند چروکی 2017، لوکس‌تر از همیشه

شاسی جیپ گرند چروکی ۲۰۱۷ بر اساس نمونه موجود در مدل ML تولیدات شرکت مرسدس بنز طراحی شده است. بخش بالایی جلو پنجره نسبت به مدل سال گذشته اندکی کوتاه‌تر شده و چراغ‌های جلویی نیز باریک‌تر شده‌اند. چراغ‌ها مه شکن نیز اندکی از جای قبلی خود بالاتر آمده و در مجموع نمای جلویی را اندکی متفاوت‌تر نموده است.
در بخش عقبی خودرو نیز تغییرات اندکی صورت گرفته و چراغ‌های عقبی بزرگ‌تر شده و از لامپ‌های LED در آنها استفاده شده است. باله عقبی (Spoiler) نیز بزرگ‌تر شده و بر قابلیت‌های آیرودینامیکی آن افزوده شده است. این خودرو در مدل پایه وزنی در حدود ۲.۳ تن داشته و در مجوع طراحی بدنه زیبا و قدرتمند، آن را به نمونه‌ای مناسب و جذاب و بروز برای هر سلیقه‌ای تبدیل نموده است.
جیپ گرند چروکی 2017، لوکس‌تر از همیشه

طراحی داخلی و کابین

جیپ گرند چروکی خودروی نسبتا بزرگ و جاداری بوده و فضای نسبتا وسیعی را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می‌دهد. فضای موجود برای سر در هر دو بخش عقبی و جلویی جیپ گرند چروکی مدل ۲۰۱۷ کافی بوده اما در بخش میزان فضای موجود برای پاها اندکی تنگ بوده و در مقابل رقبایی مانند کیا سورنتو (Kia Sorento)، فورد اج (Ford Edge) و هیوندای سانتافه (Hyundai Santa Fe) در مکانی پایین تر قرار می‌گیرد.

ابزار و ادوات و تجهیزات موجود در کابین کافی و مناسب بوده و راننده کنترل کاملی بر آنها دارد. صندلی‌ها نیز راحت بوده و به خوبی راننده را در بر می‌گیرند. کیفیت ساخت و مواد اولیه استفاده شده هر چند در این کلاس بهترین نمونه به شمار نمی‌آید اما فضای زیبا و مدرن را برای سرنشینان فراهم نموده است. از امکانات موجود در کابین جیپ گرند چروکی می‌توان سیستم اطلاعاتی/سرگرمی (Infotainment) مجهز به صفحه نمایش ۵ اینچی لمسی، صفحه نمایش ۷ اینچی LCD برای نمایش نشانگرهای پشت آمپر، استفاده از چرم مرغوب در بخش‌هایی مانند کنسول وسط ، بخش بالایی درها و داشبورد اشاره کرد که به میزان قابل توجهی موجب مجلل شدن کابین شده است.

جیپ گرند چروکی 2017، لوکس‌تر از همیشه

در بخش‌های مختلف کابین نیز ۸ محفظه مخصوص نگهداری لیوان و نوشیدنی تعبیه شده و سیستم تهویه مطبوع این خودرو نیز از نسل جدید Climate Control با عملکرد خودکار است. ارتفاع صندلی‌ها نیز نسبت به سایر رقبا بالاتر بوده و دید خوبی نسبت به مسیر پیش رو و مناظر طراف را در اختیار راننده قرار می‌دهد. طراحی شیشه عقب نیز تغییر کرده و نسبت با مدل قبلی زاویه دید بیشتری را در اختیار راننده قرار می‌دهد.
جیپ گرند چروکی 2017، لوکس‌تر از همیشه

فضای موجود برای محفظه بار در صورت بالا بودن تمامی صندلی‌ها برابر با ۱.۰۲۰ لیتر بوده که در صورت جمع کردن صندلی‌های ردیف دوم (که با نسبت ۶۰/۴۰ قابل خم شدن هستند) این فضا به ۱.۹۲۵ لیتر افزایش پیدا خواهد کرد. با این اعداد و ارقام جیپ گرند چروکی ۲۰۱۷ عملکرد متوسطی داشته و بالاتر از رقبایی مانند هیوندای سانتافه و فولکس واگن توارگ (Volkswagen Touareg) و پایین تر از کیا سورنتو و فورد اج قرار می‌گیرد.
جیپ گرند چروکی 2017، لوکس‌تر از همیشه

تیپ‌های مختلف و امکانات و تجهیزات

جیپ گرند چروکی در شش تیپ مختلف تولید و به بازار عرضه می‌گردد. این تیپ‌ها عبارتند از:

  • Laredo
  • Limited
  • Overland
  • Trailhawk
  • Summit
  • SRT

تیپ Laredo

این تیپ مدل و پایه استاندارد این خودرو بوده و با قیمت پایه ۳۰.۵۰۰ دلار (معادل ۱۱۴ میلیون تومان با محاسبه دلار ۳.۷۵۰ تومانی در زمان نگارش) به بازار عرضه می‌گردد. کابین حتی در این مدل پایه نیز با استفاده از مواد اولیه مرغوب ساخته شده و محیطی لوکس و مجلل را برای سرنشینان فراهم می‌کند. از امکانات متنوع موجود در این مدل پایه می‌توان به نمونه‌های زیر اشاره نمود:

  • سیستم ورود به خودرو بدون استفاده از کلید (Keylees)
  • رینگ‌های آلیاژی ۱۷ اینچی
  • دوربین کمکی دنده عقب
  • سنسورهای کمکی پارک در بخش عقبی خودرو
  • چراغ‌های مه شکن

جیپ گرند چروکی 2017، لوکس‌تر از همیشه

از دیگر امکانات موجود در تیپ Laredo این خودرو می‌توان به سیستم‌ها و تجهیزات زیر اشاره کرد:

  • سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه نسل جدید (Dual Zone Climate Control)
  • آیینه‌های جانبی مجهز به گرمکن
  • غربیلک فرمان روکش شده با چرم با قابلیت تنظیم موقعیت به صورت الکتریکی
  • صفحه نمایش ۵ اینچی لمسی
  • سیستم صوتی با کیفیت بالای مجهز به شش بلندگوی جداگانه با قابلیت ارتباط با گوشی‌های هوشمند همراه از طریق سیستم بلوتوث
  • پورت‌های USB و AUX و کارت حافظه SD

این خودرو همچنین به سیستم ازتباطی اختصاصی گروه خودروسازی فیات (فیات، کرایسلر، دوج، جیپ و رم)، UConnect نسخه ۸.۴ نیز مجهز شده است. تیپ Laredo به صورت استاندارد از سیستم Quadra-Trac I برای انتقال قدرت به تمامی چرخ‌ها استفاده نموده و در صورت تمایل قابلیت ارتقا به سیستم Quadra-Trac II (نوعی دنده کمکی ۲ سرعته برای مسیرهای خارج از جاده) را دارد.

جیپ گرند چروکی 2017، لوکس‌تر از همیشه
تیپ Limited

تیپ Limited این خودرو از تجهیزات لوکس‌تری برخوردار شده و آن را حد و اندازه‌های خودروهایی مانند ب ام و و لندروور (Land Rover) قرار می‌دهد. این تیپ که قابلیت استفاده از موتورهای پرقدرت ۸ سیلندر خورجینی و یا موتور دیزل را دارد با قیمت پایه ۳۸.۰۰۰ دلار (معادل ۱۴۲.۵ میلیون تومان) به فروش می‌رسد. از تجهیزات و امکانات موجود در این تیپ علاوه بر امکانات موجود در تیپ Laredo، مےتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در صندوق عقب الکتریکی
  • رینگ‌های آلیاژی ۱۸ اینچی
  • صندلی راننده با قابلیت تنظیم در ۸ جهت به صورت الکتریکی همراه با حافظه برای ذخیره کردن تنظیمات
  • صندلی‌های مجهز به گرمکن در دو بخش جلویی و عقبی
  • پوشش چرمی ابزار و ادوات داخلی
  • خروجی برق ۱۱۰ ولت
  • غربیلک فرمان روکش شده با چرم و مچهز به گرمکن
  • سیستم صوتی با کیفیت با ۹ بلندگوی مجزا
  • پشتیبانی از رادیوهای ماهواره‌ای
  • دو پورت USB
  • سیستم انتقال قدرت ‌Quadra-Trac II

جیپ گرند چروکی 2017، لوکس‌تر از همیشه

تیپ Overland

قیمت پایه این تیپ جیپ گرند چروکی در حدود ۴۵.۰۰۰ دلار (معادل ۱۶۹ میلیون تومان) بوده و علاوه بر امکانات و تجهیزات موجود در تیپ Limited به ابزارهایی مانند نمونه‌های اشاره شده در فهرست زیر نیز مجهز شده است:

  • رینگ‌های آلاژی ۲۰ اینچی اسپرت
  • برف پاک‌کن‌های حساس به بارش باران
  • چراغهای جلویی مجهز به لامپ‌های زنون
  • سانروف عریض پانوراما
  • غربیلک فرمان با قابلیت تنظیم به صورت الکتریکی و با پوشش‌هایی از جنس چوب
  • چراغ‌های روشنایی روز (Daytime Running Lights یا DRL) با استفاده از لامپ‌های LED
  • صفحه نمایش بزرگ ۸.۴ اینچی لمسی
  • سیستم ناوبری ماهواره‌ای
  • صندلی‌های روکش شده با چرم و مجهز به سیستم خنک کننده در جلو
  • سیستم انتقال قدرت ‌Quadra-Trac II

تیپ Trailhawk

تیپ Trailhawk این خودرو قیمت پایه‌ای برابر با ۴۴.۰۰۰ دلار (معادل ۱۶۵ میلیون تومان) داشته و یکی از بهترین گزینه‌های موجود برای این خودرو به شمار می‌آید. این تیپ از تایرهای مخصوص چند منظوره از جنس کولار (Kevlar) ساخت شرکت تایرسازی گودیر (Goodyear) در سایز ۲۶۵/۶۰/۱۸ استفاده کرده و به ادواتی مانند نمونه‌های ذکر شده در فهرست زیر مجهز شده است:

  • کمک فنرهای بادی قابل تنظیم
  • مجهز به رکاب (Skid Pad)
  • کنترل شروع حرکت در سراشیبی (Hill Start Assist)
  • آیینه‌های جانبی با قابلیت تنظیم و جمع شدن به صورت الکتریکی

جیپ گرند چروکی 2017، لوکس‌تر از همیشه

سیستم انتقال قدرت به هر چهار چرخ تیپ Trailhawk نیز به یک دیفرانسیل با لغزش محدود در محور عقب مجهز شده که توانایی‌های این خودرو را در هنگام عبور از مسیرهای خاکی و خارج از جاده به طرز محسوسی افزایش می‌دهد.

تیپ Summit

این تیپ از جیپ گرند چروکی به بیشتر امکانات موجود برای این خودرو مجهز شده و با قیمت پایه‌ای در حدود ۵۲.۰۰۰ دلار (معادل ۱۹۵ میلیون تومان) به نشتریان عرضه می‌گردد. از امکانات موجود به صورت استاندارد در این تیپ از این خودرو می‌توان به نمونه‌های ذکر شده در فهرست زیر اشاره کرد:

  • سیستم کنترل سرعت تطبیقی (Adaptive Cruise Control)
  • سیستم جلوگیری برخورد از جلو با ترمز اتوماتیک (Forward Collision Warning with Automatic Brake)
  • سیستم پارک خودکار
  • سنسورهای پارک در بخش عقبی خودرو
  • سیستم هشدار خروج خودرو از بین خطوط جاده (Lane Departure Assist)
  • سیستم مشاهده نقاط کور خودرو (Blind Spot Monitoring)
  • سیستم هشدار وجود ترافیک در بخش عقبی خودرو (Rear Cross Traffic Alert)
  • سیستم صوتی حرفه‌ای و بسیار با کیفیت ساخت شرکت هارمان کاردون (Harman Kardon) با ۱۹ بلندگوی مجزا
  • تزئینات داخلی با استفاده از چوب طبیعی

جیپ گرند چروکی 2017، لوکس‌تر از همیشه
تیپ SRT

تیپ SRT پرقدرت‌ترین نمونه موجود برای خودروهای دوج (Dodge) و جیپ است. جیپ گرند چروکی تیپ SRT نیز از همین قاعده پیروی کرده و با قیمتی در حدود ۶۸.۰۰۰ دلار (معادل ۲۵۵ میلیون تومان) به فروش می‌رسد. تیپ SRT از یک موتور بسیار بزرگ و پر قدرت هشت سیلندر خورجینی ۶.۴ لیتر HEMI استفاده می‌کند. برای بهبود قابلیت‌های دینامیکی ارتفاع خودرو اندکی کاهش یافته که اندکی قابیلت‌های خارج از جاده‌ای (Off Road) را کاهش داده است.

جیپ گرند چروکی 2017، لوکس‌تر از همیشه

این تیپ از جیپ کرند چروکی پر قدرت ترین نمونه تولید شده با نشان شرکت جیپ بوده و به صورت استاندارد با سیستم انتقال قدرت به چرخ‌های عقبی (RWD) عرضه می‌گردد.

موتور و پیشرانه

برای جیپ گرند چروکی ۲۰۱۷ پیشرانه‌های مختلفی قابل سفارش است. تمامی این پیشرانه‌ها نیروی تولیدی موتور را توسط یک سیستم انتقال قدرت (Transmission) هشت سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ (AWD) منتقل می‌نماید. برای این خودرو سه موتور بنزینی و دو موتور دیزل قابل سفارش است.

موتور شش سیلندر ۳.۶ لیتری

پیشرانه پایه موجود برای این خودرو یک موتور شش سیلندر خورجینی ۳.۶ لیتری ۲۴ سوپاپه VVT بوده که توانایی تولید نیرویی معادل ۲۹۵ اسب بخار در دور موتور ۶.۴۰۰ RPM و گشتاور ۲۶۰ پاوند بر فوت (معادل ۳۵۳ نیوتون متر) در دور موتور ۴.۸۰۰ RPM را دارد. این پیشرانه قابلیت نصب در تیپ‌های Laredo، Limited، Overland و Summit را دارد. جیپ گرند چروکی با این پیشرانه و سیستم انتقال قدرت به چرخهای عقبی، بر اساس اعلام EPA (آژانس حفاظت از محیط زیست) مصرفی معادل ۱۷ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۱۳.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) در مسیرهای شهری، ۲۶ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) در مسیرهای بزرگراهی بوده و مصرف میانگین آن در سیکل ترکیبی برابر با ۲۱ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۱۱.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) است.

جیپ گرند چروکی 2017، لوکس‌تر از همیشه

مصرف گونه چهار چرخ متحرک این خودرو نیز بر اساس اعلام EPA (آژانس حفاظت از محیط زیست) مصرفی معادل ۱۸ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۱۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) در مسیرهای شهری، ۲۶ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۹.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) در مسیرهای بزرگراهی بوده و مصرف میانگین آن در سیکل ترکیبی برابر با ۲۱ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۱۱.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) است. این موتور جیپ گرند چروکی مدل ۲۰۱۷ را در عرض ۷.۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسانده و حداکثر سرعت آن نیز بر اساس اعلام شرکت سازنده به رقم ۱۱۷ مایل در ساعت (معادل ۱۸۸ کیلومتر در ساعت) محدود شده است. حجم محفظه سوخت این خودرو نیز ۹۳.۵ لیتر است.

موتور هشت سیلندر ۵.۷ لیتری

دومین موتور در نظر گرفته شده برای این خودرو یک نمونه هشت سیلندر خورجینی HEMI به حجم ۵.۷ لیتر است. این موتور توانایی‌ها بالایی داشته و قادر به تولید نیرویی معادل ۳۶۰ اسب بخار در دور موتور ۵.۱۵۰ RPM و گشتاور ۳۹۰ پاوند بر فوت (معادل ۵۲۸ نیوتون متر) را در دور موتور ۴.۲۵۰ RPM دارد. مصرف سوخت این موتور نیز بر اساس اعلام EPA برابر با ۱۴ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۱۶.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) مسیر شهری، ۲۲ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۱۰.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) در بزرگراه و ۱۷ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۱۳.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) در سیکل ترکیبی خواهد بود.

جیپ گرند چروکی 2017، لوکس‌تر از همیشه

قدرت این موتور به هر چهار چرخ خودرو منتقل شده و توانایی یدک کشی باری به وزن ۷.۲۰۰ پاوند (۳.۲۶۵ کیلوگرم) را دارد. این موتور هشت سیلندر HEMI جیپ گرند چروکی را در عرض ۶.۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسانده و حداکثر سرعت آن نیز به ۱۲۱ مایل در ساعت (معادل ۱۹۴ کیلومتر در ساعت) محدود شده است.

موتور شش سیلندر ۶.۴ لیتری

برای تیپ SRT این خودرو یک موتور غول آسای ۶.۴ لیتری هشت سیلندر خورجینی HEMI بوده که توانایی تولید نیرویی معادل ۴۷۵ اسب بخار را در دور موتور ۶.۰۰۰ RPM و گشتاور ۴۷۰ پاوند بر فوت (معادل ۶۳۷ نیوتون متر) را دارد. این موتور با استفاده از سیستم کمکی شروع حرکت (Launch Control) به منظور بهترین عملکرد ممکن در شتابگیری، در عرض تنها ۴.۴ ثانیه این خودروی ۳ تنی را از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسانده که رقمی بسیار مناسب برای یک خودرو در این کلاس بدنه به حساب می‌آید. سرعت جیپ چروکی تیپ SRT نیز به رقم ۱۶۰ مایل در ساعت (معادل ۲۵۸ کیلومتر در ساعت) محدود شده است.

جیپ گرند چروکی 2017، لوکس‌تر از همیشه

مصرف سوخت این موتور نیز بر اساس اعلام EPA برابر با ۱۳ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۱۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) مسیر شهری، ۱۹ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۱۲.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) در بزرگراه و ۱۵ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۱۶.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) در سیکل ترکیبی خواهد بود.

موتورهای دیزل

برای این خودرو یک موتور دیزل شش سیلندر ۳.۰ لیتری توریو دیزل وجود داشته که در دو گونه و پیکربندی مختلف به مشتریان عرضه می‌گردد. این موتوز که قابل نصب در تیپ‌های Limited، Overland و Summit را داشته توانایی تولید نیرویی معادل ۲۴۰ اسب بخار و گشتاور ۴۲۰ پاوند بر فوت (معادل ۵۷۰ نیوتون متر) را دارد. این پیشرانه جیپ گرند چروکی را در عرض ۷.۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسانده و حداکثر سرعت آن نیز به ۱۱۲ مایل در ساعت (معادل ۱۸۰ کیلومتر در ساعت) محدود شده است.

جیپ گرند چروکی با این پیشرانه و سیستم انتقال قدرت به چرخهای عقبی، بر اساس اعلام EPA مصرفی معادل ۲۲ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۱۰.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) در مسیرهای شهری، ۳۰ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۷.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) در مسیرهای بزرگراهی بوده و مصرف میانگین آن در سیکل ترکیبی برابر با ۲۵ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۹.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) است.

جیپ گرند چروکی 2017، لوکس‌تر از همیشه

مصرف گونه چهار چرخ متحرک این خودرو نیز بر اساس اعلام EPA مصرفی معادل ۲۱ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۱۱.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) در مسیرهای شهری، ۲۸ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۸.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) در مسیرهای بزرگراهی بوده و مصرف میانگین آن در سیکل ترکیبی برابر با ۲۴ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۹.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) است. جیپ گرند چروکی با استفاده از این پیشرانه توربو دیزل ۳.۰ لیتری توانایی یدکی کشی باری به وزن ۷.۴۰۰ پاوند (۳.۳۵۶ کیلوگرم) را خواهد داشت.

ایمنی و تجهیزات کمک رانندگی

از تجهیزات ایمنی جیپ گرند چروکی ۲۰۱۷ می‌توان به ترمزهای ضد قفل (ABS) دیسکی برای هر چهار چرخ، شش عدد ایربگ (دو عدد برای سرنشینان جلو، دو عدد جانبی جلویی و دو عدد پرده‌ای جانبی) ، سیستم کنترل پایداری (Stability Control)، سیستم کنترل کشش (Traction Control) و دوربین کمکی دنده عقب و همچنین کمربندهای ایمنی سه نقطه‌ای برای سرنشینان صندلی‌های عقبی اشاره نمود.

تجهیزات کمکی دیگری نیز که برای این خودرو در نظر گرفته شده شامل مواردی مانند سیستم نمایش نقاط کور خودرو و سیستم جلوگیری از برخورد در بخش جلو با استفاده از رادار، سیستم نمایش فشار باد تایرها (TPMS) و قفل کودک برای صندلی‌ها عقب بوده که در مجموع این خودرو را به نمونه‌ای مجهز و ایمن تبدیل کرده است. این خودرو در ارزیابی‌های NHTSA (سازمان ملی بزرگراه‌ها و ایمنی) در مدل دیفرانسیل عقب (RWD) موفق به کسب ۴ ستاره از پنج ستاره ممکن در تست‌ها تصادف شده و مدل چهار چرخ متحرک (AWD) با توجه به کنترل بیشتر بر چرخ‌ها بالاترین امتیاز ممکن را کسب نموده است.
جیپ گرند چروکی 2017، لوکس‌تر از همیشه
تجربه رانندگی

حرکت جیپ گرند چروکی در سطح جاده نرم بوده و راننده کنترل کاملی را بر خودرو دارد. هرچند سیستم تعلیق اندکی سفت و اسپرت بوده اما این مساله در حدی نیست که موجب فشار به کابین و سرنشینان گردد. حتی موتور پایه شش سیلندر خورجینی نیز عملکرد بالایی داشته و مدل‌های مجهز به پیشرانه‌های هشت سیلندر خورجینی و به خصوص تیپ SRT عملکردی بسیار بالا دارند.
جیپ گرند چروکی 2017، لوکس‌تر از همیشه

این خودرو در تمامی پیشرانه ها توانسته با ایجاد یک ترکیب مناسب بین قدرت تولیدی و چسبندگی به جاده، تجربه‌ای فراموش نشدنی را برای این خودرو بزرگ برای راننده و سرنشینان رقم زند. موتور شش سیلندر خورجینی توربو دیزل موجود برای این خودرو نیز با توجه به تولید گشتاور در دورهای پایین عملکردی قابل قبول داشته و شتاب مناسبی را برای جیپ گرند چروکی به ارمغان می‌آورد.

رقبا

این خودرو همانطور که پیشتر نیز اشاره شد با قیمتی مابین ۳۰.۵۰۰ دلار تا ۶۸.۰۰۰ دلار (مابین ۱۱۴ تا ۲۵۵ میلیون) در تیپ‌ها و سطح تجهیزات مختلف دارد. جیپ گرند چروکی در کلاس بدنه خود با رقبایی بسیار قدرتمند روبرو بوده که برخی از این رقبا عبارتند از:

  • دوج دورانگو (Dodge Durango) با قیمت پایه ۳۱.۰۰۰ دلار (معادل ۱۱۶ میلیون تومان)
  • فورد اج (Ford Edge) با قیمت پایه ۳۰.۰۰۰ دلار (معادل ۱۱۲.۵ میلیون تومان)
  • کیا سورنتو (Kia Sorento) با قیمت پایه ۲۶.۵۰۰ دلار (معادل ۱۰۰ میلیون تومان)
  • هیوندای سانتافه اسپورت (Hyundai Santa Fe Sport) با قیمت پایه ۲۶.۵۰۰ دلار (معادل ۱۰۰ میلیون تومان)
  • نیسان مورانو (Nissan Murano) با قیمت پایه ۳۰.۵۰۰ دلار (معادل ۱۱۴ میلیون تومان)
  • فولکس واگن توارگ (Volkswagen Touareg) با قیمت پایه ۵۰.۵۰۰ دلار (معادل ۱۸۹ میلیون تومان)
  • لکسوس (Lexus) مدل RX با قیمت پایه ۴۴.۰۰۰ دلار (معادل ۱۶۵ میلیون تومان)

جیپ گرند چروکی 2017، لوکس‌تر از همیشه
جیپ گرند چروکی 2017، لوکس‌تر از همیشه
جیپ گرند چروکی 2017، لوکس‌تر از همیشه
جیپ گرند چروکی 2017، لوکس‌تر از همیشه

تیپ SRT جیپ گرند چروکی نمونه‌ای متفاوت و بسیار پرقدرت با سرعت و شتاب بالا بوده و با قیمت پایین خود رقبایی مانند نمونه‌های زیر را پیش رو دارد:

  • ب ام و X۵M با قیمت پایه ۱۰۰.۰۰۰ دلار (معادل ۳۷۵ میلیون تومان)
  • مرسدس AMG مدل GLE۴۳ با قیمت پایه ۶۸.۰۰۰ دلار (معادل ۲۵۵ میلیون تومان)
  • پورشه کاین توربو با قیمت پایه ۱۱۸.۰۰۰ دلار (معادل ۴۴۲ میلیون تومان)
  • لندروور رنجروور اسپرت (Land Rover Range Rover Sport) با قیمت پایه ۸۲.۰۰۰ دلار (معادل ۳۰۷ میلیون تومان)

جیپ گرند چروکی 2017، لوکس‌تر از همیشه
جیپ گرند چروکی 2017، لوکس‌تر از همیشه
جیپ گرند چروکی 2017، لوکس‌تر از همیشه
جیپ گرند چروکی 2017، لوکس‌تر از همیشه
جیپ گرند چروکی 2017، لوکس‌تر از همیشه

سخن آخر

در مجموع می‌توان گفته که جیپ گرند چروکی مدل ۲۰۱۷ نسبت به نمون‌های قبلی دچار پیشرفت شده و علاوه بر ظاهری و کابین بروز، از موتورها و پیشرانه ‌ها قدرتمندی نیز برخودار شده است. این خودرو نسبت به کلاس بدنه خود از تجهیزات قابل قبولی سود برده و سیستم‌ها و تجهیزاتی مانند روکش‌ها صندلی چرمی و سیستم صوتی با کیفیت بسیار بالا به صورت استاندارد در آن قرار گرفته و تمامی قطعات قابل تنظیم در کابین به صورت الکترونیکی کنترل می‌شوند.
جیپ گرند چروکی 2017، لوکس‌تر از همیشه

سواری با این خودرو نیز بسیار نرم و راحت بوده و علیرغم استفاده از سیستم تعلیق خشک و سخت، سرنشینان حتی در مسیرهای طولانی نیز از راحتی کافی برخوردار بوده و دچار خستگی نخواهند شد. علاوه بر این، جیپ گرند چروکی نمونه‌ای بسیار مناسب برای خوانواده‌ها برای گشت و گذار در جاده‌های بین شهری و اتوبان‌ها و همچنین ماجراجویی در مسیرهای فرعی و خاکی خواهد بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      البته رقبا بيشترازيناهستن
      هندا مزدا آئودي تويوتا نيسان ولوو
      حداقل هركدوم يكي دو مدل خيلي قدرتمند براي رقابت دارن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج