جاباما
۵۲۸۳۷۲
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

رشد آمار طلاق در برخی استان‌ها متوقف شد

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رشد آمار طلاق از سال ۹۳ در برخی از استان‌ها متوقف شد، گفت: این در حالی است که در سال ۹۲ در برخی از استان‌ها طلاق رشد ۳۵ تا ۴۰ درصدی داشت و در هر یک ساعت ۹ طلاق به ثبت می‌رسید.

خبرگزاری ایلنا: رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رشد آمار طلاق از سال ۹۳ در برخی از استان‌ها متوقف شد، گفت: این در حالی است که در سال ۹۲ در برخی از استان‌ها طلاق رشد ۳۵ تا ۴۰ درصدی داشت و در هر یک ساعت ۹ طلاق به ثبت می‌رسید.

سلمان خدادادی، رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره ارزیابی وضعیت طلاق در دولت یازدهم اظهار کرد: از سال ۱۳۸۵ روند آسیب‌های اجتماعی در کشور بنا به دلایلی رو به افزایش بود که خوشبختانه با تاکیدات مقام معظم رهبری برای رفع این آسیب‌ها اکنون شاهد روند کاهش این آسیب‌ها هستیم.

او با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری همواره بر رفع آسیب‌های اجتماعی تاکید دارند، گفت: روند آسیب‌های اجتماعی در حوزه‌های مفاسد اخلاقی، طلاق، حاشیه‌نشینی و اعتیاد به دلیل عواملی از جمله مسائل اقتصادی، بیکاری، عدم آموزش‌های قبل ازدواج و انجام مشاوره و ... باعث رشد غیرمعمول این آسیب‌ها شده بود.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: آسیب‌های اجتماعی از سال ۸۵ روند افزایش غیرمعمولی داشت در حالی که روند رشد این آسیب‌ها در سال‌های قبل طبیعی بود.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۹۲ در برخی از استان‌ها طلاق رشد ۳۵ تا ۴۰ درصدی داشت و در هر یک ساعت ۹ طلاق به ثبت می‌رسید.

خدادای با اشاره به جلسات متعددی که در یک سال و نیم گذشته با دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در این ارتباط برگزار شده است، گفت: این روند رو به رشد تا اواخر سال ۹۳ ادامه داشت اما با تاکیدات مقام معظم رهبری برای رفع این موضوع و جلسات متعددی که برگزار شد، این روند افزایشی در برخی از استان‌ها متوقف یا رو به کاهش رفت.

او در این باره به توضیحات بیشتری پرداخت و گفت: از سال ۹۳ به بعد با تلاش دستگاه‌های مربوطه و همکاری بین آنها رشد طلاق در برخی از استان‌ها متوقف شد و در برخی از استان‌ها مانند یزد نیز رو به کاهش رفت.

وی با اشاره به بحران حاشیه نشینی در برخی کلان شهرها گفت: حاشیه‌نشینی در برخی از شهرها مانند مشهد، معضل جدی بود و از یک آسیب اجتماعی به موضوعی امنیتی تبدیل شده بود که با اقدامات مثبتی که صورت گرفته، شاهد بهبود اوضاع هستیم.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: خوشبختانه در یک سال و نیم اخیر اورژانس اجتماعی در شهرهای بزرگ راه‌اندازی شد و اقدامات مختلفی صورت گرفته که باعث کاهش و توقف مشکلات اجتماعی شده است.

خدادادی خاطرنشان کرد: بهبود اوضاع و کاهش یا توقف برخی از آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق به معنی ریشه‌کن شدن آن‌ها نیست و ما در حل این مسائل نیازمند همکاری همه بخش‌ها هستیم، چرا که این مسائل فرابخشی است و همه دستگاه‌ها از جمله دولت، نیروی انتظامی، نهادهای حاکمیتی، بخش‌خصوصی باید برای رفع این معضلات تلاش کنند.

وی با تاکید بر اینکه رفع آسیب‌های اجتماعی به زودی قابل حل نیست، تصریح کرد: در طول یکسال و نیم گذشته روند بهبود این آسیب‌ها امیدوار کننده بوده است. به طور مثال در شهر تبریز امروز معتاد متجاهر نداریم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج