جاباما
۵۲۸۲۶۳
۶ نظر
۵۰۱۲
۶ نظر
۵۰۱۲
پ

تشریح پرونده فساد ۱۲۰ میلیون دلاری

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور گفت: با رسیدگی به ۱۰ پرونده مربوط به سوء استفاده‌های مالی از صندوق بازنشستگی کشور در محاکم قضایی ۱۲۰۰ میلیارد تومان از اموال این صندوق بازگردانده شده است اما استدعا داریم بازپرسی ویژه برای دو پرونده باقی‌مانده تشکیل شود.

خبرگزاری فارس: محمود اسلامیان؛ مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور در رابطه با پرونده مالی صندوق بازنشستگی و اموالی که به این مجموعه برگردانده نشده گفت: بحث فساد اقتصادی و برخورد با آن موضوعی ملی است و هر کسی که خطا کرده فرقی نمی‌کند که از چه جناحی باشد اگر ملاحظات سیاسی پیش بیاید اعتماد مردم از بین می‌رود.

وی ادامه داد: در دولت گذشته از یکی از پتروشیمی‌های ما فردی به نام «م.ن» که اکنون ساکن آمریکا است رقمی بدون ضمانت لازم می‌گیرد که این اولین تخلف بوده چرا که زمانی فردی ۱۰۰ میلیون دلار به کسی می‌دهد قاعده تجارت این است که ۱۵۰میلیون دلار به عنوان ضمانت از وی بگیرد اما این اتفاق نیفتاده است و این اولین خطای مدیران وقت بوده است.

اسلامیان افزود: بنابر این ۱۲۰ میلیون دلار از اعتبارات صندوق رفته و ما با سختی و مکافات ۲۰ میلیون دلار را بازپس گرفتیم اما همچنان ۱۰۰ میلیون دلار آن باقی مانده و اکنون پرونده در محکومه قضایی است.

وی گفت: دو سال است که این پرونده در محاکم قضایی مطرح شده و متهمان آن مشخص است و امیدواریم هر چه زودتر به آن رسیدگی شود.

وی با بیان اینکه طرف حساب این پرونده‌ها حدود ۲ میلیون فرد فرهیخته بازنشسته است، گفت: ۱۰ پرونده قضایی داشته‌ایم که ۸ پرونده به کمک دستگاه قضا رسیدگی شده و اموال ما برگشته است.

اسلامیان گفت: یک پرونده دیگر نیز مربوط به شرکت نفت‌کش است که به دلیل شرایط تحریم، ۲۵۰ میلیون یورو به فردی داده می شود که متاسفانه از این میزان فقط ۵ کشتی برایمان باقی مانده که ارزش ۷۰ تا ۸۰ میلیون یورو بیشتر ندارد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور گفت: بهتر است به صورت ویژه به این دو پرونده رسیدگی شود و انتظار داریم رئیس قوه قضائیه دستور ویژه بدهد چرا که در سیستم جاری قضایی تعداد پرونده‌ها زیاد است و بنده به نمایندگی از یک میلیون و ۳۰۰ هزار فرهیخته کشور می‌خواهم برای این پرونده بازپرسی ویژه تشکیل شود.

وی گفت: از وجود ۱۰ پرونده‌ای که در این رابطه در محاکم قضایی بوده ۱۲۰۰ میلیارد تومان به صندوق بازنشستگی بازگشته اما استدعا داریم بازپرسی ویژه در دادستانی تهران تشکیل شود.

وی افزود: مطمئن هستم که اعتبار یکی از این پرونده‌ها قابلیت برگشت دارد اما پرونده دیگر بحث‌های بین‌المللی دارد که باید دنبال شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمدجواد

      یا خدا چطوری میشه آخه مگه درو پیکر نداره !

    • علی

      چه تاراجی شده !!!!
      رقم خیلی بیشتر از 120 میلیون دلار است
      چون
      120000000*3800=456000000000
      طبق خبر 456 میلیارد تومان اختلاس شده اونوقت چطوری 1200 میلیارد تومان برگردانده شده !!!

      خدایا با این رقمها هر کشوری را میشد گلستان کرد

      !!!!!!!!!!!!!!
      1200/000/000/000 تومان بزور برگدانده شده ببین اصلش چقدر بوده

    • بدون نام

      واقعا که عجب کشور گل و بلبلی داشتیم ما اونوقت میخواهیم یک وام 10 میلیونی بگیرم باید کلی ضامن و سند و چک و غیره تهیه کنیم واقعا چه حبره این دولت پاک دست کجاست؟

    • بدون نام

      تا وقتی بازنگری اساسی در دستگاه نظارتی نشود وضعیت فساد همین است

    • بدون نام

      100میلیون 100 میلیون از این سرمایه ملت را می دزدند.واز کشور خارج میکنند. من کاری ندارم این آشغالها در زمان چه دولتی این دزدی ها رو انجام دادند.....بعد که صحبت یارانه 250 هرار تومانی میشود. یکسری خودشونو. ... میدن که نمیشه نمیشه...عوام فریبیه....خوب آقایانی که خودتونو .... بیاید بنشیند حساب کنید .امثال خاوری تا بابک زنجانی که همشون از دولت بودن چقدر اختلاس کردن چقدر دزدی کردن..جمع بزنید نفری چند میلیون به هر ایرانی میرسید.. زیاد فشار به خودتان نیارید. فقط پولی که خاوری از ایران خارج کردن.و یاران گمنامشان......با آن پول میشد نفری یکصدو پنجاه میلیون تومان به هر ایرانی بلاعوض پرداخت کنید...خوب به بگوئید اگر اینطور میشد.. الآن شاهد .فقر.فساد..بیکاری..روکود..بودیم.......

    • ایرانی

      یارانه ها باید بیشتر بشود
      کسانی که مخالفند همین اختلاس گران هستند
      یارانه هاباید افزایش یابد
      درود بر رییسی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج