۵۲۸۱۱۸
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

رکورد احداث خط لوله در کشور شکسته شد

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز با بیان اینکه رکورد احداث خط لوله در کشور شکسته شد افزود: علی‌رغم این‌که میانگین اجرای خصوصی لوله ۱۰۰ کیلومتر بوده، سال گذشته توانستیم ۷۰۰ کیلومتر خط لوله اجرا داشته باشیم. همچنین ۲۴ تربو کمپرسور، ۵ ایستگاه تقویت فشار و ۵ واحد تقطیر نصب شد.

خبرگزاری ایسنا: مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز با بیان اینکه رکورد احداث خط لوله در کشور شکسته شد افزود: علی‌رغم این‌که میانگین اجرای خصوصی لوله ۱۰۰ کیلومتر بوده، سال گذشته توانستیم ۷۰۰ کیلومتر خط لوله اجرا داشته باشیم. همچنین ۲۴ تربو کمپرسور، ۵ ایستگاه تقویت فشار و ۵ واحد تقطیر نصب شد.

حسن منتظر تربتی در حاشیه سومین روز بیست و دومین نمایشگاه نفت با بیان اینکه سال گذشته شرایط مطلوبی از لحاظ اجرایی داشتیم، اظهار کرد: در اجرای خطوط لوله و احداث ایستگاه‌های تقویت فشار وضعیت مطلوبی داشتیم زیرا بخشی از نگرانی‌های ما از نظر مسایل مالی کم شد و توانستیم زیرساخت‌های اجرایی و نیازهای تربو کمپرسور را برطرف کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مسایل مربوط به انتقال پول حل شده و می‌توانیم ال‌سی باز کرده و مراودات پولی داشته باشیم، تصریح کرد: سال‌ جاری به لحاظ تامین لوله‌های مورد نیاز شرایط مطلوبی داشتیم و در کل همه چیز مهیا بود که بتوانیم پروژه‌ها را اجرایی کنیم.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز افزود: علی‌رغم این‌که میانگین اجرای خصوصی لوله ۱۰۰ کیلومتر بوده، سال گذشته توانستیم ۷۰۰ کیلومتر خط لوله اجرا داشته باشیم. همچنین ۲۴ تربو کمپرسور، ۵ ایستگاه تقویت فشار و ۵ واحد تقطیر نصب شد. شرایط برای امسال و سال آینده نیز بهتر شده و علی‌رغم اینکه نگرانی‌های مالی داشتیم بدهی به پیمانکاران نداشتیم و به فاصله یک هفته مطالبات‌شان را پرداخت کردیم.

تربتی با بیان اینکه توانستیم نیاز به لوله‌ها را قبل از اجرای پروژه‌ها برطرف کنیم، افزود: اکنون نیاز کشور به لوله‌های ۵۶ اینچ برطرف شده و سعی می‌شود در قطرهای دیگر نیز نیاز خود را قبل از شروع پروژه برطرف کنیم. همچنین در نظر داریم رکورد اجرای ۷۰۰ کیلومتر خط لوله را در سال‌جاری به هزار کیلومتر برسانیم و طراحی ۷ ایستگاه تقویت فشار را نیز آغاز کنیم.

وی ادامه داد: از جمله مزیت‌های اجرای این پروژه‌ها و افزایش خطوط این است که معمولا برای هزار کیلومتر خط لوله می‌توانیم به‌طور همزمان ۳۰۰۰ نفر را به‌صورت دائم و به مدت سه سال درگیر کار کنیم که علاوه بر شغل‌های ثابتی که ایجاد می‌شود به مشاغل ثانویه نیز خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز با تاکید بر اینکه پروژه‌ها هم راستا با محیط زیست است ،گفت: در سه سال گذشته به طبع به جایگزین گاز با سوخت مایع ۵۰ میلیارد لیتر فرآورده کمتر مصرف شد.

تربتی با اشاره به طرح موفق اتصال زاهدان به شبکه گاز کشور افزود: در حال حاضر هیچ استانی بدون گاز وجود ندارد و پروژه خط لوله گاز ایرانشهر به چابهار نیز باعث توسعه پتروشیمی و فولاد خواهد شد.

وی پروژه تامین گاز شمال کشور را نیز از جمله پروژه‌های مثبت عنوان کرد و گفت: در سال‌های گذشته کشور ترکمنستان به بهانه افزایش قیمت و با تهدیداتی اقدام به قطع گاز ایران می‌کرد اما امسال ما با اجرای پروژه ۱۱۰ روزه توانستیم تامین گاز مناطق شمالی کشور را به بهترین نحو انجام دهیم.

وی با اشاره به اجرای پروژه صادرات گاز به عراق از نفت‌شهر اظهارداشت: این پروژه باعث شد هیچ‌گونه قطعی گاز در کرمانشاه و کردستان نداشته باشیم و اکنون نیز بسترهای لازم برای صادرات گاز به بغداد فراهم شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج