جاباما
۵۲۸۱۰۱
۵ نظر
۵۰۰۱
۵ نظر
۵۰۰۱
پ

جوابیه ستاد رئیسی به آخوندی

ستاد انتخاباتی رئیسی نامزد انتخابات ریاست جمهوری، با صدور پیامی صحبت های آخوندی وزیر راه و شهرسازی را دور از اخلاق دانست.

خبرگزاری مهر: روابط عمومی ستاد انتخاباتی سید ابراهیم رئیسی نامزد انتخابات ریاست جمهوری در واکنش به صحبتهای دور از اخلاق وزیر محترم راه و شهرسازی، با صدور پیامی پاسخ داده است.

متن کامل پاسخ روابط عمومی ستاد انتخاباتی رئیسی به شرح زیر است:

آقای آخوندی وزیر راه و شهرسازی در واکنشی شتابزده به سخنان کارشناسانه حجت الاسلام رئیسی درباره مسکن مهر، به بیان حرف‌هایی پرداخته‌اند که نه وجهه کارشناسانه داشته و نه با وجود دعوت آقای روحانی به رعایت اخلاق، اخلاق را رعایت کرده است. از آنجایی که مشکل مسکن یکی از مشکلات دردآور مردم است، موارد زیر به استحضار مردم عزیز ایران می‌رسد:

۱ - آقای آخوندی مدعی شده اند که تنها ۹۰ هزار مسکن مهر باقی مانده است. با توجه به اینکه مجموع مسکن مهر دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد بوده، طبق ادعای آقای آخوندی می بایست تاکنون بیش از دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر تحویل متقاضیان شده و برای آن دفترچه اقساط بانکی صادر شده باشد. اما بر اساس آمار بانک مسکن تنها یک میلیون و ۷۵۰ هزار دفترچه اقساط صادر شده است. آقای آخوندی توضیح بدهند که در این میان ۵۵۰ هزار مسکن مهر چه شده است؟ آیا آمار رسمی بانک مسکن مخدوش است یا آمار ایشان؟

در حقیقت با آمار فوق در صد پیشرفت مسکن مهر در دولت یازدهم حتی کمتر از سالانه ۶ درصد ارزیابی می شود.

۲ -پدیده جالبی که در دوران مدیریت ایشان رخ داده، صدور دفترچه اقساط برای واحدهایی است که هنوز تحویل نشده است! در حال حاضر برخی متقاضیان مسکن مهر هم مجبور به پرداخت اقساط بوده و بدلیل عدم تحویل واحد، همزمان باید اجاره خانه بدهد. لذا آمار واقعی واحدهای تحویلی، کمتر از آمار دفترچه‌های اقساط صادر شده است. طبق سخنان آقای آخوندی در مجلس در سال ۹۴، برای ۲۶۰ هزار واحد مسکن مهر بدون تحویل به مردم دفترچه اقساط صادر شده است. این ظلم مضاعفی است که به متقاضیان مسکن مهر شده و بنظر می رسد هدف آن آمارسازی برای و پوشاندن عملکرد ضعیف ایشان است.

۳ - به آقای آخوندی توصیه می‌کنیم گزارش کمیسیون اصل ۹۰ مورخ مهر ماه ۹۵ مجلس دهم که اتحاد سیاسی آن با دولت یازدهم روشن است در خصوص مسکن مهر را مطالعه کند. در این گزارش آمده است:

" از مجموع ۱۰۷۱ شهر تاکنون پروژه های ۶۷۵ شهر صرفاً از نظر ساخت به اتمام رسیده است در صورتی که از این تعداد تنها ۳۹۱ شهر بطور کامل خاتمه یافته و پروژه مسکن مهر در آنها بسته شده است". آیا از این عبارت می توان اتمام مسکن مهر را برداشت کرد؟

۴ - خوب است آقای آخوندی صداقت به خرج دهند و به مردم توضیح دهند که چرا ۱۱۷ هزار واحد مسکن مهر بدون متقاضی است؟ آیا این ۱۱۷ هزار واحد قابل سکونت است؟ آیا زیرساخت‌های آب و برق و گاز و ... پروژه های مزبور آماده است؟ چه میزان از متقاضیان این ۱۱۷ هزار واحد به دلیل تاخیر چندساله در تحویل آن متضرر شده و از تقاضای خود منصرف شده‌اند؟ آیا عملکرد ضعیف شما و مدیرانتان موجب نشده است مردم نیازمند مسکن قید خانه‌دار شدن را برای همیشه بزنند؟ بهتر نیست به جای " ۱۱۷ هزار فاقد متقاضی" از عبارت" ۱۱۷ هزار انصرافی" استفاده کرد؟

۵- مشخص است وزیری که در ویلای مجلل لواسان سکونت دارد و یک بار هم در تجمعات اعتراضی گسترده متقاضیان مسکن مهر حضور پیدا نکرده و سخنان دردمندانه آنانی که فرش زیر پای خود را به امید خانه دار شدن فروخته اند از نزدیک نشنیده است از عبارت مزخرف برای مسکن مهر استفاده کند. در بی تفاوتی وزیر و همکاران وی نسبت به طرح مسکن مهر و متقاضیان آن همین بس که مدیرعامل شرکت شهرهای جدید و مسئول مستقیم طرح مسکن مهر در شهرهای جدید، ریاست ستاد رئیس جمهور فعلی در استان مازندران را بر عهده گرفته و قریب به یک ماه است که برای فعالیت های انتخاباتی مرخصی گرفته‌اند و کار را رها کرده‌اند.

در پایان از آقای آخوندی دعوت می‌شود تا در یکی از مکان‌هایی که در آن مسکن مهر در حال ساخت است (مانند شهر پردیس) حضور یافته و با نماینده ستاد انتخاباتی حجت الاسلام رئیسی درباره مسکن مهر مناظره نمایند. به امید آنکه مردم شناخت بهتری از عملکرد دولت یازدهم در زمینه مسکن مهر به دست آورند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمدرضا بختیار

      ارث بدی از دولت قبل برای فریب افکار عمومی به جا گذاشته شد و بحث مناظره همه با هم مناظره می خواهند صورت دهند پشتبندش هم مشاجره رسانه ای و پایانش مشاعره؛شخصا به دلیل برخورد های آخوندی با خبر نگار و مترجم و...خوشم نمی آید ولی از اینکه به مسکن مهر اعتنایی نداشتند باید تشکر کرد ستاد انتخاباتی آقای ریسی فقط یک بعد مسئله را می بینند ولی ابعاد دیگر این پروژه مسکن مهر هزینه های خدماتی آب و برق و گاز و حتی راههای عمرانی و حمل ونقل و دور بودن شهرکها از شهر و هزینه های شهر سازی و ایجاد محیط امن برای سکونت را متاسفانه نادیده گرفته اند و حتی عدم هماهنگی بین دستگاه ها و بخش های دولتی وجود دارد و از طرف شهرداری ها مجوز آبرسانی و گاز رسانی صادر نمی شود و یا در قبال دریافت هزینه های جاریه مبادرت به صدور مجوز می کنند

    • ایران دوست

      سلام
      دمت ڱرم
      این جمله آخرت خیلی زیبابود
      ویلالواسان ڪه ارزشش چندده میلیارده
      ازڪجاآورده؟؟؟
      خدامیدونه

    • سعید

      افتضاحی که دولت کج دستان با احداث این مسکن مهر براه انداخت بر کسی پوشیده نیست موقعیت غیر قابل سکونت بعضی از این آپارتمان ها در بعضی از شهرها چنان افتضاح بود که حتی همان مردم مستعضف!! هم به زندگی در آن نبودند، این طرح فقط ممری شد برای دزدی و غارت عده ای. در ضمن شما نام چندتا از وزرای دولت قبلییتان را بفرما که در جنوب شهر و شهرکهای اطراف تهران سکونت داشتن.

    • بدون نام

      احسنت آقای رئیسی حرف دل قشرضعیف که باهزار امیدوآرزو صاحب خونه دارن میشن مثل ما یکسال اقساط میدادیم ولی ازتحویل خبری نبود تازه کامل هم نشده تحویل دادن یه کاغذ جلومون گذاشتن که بنویسید وامضا کنین که کامل تحویل گرفتیم بعد سند بدیم واقعا این وضع ماست آخوندی وروحانی خودت برو اونجا زندگی کن ببین میتونی بااون امکانات کم وابتدایی سرکن بعد به فکر فقیربدبختا باش

    • بدون نام

      رییس چرا به ۲ قسمت از انتقاد جواب ندادی
      1 واگذاری ساخت به شرکت های ترکیه ای
      2 بدون متقاضی بودن بخش قابل توجهی از این خانه ها که نشانگر عمق بیسوادی مسولین وقت می باشد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج