۵۲۷۵۵۷
۳ نظر
۵۰۰۸
۳ نظر
۵۰۰۸
پ

دشنام حین ورزش توان شما را افزایش می‌دهد

افرادی که از لحاظ فیزیکی فعال هستند می‌توانند روی دوستان و اطرفیان خود نیز تاثیرگذار باشند تا آنها نیز زندگی پر تحرکی داشته باشند و برای تقویت سلامت خود سراغ برنامه‌های ورزشی مختلف بروند.

وب سایت تک شات: افرادی که از لحاظ فیزیکی فعال هستند می‌توانند روی دوستان و اطرفیان خود نیز تاثیرگذار باشند تا آنها نیز زندگی پر تحرکی داشته باشند و برای تقویت سلامت خود سراغ برنامه‌های ورزشی مختلف بروند. بدون شک یک برنامه ورزشی روتین و تکرای نمی‌تواند نتایج چندان شگفت آوری به همراه داشته باشد به همین دلیل افراد همواره در تلاشند تا راه‌های منحصر به فردی را پیدا کنند تا تمرینات ورزشی‌شان اثربخشی بیشتری داشته باشد.

دشنام حین ورزش توان شما را افزایش می‌دهد

برخی از فراد حین انجام تمرینات ورزشی به منظور اثر بخشی بیشتر به موسیقی گوش می‌دهند و برخی دیگر با دوستان خود همراه می‌شوند. اکنون نتایج یک مطالعه روان شناسی جدید نشان می‌دهد که دشنام دادن حین تمرینات ورزشی می‌تواند اثربخشی بسیار بالایی داشته باشد.

مطابق با تحقیقی که پیش از این توسط روانشناسی به نام Richard Stephens و تیم او از دانشگاه Keele انجام شده بود، دشنام دادن می‌تواند تحمل درد را راحت‌تر کند. اما این محققان نمی‌دانستند که دلیل قابل تحمل تر شدن درد با دشنام دادن چیست و تنها حدس می‌زدند که این کار "واکنش جنگ یا گریز" را در افراد تحریک می‌کند. جنگ یا گریز یا واکنش فیزیولوژیک است که جانوران در پاسخ به ادراکاتشان نسبت به موقعیت های خطرناک برای نجات از خود نشان می‌دهند.

این محققان مدتی بعد به این فرضیه رسیدند که اگر دشنام دادن درد را قابل تحمل‌تر می‌کند، باید بتواند افراد را قدرتمندتر کند. به اعتقاد این محققان افراد زمانی از دشنام استفاده می‌کنند که به خودشان آسیب رسانده باشند و زمانی که به دنبال تقویت عملکرد خود هستند.

این محققان به منظور بررسی این فرضیه، ۸۱ شرکت کننده که فعالیت‌های فیزیکی انجام می‌دادند را جمع کردند، نتایج بررسی‌های آنها نشان داد که دشنام دادن موجب تحریک واکنش جنگ یا گریز نمی‌شود اما می‌تواند عملکرد افراد را حین انجام تمرینات ورزشی تقویت کند.

این ۸۱ شرکت کننده به دو گروه با دستورات ورزشی مختلف تقسیم شدند. گروه اول شامل ۲۹ شرکت کننده با میانگین سنی۲۱ سال می‌شد که وظیفه داشتند فعالیت‌های ورزشی کوتاه اما سنگین انجام دهند. گروه دوم که شامل ۵۲ شرکت کننده با میانگین سنی ۱۹ سال می‌شد وظیفه داشتند تست Handgrip را انجام دهند.

شرکت کنندگان سپس یک دشنام خاص را انتخاب کردند، ترجیحا واژه‌ای که در زمان‌های درد آنها را فریاد می‌زنند و گروه دیگر نیز واژه‌ای خنثی که از آن برای توصیف یک میز استفاده می‌کنند. محققان سپس از شرکت کنندگان درخواست کردند که حین انجام تمامی تست‌های خود این واژه دشنام را تکرار کند. شرکت کنندگان این دشنام را با صدای بلند فریاد نمی زدند و آن را با صدایی یکنواخت ادا می‌کردند.

نتایج این بررسی نشان داد که طی ۵ ثانیه اول تست قدرتی ۳۰ ثانیه ای گروهی که دشنام می‌دادند دارای ۴ درصد توان بیشتری در مقایسه با گروه دیگر بودند. عملکرد کلی گروهی که دشوار می دادند نیز در انجام این تست ۳۰ ثانیه ای در مقایسه با گروه دیگر ۲ درصد بهتر بود. این نتایج در تست دوم نیز با افزایش ۸ درصدی عملکرد گروهی که دشنام می دادند، تکرار شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پس من از فردا فحش های ناجور میدم تو باشگاه

    • بدون نام

      پس ماها تحقیق شده توی استادیوم و فضای مجازی دشنام میدیم.
      لطغا روی سایر کارهای ما هم دلیل علمی بیارید.
      با تشکر از دانشمندان.

    • نادیا

      همین یه جا کم بود فحش دادن شکر خدا اونم آزاد شد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج