جاباما
۵۲۷۳۳۵
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

دادستان: دادسرا، خط مقدم مبارزه با فساد است

دادستان تهران گفت: دادسرا خط مقدم مبارزه با فساد است، نباید دل سربازان این جبهه خالی شود.

خبرگزاری ایسنا: دادستان تهران گفت: دادسرا خط مقدم مبارزه با فساد است، نباید دل سربازان این جبهه خالی شود.

عباس جعفری دولت آبادی در همایش قضات و دادسراهای استان تهران ضمن تبریک ایام مبارک ماه شعبان به ارائه گزارشی از عملکرد و وضعیت دادسراهای تهران و شهرستان‌های آن پرداخت و گفت: در سال ۱۳۹۵ دادستانی تهران در مجموع ۶۷۰ هزار پرونده وارده داشته و ۶۷۶ هزار پرونده خروجی. در سال ۹۵، ۴۶۲ هزار پرونده اظهارنظر شده است.

وی با اشاره به وضعیت نیروی انسانی در دادستانی تهران گفت: ۶۳۷ شاغل داریم و ۹۱۴ نفر مصوب داریم. شعب بلاتصدی ما ۶۳ شعبه است. مردم مراجعه می کنند ولی قاضی ندارد. بر اساس مشکلات موجود حدود ۳۰۰ نفر فاقد استخدام رسمی هستند که این مشکل وجود دارد.

دادستان تهران ادامه داد: خیلی تلاش کردیم که در سال ۹۵ سیاست های قوه قضائیه را با اجرا کنیم. یکی از سیاست های مهم مساله زندانها بود که در سال گذشته ۱۶ جلسه را به این کار اختصاص دادیم. از جمله مسائلی که بررسی شد، ملاقات با زندانیان، بازرسی از زندانها، برنامه مدون بازدید از زندانیان، رصد دائمی زندانیان جزای نقدی، تدوین شیوه نامه ملاقات با زندانیان و تشکیل شعب ویژه زندانیان در تمام زندان‌ها از جمله مواردی بود که پیگیری شد.

دولت آبادی با اشاره به موضوع مبارزه با فساد در سال ۹۵ با تاکید بر اینکه این موضوع به خوبی پیگیری شد تصریح کرد: از جمله مواردی که پیگیری شد موضوع معتادان متجاهر، رسیدگی به پرونده‌های اعدام و حبس ابد و ... بود.

دادستان تهران با اشاره به موضوع امنیت عمومی و سرقت تاکید کرد: در موضوع امنیت عمومی و سرقت جلسات خوبی داشتیم. در تهران حداقل بین سه تا ۹ درصد کاهش سرقت و ۲۷ پرونده مهم سرقت، کیفرخواست حدی خورد.

وی با اشاره به موضوع مبارزه با آسیب‌های اجتماعی گفت: در این‌باره جلسات متعددی با حضور مسئولان اجرایی برگزار شد. از جمله مسائلی که پیگیری شد جمع آوری پنج هزار نفر متکدی بود. دیگر موضوع های مورد رسیدگی، پرونده‌های قتل عمد و آدم ربایی بود. در موضوع پیشگیری از وقوع جرم هم، حدود ۳۹۳ فقره دستور در خصوص ساختمان های خطرناک و حدود ۱۷۹۲ فقره دستور در خصوص ساخت و سازهای غیرمجاز بود.

جعفری دولت آبادی در ادامه با اشاره به سیاست‌های اعلامی از سوی رییس قوه قضاییه گفت: هر ساله قوه قضاییه سیاست‌هایی را از زبان رئیس قوه قضاییه اعلام می‌کند، تلاش داشته‌ایم در طول این سال‌ها این سیاست ها را عملی کنیم یکی از مباحثی که در این سیاست‌ها مورد تاکید است موضوع مبارزه با مفاسد اقتصادی است. پرونده‌هایی مانند بابک زنجانی، دکل‌ نفتی و خیلی از پرونده‌های دیگر پرونده‌های بسیار بزرگی بودند که هر کدام برای اینکه جمعی از قضات را درگیر کنند کافی بود. مشکلات و فشارهای زیادی بر قوه قضاییه وارد می‌شد هر کدام از این پرونده‌ها بار زیادی دارند.

دادستان تهران ادامه داد: در بحث ایجاد رویه مشترک در خصوص مرخصی زندانیان پیشنهادی دادیم که در حال بررسی است. در بحث نظارت هم دادستانی بخشی را برای نظارت تشکیل داده، این کار،‌کار بزرگی بود ولی واحدهای نظارتی متعدد شدند. دستگاه های نظارتی نباید متعدد باشند، اگر یک یا دو دستگاه وظیفه نظارت داشته باشند بهتر است. از دیگر مشکلات بحث نظارتی این است که گزارش داده نمی‌شود اگر موضوع رفع نقص است به ما ابلاغ کنند، اگر محرمانه است رییس قوه قضاییه ابلاغ کند.

دادستان تهران در ادامه سخنان خود یکی از دغدغه‌ها و مطالبات مهم قضات را موضوع حمایت‌های قضایی دانست و گفت: یکی از دغدغه‌های قضات پرونده‌های مهم این است که ما که در دل شیر بوده‌ایم از ما حمایت می‌شود؟ شنیدن حمایت از زبان رییس قوه قضاییه باعث دلگرمی خواهد بود. دادسرا خط مقدم مبارزه با فساد است نباید دل سربازان این جبهه خالی شود، دستگاه‌های نظارتی نباید آن‌ها را بترسانند یکی از راهکارهای داشتن قاضی‌های شجاع، ‌حمایت است.

وی با تاکید بر اینکه توجه به کارآمدی و سلامت دستگاه قضایی بسیار مهم است، تاکید کرد: هر چه در حوزه سلامت کار شود موثر خواهد بود، کارهای بسیار موثری توسط رییس قوه قضاییه در این زمینه انجام شده که می‌توان بیشتر هم انجام شود. در مورد نیروهای انسانی در دادسرای تهران با کمبود روبه رو هستیم، در طول این سال‌ها مورد حمایت‌های رییس قوه قضاییه بوده‌ایم ولی فشار کار هم در این‌باره وجود دارد برخی از دادسراها که شانزده بازپرس داشته اکنون دو یا سه بازپرس دارند. برخی از ساختمان‌های ما که موجب ذلت و خاری ما بود با دستور رییس قوه قضاییه ظرف دو سال ساختمان‌هایی برای ما ساخته شد که کار بسیار مهمی بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      در مورد حقوقهای نجومی کاری نکردید کاش با انها نیز برخورد میکردی تا حساب کتاب انها برای قیامت نماند انها باید خودشان بیان اهتداف کنن توبه کنن عذرخواهی کنن چون رسیدگی خدا به حق الناس بسار سخت ازار دهنده خواهد بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج