۵۲۶۴۲۷
۹ نظر
۵۰۰۳
۹ نظر
۵۰۰۳
پ

وکیلی: قالیباف درباره فعالیت‌ فرزندش توضیح دهد

سخنگوی ستاد انتخاباتی حسن روحانی با اشاره به طرح اتهاماتی علیه یکی از وزرای دولت خواستار ارائه توضیحاتی از سوی محمدباقر قالیباف درباره فعالیت‌های فرزندش شد.

خرگزاری ایسنا: سخنگوی ستاد انتخاباتی حسن روحانی با اشاره به طرح اتهاماتی علیه یکی از وزرای دولت خواستار ارائه توضیحاتی از سوی محمدباقر قالیباف درباره فعالیت‌های فرزندش شد.

محمدعلی وکیلی در نشست خبری صبح امروز(شنبه) خود اظهار کرد: در مناظره دیروز ادعا شد فرزند وزیر آمزوش و پرورش مرتکب تخلف قانونی شده است؛ در حالی که مطابق حکم رسمی دادگاه او رسما تبرئه شده یعنی کارش خلاف قانون نبوده است. ایراد می گیرند که چرا فرزند وزیر اقدام به کاسبی کرده؟ خب اگر این ایراد است همین اشکال به فرزند آقای قالیباف هم وارد است. فعالیت‌های تجاری ایشان در خارج و داخل کشور و فعالیت آموزشی و غیر انتفاعی و نام مدرسه ایشان زبانزد است که از نظر من اشکالی ندارد، ولی مشروط به اینکه از رانت فرزند شهردار بودن یا فرزند وزیر بودن استفاده نکنند. لذا به نظر می‌رسد خوب است آقای قالیباف راجع به فعالیت‌های فرزندش الیاس توضیح دهد.

سخنگوی ستاد انتخاباتی حسن روحانی همچنین گفت: سامانه راه‌اندازی شده از سوی قالیباف اقدام شبه آنارشیستی و هرج و مرج طلبانه است.

این نماینده مجلس ادامه داد: بی شک این اقدام برخلاف قانون بود و برای مردم مکتسبه ایجاد می کند. مردم براساس فراخوانی که داده شده در این سامانه ثبت نام می کنند در حالی که کسی نسبت به این موضوع مسئول نیست؛ در واقع اقدامات دوره نامزدی کارکرد تبلیغی دارد و پشتوانه اجرایی ندارد. لذا مردم می توانند با اتکاء به حقی که برایشان ایجاد شده علیه بانی شکایت کنند که این شکایت وارد است. این اقدامات در حالی صورت می گیرد که کشور، قانون دارد و مشخص است که رئیس جمهور، دولت مستقر و مراجع ذیصلاح کدام هستند.

وکیلی اضافه کرد: این اقدام تحت عنوان یک نامزد انتخاباتی انجام می شود ، کسی که فردا فاقد مسئولیت است و این اقدام خلاف امنیت ملی است و انسجام ملی را خدشه‌دار می‌کند و شبیه برخی اقدامات موسساتی است که غیر قانونی از مردم پول می‌گیرند و نهایتا کسی پاسخگو نبود. این اقدام، بازی با اعتماد عمومی است و دستگاه قضائی باید به این مساله ورود کند، چرا که این موضوع جزو وظایف و اختیارات و نامزدها نیست و مدعی العموم می‌توانند جلوی تضییع حقوق مردم را بگیرد.

وی با ابراز امیدواری نسبت به مشارکت حداکثری مردم برای کاهش تهدیدات دشمن تصریح کرد: در گذشته هم تاکید مقامات عالیه نظام این بوده که مشارکت حداکثری مهمتر از نتیجه انتخابات است. شیوه ستادهای انتخاباتی نیز باید در همین راستا باشد؛ زیرا هر شیوه که به مشارکت بیشتر کمک کند در مسیر منافع ملی و در مقابل هر پیامی که از مشارکت بکاهد خلاف مصالح کشور است.

وکیلی با اشاره به شفاف‌تر شدن فضای انتخابات پس از دومین مناظره یادآور شد: در این مناظره هر دو طرف آرایش تیمی پیدا کرده بودند. ما در مناظره اول شاهد دو تیم دو نفره بودیم،‌ اما در مناظره دوم دو تیم سه نفره را شاهد بودیم و آقای میرسلیم از نقش بلاتکلیف در مناظره اول به نقش مکمل تبدیل شد و خودش اسپک زن میدان شد. معلوم می‌شود اتاق فکر واحدی وجود دارد و تقسیم کار صورت می‌گیرد و برای هر کدام نقشی تعیین شده است.

سخنگوی ستاد انتخاباتی حسن روحانی ادامه داد: مناظره دوم جنگ دو شیوه تبلیغاتی صلبی و اثباتی بود. طرف مقابل نشان داد در بعد اثباتی حرفی برای گفتن ندارد و صرفا به طرح ادعاهایی در قالب بیانیه می پردازد. مردم از زبان رقیب چگونگی عملیاتی کردن ادعاها را نشنیده‌اند و مشخص نیست با چه مکانیزم و روشهایی وعده های ۵ و ۶ میلیون شغل را می خواهند محقق کنند، یا یارانه ۲۵۰ هزار تومان و کارانه ۱۵۰ هزار تومانی بدهند. ما در حرف‌های آقای قالیباف تعارض عجیبی را شاهد بودیم. ایشان سال ۸۷ خطاب به رئیس مجلس به اصل یارانه‌ها اعتراض کرد و گفت که روی دیگر سکه یارانه تورم است که البته حرف ایشان در سال ۸۷ حرف درست و علمی بود، ولی اکنون ایشان بدون توجه به موضع سال ۸۷ خود درباره یارانه مدعی است که می‌تواند کارانه ۱۵۰ هزار تومانی بدهد در حالی که نه در منابع درآمدی اتفاقی افتاده نه در جامعه تفاوتی رخ داده است. کارشناسان می گویند اگر قرار باشد منابع کارانه از یارانه تامین شود نتیجه آن بنزین ۴۰۰۰ تومانی، گازوئیل ۲۰۰۰ تومانی و لواش دانه‌ای ۲۰۰۰ تومان خواهد بود.

این نماینده مجلس با اشاره به طرح مسائلی در خصوص آزادی در مناظره کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری گفت: در قضیه املاک نجومی سایتی لیست اموال عمومی را آن هم از مجاری رسمی منتشر کرد و ما شاهد برخورد با این سایت و دستگیری مسئولان بودیم که این شاخص مهمی در رابطه با پایبندی به آزادی مطبوعات، نقد و انتقاد و گردش آزاد اطلاعات است. زل زدن به دوربین و ادعای پایبندی به گردش آزاد اطلاعات و آزادی بیان در شرایطی که چنین عملکردی وجود داشته جزو تناقضات به شمار می رود.

وکیلی ادامه داد: همچنین می توان نحوه برخورد شهرداری با املاک نجومی و نحوه برخورد دولت با حقوق های نجومی را با هم مقایسه کرد. در موضوع حقوق‌های نجومی دولت با جدیت برخورد کرد، با مدیران مربوطه برخورد شد و مدیران سطوح عالی هم عزل شدند و براساس شهادت دیوان محاسبات مبالغ پرداخت شده برگردانده شد، اما در موضوع املاک نجومی کدام املاک پس گرفته شد.

مدیر مسئول روزنامه ابتکار با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب نیز گفت: متاسفانه روز گذشته شاهد بودیم که شهر آفتاب با این همه هزینه و تبیلغات بر سر اهالی فرهنگ فرو ریخت و باران غرفه ها را در بر گرفت.

وی با بیان اینکه باید احساس عدالت در بهره‌مندی از فرصت ها در ستادهای انتخاباتی وجود داشته باشند یادآور شد: این امر اساس امنیت را فراهم می کند که شاخص سنجش عدالت در اداره کشور است. پلمپ برخی ستادها یا اظهار برخی فعالین مجازی به گونه ای که فضای رعب را در کشور ایجاد می کند، خلاف تاکیدات رهبری در ارتباط با انتخابات است و مشارکت حداکثری را خدشه دار می کند. قاعدتا کاندیداها باید از پشتوانه یکسان حاکمیتی برخوردار باشند. در غیر این صورت عدالت زیر سوال می رود و این خلاف اصل مشارکت حداکثری است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تحویل بگیر آقای 96 درصدی

    • hamed

      خدا وکیلی دیگه کم اوردی

    • بدون نام

      نتیجه آن بنزین 4 هزارتومانی نیست،چرا دروغ می گویید، نتیجه آن کاهش فاصله طبقاتی است

    • reza

      چه دل پری داره وکیل الدوله دولت!

    • بدون نام

      درود بر روحانی

    • علی محمد

      بیچاره دخترش مظلوم بوده و بیکار , رفته سرکوچه شون 200 هزار تومان پوشاک ایرونی خریده بوده تا تو خونشون دست فروشی کنه ,( 200 میلیون و پوشاک خارجی باور نکنید فقط هم همین یکبار بوده .}

    • بدون نام

      وکیلی حرف دروغ شایه بد است اگر قالیباف چیزی گفته بود مردم ایران هم قبول دارند شما مثل کبک سرتان زیر برف کردید اما مردم ایران باهوش تر از این حرفها هستند اگر راست می گوید صابت کنید

    • مجتبی

      چه انتخاباتیه.همه دارند به جای برنامه ریزی ،از هم دیگر شکایت میکنند،زیرآب میزنند ،بگم بگم میکنند.خدا به این ملت رحم کند.آخرش هم روحانی رئیس جمهور میشه.

    • بدون نام

      پس جناب سردمدار و طرفدار 96 درصدی
      لطفا اگه عصبانی نمیشید و داد و بیداد نمیکنید پاسخ دهید
      مرگ خوب اما برای همسایه ، این طور نیست ؟؟؟؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج