۵۲۵۹۰۸
۱۶ نظر
۵۰۰۵
۱۶ نظر
۵۰۰۵
پ

جوابیه سازمان انرژی اتمی به اظهارات میرسلیم

سازمان انرژی اتمی در پاسخ به اظهارات سیدمصطفی میرسلیم، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در دومین مناظره انتخاباتی‌اش در مورد صنعت هسته‌ای کشور و سازمان انرژی اتمی جوابیه‌ای صادر کرد.

خبرگزاری ایسنا: سازمان انرژی اتمی در پاسخ به اظهارات سیدمصطفی میرسلیم، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در دومین مناظره انتخاباتی‌اش در مورد صنعت هسته‌ای کشور و سازمان انرژی اتمی جوابیه‌ای صادر کرد.

متن جوابیه روابط عمومی سازمان انرژی اتمی بدین شرح است:

«با شناخت از آقای میرسلیم به عنوان فردی متدین و باسابقه از اعلام نظر در خصوص موضوعات هسته‌ای به شکلی که ایشان در مناظره مطرح کردند تعجب می‌شود. ایشان به توقف صنعت هسته‌ای اشاره کردند در حالی که آمار و دلایلی برای این موضوع ارایه نکردند.

لازم به یادآوری است که در حال حاضر هزاران سانتریفیوژ در حال غنی‌سازی هستند،‌چیزی که هیأت حاکمه ‌آمریکا به خصوص شخص اوباما انتظار آن را نداشت.

حتماً به خاطر می‌آوریم که آقای اوباما اعلام کرد اگر می‌توانستم پیچ و مهره‌های صنعت هسته‌ای ایران را باز می‌کردم. در کنار غنی‌سازی، تولید آب سنگین به میزان بیش از گذشته ادامه دارد. در حالی که ده‌ها تن محصولات آب سنگین خود را به همان کشوری که به دنبال تعطیلی کارخانه آب سنگین بود صادر کردیم.

توجه شما را به گفته‌های دیوید آلبرایت جلب می‌کنم که چگونه دولت آمریکا را به خاطر تسلیم شدن به ایران در نتیجه خرید آب سنگین مورد انتقاد قرار داده و می‌گوید با این خرید، هم ترس کشورهای دنیا را از خرید آب سنگین از ایران ریختید و هم باعث تبلیغ تجاری آب سنگین ایران شدید.

جناب آقای میرسلیم حتماً شنیده‌اید که گاز UF۶ به ماشین پیشرفته IR-۸ با حداقل ۲۰ برابر قدرت IR-۱ تزریق شد؛ ماشینی که دولت آمریکا به دنبال از بین بردن آن بود. ارایه ده‌ها دستاورد بزرگ در روز ۲۰ فروردین، روز ملی فناوری هسته‌ای نمونه دیگری از حرکت پرشتاب و رو به جلو صنعت هسته‌ای کشورمان است که حتماً اخبار آن را شنیده‌اید.

جنابعالی به اخراج دانشمندان هسته‌ای اشاره کرده‌اید در حالی که هیچ دلیل و مدرکی هم ارایه ننمودید. این موضوع آخر متأسفانه ترفند عده‌ای بود که به دنبال بحران آفرینی برای صنعت هسته‌ای کشور بودند که در کمیسیون‌های مختلف مجلس دوره گذشته مورد بررسی دقیق واقع گردید نادرستی آن مشخص شد.

به اطلاع جنابعالی می‌رساند سازمان انرژی اتمی ایران دارای بیش از ۱۴ هزار نیرو به شکل رسمی، قراردادی،‌ پروژه‌ای و شرکتی می‌باشد. جهت استحضار جنابعالی هیچ دانشمندی و یا کارمند رسمی حتی یک نفر در طول دولت یازدهم اخراج نشده است. بدیهی است که در غالب شرکت‌ها و پروژه‌ها هنگامی که کار پروژه‌ای به انتها می‌رسد افراد درگیر در آن پروژه ممکن است در پروژه دیگری مشغول شده و یا به کار آنان خاتمه داده شود. این رویه جدیدی نبوده و در طول عمر صنعت هسته‌ای کشورمان به صورت یک روند طبیعی ادامه داشته است.

در پایان از جنابعالی به عنوان فردی متدین انتظار دارد با بررسی دقیق شنیده‌های خود از طرح موضوعاتی که می‌تواند باعث ایجاد شبهه در بین مردم گردد خودداری فرمایید. ضمن اینکه سازمان انرژی اتمی آمادگی دارد چنانچه مدارک و مستنداتی ارایه فرمایید آن را مورد رسیدگی قرار داده و نتیجه را به ملت شریف ایران اعلام نماید.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      میرسلیم برای اینکه عقب نماند خالی بندی را شروع کرد. عوام فریبی دیگر صنعت ملی شده است

    • بدون نام

      جوابیه رو رییساتون باید میدادن

    • بدون نام

      زنده باد میرسلیم

    • بدون نام

      درودبرمیرسلیم

    • محمد

      بیش از 14 هزار نیرو 0 0
      هر کدام کم کم 50 میلیون در ماه بگیرند میشود هفتصد میلیارد

    • بدون نام

      میرسلیم عوام فریب

    • مرتضی

      آقای میرسلیم تو توهماتش نقشه یک دولت آرمانی رو میکشه, باید بگم استاد عزیز مملکت داری خیلی پیچیده تر از تحلیلهای ساده انگارانه ی شماست. نقد کردن خیلی راحته, مادربزرگ بیسواد منم راحت نقد میکنه خیلی بهتر از شما, راهکار عملی ارایه بدید.

    • شهرام

      کمال همنشین در جناب میرسلیم اثر کرد. به ایشان پیشنهاد میشه که تنهایی مناظره کنن و از هر گونه تماس چشمی یا کلامی به چند نفر دیگر که وضعشون معلومه پرهیز کنن. قبلا از ایشان صمیمانه سپاسگزاریم.

    • حسین

      من فارغ التحصيل دکتری سازمان انرژی اتمی هستم. شاید سازمان من و امثال من رو به زعم خودش اخراج نکرده، اما شرایطی از لحاظ حقوق، مزایا و کاری برامون ایجاد کرده که فرار رو بر قرار ترجیح بدیم. شاید براتون جالب باشه بدونيد که قرارداد ما حتی شامل قانون کار هم نمیشه!!!

    • بدون نام

      جناب اقای میرسلیم شما یاذتان رفت سال شصت مسول بنیاد مهاجرین بودید چی شد بعد از ان والا کسی خبر نداشت شما توایرانی حلا خیال ریس جمور شدن به سرتانزد شما کار اجرایی بلدی

    • بیژن شکری

      اگه دقت کرده باشید آقای میرسلیم از بالای عینکش نگاه میکرد وقتی میفهمید دوربین روی ایشون هست فقط سرشو تکون میداد بشدت که مثلا اشتباه دارن میگن و ..

    • بدون نام

      تقصیر قالیبافه زد اینم منحرف کرد

    • بدون نام

      کلا هیچ کدوم به درد ریاست جمهوری نمیخورن فقط دارم هم رو خراب میکنن

    • بدون نام

      این کاندیداهای اصول گرا بیسوادن

    • مجتبی

      روزهای عادی،ادارجات جواب ارباب و رجوع را نمیدهند.امروز،جمعه، همه اداره ها باز بودند و جواب ، بیانیه صادر کردند

    • بدون نام

      بابا دلواپسان این حرفو گذاشته بودن در دهن میر سلیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج