۵۲۵۷۱۷
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

بازنشستگی ۴ هزار فرهنگی در سال‌ جاری

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: تعداد فرهنگیان بازنشسته شهر تهران در سال گذشته ۳۶۰۰ نفر بود و پیش‌بینی می‌شود که امسال به ۴۰۰۰ نفر برسد .

خبرگزاری ایسنا: مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: تعداد فرهنگیان بازنشسته شهر تهران در سال گذشته ۳۶۰۰ نفر بود و پیش‌بینی می‌شود که امسال به ۴۰۰۰ نفر برسد .

علیرضا کمرئی با بیان اینکه جایگاه معلم از منظر اجتماعی و دینی بسیار بالاست، افزود: در این ایام باید تلاش کنیم نقش معلم در توسعه پایدار کشور و رشد و بالندگی را در جامعه برجسته کنیم .

وی اضافه کرد: اداره کل آموزش و پرورش تهران برنامه‌های غیرمتمرکز متعددی در سطح مدارس و مناطق دارد و تلاش داریم از معلمان در حد توان و بیشتر به صورت معنوی تقدیر کنیم .

مدیرکل آموزش و پرورش شهرتهران درخصوص سهم تهران در استخدام‌های جدید آموزش و پرورش بیان داشت: شهر تهران در زمینه شاخص نیروی انسانی نیازمند توجه بیشتری است و با توجه به حدود صد هزار حق‌التدریس و حجم بالای خروجی بازنشستگان از آموزش و پرورش شهر تهران، نیاز به ورود نیروی انسانی جدید را بارز می‌کند .

وی ادامه داد: تعداد بازنشستگان شهر تهران، سال گذشته ۳۶۰۰ نفر بود که پیش‌بینی می‌شود امسال به ۴۰۰۰ نفر برسد و عدم تناسب ورودی‌ها با آن، شکاف موجود در بین نیروهای ورودی و خروجی را افزایش داده است اما هنوز نمی‌توانیم بگوییم سهم تهران از استخدام جدید چه تعداد خواهد بود

امسال ۱۰ درصد حقوق اضافه شد

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در جمع فرهنگیان منطقه ۱۶ نیز در خصوص نقش معلم گفت: معلمان باید دارای اعتبار و اعتماد باشند یعنی باید از منزلت اجتماعی برخوردار باشند. شما این تعبیر را شنیده‌اید که فاقد کمال نمی‌تواند مطیع کمال باشد. معلم فاقد کمال، فاقد احساس شأن و احساس منزلت نمی‌تواند به جامعه، شأن ومنزلت دهد و گروهی را با اعتماد به نفس زنده نگهدارد یا کمال و منزلت دهد پس باید به حد کافی معلم با منزلت و باکمال و باعزت داشته باشیم .

وی افزود: امسال ۱۰ درصد حقوق اضافه شد ولی آیا معلمان رضایت شغلی دارند. بالاترین درجه اعتماد مردم به مشاغل مربوط به معلمان است که معلم بالاترین درجه اعتماد عمومی را دارا است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در ادامه پیرامون نظام آموزشی گفت: نظام آموزشی ما به شدت در معرض ناکارآمدی قرار گرفته است. توسعه حرفه‌ای نیاز امروز کشور ما در نظام آموزشی است. در حال حاضر معلمی حرفه تلقی نمی‌شود. در حالی که حرفه‌ای شدن، فاصله ما را تار رسیدن به جایگاه اصلی کم می‌کند و موجب تقویت جایگاه اجتماعی معلم می‌شود و نباید بگویند معلم فقط چند روز در هفته می‌رود و تابستان هم تعطیل است بلکه باید حرفه‌ای ببینند .

براساس گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، کمره‌ای در پایان افزود: نقش مدیران آموزشگاهی و تاثیر این نقش بسیار مهم است. کلیدی‌ترین راه پیشرفت توجه به مدیران آموزشگاهی هم در حوزه اقتصادی و هم در حوضه نیازهای تحصیلی و مهارتی مدیر است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      گلم خودت فهمیدی چی گفتی؟؟

    • بدون نام

      خوبه خودتون اقرارمی کنید ده درصد آیا اعتباروشان معلم بااین ده درصد تامین میشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج