جاباما
۵۲۵۷۱۴
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

تبدیل بخشی از دریاچه ارومیه به پارک حیات وحش

دبیر کارگروه ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: تراز اکولوژیک دریاچه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ سانتی متر کاهش یافته است.

خبرگزاری ایسنا: دبیر کارگروه ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: تراز اکولوژیک دریاچه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ سانتی متر کاهش یافته است.

عیسی کلانتری در ارومیه در نشسست خبری با خبرنگاران با تشریح آخرین وضعیت دریاچه ارومیه گفت: در حال حاضر تراز اکولوژیک دریاچه ارومیه ۱۲۷۰.۹۵ سانتی متر است که ۷ سانتی متر از برنامه پیش بینی شده بیشتر بوده ولی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ سانتی متر کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: بارندگی ها نسبت به سال گذشته ۲۱ درصد کاهش داشته که در صورت افزایش بارش ها در فصل بهار، وضعیت دریاچه نیز بهبود خواهد داشت.

کلانتری گفت: وضعیت موجود نشان می دهد دریاچه بر خلاف ادعای برخی که بدون اطلاعات کافی قضاوت می کردند صددرصد احیا خواهد شد.

وی مهار غبار نمک را مهمتر از خود احیای دریاچه عنوان کرد و افزود: غبارها سلامت انسان و محیط زیست را به خطر انداختند به طوریکه تا سه سال پیش فعالیت زنبورهای عسل به عت غبارها تا حدود ۹۰ درصد کمتر شده بود ولی خوشبختانه سال گذشته ۶۰ درصد فعالیت داشته است.

وی ادامه داد: خوشبختانه ۷۰ درصد غبارهای نمک مهار شده است.

دبیر کارگروه ستاد احیای دریاچه ارومیه با بیان اینکه آب لازم برای احیای دریاچه ارومیه از حوزه آبریز دریاچه و کانی سیب تامین می شود گفت: ۵۱ درصد آب از دو رودخانه زرینه رود و سیمینه رود تامین می شود.

وی با بیان اینکه وزارت نیرو برای اولین بار حق آبی زیست محیطی تعریف کرده است گفت: از حدود ۱۱.۸۰۰ میلیارد متر مکعب، ۲.۶ میلیارد متر مکعب حق آبی دریاچه ارومیه است.

کلانتری گفت: آب مورد نیاز برای احیای دریاچه سالانه ۳.۱ میلیارد متر مکعب است تا در عرض ۱۰ سال به تراز طبیعی اکولوژیک برسد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر عمق آب برای ما مهم نیست و مهار غبار نمک ها در اولویت است.

دبیر کارگروه احیای دریاچه ارومیه گفت: ۱۰۳۰ کیلومتر جنوب دریاچه ارومیه امکان احیا وجود ندارد و محیط زیست قرار است آن را به پارک حیات
وحش تبدیل کند.

کلانتری از افتتاح سد سیلوه طی چند روز آینده خبر داد و اذعان کرد: اعتبارات تونل ها اختصاص یافته و دستگاههای تی بی ام مستقر شده و تاکنون حدود ۱۱ کیلومتر در ورودی و خروجی و 500 در میانه تونل حفر شده است.

دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه اعتبارات امسال این حوزه را ۱۸۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از کل اعتبارات ۱۸۳۰ میلیارد تومان سال ۹۵ بیش از ۵۲ درصد اختصاص یافت که با توجه وضعیت بد اعتباری راضی بودیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج