۵۲۵۷۰۴
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

پرواز بمب افکن های روسی نزدیک آمریکا

چند فروند بمب افکن دورپرواز توپولف-۹۵ نیروی هوافضای روسیه با پشتیبانی جنگنده های سوخو-۳۵-اس نزدیک سواحل ایالت آلاسکا در آمریکا پرواز کردند.

خبرگزاری ایرنا: چند فروند بمب افکن دورپرواز توپولف-۹۵ نیروی هوافضای روسیه با پشتیبانی جنگنده های سوخو-۳۵-اس نزدیک سواحل ایالت آلاسکا در آمریکا پرواز کردند.

وزارت دفاع روسیه روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد که این هواپیماها شامگاه پنجشنبه در جریان یک پرواز تمرینی در سواحل آلاسکا انواع تاکتیک های رزم هوایی را آزمایش کردند.

در بیانیه آمده است: بمب افکن های توپولف-۹۵ و جنگنده های سوخو-۳۵-اس در آب های بین المللی اقیانوس آرام و در امتداد جزایر آلئوت (بخشی از ایالت آلاسکا) پرواز کردند.

وزارت دفاع روسیه تاکید کرده است: هواپیماهای دورپرواز مطابق برنامه تائید شده و منظم بر فراز آب های بین المللی در اقیانوس اطلس، دریای سیاه و اقیانوس آرام پرواز می کنند.

شبکه تلویزیونی فاکس نیوز آمریکا نیز به نقل از گزارش وزارت دفاع این کشور خبر داد: هواپیماهای توپولف-۹۵ و سوخو-۳۵ نیروی هوافضای روسیه که در سواحل آلاسکا پرواز می کردند، توسط چند فروند جنگنده رهگیری شدند.

در هفته های اخیر بمب افکن های راهبردی روسیه چندین بار در سواحل آمریکا به پرواز درآمده و تاکتیک های هوایی را تمرین کردند.

این هواپیماها تا روز اول اردیبهشت ماه چهار روز متوالی در سواحل آلاسکا پرواز کردند که در آخرین مورد دو فروند بمب افکن راهبردی توپولف-۹۵ در ۷۰۰ مایلی جنوب غربی شهر آنکوریج در آلاسکا به پرواز درآمدند.

رسانه های روسی در این مورد گزارش دادند: ارتش آمریکا پرواز دو ‏بمب افکن روسیه را در ‏‎۱۶۰‎‏ کیلومتری جزیره ‏‏کودیک آلاسکا رصد کرد و در واکنش به آن دو ‏جنگنده رادار گریز اف ۲۲ و یک آواکس آمریکایی به ‏پرواز درآمدند.‏

توپولف-۹۵ که در کشورهای ناتو به خرس معروف شده از جمله بمب‌افکن راهبردی دوربرد ‏روسیه است که توان حمل جنگ افزار هسته ای دارد.‏

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج