جاباما
۵۲۵۳۶۵
۴ نظر
۵۰۰۵
۴ نظر
۵۰۰۵
پ

هدر رفت روزانه یک میلیون بشکه نفت در کشور

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف از هدررفت روزانه یک میلیون بشکه نفت در کشور خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف از هدررفت روزانه یک میلیون بشکه نفت در کشور خبر داد.

دکتر عباس ملکی در کنفرانس بین المللی "فناوری و انرژی سبز" که امروز (۱۴ اردیبهشت) به همت موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به منابع غنی طبیعی کشور، گفت: ایران یک درصد مساحت و جمعیت دنیا را داراست، اما خداوند مقدر فرموده که هفت درصد منابع جهان در اختیار ما قرار گیرد.همچنین ۱۰ درصد ذخایر ثابت شده نفت خام و ۱۷ درصد ذخایر ثابت شده گاز جهان در ایران است.

ملکی گفت: ایران نهمین کشور تولید کننده بنزین، یازدهمین در زمینه ظرفیت پالایشگاهی، سیزدهمین در زمینه تولید گازوییل و سومین در زمینه تولید نفت کوره است.

این استاد دانشگاه در ادامه با بیان اینکه نمی توان استفاده از سوخت‌های فسیلی را به طور کامل کنار گذاشت، گفت: باید در کنار پرداختن به سوخت‌هایی مانند نفت و گاز، از انرژی نو و پاک مانند انرژی خورشیدی و بادی استفاده کنیم.

ملکی افزود: ایران از نظر دو انرژی بادی و خورشیدی ظرفیت‌های بسیار خوبی را داراست و در زمینه انرژی بادی با توجه به وجود دو کریدور بادی از خراسان شمالی به سمت جنوب و نیز کریدور گیلان و قزوین به سمت جنوب به مراتب از ظرفیت‌های بیشتری به تناسب انرژی خورشیدی برخوردار هستند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: باید به خاطر داشته باشیم که در کنار گرایش به سمت استفاده از انرژی‌های پاک، استفاده از سوخت‌های فسیلی نیز در حال افزایش است، بطوری که پیش بینی می‌شود تقاضا برای نفت تا سال ۲۰۳۰ از حدود ۹۳ میلیون بشکه در حال حاضر به ۱۱۰ میلیون بشکه در روز برسد.

وی با بیان اینکه هم اکنون هفت درصد برق کشور از منابع تجدیدپذیر تامین می‌شود، گفت: این میزان مطلوب نیست و باید افزایش داده شود.

ملکی تصریح کرد: در زمینه حمل و نقل نیز وضعیت خوبی نداریم و بیش از ۹۰ درصد حمل و نقل کشور همچنان به نفت و گاز وابسته است و حتی برق خودروهای برقی نیز از منابع نفت و گاز تهیه می‌شود.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه سرمایه گذاری در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر در حال افزایش است، گفت: تنها در سال ۲۰۱۵ حدود ۲۸۶ میلیارد دلار در این حوزه در دنیا سرمایه گذاری شده است.

وی در ادامه به افزایش مصرف انرژی در کشور اشاره کرد و افزود: ایران در حال حاضر در کنار مصرف بسیار انرژی، بزرگترین تلف کننده انرژی در جهان به نسبت جمعیت نیز به شمار می‌رود.

ملکی افزود: هم اکنون روزانه حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه نفت در کشور از چاه تا پالایشگاه و سایر مراحل به هدر می‌رود.

این استاد دانشگاه به تولید بالای گازهای گلخانه‌ای در کشور نیز اشاره کرد و افزود: این امکان وجود دارد که در آینده مجبور به کاهش تولید این گازها به میزان مشخص شویم و برای این امر باید از هم اکنون آماده شویم.

وی افزود: هم اکنون نیز ایران عضو کنوانسیون کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای است که بر اساس آن متعهد شده تا سال ۲۰۳۰ میزان گازهای گلخانه‌ای خود را به میزان ۴ درصد کاهش دهد.

ملکی تصریح کرد: توسعه اقتصادی کشور هم اکنون مبتنی بر صنایع انرژی بر است و قطعا کاهش گازهای گلخانه‌ای می‌تواند به ضرر کشور تمام شود و ضرورت دارد ایران از هم اکنون خود را برای کاهش استفاده از این گازها آماده کند تا در آینده ضربه‌ای به اقتصاد کشور وارد نشود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یک میلیون و دویست هزار بشکه در روز رقم باور کردنی نیست . از کجا اوردی؟ از استاد فرهیخته باسواد بعید است اینگونه آمار دادن.

    • بدون نام

      اونوقت وضع مردمش اینه

    • بدون نام

      خوش بحال اونا که لذتۺ میبرن سهم ماکه یه سفره خالیه خدابراتون نسازه که حق ماوزن وبچه هامونو نمیدین

    • بدون نام

      ۱۸:۳۴ یه پیشنهاد دارم:

      یک کار یاد بگیر بعد اون رو شبانه روز انجامش بده..

      بجای اینکه نفرین کنی و پول غذای زن و بچه ای که
      مسوولش خودت هستی رو از دولت بخوای

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج