جاباما
۵۲۳۸۳۷
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

فرود موفقیت آمیز موشک فالکون ۹ بر روی زمین

موشک Falcon ۹ از مقر کیپ کاناورال (Cape Canaveral) فلوریدا آمریکا به فضا ارسال شد و بخش اصلی راکت، که موتورهای اصلی در آن گنجانده شده‌اند، بعد از انجام ماموریت به زمین بازگشت و بدون درسر در مقر مخصوصا کمپانی SpaceX یعنی Landing Zone ۱ فرود آمد.

وب سایت گجت نیوز - دانیال حجاری: صبح دیروز، موشک فالکون ۹ شرکت اسپیس ایکس بعد از انجام ماموریت خود به زمین بازگشت و یکبار دیگر توانست با موفقیت بر روی سطح آن فرود بیاید. بازگشت راکت Falcon ۹ به زمین بعد از ارسال به فضا، یک موفقیت بزرگ برای SpaceX محسوب می‌شود.


فرود موفقیت آمیز موشک فالکون 9 بر روی زمین

موشک Falcon ۹ از مقر کیپ کاناورال (Cape Canaveral) فلوریدا آمریکا به فضا ارسال شد و بخش اصلی راکت، که موتورهای اصلی در آن گنجانده شده‌اند، بعد از انجام ماموریت به زمین بازگشت و بدون درسر در مقر مخصوصا کمپانی SpaceX یعنی Landing Zone ۱ فرود آمد. SpaceX رفته رفته در حال رسیدن به هدف خود برای طراحی موشک‌های قابل بازگشت به زمین است، چرا که این چهارمین باری است که این شرکت توانسته یکی از راکت‌های خود را بعد از ارسال به فضا، مجددا بر روی سطح زمین فرود بیاورد. همچنین این دهمین باری است SpaceX توانسته یک موشک را پس از ارسال به فضا ترمیم کرده و باز هم برای انجام ماموریت راهی مدار زمین کند.

فرود موفقیت آمیز موشک فالکون 9 بر روی زمین

موشک فالکون ۹ در ساعت هفت و پانزده دقیقه به وقت محلی (سه و چهل و پنج دقیقه) نخستین ماموریت خود برای ارتش ایالات متحده آمریکا را انجام داد و یک ماهواره جاسوسی با نام NROL-۷۶ را برای دفتر شناسایی ملی در مدار زمین قرار داد. از آنجایی که این ماموریت موشک فالکون ۹ با مسائل امنیتی و ملی ایالات متحده آمریکا درگیر است، اطلاعات زیادی درباره اهداف ماموریت وجود ندارد و تنها می‌توان ارسال آن را از بعد فنی بررسی کرد. همچنین مشخص نیست این ماهواره، در کدام یک از مدارهای زمین قرار گرفته است.
موشک فالکون 9 وسیله‌ای مناسب برای انجام ماموریت‌های نظامی به شمار می‌آید

نحوه انتشار ویدیوی زنده صحنه ارسال موشک فالکون 9 به فضا، در مقایسه با ماموریت‌های تجاری پیشین SpaceX متفاوت بود. تنها چند قسمت‌ از راکت حین سفر به فضا به نمایش در آمدند و کاربران همانند همیشه شاهد یک ویدیو از تمامی جهات نبودند. در عوض، مخاطبین توانستند حین فرود موشک فالکون 9 و بازگشت آن به زمین، وضعیت را از جهات و زاویه‌های مختلف مشاهده کنند. در واقع چندین تصویر پیاپی از یک زاویه تقریبا جدید از راکت در حالت بازگشت به زمین ثبت شدند. نمونه این فیلم برداری را پیش از این در ویدیوهای زنده ثبت شده توسط SpaceX ندیده بودیم. تمامی این اتفاقات را می‌توان به نظامی و سری بودن ماموریت نسبت داد.

فرود موفقیت آمیز موشک فالکون 9 بر روی زمین

اگرچه SpaceX برای این ماموریت از موشک فالکون ۹ به عنوان یکی از بهترین راکت‌های خود استفاده کرد، اما این شرکت مدت‌هاست چند راکت دیگر با قابلیت استفاده مجدد طراحی کرده است. یکی از نکات جذاب این ماموریت، فرود موشک فالکون ۹ بر روی یک زمین خشک است. در ماموریت‌های پیشین شاهد فرود آمدن راکت بر روی سکوهای شناور دریایی بودیم. یک دیگر از نکات جذاب، به کار بردن یک راکت استفاده شده در این ماموریت بود. یک مقام نیروی هوایی ارتش آمریکا، به مناسب بودن موشک‌های فالکون ۹ استفاده شده برای انجام ماموریت‌های نظامی اشاره کرد. به عقیده وی، این دسته از راکت‌ها با وجود داشتن هزینه کمتر، کارایی مساوی با دیگر راکت‌ها دارند، به همین دلیل تمامی ماموریت‌های نظامی رفته رفته تنها به وسیله این راکت‌ دارای قابلیت استفاده مجدد انجام خواهند شد.

شرکت SpaceX تصمیم دارد تعداد دفعات استفاده از یک موشک فالکون ۹ را افزایش داده و از طرفی زمان بازگشت مجدد آن به فضا را کاهش دهد. ایلان ماسک به عنوان مدیر عامل این شرکت یک چالش در برابر تیمش قرار داده است. وی دوست دارد یک موشک فالکون ۹ ، بعد از گذشت بیست و چهار ساعت از انجام یک ماموریت مجددا برای انجام یک ماموریت دیگر آماده باشد.
در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید.
فرود موفقیت آمیز موشک فالکون 9 بر روی زمین
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کاش ایران دزد نداشت ان وقت شاید....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج