۵۲۳۸۲۸
۲۲ نظر
۵۰۰۵
۲۲ نظر
۵۰۰۵
پ

اعتراض کارگر، نتیجه شرمنده نبودن روحانی!

حسین قدیانی در روزنامه وطن امروز نوشت: وقتی حسن روحانی، یکی هم چشم در چشم کارگر بیکار، مدعی می‌شود «رکود نداریم»، برداشتش می‌شود همین صدای اعتراض دیروز کارگران، چشم در چشم خودش که «عزا، عزاست امروز، روز عزاست امروز؛ زندگی کارگر، رو به فناست امروز»!.

حسین قدیانی در روزنامه وطن امروز نوشت: وقتی حسن روحانی، یکی هم چشم در چشم کارگر بیکار، مدعی می‌شود «رکود نداریم»، برداشتش می‌شود همین صدای اعتراض دیروز کارگران، چشم در چشم خودش که «عزا، عزاست امروز، روز عزاست امروز؛ زندگی کارگر، رو به فناست امروز»!.

وقتی حسن روحانی، یکی هم چشم در چشم کارگر بیکار، مدعی می‌شود «رکود نداریم»، برداشتش می‌شود همین صدای اعتراض دیروز کارگران، چشم در چشم خودش که «عزا، عزاست امروز، روز عزاست امروز؛ زندگی کارگر، رو به فناست امروز»! این جواب آن سوءاستفاده زشت از نام مقدس کارگر بود که در حالی که آقای روحانی، اعتراض به بیکاری را «شعار» خوانده بود، خانه کارگر، خیابان‌های شهر را پر کرد با پوستر «رأی ما دکتر حسن روحانی»! تا دیروز، کارگر حتی حق نداشت بپرسد که چرا و با کدام معیار، دیگر یارانه به او تعلق نمی‌گیرد، حالا در موسم انتخابات، شده جورکش تبلیغ برای رئیس‌جمهوری که ۴ سال تمام، صدای او را نشنید! این جواب بازدید از خط تولید کارخانه بود درون ماشین شاسی‌بلند، آنجا که آقای روحانی، این حداقل از احترام را برای کارگر و عرق جبین او قائل نشد که لااقل در خط مقدم کار و تلاش او، برای دقایقی از ماشین خود پیاده شود!

دیروز ۱۱ اردیبهشت گمانم برای آقای روحانی و البته مکمل ایشان اسحاق جهانگیری، انتخابات، ۳ هفته زودتر برگزار شد، تا دولتمردان ۴ درصدی، خیلی خوب و واضح و کاملا از نزدیک، متوجه شوند رأی و نظر جامعه کارگری نسبت به کارنامه دولت اعتدال چیست! وقتی با وجود این همه مدیر نجومی‌بگیر، دولت اعتدال، شب پرداخت یارانه به مردم را شب عزای خود اعلام می‌کند یا وقتی اندک وقعی به مطالبات قشر کارگر نمی‌دهد یا وقتی با وجود این همه رکود، شخص آقای روحانی، رسما و علنا اعلام می‌کند «رکود نداریم»، برداشتش می‌شود همین!

عاقبت، بعد از ۴ سال سکوت و تحمل، صبر کارگر یکجا لبریز می‌شود! و چه بهتر که این اتفاق، در آستانه انتخابات افتاد تا ۲ نامزد خواهان ادامه وضع موجود یعنی آقایان روحانی و جهانگیری بهتر از قبل بدانند که جماعت کارگر، چه نظری درباره عملکرد ایشان دارند! کارگر اما به شهادت همه این قریب به ۴۰ سالی که از عمر نظام جمهوری اسلامی گذشته، هرگز اهل چپ‌روی‌های شورشی نبوده و باز هم نیست! هم فضا را درک کرده، هم از قضا، سختی‌ کار دولت و دولتمرد را! اما این ۴ سال، چیزهایی دید و شنید که در نهایت یکجا، کاسه صبرش لبریز شد! کجا؟! حرم امام! همان امام محرومان، که مدام به دولتمردان گوشزد می‌کرد که شما خادم و نوکر این مردم هستید و نه هیچ چیز دیگر!

یادم نمی‌رود که در جمع مردم کرمانشاه، آقای روحانی چگونه اعتراض مردم این استان به بیکاری را پاسخ داد! کارگر هم یادش نرفته! آنجا و آن روز، آقای روحانی، چشم در چشم معترضان دوخت و گفت: «با شعار که چیزی حل نمی‌شود!» و حال آنکه، این سخن، فی‌الواقع حرف مردم بود با آقای روحانی! یادم نمی‌رود آن روز که آقای روحانی، چشم در چشم دوربین‌ها و مردم، با وجود این وضع خراب، رسما و علنا گفتند «ما شرمنده نیستیم!» و از یاد نبریم این، رئیس همان دولتی است که هم مدعی بود خزانه خالی است و هم حقوق نجومی به مدیرانش می‌داد! و شگفتا! با وجود همه آن ادعاها مبنی بر برخورد کامل با فساد و تبعیض، حتی از معرفی یک مدیر متخلف به دستگاه قضا خودداری کرد!

چه می‌گویم که مدعی هم شد مدیران نجومی‌بگیر، ذخیره و امانتدار هستند! اگر روزی خمینی با پشتوانه این ملت، سیلی به گوش دولت شاه زد، کارگران این ملت هم، بعد از ۴ سال تحمل و رواداری، به پشتوانه امام خود، عاقبت بی‌واسطه ما رسانه‌ها، فریاد اعتراض خود را به گوش دولت مستقر و البته مستعجل رساندند! جناب آقای روحانی! آنچه دیروز شنیدید، الحمدلله صدای بی‌واسطه خود کارگران، با حضرتعالی بود! این دیگر، تیتر یک ما در «وطن‌امروز» نبود که بخواهید نزد بزرگان، زبان به شکایت از آن باز کنید!

یادتان هست ۴سال پیش وعده داده بودید که هم باید چرخ سانتریفیوژها بچرخد و هم چرخ کارخانه‌ها؟! و باز یادتان هست که با وجود نچرخیدن چرخ هر دوی اینها، یعنی با وجود این همه کارگر بیکارشده در دولت اعتدال، اظهار داشتید شرمنده نیستید؟! دیروز اما به خوبی معلوم شد خانه کارگر، بیش از آنکه یک «حزب» باشد، «حرم امام» است! و اتفاقا اصلا هم رای کارگر، به ادامه وضع موجود نیست! حالا گمانم بعد از آن همه طعنه و کنایه جورواجور رئیس‌جمهور به جمهور، کاملا برای آقای روحانی مشخص شده حرف حساب ملت! و بویژه جماعت کارگر! دیروز روز انتخابات نبود اما آقای روحانی توانست چند روز زودتر از روز انتخابات، متوجه رأی کارگران عزیز شود!

کاش اما آقای روحانی، حرف ما روزنامه‌های مردمی و غیردولتی را که چیزی جز انعکاس همان درددل‌های جماعت کارگر یا کارمند نبود، زودتر می‌شنید تا مجبور نباشد این همه بی‌واسطه، فریاد اعتراض را از زبان خود ایشان بشنود! قدر مسلم، دیروز آقای روحانی به زنده‌ترین شکل ممکن و مستقیم‌ترین حالت ممکن، ملتفت شدند که میزان اقبال عمومی به ایشان تا چه حد، نازل و قلیل است! و تا چه حد، گلایه‌مند است کارگر از دولت ۴ درصدی! آقای روحانی! کلید شما، کارخانه‌های ما را بدتر قفل کرد! باور بفرمایید تغییر لازم است! این را که دیگر ما ننوشتیم! خود کارگران به گوش حضرتعالی رساندند!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اینها همان گارگرانی بودند که شما اجیرکردید ای کاش درزمان خودتون اینچنین آزادی بود

    • بدون نام

      چرخ سانتیریفیوژم خوابید چرخ کارخانجاتم خوابید

    • قرداد مدت موقت

      ما کارگران قرداد مدت موقت از آقای روحانی راضی نیستیم

    • بدون نام

      دیگه این رفتارها رو مردم شناختند عده ای رو رقبا فرستادند اونجا برای برهم زدن سخنرانی , اگه قرار باشه از کاندیداها اعلام نارضایتی بشه شهرداری تهران اولین محل نارضایتی مردم است این رفتار ناپسند رو من شاهد بودم که چیزی در حدود 20 نفر انجام دادند. که معلوم بود از قبل برنامه ریزی شده بود

    • بدون نام

      ما کارگران خوزستانی از دولت روحانی واقای روحانی راضی نیستیم ...

    • بدون نام

      پیام کارگران زنجانی:رای به روحانی رای به ذلت کارگر

    • بدون نام

      اگر کمی واقع بینانه به موضوع نگاه کنیم فقط با مجعزه می شد طی ۴ سال کلیه مشکلات اقتصادی کشور را حل کرد. روحانی زمانی دولت را تحویل گرفت که خزانه بشدت مقروض و واحدهای تولیدی در حال نیمه تعطیل بوده و قیمت نفت نصف شده و بحران های بین المللی در روابط خارجی ایران حاکم بود . در کلیه عرصه ها حالت بحران وجود داشت و از طرفی فرهنگ اجتماعی و کار در ایران بسیار مشکل دارد و مردم فقط از دولت توقع دارند ولی مشکلات فرهنگی را ملاحظه نمی کنند . تا این شرایط هست هر دولتی بیاید اگر وضع بدتر نشود ، بهتر نخواهد شد .

    • علی

      اقایی که میگی اینها رو مخالفان فرستادن من وامسال من که اونجا نبودیم بگین مخالفان فرستادن ما هم کارگران زنجانی از دولت اقای روحانی راضی نیستیم دیدیم شب عید چطور در مورد دستمزد کارگران حق ما رو کف دستمان گذاشت ایا باحقوق ۹۰۰هزار تومانی میشه زندگی کرد

      پاسخ ها

      • lind

        اگه حقوق رو بيشتر از اين كنند .مطمئن باش كار فرماي شما كار خونه رو تعطيل ميكنه و ميره دنبال خريد و فروش دلار و سكه.براي كمك به كارگر بايد تورم كم بشه كه روحاني موفق بوده. در ثاني بيكاري چه ربطي به كمي حقوق داره اونها كه روز كارگر اومدن شعار مي دادن همه كار داشتن ولي سانديس خور بودن.

    • بدون نام

      علی آقا احسنت ؛ وشما آقای بی نام که از خالی بودن خزانه سخن میفرمایید حقوق های نجومی رو از کجا برداشت میکردن از همین خزانه به اصطلاح خالی

    • بدون نام

      زنده باد ایران و ایرانی،گول این سیاستی ها رو نخورید زنده باد سرداران شهید ایران

    • بدون نام

      ما کارگران مازندرانی هم از این دولت چهار درصدی راضی نیستیم

    • بدون نام

      کامنت اول,فک کنم اونایی که با لباس کار اتو شده جلوی دوربینا یکی یه پرچمم گرفتن دستشون بیشتر به اجیر شده ها شبیه تا اونایی که حرف دل کترگرو شعار میدادن

    • علی

      شما اقای بی نام من مطمعنم یکی از همین جیره بگیران همین دولت هستی چون اگه وجدان داشتی میفهمیدی حقوق ۹۰۰هزارتومن یعنی چی من مطمعنم تو اصلا بی پولی نکشیدی بیست روز دوم ماه رو بدون پول سر کردن یعنی چی

    • بدون نام

      من یه کارگربدبختم که ازسال ۹۳بیکارشدم وسه ساله کاردرست وحسابی پیدانکردم ومجبورم برای شکم زن وبچه ام دورخیابانهاراه افتاده ام بایه پیکان قراضه مسافرکشی میکنم.میفهمید.سه ساله
      اونوقت توقع داریدکه به روحانی رای بدهم

    • بدون نام

      حق همیشه با گارکر نیست . همیشه باید کلیه ابعاد موضوع را دید . بسیاری از کارفرما هم از کم کاری کارگران گله مند هستند . هر موضوعی چند وجه دارد .

      پاسخ ها

      • رئال مادرید

        شما صاحب کدوم کارخونه ای عزیز دل فرنگیس

    • رئال مادرید

      به قول خودشون دهان کارگران و کارگرزادگان مثل بنده باید خرد شود

    • رئال مادرید

      به قول خودشون دهان کارگران و کارگرزادگان مثل بنده باید خرد شود

    • رئال مادرید

      به قول جناب پرزیدنت وقتی 7 میلیون نفر جویای کار داریم و دارند در به در دنبال کار می گردند یعنی امید در میان مردم بسیار می باشد(آب زرشک)

    • شهرام

      از دولت 4 درصدی و سرمایه دار راضی نیستیم روحانی فقط برو

    • بدون نام

      راضی نیستیم از اقای روحانی علی برکت الله !

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج