۵۲۳۸۰۵
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

دعوا بین اپل و کوالکام بالا گرفت

اوایل سال میلادی جاری، شرکت اپل از کوالکام شکایت کرد. اپل معتقد بود شرکت کوالکام می‌خواهد حق امتیاز تکنولوژی‌هایی را از اپل بگیرد که اساسا در ابداع آن‌ها نقشی نداشته است.

مجله دیجی کالا - اسماعیل دلخموش: اوایل سال میلادی جاری، شرکت اپل از کوالکام شکایت کرد. اپل معتقد بود شرکت کوالکام می‌خواهد حق امتیاز تکنولوژی‌هایی را از اپل بگیرد که اساسا در ابداع آن‌ها نقشی نداشته است. اپل این را هم اعلام کرده بود که پس از همکاری این شرکت با کمیسیون تجارت منصفانه کره، کوالکام بسیار عصبانی شده و حاضر نیست بخشی از پول‌‌های اپل را پس دهد.
دعوا بین اپل و کوالکام بالا گرفت

حال خبردار شده‌ایم که قضایا تغییراتی کرده و حال اپل حاضر به پرداخت پول بابت سند ثبت اختراع‌ به شرکت کوالکام نیست. نتیجه هم این شده که کوالکام در پیش‌بینی‌های مالی‌اش تجدیدنظر و اعلام کرده درآمدش از آنچه پیش‌بینی می‌کرد کمتر خواهد شد.

مسئولین شرکت کوالکام معتقدند اپل خود به خوبی می‌داند که بابت استفاده از مالکیت ارزش‌مند معنوی کوالکام از نظر مالی به این شرکت بدهکار است با این حال بدون توجه به قرارداد با این شرکت به کارش ادامه می‌دهد. ظاهرا اپل در شرایط فعلی به شکل یک‌جانبه‌ای اعلام کرده که بندهای این قرارداد منصفانه نیستند. بندهایی که به باور مسئولین کوالکام بیش از یک دهه درباره آیفون و آیپدهای شرکت اپل اجرا می‌شد.

اما شرکت اپل در بیانیه‌ای اعلام کرده پنج سال است دارد برای رسیدن به یک توافق با کوالکام مذاکره می‌کند اما کوالکام حاضر به مذاکره منصفانه نیست. به همین دلیل هم، در شرایطی که واقعا مشخص نیست بدهی‌ها چه مقدارند، پرداخت هر پولی به کوالکام متوقف شده تا دادگاه در این زمینه تصمیم بگیرد.

به هر حال به نظر نمی‌رسد به این زودی‌ها یک نتیجه نهایی از بحث‌های اشاره شده بیرون بیاید بویژه اینکه در شرایط فعلی هم کوالکام از اپل شکایت کرده و جنگ بین این دو شرکت قدرتمند در دنیای تکنولوژی همچنان ادامه دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج