۵۲۳۷۶۶
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

رئال‌مادرید – اتلتیکو؛ همشهری بی‌همشهری!

مرحله نیمه‌نهایی لیگ ‌قهرمانان اروپا، امشب با بازی تیم‌های همشهری رئال و اتلتیکو مادرید در «سانتیاگو برنابئو» آغاز می‌شود تا هیجان در سطح فوتبال باشگاهی در اروپا به اوج برسد.

روزنامه شرق: مرحله نیمه‌نهایی لیگ ‌قهرمانان اروپا، امشب با بازی تیم‌های همشهری رئال و اتلتیکو مادرید در «سانتیاگو برنابئو» آغاز می‌شود تا هیجان در سطح فوتبال باشگاهی در اروپا به اوج برسد. این دو تیم در شرایطی به مصاف هم می‌روند که حسابی این اواخر چه در لالیگا و چه در لیگ ‌قهرمانان اروپا، موی دماغ هم شده‌اند؛ هرچند دست‌آخر در بازی‌های لیگ ‌قهرمانان اروپا، این رئالی‌ها بودند که شرایط بهتری داشته‌اند. برای بررسی همین موضوع، فقط کافی است به دو فینال سال‌های ٢٠١٤ و ٢٠١٦ نگاه شود که هر دو را رئال‌مادرید به سود خود خاتمه داد و «دسیما» و «اوندسیما» (یازدهمین قهرمانی) را به نام خودش ثبت کرد. با‌این‌حال، به نظر می‌رسد امشب و در کل در این نیمه‌نهایی، شرایط کمی متفاوت‌تر باشد؛ اول اینکه این بازی به صورت رفت ‌و ‌برگشت برگزار می‌شود و مهم‌تر اینکه بازی برگشت در «ویسنته کالدرون» برگزار می‌شود؛ جایی که اتلتیکو در خانه تا‌به‌حال در نیمه‌نهایی لیگ ‌قهرمانان اروپا شکستی نداشته است.
خبر بهتر برای هواداران اتلتیکو مادرید اینکه تیمشان به‌تازگی راه متوقف‌کردن رئال‌مادرید را به‌خوبی یاد گرفته و در ١٣ بازی آخرشان با همسایه‌های متمول، فقط یک بازی را واگذار کرده‌اند. اتلتیکویی‌ها که برای ششمین بار است طعم حضور در نیمه‌نهایی لیگ ‌قهرمانان اروپا را می‌چشند، این فرصت را دارند تا برای چهارمین بار به فینال لیگ ‌قهرمانان اروپا برسند. اگر شاگردان سیمئونه بتوانند در سانتیاگو برنابئو یک تساوی با گل، کاری که در بازی برگشت در لالیگا انجامش دادند، به دست بیاورند، آن‌وقت می‌توانند امیدوار باشند در بازی برگشت در ویسنته کالدرون که آخرین بازی اتلتیکو است که در لیگ ‌قهرمانان در این ورزشگاه برگزار می‌شود، کار مهم‌تر را رقم زده و رئال‌مادرید را از گردونه لیگ ‌قهرمانان اروپا کنار بزنند.

رئال در پی نوشتن تاریخ

بااین‌حال، هم اتلتیکویی‌ها و هم سیمئونه و هواداران این تیم می‌دانند شکست‌دادن رئال‌مادرید در لیگ ‌قهرمانان اروپا، کار چندان ساده‌ای نیست. شاگردان زیدان که سال پیش عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را به دست آوردند، حالا دنبال این هستند نامشان را در تاریخ ثبت کنند و اولین تیمی باشند که در فرمول جدید لیگ ‌قهرمانان، توانسته‌اند از عنوان قهرمانی خود دفاع کرده و به عبارت ساده‌تر، اولین تیمی باشند که دو بار پی‌در‌پی به‌عنوان قهرمانی در این لیگ رسیده‌اند. رئالی‌ها البته هم ابزارش را دارند هم تجربه‌اش را؛ آنها هفتمین حضور پی‌درپی در نیمه‌نهایی لیگ ‌قهرمانان اروپا را تجربه می‌کنند که برای خودش یک رکورد است؛ ولی از آن مهم‌تر برای دوازدهمین بار است که می‌توانند خودشان را به جمع چهار تیم پایانی این رقابت‌ها برسانند.
در مجموع هم که کارنامه آنها بسیار پررنگ‌تر از این چیزهاست. در طول رقابت‌های اروپایی، این برای بیست‌و‌هشتمین بار است که رئال‌مادرید به نیمه‌نهایی می‌رسد و از این تعداد، ١٤ بار راه رسیدن به فینال را پیدا کرده و ١٣ بار هم مجبور شده وداع تلخی با لیگ داشته باشد. شاید تنها خبر بدی که بتواند رئال‌مادرید و زیدان را نگران کند، مصدومیت گرت بیل، بال ولزی این باشگاه است؛ هرچند که ایسکو، ستاره اسپانیایی آنها، چنان این اواخر درخشیده که کمتر‌ کسی نگران غیبت گرت بیل است. در سوی مقابل شرایط برای سیمئونه تا حدودی بدتر است؛ او نزدیک به پنج بازیکن تیمش را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد که شاید کاراسکو، مهم‌ترین آنها باشد.

٥ این برای پنجمین بار است که رئال و اتلتیکو در عرصه رقابت‌های اروپایی به مصاف هم می‌روند.

٩ در ٢٣ بازی اخیر دو تیم، سهم رئال ٩ پیروزی و سهم اتلتیکو هشت برد بوده. شش بازی هم مساوی شده است.

٥ در ١٠ بازی گذشته این دو تیم در رقابت‌های داخلی، اتلتیکو مادرید پنج بار رئال را برده و چهار بار مساوی کرده است.

٣در ٢٧ بازی گذشته مادرید در نیمه‌نهایی رقابت‌های اروپایی در خانه، این تیم ١٨ برد، شش تساوی و سه شکست داشته.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج