جاباما
۵۲۳۶۸۹
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

خواندنی های هفته سی و یکم بوندس لیگا؛

جشن بایرن در خانه گرگ‌ها؛ تکمیل رویای هوفنهایم

هفته سی و یکم بوندس لیگا با برگزاری ۹ بازی به پایان رسید و بایرن مونیخ با یک پیروزی مقتدرانه، مقام قهرمانی را به دست آورد. نگاهی متفاوت خواهیم داشت به رویدادهای هفته سی و یکم بوندس لیگا

وبسایت نود: هفته سی و یکم بوندس لیگا با برگزاری ۹ بازی به پایان رسید و بایرن مونیخ با یک پیروزی مقتدرانه، مقام قهرمانی را به دست آورد. نگاهی متفاوت خواهیم داشت به رویدادهای هفته سی و یکم بوندس لیگا

هفته سی و یکم بوندس لیگا با اتفاقات مهمی از جمله برتری پُر گل بایرن مونیخ همراه بود که در نهایت و با توجه به توقف لایپزیگ، پنجمین قهرمانی پیاپی بایرن در بوندس لیگا مسجل شد. توقف دورتموند، شکست سنگین بایر لورکوزن و هامبورگ مقابل حریفان و ادامه نتایج رؤیایی وردر برمن از اهم اتفاقات هفته سی و یکم بوندس لیگا بود.

جشن بایرن در خانه گرگ‌ها؛ تکمیل رویای هوفنهایم

وولفسبورگ ۰-۶ بایرن مونیخ

باواریایی ها با درخشش روبرت لواندوفسکی (۲ گل)، آرین روبن (یک گل و یک پاس گل) و توماس مولر (یک گل و یک پاس گل) توانستند شکست تحقیر آمیزی را به وولفسبورگ تحمیل و قهرمانی خود را قطعی کنند. یاسوا کیمیش و داوید آلابا نیز دروازه گرگ ها را گشودند تا جشن قهرمانی بایرن با شکوه تر شود. کارت قرمز لوئیز گوستاوو نیز در رقم خوردن این شکست سنگین برای وولفسبورگ، بی تأثیر نبود. بدین ترتیب، بایرن مونیخ تبدیل به نخستین تیم در تاریخ بوندس لیگا گردید که ۵ قهرمانی پیاپی را به دست آورد. همچنین آنها با ۲۶ قهرمانی، پُر افتخار ترین تیم تاریخ بوندس لیگا محسوب می شوند.

جشن بایرن در خانه گرگ‌ها؛ تکمیل رویای هوفنهایم

وولفسبورگ طی ۴۷ تقابل با بایرن، ۳۶ بار باخته و در این بازی برای ششمین بار پیاپی، مغلوب حریف قدرتمند خود شد جالب این که بایرن مونیخ برای سومین بار در تاریخ بوندس لیگا، جشن قهرمانی را در زمین وولفسبورگ برگزار می کند. پیش تر در سال های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۸ نیز باواریایی ها در خانه گرگ ها، قهرمانی خود را قطعی کردند.

بایرن مونیخ پس از ناکامی در ۵ بازی اخیر در کلیه رقابت ها و حذف از لیگ قهرمانان و جام حذفی، بالاخره به پیروزی رسیده و قهرمانی خود را قطعی کردند. فیلیپ لام ۲۱ جام و ۸ قهرمانی بوندس لیگا را در کارنامه داشته و با این افتخارات بزرگ، به فکر خداحافظی از فوتبال است. آرین روبن نیز ۸۸اُمین گل خود برای بایرن را به ثمر رساند تا هفتمین گلزن برتر تاریخ این باشگاه لقب بگیرد.

جشن بایرن در خانه گرگ‌ها؛ تکمیل رویای هوفنهایم

گرگ ها که در ۴ بازی نخست تحت هدایت آندریس یونکر شکست نخورده بودند، طی ۵ بازی اخیر ۴ بار طعم تلخ شکست را چشیده و خطر سقوط را احساس می کنند. نتایج وولفسبورگ در فصل جاری، بدترین نتایج طی ۶ سال اخیر است. تقابل ماریو گومز و آندریس یونکر با تیم سابق خود از نکات بارز این بازی بود.

این نتیجه به معنای سنگین ترین شکست وولفسبورگ در تاریخ بوندس لیگا است. لوئیز گوستاوو در تقابل با تیم سابق خود، کارت قرمز گرفت که هشتمین کارت قرمز وی در تاریخ بوندس لیگا محسوب می شود. بدین ترتیب، لوئیز گوستاوو از لحاظ کارت قرمز با رکورد ینس نووتنی بازیکن اسبق لورکوزن مساوی شد.

کارلو آنچلوتی اولین مربی در تاریخ فوتبال است که به قهرمانی در ۴ لیگ معتبر اروپایی (سری آ، لیگ برتر، لوشامپیونه و بوندس لیگا) دست می یابد. پیروزی قاطع بایرن و قهرمانی این تیم در بوندس لیگا باعث شد تا شایعات موجود مبنی بر نارضایتی برخی بازیکنان از روش های آنچلوتی کاملاً به باد فراموشی سپرده شود.

جشن بایرن در خانه گرگ‌ها؛ تکمیل رویای هوفنهایم

روبرت لواندوفسکی بیست و هشتمین گل خود در فصل جاری بوندس لیگا را پس از ۳۱ بازی به ثمر رساند. دیتر مولر در فصل ۷۷-۱۹۷۶ تنها بازیکن در تاریخ بوندس لیگا است که پس از ۳۱ بازی توانست ۳۰ گل را بزند. لواندوفسکی طی ۱۳ تقابل با وولفسبورگ در بوندس لیگا، ۱۴ گل زده است. وی برای دهمین بار در فصل جاری توانست بیش از یک گل را در جریان بازی به ثمر برساند.

از ۷ گل اخیر داوید آلابا در بوندس لیگا، ۵ گل از طریق ضربات آزاد به ثمر رسیده شده و هر ۱۵ گل بوندس لیگایی آلابا نیز با پای چپ بوده است.

جشن بایرن در خانه گرگ‌ها؛ تکمیل رویای هوفنهایم


لایپزیگ ۰-۰ اینگولشتات

یک امتیاز نیز برای اینگولشتات کافی بود تا برای بقا امیدوار بماند اما تساوی لایپزیگ، بیش از همه به سود بایرن مونیخ شد. آلفردو مورالس نیز کارت قرمز گرفت تا میهمان ده نفره شود. اینگولشتات چهارمین تیمی است که با کسب امتیاز از خانه لایپزیگ باز می گردد.

جشن بایرن در خانه گرگ‌ها؛ تکمیل رویای هوفنهایم


بوروسیا دورتموند ۰-۰ کلن

دورتموند پس از عبور از سد بایرن مونیخ و صعود به فینال جام حذفی، با روحیه خوبی پا به میدان گذاشت اما طلسم شکست ناپذیری کلن مقابل دورتموند در دوران مربیگری پیتر اشتوگر ادامه یافت و بزهای نر یک تساوی ارزشمند را در خانه زنبورها به دست آوردند. کلن طی ۶ تقابل اخیر با دورتموند از سال ۲۰۱۲ به بعد، شکست نخورده است. توقف نا به هنگام دورتموند و پیروزی هوفنهایم باعث شد تا یاران توماس توخل باز هم به رتبه چهارم سقوط کنند.

کلن طی ۱۲ بازی اخیر فقط ۱۰ امتیاز گرفته، ۲۱ گل دریافت کرده و وضعیت خوبی در این روزها ندارد. کلن با سقوط به رتبه هشتم، در پایین ترین مکان طی فصل اخیر قرار گرفته است. بازگشت نِوِن سوبوتیچ به دورتموند و تقابل وی با تیم سابق خود، از نکات بارز این بازی بود.

جشن بایرن در خانه گرگ‌ها؛ تکمیل رویای هوفنهایم

بوروسیا دورتموند طی ۳۶ بازی خانگی اخیر در بوندس لیگا از آوریل ۲۰۱۵ تاکنون شکست نخورده است. (۲ سال و ۲۸ روز) زنبورها پس از گلزنی در ۲۱ مسابقه پیاپی بوندس لیگا، بالاخره در گشودن دروازه کلن ناکام شدند تا رکورد شکنی آنها در این زمینه متوقف گردد. دورتموند تنها نهمین کلین شیت خود در فصل جاری بوندس لیگا را ثبت کرد.

کلن حتی یک شوت داخل چارچوب دروازه هم نداشت. تعداد شوت های مارکو رویس طی ۶۶ دقیقه حضور در زمین، با کُل تعداد شوت های کلن برابر بود. ستاره محبوب وستفالن در این بازی ۲۹ استارت و ۵۷ مورد دوندگی سریع داشت.

جشن بایرن در خانه گرگ‌ها؛ تکمیل رویای هوفنهایم


بایر لورکوزن ۱-۴ شالکه

درخشش آلساندرو شوف (یک گل و ۲ پاس گل) و گیدو بورگشتالر (۲ گل) باعث شد تا آبی های اشرافی به یک پیروزی قاطع دست یابند. لورکوزن طی ۱۰ بازی اخیر بوندس لیگا فقط یک بار پیروز شده و بدترین فصل خود را از سال ۲۰۰۳ تجربه می کند. کسب تنها ۱۲ امتیاز طی ۱۴ بازی در نیم فصل دوم، معنایی جز بحران برای لورکوزن ندارد.

تایفون کورکوت طی ۸ حضور روی نیمکت لورکوزن، فقط ۶ امتیاز گرفته و بدترین شروع را به عنوان مربی لورکوزن طی ۱۰ سال اخیر داشته است. مارکوس واینتسیرل برای اولین بار به عنوان مربی توانست مقابل لورکوزن پیروز شود.

مصدومیت عمر توپراک در این بازی، کار را برای لورکوزن سخت تر کرد. اشتفان کیسلینگ در ترکیب اصلی «ورکسلف» به میدان رفت و تک گل تیمش را به ثمر رساند. لورکوزن در ۱۴ بازی قبلی که کیسلینگ گلزنی کرد، به پیروزی رسیده بود ولی این بار حتی گلزنی وی نیز مانع شکست لورکوزن نگردید. گیدو بورگشتالر برای سومین بار در نیم فصل دوم، موفق به ثبت دو گل در یک بازی شد. بدین ترتیب رؤیای اروپایی شالکه همچنان زنده باقی ماند.

جشن بایرن در خانه گرگ‌ها؛ تکمیل رویای هوفنهایم


ماینتس ۱-۲ بوروسیا مونشن گلادباخ

نیکو شولتس یک گل زد و یک پاس گل برای لارس اشتیندل فرستاد تا هفتمین پیروزی مادیان ها طی ۱۲ تقابل اخیر با ماینتس رقم بخورد. بدین ترتیب نخستین گل و نخستین پاس گل شولتس با پیراهن گلادباخ در بوندس لیگا به ثبت رسید. آخرین گل وی در بوندس لیگا، به حدود دو سال پیش مربوط می شود. اشتیندل نیز برای اولین بار در دوران فوتبال خود، موفق به گلزنی در ۴ بازی پیاپی شد. یانیک وسترگارد صد و پنجاهمین بازی بوندس لیگایی خود را انجام داد. بدین ترتیب رؤیای اروپایی گلادباخ همچنان زنده باقی ماند.

جشن بایرن در خانه گرگ‌ها؛ تکمیل رویای هوفنهایم


وردر برمن ۲-۰ هرتا برلین

فین بارتلس و مکس کروزه هر کدام یک گل و یک پاس گل را به ثبت رساندند تا روزهای رؤیایی شاگردان الکساندر نوری ادامه یابد. هرتا طی ۹ سفر اخیر به برمن، فقط یک امتیاز گرفته است. برمن طی ۱۱ بازی اخیر بوندس لیگا شکست نخورده و ۹ برد از جمله ۵ برد خانگی پیاپی را در کارنامه دارد. هرتا هر ۹ بازی اخیر در بیرون خانه را با شکست پشت سر گذاشته است.

مکس کروزه در نیم فصل دوم توانسته ۱۲ گل و ۵ پاس گل را ثبت کند. کروزه و بارتلس در هر ۶ بازی اخیر برمن، مشارکت مستقیم در گل های تیمشان داشته اند. فلورین باک ۱۸ ساله برای نخستین بار با پیراهن هرتا در بوندس لیگا به میدان رفت. آیا معجزه نوری در وزر اشتادیون تکمیل شده و برمن سهمیه اروپایی خواهد گرفت؟

جشن بایرن در خانه گرگ‌ها؛ تکمیل رویای هوفنهایم


دارمشتات ۳-۰ فرایبورگ

نیلوفرهای آبی پس از ۵ ناکامی پیاپی مقابل «بریزگائویی ها»، یک برد قاطع را به دست آوردند تا سقوط خود را یک هفته دیگر به تعویق بیاندازند. دارمشتات هر سه بازی اخیر را با پیروزی به پایان رسانده است. دارمشتات برای اولین و شاید آخرین بار، طعم دو برد خانگی پیاپی را در بوندس لیگا چشیدند. دارمشتات برای اولین بار از سال ۱۹۷۹، با سه گل در بوندس لیگا پیروز شد.

جروم گوندورف برای نخستین بار توانست با ضربه سر گلزنی نماید. گل فیلیکس پلاته نیز سومین گل دارمشتات از طریق ضربات سر در این فصل بود. اسون شیپلاک برای اولین بار پس از ۲ سال (۴۱ بازی و ۲۰۰۰ دقیقه)، موفق به گلزنی در بوندس لیگا شد. فرایبورگ با تفاضل گل منفی ۱۷، شانس زیادی برای کسب سهمیه اروپایی دارد و در صورت تحقق این اتفاق، تبدیل به بدترین تیم بوندس لیگاییِ راه یافته به اروپا در تاریخ خواهد شد. (از حیث تفاضل گل)

جشن بایرن در خانه گرگ‌ها؛ تکمیل رویای هوفنهایم


آگزبورگ ۴-۰ هامبورگ

درخشش هلیل آلتینتاپ (۲ گل) و فیلیپ ماکس (یک گل و یک پاس گل) موجب شد تا دومین برد آگزبورگ طی ۹ بازی اخیر و سومین باخت پیاپی هامبورگ رقم بخورد. هامبورگ طی ۵ بازی اخیر بیرون خانه، فقط یک امتیاز گرفته و یک گل به ثمر رسانده است.

هلیل آلتینتاپ برای یازدهمین بار در تاریخ بوندس لیگا توانست دو گل را طی یک مسابقه به ثمر برساند. او ۷ گل را به هامبورگ زده است.

جشن بایرن در خانه گرگ‌ها؛ تکمیل رویای هوفنهایم


هوفنهایم ۱-۰ آینتراخت فرانکفورت

تک گل بنیامین هوبنر در واپسین ثانیه ها باعث شد تا «زینشایمی ها» دوباره رده سوم را از دورتموند پس گرفته و سهمیه لیگ قهرمانان را تضمین کنند. فرانکفورت طی ۴ تقابل اخیر حتی یک گل نیز به هوفنهایم نزده است. کسب تنها یک پیروزی طی ۱۲ بازی اخیر، شرایط بدی را برای عقاب ها رقم زده و شاگردان نیکو کواچ طعم تلخ ششمین باخت پیاپی در بیرون خانه را چشیدند. تنها دلخوشی هواداران فرانکفورت، حضور این تیم در فینال جام حذفی است.

هوفنهایم با ثبت هفتمین برد خانگی پیاپی، یک رکورد جدید را در تاریخ باشگاه خلق و شکست ناپذیری خانگی خود را حفظ کرد. این تیم ۱۳ گل را در ۱۰ دقیقه انتهایی مسابقات طی فصل جاری به ثمر رسانده که یک رکورد محسوب می شود. هوفنهایم هفته گذشته نیز با گلزنی در واپسین ثانیه ها، موفق به کسب امتیاز گردید. مارک اشتندرا برای اولین بار در فصل جاری بوندس لیگا با پیراهن فرانکفورت به میدان رفت.

جشن بایرن در خانه گرگ‌ها؛ تکمیل رویای هوفنهایم
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج