۵۲۳۶۷۴
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

عضو شورای شهر تهران:

املاک نجومی، بخش کوچکی از تخلفات است

عضو شورای شهر تهران گفت: ‌ابزار نظارت در اختیار شوراها نیست و قوانین لازم برای برخورد وجود ندارد املاک نجومی بخشی کوچکی از تخلفات مدیریت شهری است.

خبرگزاری ایسنا: یک عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان این‌که با هزینه تونل‌های صدر و نیایش می‌توانستیم دو خط مترو را به طول ۲۰ کیلومتر تمام کنیم، گفت: این هزینه برابر با ۳۵ سال بودجه محیط زیست کشور است.

غلامرضا انصاری در همایش تهران و دردهایش با اشاره به این‌که اگر فصل حقوق ملت قانون اساسی را نگاه کنیم می‌بینیم که چندین فصل آن مربوط به حقوق شوراها و حاکمیت ملت است، گفت: در همان اوایل انقلاب که آیت الله طالقانی بحث شورا را مطرح کردند جو غالب آن بحث تحقق اصول مردم سالاری بود.

این عضو شورای شهر چهارم تهران ادامه داد: در آن زمان کمیسیون شوراها کمیته‌ای را به تدوین قانون شوراها اختصاص دادند و قرار بود که شورا به صورت پلکانی از محله شروع شود و به شورای منطقه و در مرحله آخر به شورای شهر برسد.

انصاری با بیان این‌که متاسفانه به دلایل شرایطی که در سال‌های اول انقلاب مانند جنگ وجود داشت امکان تحقق قانون شورا نبود، اظهار کرد: در دوره اصلاحات، بحث حاکمیت مردم و حضور مردم در تصمیم‌گیری‌ها مطرح بود در آن زمان دو نظر وجود داشت یکی اینکه قانون شورا بازنگری شود و شورا شکل بگیرد و دوم آن که همان قانون قبلی که چندبار بازنگری شده بود کار خود را شروع کند.

این عضو شورای شهر تهران افزود: شورای اول کارآمدترین شورا بود و نیروی سیاسی و اجرایی قوی داشت ولی به دلایلی که بعضی از جریان‌های سیاسی حیات خود را در عدم حضور مردم می‌دیدند جوسازی‌هایی صورت گرفت و شورای اول منحل شد.

وی ضمن بیان این‌که شورای دوم و سوم یک حرکت هیأتی بود که غیرمنطقی و غیراصولی کار خود را شروع کرد تصریح کرد: شورای سوم شبه برنامه‌ای به عنوان برنامه پنج ساله شهرداری تصویب کرد که این برنامه شعاری و اصولی بود. در شورای شهر چهارم این برنامه با ادبیات برنامه ریزی تطبیق پیدا کرد.

انصاری ضمن اظهار این‌که شورای چهارم ترکیبی از اصلاح طلبان و اصولگرایان بود، بیان کرد: شورای چهارم از بعد تخصصی تمام تخصص‌ها را در سی‌ویک نفر عضو آن داشت و نگاه آن نگاه حاکمیت قانون،‌ پاکدستی و سالم‌سازی محیط شهری بود.

وی گفت: ‌ابزار نظارت در اختیار شوراها نیست و قوانین لازم برای برخورد وجود ندارد املاک نجومی بخشی کوچکی از تخلفات مدیریت شهری است.

انصاری ادامه داد: اگر متخصص‌ترین و کارآمدترین افراد را به شوراها بفرستیم باید سلسله مراتب آن را رعایت کنیم زمانی که حزبی می‌خواهد لیست انتخابات تهیه کند باید تلاش کند که برنامه کارآمد داشته باشد و افرادی را انتخاب کند که این برنامه را اجرا کرده و پاسخگویی به حاکمیت قانونی بر مردم داشته باشد.

این عضو شورا با اشاره به اینکه نظارت وقتی دولتی باشد شهردار می‌تواند نماینده را بخرد و متخلف هم می‌تواند با نهاد نظارتی تعامل داشته باشد، گفت: اگر مردم بر برنامه احزاب نظارت داشته باشند کارآمدی لازم شکل خواهد گرفت.

وی ضمن اظهار این‌که مردم ما توسعه‌یافتگی را آموخته‌اند و از سال ۷۶ به بعد سیاسی‌تر شده‌اند، تصریح کرد: این مسئله خوب است ولی هنوز کارآمدی خود را ندارد.

انصاری ادامه داد: در حوزه اصلاح طلبان انسجام لازم به وجود آمده است و در انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ انتخابات مجلس ۹۴ با یکدیگر وحدت لازم را داشته‌اند اگر ۲۱ عضو شورای شهر متعلق به اصلاح طلبان باشد، می‌دانیم که چه شهرداری خواهیم داشت و چه برنامه‌ای برای شهروندان اجرا خواهیم کرد.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه حدود ۸۰۰ نفر در حوزه اصلاح‌طلبان برای شورا ثبت نام کرده‌اند گفت: امیدواریم شورای آینده شورایی پویا، پاکدست، کارآمد و برنامه محور و قاطع باشد تا بتواند به مردم خدمت کند.
انصاری اظهار کرد : شهرداری در طول این دوازده سال کارنامه قابل دفاعی ندارد آقای قالیباف اظهار کرده‌اند که در حوزه حمل‌ونقل 300 کیلومتر مترو در زمان مدیریت ایشان ساخته شده است این درحالی است که کل مترو در کشور در حال حاضر 170 کیلومتر است که 81 کیلومتر آن در طول مدیریت آقای قالیباف در طول 12 سال ساخته شده است.

وی ادامه داد:‌ از ابتدای شورای چهارم تکلیف کردیم که باید سالانه سی کیلومتر مترو ساخته شود. تولید زباله بیش از استاندارهای بین‌المللی است؛ در تهران روزانه هشت هزار تن زباله تولید می‌شود این در حالی است که کل ظرفیت دستگاه زباله‌سوز 4 تن است که تکنولوژی آن نیز بسیار عقب‌افتاده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج